اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهکاربرد سولهکاربرد ورق های یو پی وی سیوبلاگ   »   پوشش سقف مناسب دامداری

پوشش سقف مناسب دامداری

  • 956 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 سال پیش
5/5 - (2 امتیاز)

خرید پوشش سقف مناسب دامداری

در این مقاله قصد داریم تا به شما بهترین نوع پوشش سقف مناسب دامداری را معرفی کنیم که این نسل جدید ورق های سقفی می باشند و از متریال  یو پی وی سی تشکیل شده اند.

دامداری در ایران

جهت دسترسی دام ها به منابع علوفه بصورت شبانی و یا دام مهاجر و عمدتا بصورت کوچ بوده است. به تدریج ، در طی گذشت هزاران سال ، با توجه به نیاز زمان مراکز کشاورزی وسیع تر و در کنار آن شهرها ایجاد شده است . در گذشته اهمیت نسبی دامداری و دامپروری در مقایسه با گروه های دیگر جامعه درایران بالاتر بوده است ولی در حال حاضر به لحاظ کمی جمعیت ایران بالطبع تعداد دام های موجود به مراتب کمتر از تعداد آن بوده است. از طرف دیگر به علت افزایش جمعیت و فراهم شدن امکانات وسیع کاری در امر کشاورزی، سطح وسیعی از مراتع تبدیل به زمین های کشاورزی شده و باعث تشدید فشار دام به مراتع باقیمانده گردیده است.

بطوریکه در حال حاضر علی رغم قدرت بالقوه تولیدی، مراتع علوفه استحصالی از مراتع به مراتب کمتر شده است. وضعیت اکو سیستم ها، جوامع بیولوژیکی گونه های پیوسته در نتیجه فرایندهای طبیعی و فعالیت های انسانی در حال تغییر است. با توجه به این مسئله پایش نگرش بهره برداران نسبت به وضع مراتع از لحاظ تاثیر آن بر دیگر نگرش های بهره برداران و رفتار واقعی آنان در قبال مسائل – مشکلات و تمهیدات آنها در جهت اصلاح وضع موجود حائز اهمیت است.

پوشش سقف مناسب دامداری

دامداری صنعتی

در روش صنعتی بسیاری از دام ها بصورت متمرکز در یک محل قرار دارد و از روش های اصولی و علمی برای نگهداری آنها استفاده می شود. آنچه در دامداری صنعتی مهم است رعایت اصول بهداشتی است. زیرا تعداد دام ها بسیار زیاد است و کوچک ترین سهل انگاری در این رابطه بیماری گسترده و در نهایت خسارات بزرگی را به وجود می آورد. علاوه بر بهداشت حضور دامپزشک، نیروی انسانی، بکارگیری ابزار و تجهیزات هزینه ها را تا حد زیادی افزایش می دهد. چیزی که در دامداری های صنعتی مورد توجه هست مدیریت ریسک و نگرش به رسیک در این صنعت است. از عواملی که جز مدیریت رسیک محسوب می شود اقلیم و جایگاه، مدیریت گاوداری، مدیریت خوراک و خوراک دادن، مدیریت تولید مثل، مدیریت بهنژادی، جایگاه مناسب، بهداشت، میزان حذف، مدیریت تلیسه، ترکیب گله نام برد.

شاخص های تاثیر گذار بر روی گاوها

یکی از شاخص هایی که بر روی گاوها به شدت تاثیرگذار است، تاثیر دما و رطوبت بر عملکرد گاو است. این شاخص یکی از بهترین نشانگرهای درجه آشفتگی گاو از تاثیر باهم دما و رطوبت است.  این مسئله در دامداری های صنعتی بسیار مهم است زیرا تعداد دام ها زیاد است و مدیریت کردن آنها حائز اهمیت است. یکی از فاکتورهای مورد توجه پوشش سقف مناسب دامداری است. در گذشته از پوشش های فلزی استفاده میشد و به علت ضریب انتقال حرارت بالا و چکه کردن محصول، نیاز بود از عایق حرارتی استفاده شود. و خود عایق حرارتی استفاده شده برای حیوانات مضر است . بنابراین در دامداری های صنعتی به دنبال جایگزین کردن این پوشش ها با متریال های جدید هستند چون پوشش سقف مناسب دامداری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یکی از پوشش سقف مناسب دامداری های مدرن و جدید، پوشش های یو پی وی سی است. به علت ویژگی های این محصول کاربرد زیادی در دامپروری ها دارد. ضریب انتقال حرارت پایین نسبت به پوشش های سنتی مثل فلز و ایرانیت آن را از این محصولات مجزا کرده است زیرا ضریب انتقال پوشش های یو پی وی سی 325/. است که 2000 بار از فلز کمتر است. و این قضیه برای دامپروری ها بسیار حائز اهمیت است زیرا دما تاثیر بسیاری بر دام ها دارد. بدون خوردگی و پوسیدگی بودن این پوشش ها با توجه به شستشوی مداوم و پاکیزه نگه داشتن محل نگهداری حائز اهمیت است زیرا رطوبت موجود در محیط باعث از بین رفتن پوشش ها می شود. پوشش های یو پی وی سی تا حدی اختلاف دما را تحمل می کنند و این قضیه به دامداران کمک می کند شرایط دمایی را در روزهای گرم سال کنترل کنند و دغدغه کمتری داشته باشند. خاصیت خود خاموش شوندگی یکی دیگر از ویژگی های پوشش های یو پی وی سی است که برای دامپروران مهم است زیرا اگر به هر دلیلی حریق اتفاق بیفتد دام ها کمترین آسیب را ببیندد .

از دیگر ویژگی های پوشش های یو پی وی سی می توان وزن سبک، خاصیت خود شستشویی، دوستدار محیط زیست، دوام و ماندگاری اشاره کرد. شرکت سپید فام وارنا تولیدکننده پوشش های سقفی و دیواری یو پی وی سی با دامپروری های صنعتی همکاری مستمری دارد مانند پژوهشگاه علوم زیستی ابن سینا و شرکت سینا فناوران که زیرمجموعه جهاد دانشگاهی هستند. از دیگر موارد مهم در دامپروری های صنعتی مدیریت خوراک و تغذیه صحیح دام است. عدم تطابق میزان مصرف مواد معدنی با احتیاجات از یکسو اثرات نامطلوبی بر سلامت و تولید دام می گذارد، همچنین هزینه جیره مصرفی را بالا می برد که سعی شده از طرف سازمان های مسئول در این امر، آموزش لازم به دامداران داده شود.

تغذیه دام زمانی جذاب شده است که کارخانه های خوراک دام تصمیم گرفتند تا غذای دام را بصورت پلت شده وارد بازار نمایند زیرا صاحبین دام مجبور بودند تا هزینه آسیاب، میکسر و نیروی انسانی متخصص به این کار را بپردازند. در واقع دام های صنعتی در برابر تنش های محیطی حساس است و فراهم کردن روش تغذیه درست یکی از اصول بسیار مهم در این بخش است. بیوتکنولوژی در دامپروری صنعتی بسیار پرکاربرد است در دو دهه اخیر تمام علوم پزشکی و دامپزشکی را تحت تاثیر قرار داده است، امروزه با امکاناتی که این تخصص برای صاحبین دام فراهم کرده می توان از منابع متنوع ژنتیک دامی، بهداشت دام، فیزیولوژی شیردهی و رشد بهره برد.

در دامپروری های صنعتی سعی شده است از بهترین ژن دام، تکثیر صورت بگیرد. بنابراین می توان با نگه داری و فیریز اسپرم گاوهای نر، بهترین نوع خودشان را تولید کرد تا بهترین بهره وری در آینده از دام صورت پذیرد. از دیگر مسائل مربوط به ژنتیک دامی تعیین جنسیت است که به صاحبین دام کمک می کند تا استراتژی های خود را در مورد تکثیر دام دقیق تر دنبال کنند. بنابراین در دامپروری های صنعتی مدیریت تولید مثل و مدیریت بهنژادی از اصول اولیه برای اصلاح نژاد است.

پوشش سقف مناسب دامداری

بهداشت دامپروری

امروزه اتحادیه های صنعت دامپروری در تلاش است تا با آموزش دامداران و به وجود آوردن زیرساخت های مالی لازم برای توسعه دامپروری بصورت مدرن و صنعتی، دامداران را تشویق به توسعه و به روزرسانی فعالیت تولیدی خود کنند. عامل فناوری در این مورد نیز بدون تاثیر نیست دستگاه های شیردوشی و تجهیزات دامداری صنعتی از جمله انبار کنسانتره، انبار تجهیزات و ماشین آلات، سیلو، حوضچه های ضدعفونی، مخزن جمع آوری کود، حمام ضد آکنه، قرنطینه، سکوی بارگیری و تخلیه، اتاق پشم چینی جز مواردی است که در بهداشت نگهداری دام باید به آن توجه کرد. با وجود جایگاهی که دامپروری و تولیدات دامی در حال حاضر دارند، شناخت و اهمیتی که تاثیر تکنولوژی بر پتانسیل بالقوه این صنعت دارد در علوم دامی مورد استقبال قرار گرفت. بنابراین فناوری نانو با رویکردی جدید بخش های گوناگونی از کشاورزی از جمله، سیستم های تامین مواد غذایی ، ساخت های ابزارهای جدید برای زیست سلولی و مولکولی با حفاظت سیستم کشاورزی و غذایی، ساخت مواد جدید برای تشخیص عامل بیماری زا، سیستم کنترل بیماری و امنیت محیط زیست را تحت شعاع قرار می دهد.

نانو تکنولوژی در بهداشت جایگاه های نگهداری دام:

*ضدعفونی کردن مرغداری ها ، دامداری ها
*ضدعفونی کردن آب مصرفی جهت جلوگیری از شیوع برخی از بیماری ها
*ضدعفونی کردن خوراک دام و طیور جهت جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها
*ضدعفونی کردن پستان و بدن دام جهت جلوگیری از بیماری هایی همچونورم پستان
*استفاده از ساخت ابزارآلاتی مانند آبخوری از جنس پلیمر آنتی باکتریال
*نانو تکنولوژی در اصلاح نژاد دام

نانو تکنولوژی در اصلاح نژاد دام

در بخش اصلاح نژاد دام تحقیقات علمی و کاربردی فراوانی صورت گرفته است که از جمله مهمترین آنها استفاده از نانو تیوپ های خاص در داخل پوست است که زمان پیک واقعی استروژن را نشان می دهد. بنابراین با علائمی که سنسورهای موجود به دستگاه منتورینگ می فرستند زمان دقیق و واقعی تلقیح را به دامدار نشان می دهد. انجام این فعالیت با توجه به مدیریت تلاقی و وجود معضلاتی در زمان جفت گیری دام ها در مزرعه گاو شیری و همچنین وقت و هزینه برای دامدار، مورد استقبال فعالان این صنعت قرار گرفت.

نانو تکنولوژی و سیستم های آزادکننده موادغذایی

یکی از فعالیت های نانوتکنولوژی در علوم دامی، سیستم های سنتیک آزادکننده مواد دارویی است. اکثر آنتی بیوتیک ها از راه تزریق عضلانی و واردکردن در غذا و آب است. با انجام این روش ها و رهاسازی یک مرحله ای دارو ممکن است علائم بیماری بازگشت و اثرات دارویی کم شود. از خواص دیگر این روش حذف اختلالات بیوتکنولوژی است که در حین استفاده از داروها، آنتی بوتیک ها و واکسن ها ممکن است ایجاد شود.

نانو تکنولوژی در تغذیه دام

نانو حسگرها بر پایه سیلیس ( نانو ذرات متخلخل سیلیکونی) در فسادپذیری کنسانتره دام، طیور و آبزیان است. افزایش پروتئین، تولید گوشت با کیفیت و کمیت، افزایش درصد وزنی نسبت به خوراک مصرف شده، کاهش میزان تلفات. با توجه به شرایط حال و آینده ای که پیش رو داریم و تخصصی کردن علوم، استفاده از روش های صنعتی و مدرن در دامپروری های صنعتی باعث بهره وری حداکثری و کم ترین وقت و انرژی است.

تماس با ما

جهت خرید و آشنایی بیشتر با ورق های یو پی وی سی لطفا با ما در ارتباط باشید شماره تماس ما در صفحه ی تماس با ما موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =