اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   ایرانیت ؛ قیمت و خرید انواع ورق ایرانیتی

ایرانیت ؛ قیمت و خرید انواع ورق ایرانیتی

  • 300 بازدید
  • تاریخ انتشار: 6 ماه پیش
5/5 - (7 امتیاز)

ایرانیت ؛ قیمت و خرید انواع ورق ایرانیتی

ایرانیت پوشش صاف یا موجداری برای سقف یا دیوار ساختمان شماست. اصولا در 3 نوع فلزی، پلاستیکی و گالوانیزه ساخته ‌می‌شود. برای آنکه بدانید کدام یک از آنها برای سازه شما مناسب‌تر است لازم است اطلاعاتی از معایب، مزایا، قیمت و نوع کاربری هر یک داشته باشید.

ایرانیت

با توجه به قیمت ایرانیت و دوام آن، آیا می‌تواند بهترین انتخاب برای پوشش خانه شما باشد؟ اگرچه مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها متفاوت است؛ ولی اغلب به دلیل طراحی، قیمت ارزان، وزن سبک و سهولت استفاده برای سقف‌هایی با شیب تند و بادهای شدید کاربرد بیشتری دارند. مقاله زیر اطلاعات لازم در مورد قیمت انواع ورق ایرانیت برای ساختمان شما – به همراه معایب و مزایای هر یک و خرید بهترین نوع آن را پوشش می‌دهد.

 

 

 

شناخت انواع ایرانیت و قیمت

همان‌طور که گفتیم این ورق ها در 3 نوع تایل های سیمانی یا پنکوسیم، پلاستیکی یا فایبر گلاس و فلزی یا گالوانیزه عرضه می‌شوند:

 

  1. ایرانیت پلاستیکی (فایبرگلاس)

ایرانیت پلاستیکی

 

پانل‌های فایبر گلاس به ایرانیت شفاف یا ایرانیت طلقی نیز معروفند. آن‌ها ورق‌هایی نازک، سبک و اغلب نیمه شفاف هستند که اصولا بر روی پروفیل‌های فلزی یا چوبی نصب می‌شوند. نوع شفاف این ورق‌ها می‌تواند نور بیشتری را از دیوار یا سقف عبور دهد. (به عنوان مثال فضای گلخانه یا پاسیو) یا نوع مات آن می‌تواند جلوی دید خانه‌های اطراف را بگیرد.

 

ورق‌های فایبرگلاس از رزین پلی استر ساخته شده‌اند که با الیاف شیشه تقویت شده است. مواد تشکیل دهنده آن مزایا و دوام بیشتری نسبت به سقفهای پلاستیکی یا پانل‌های پلی کربنات دارد. علاوه بر وزن سبک، نصب آسان و انعطاف پذیری بالایی دارند. قیمت این نوع از ایرانیت‌ها ارزانتر و عایق بهتری نسبت به شیشه است.

 

قیمت ایرانیت پلاستیکی

قیمت ایرانیت پلاستیکی

در خرید ایرانیت پلاستیکی علاوه بر وزن و ابعاد، رنگ و شکل آن نیز محاسبه می‌شود. برای مثال قیمت فایبر گلاس رولی یا مدل صاف. ایرانیت شفاف، نیمه شفاف یا مات متفاوت هستند. این ورق ها در عرض 1 تا 3 متر و تا طول 30 متر نیز ساخته میشوند. ورق های پلاستیکی در وزن‌های 300 و 450 گرمی کاربرد و تقاضای بیشتری دارد. بنابراین قیمت‌های زیر بر همین اساس آپدیت شده‌اند. (به صورت سایر وزن های 600 گرمی، 750، 900 و 1200 گرمی نیز عرضه میشوند).

 

 

بیشتر بخوانید: قیمت روز انواع ورق فایبرگلاس

 

 

قیمت ورق فایبرگلاس موج دار

قیمت ورق فایبرگلاس موج دار

ایرانیت پلاستیکی 450 گرمی به طول 5 متر – قیمت در تاریخ 8 آبان 1402 – تقریبا 820 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت هر متر مربع ورق فایبرگلاس پلاستیکی باکیفیت، بین 170 تا 300 هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت ورق فایبرگلاس صاف

ورق های تخت فایبرگلاس عموما در عرض 1 تا 3 متر و در وزن‌های  300، 450 و 600 گرمی تولید می‌شوند. قیمت ورق ایرانیت صاف از هر متر مربع 140 هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت ورق فایبرگلاس صاف

 

معایب ورق فایبرگلاس

  • اگرچه وزن سبکی دارد اما در برابر باد و طوفان بسیار شکننده است و ممکن است کنده شود. برای زیرسازی قوی‌تر نیاز به آهن‌کشی دارد. (برای اطلاعات بیشتر مقاله مقاوم‌سازی سقف فایبرگلاس را مطالعه فرمایید).
  • زیر بار برف کمر خم می‌کند.
  • بر اثر ضربه به راحتی آسیب می‌بیند و شکننده است.
  • اشعه یو وی و گرمای زیاد، باعث تغییر رنگ آن میشود.
  • ایرانیت پلاستیکی عایق گرما نیست و آن را به راحتی منتقل می‌کند. ( این عامل می‌تواند در برخی موارد مزیت محسوب شود. برای مثال در سقف گلخانه‌ها).
  • عدم تنوع رنگ
  • طول عمر کم ( 10 تا 15 سال)

 

  1. ایرانیت سیمانی (پنکوسیم)

2. ایرانیت سیمانی (پنکوسیم)

ایرانیت یک ماده کامپوزیتی است که از سیمان پرتلند (سنگ آهک، آهن و خاک رس)؛ ماسه و الیاف سلولزی برای تقویت و دوام بیشتر تشکیل شده است. در نهایت، برای سفت شدن مواد به آن آب اضافه می‌کنند. مقدار کمی مواد شیمیایی نیز برای کمک به این فرآیند و تقویت و استحکام بیشتر به آن افزوده می‌شود. به مخفف پنبه کوهی و سیمان، پنکوسیم یا ایرانیت سیمانی می‌گویند.

وقتی سیمان شکل گرفت، آن را به صورت ورقه‌هایی در می‌آورند و فشرده می‌کنند تا رطوبت اضافی از آن خارج شود. اگر برای سقف‌سازی در نظر گرفته شده باشد؛ ورق ها سپس به شکل تایل‌های محکم و موجدار در‌می‌آید تا مقاومت بیشتری در برابر ضربه ایجاد کند و تخلیه آب باران نیز سریعتر انجام گیرد. این نوع ورق‌ها ضدحریق هستند و نصب نسبتا راحتی دارند. برای زیبایی بیشتر، بسیاری از تولید‌کنندگان این ورق‌ها را رنگ می‌کنند تا نمای جذاب‌تری داشته باشند.

ایرانیت سقف

 

 

وزن و ابعاد ورق های سیمانی

ورق‌های ایرانیتی موج‌دار دارای طول‌های مختلف از 1 تا 3 متر هستند، اما عرض ثابت 1/1 متری دارند. وزن ورق ایرانیت سیمانی معمولاً بین 12 تا 16 کیلوگرم بر متر مربع است.

ایرانیت سیمانی صاف دارای طول  1/8، 2 و 2/4 متر و عرض 1/2 متر است و ضخامتی بین 4 تا 12 میلی‌متر دارد.

 

قیمت ورق ایرانیت سیمانی

قیمت ایرانیت سیمانی موج‌دار

هر چند قیمت هر برند و کارخانه و حتی واسطه‌ها متفاوت است؛ اما معمولا قیمت ورق سیمانی بر اساس ابعاد، ضخامت و شکل ظاهری آن در بازه مشخصی خرید و فروش می‌شود.

 

قیمت ایرانیت سیمانی موج‌دار

قیمت یک متر مربع ایرانیت سیمانی موجدار – عرض 1 متر و 10 سانت و طول 1 متر و نیم – تقریبا 160 هزار تومان می‌باشد.  (تاریخ قیمت خرید آبان 1402)

قیمت ایرانیت سیمانی موج‌دار

 

ورق سیمانی صاف قیمت

سمنت برد‌های صاف برای پوشش دیوار و سقف ساختمان کاربرد دارند. هر متر مربع ایرانیت صاف سیمانی با توجه به ضخامت آن متفاوت است. برای مثال قیمت ورق سیمانی صاف به ضخامت 8 میل (ابعاد 2/4 در 1/2 متر )؛ تقریبا 150 هزار تومان و ضخامت 10 میل آن 165 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. (قیمت آبان 1402)

 

معایب ایرانیت سیمانی

از جمله معایب ایرانیت سیمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

معایب ایرانیت سیمانی

تغییر رنگ

مانند بیشتر پوشش‌های بیرونی خانه‌ها که در معرض اشعه‌ فرابنفش و عناصر محیطی قرار دارند، رنگدانه‌های بام ایرانیتی نیز به تدریج در طول زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند. به نظر بعضی‌ها ممکن است دورنگه شدن سقف حتی جذابیت نیز داشته باشد. اما این تغییر رنگ یکنواخت نیست. بعلاوه وقتی بخواهید ورق‌ها را تعویض یا بازسازی کنید، خرید ورقی مشابه با رنگ قبلی، معمولا آسان نیست. برای رفع این مشکل باید هر چند وقت یکبار سقف خود را رنگ‌ آمیزی کنید. این کار می‌تواند هزینه‌های ساختمان شما را افزایش دهد.

 

 

هزینه تعمیر و نگهداری سقف

به غیر از شناسایی و جایگزینی ورق‌های ترک‌خورده و از بین بردن اضافاتی که جریان آب را مختل می‌کنند؛ باید هرگونه کپک، کثیفی یا جلبکی را که برای حفظ ظاهر اصلی سقف شما ایجاد می‌شود، حذف کنید. بر خلاف خود سقف، زیرسازی آن حداکثر 20 سال دوام می‌آورد. این یکی دیگر از هزینه‌های تعمیر و نگهداری ایرانیت‌ها است که بر قیمت تمام شده آن‌ می‌افزاید.

 

ترک‌خوردگی و شکنندگی

ورق‌های سقف ایرانیتی با وجود مقاومت در برابر آتش، بادهای شدید و پوسیدگی، تخریب پذیر هستند. افتادن شاخه‌های درخت، تگرگ شدید و راه رفتن روی آن می‌تواند باعث ترک خوردن ورق‌ها شود. این نیاز به تعویض سریع دارد تا متریال زیر سقف در معرض آب قرار نگیرد.

چنانچه خانه شما در یک منطقه پر درخت قرار دارد، ممکن است بخواهید قبل از نصب تایل‌ها، از حجم درختانی که روی سقف شما آویزان شده‌اند کم کنید تا احتمال آسیب ورقها پس از طوفان شدید را کاهش دهید. اگر هم در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که تگرگ شدیدی را تجربه می‌کنید، بهتر است از خرید ایرانیت خودداری کنید.

 

وزن سنگین

وزن قابل توجه ورق‌های سیمانی، تقاضای بیشتری را برای خرید سایر مصالح سقفی ایجاد کرده است. اگر قبلا از مصالح غیر سیمانی استفاده می‌کردید، ولی اکنون به ورق سیمانی روی آورده‌اید؛ به یک مهندس سازه نیاز است تا تعیین کند که آیا سقف شما می‌تواند وزن آن را تحمل کند و شاید قبل از نصب، نیاز به تقویت ساختار آن باشد که این هزینه‌های اضافی را به پروژه شما تحمیل می‌کند.

 

  1. ایرانیت فلزی (گالوانیزه و رنگی)

ایرانیت فلزی (گالوانیزه و رنگی)

فرآیند گالوانیزه شدن به افتخار لوئیجی گالوانی، شیمیدان ایتالیایی که در سال 1781 در جریان آزمایشی بر روی پاهای قورباغه، الکترومغناطیس را کشف کرد، نامگذاری شده است.

ایرانیت گالوانیزه برای محافظت در برابر خوردگی بیشتر، بدون رنگ‌آمیزی ورق‌ ها ساخته میشود. یک جایگزین ارزان‌تر برای فولاد ضد زنگ است که در بهترین حالت می‌تواند تا 20 سال از زنگ زدگی محافظت می‌کند و در عین حال استحکام را با پوشش سطح روی حفظ ‌کند.

 

ورق فولادی از داخل حمامی از روی مذاب عبور داده شود. هنگامی که اکسیژن با روی واکنش دهد، اکسید روی تشکیل می‌شود. اکسید روی با دی اکسید‌کربن واکنش داده و کربنات روی را تشکیل می دهد. ممکن است مات و خاکستری باشد. اما چیزی که باعث کدر شدن رنگ آن میشود، کربنات روی است که از فولاد در برابر آب و هوا محافظت می‌کند. به این ترتیب ایرانیت گالوانیزه ساخته میشود. با افزودن پوشش‌های رنگی بر آن، می‌توان ایرانیتهای رنگی برای سقف ساختمان ساخت.

 

بیشتر بخوانید: قیمت ورق فلزی سقف 1402

 

 

قیمت انواع ایرانیت فلزی

قیمت خرید ایرانیت فلزی رنگی کمی بیشتر از گالوانیزه بیرنگ است. برای مثال قیمت خرید هر کیلوگرم ایرانیت گالوانیزه با ضخامت 0/5 و با ابعاد 1 در 1/25 متر و طول دلخواه تقریبا 46 هزار تومان است. در حالیکه همین مدل ورق با مشخصات یکسان در ایرانیت‌های رنگی سقفی، قیمتی حدود 55  هزار تومان در هر کیلوگرم دارد.

 

قیمت ایرانیت فلزی 6 متری

این پلیت های پرکاربرد با نام‌های دیگری چون ورق گالوانیزه 60 میل – 6 میل و  0/6 میل نیز شناخته می‌شوند. در ابعاد 100 در 200 سانت و ضخامت 0/6 میل – بسته به نوع برند و کارخانه  – قیمت هر کیلوگرم آن بین 40 تا 50 هزار تومان می‌باشد. ( قیمت آبان 1402 )

 

بیشتر بخوانید: سقف گالوانیزه؛ معایب و مزایا و بهترین جایگزین

 

 

معایب سقف ایرانیت رنگی

معایب سقف ایرانیت رنگی

  • بعد از مدتی مجددا نیاز به رنگ آمیزی پیدا می کنند. زیرا رنگ با گذشت زمان محو می‌شود.
  • قیمت ایرانیت رنگی از نوع گالوانیزه بیرنگ بیشتر است.
  • با اینکه از فلز روی برای پوشش سطح این ورق‌ها استفاده میشود ولی روی به مرور زمان خورده می‌شود و آهن دوباره در معرض عناصر محیطی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، ایرانیت گالوانیزه نسبت به فولاد ضد زنگ از درجه محافظت کمتری در برابر خوردگی برخوردار است.
  • نیاز بیشتری به تعمیر و نگهداری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

انواع و کاربرد در ساختمان

کاربرد آن در ساختمان

 

کاربرد ایرانیت آهنی (فلزی)، گالوانیزه یا رنگی در سقف حیاط خلوت، سقف پارکینگ یا سقف سوله‌ها می‌باشد. از انواع آن می‌توان به ورق‌های ذوزنقه‌ای رنگی، کرکره‌، ایرانیت طرح سفال و شادولاین برای سقف‌های شیروانی نام برد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین ورق رنگی ذوزنقه ای سقفی (فلزی، گالوانیزه رنگی، یو پی وی سی)

 

 

 

 

 

بهترین جایگزین برای انواع ورق‌های ایرانیتی

بهترین جایگزین برای انواع ورق‌های ایرانیتی

 

اگر تاکنون از ایرانیت فایبرگلاس، سیمانی و فلزی برای نما و سقف ساختمان خود استفاده می‌کرده‌اید اما رضایت کاملی نداشتید؛ امروز شما را با ورق‌های سبک،ارزان‌قیمت و بادوام یو پی وی سی آشنا خواهیم کرد. با توجه به قیمت روز انواع ورق‌های ایرانیتی و هزینه‌هایی که باید پس از خرید آن برای تعمیر و نگهداری پرداخت شود؛ آن را به پوششی غیرایده‌آل برای بسیاری از مالکان تبدیل کرده است.

 

 

بهترین جایگزین برای انواع ورق‌های ایرانیتی

 

راهکار آن سوئیچ به سمت خرید ورق‌هایی سبکتر، مقاوم‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. پوشش‌های سقفی که بتوانند در طولانی مدت انتظارات شما را برآورده سازند. مانند ورق‌های فایبرگلاس یا سیمانی دچار تغییر رنگ یا شکستگی نشوند. مثل ایرانیتهای فلزی – در صورت خراش یا پریدگی رنگ – در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار نگیرند. همچنین در نوسانات دمایی، لایه‌های زیرین سقف را گرم نسازند و نیازی به عایق‌کاری اولیه و زیرسازی مجدد نداشته باشند.

 

سپیدفام وارنا تولید‌کننده انواع ورق‌های سبک و ارزان UPVC

سپید فام وارنا

 

سپیدفام وارنا اولین تولیدکننده ورق‌های سقف و دیوارپوش برای سوله، پارکینگ و سایبان، سقف شیروانی ویلایی، موکب و .. است. شما می‌توانید برای شروع ساخت و ساز خود به جای ایرانیت از ساندویچ پانل‌های اقتصادی شرکت با قیمت ارزان بهره‌مند شوید. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران سپیدفام وارنا تماس بگیرید و از آخرین قیمت و انواع محصولات کارخانه مطلع شوید:

 

09115495291

09110465839

09120465837

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =