اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   قیمت ورق فلزی سقف 1402 (سوله، سایبان، پارکینگ …)

قیمت ورق فلزی سقف 1402 (سوله، سایبان، پارکینگ …)

  • 504 بازدید
  • تاریخ انتشار: 10 ماه پیش
5/5 - (16 امتیاز)

قیمت ورق فلزی سقف 1402 (سوله، سایبان، پارکینگ …)

قیمت ورق فلزی سقف و انواع آن از مهمترین فاکتورها در صنایع ساخت و ساز از جمله انتخاب سقف سوله، سقف پارکینگ، سایبان و … است.

با وجود گزینه‌های بسیار متنوع در بازار، تصمیم‌‌گیری در مورد بهترین نوع ورق فلزی سقفی برای خانه یا ساختمان شما می‌تواند دشوار باشد. از سقف کلاسیک گرفته تا فولاد ضدزنگ، هر نوع از این فلزات مزایای منحصر به فرد خود را دارد. اما در این میان نباید از قیمت روز انواع ورق‌های فلزی سقف سوله، پارکینگ یا سایبان خود غافل شویم.

قیمت ورق فلزی

ورق‌های فولادی کاربرد بسیاری در صنعت دارند اما در این مقاله ما به طور خاص به انواع ورق فلزی سقفی و قیمت آنها خواهیم پرداخت. زیرا بسیاری از این ورق‌های فلزی به شما این امکان را می‌دهند که سقف خود را بر اساس استایل، دوام و قیمت ارزان‌تر مقایسه کرده؛ بهترین جایگزین آن را انتخاب کنید.

 

 

انواع و قیمت ورق فلزی در ساختمان سازی

حلب رنگی، مس، انواع ورق فولادی، آلومینیوم و قلع اندود از جمله معروف‌ترین انواع سقف‌های فلزی هستند. در زیر به کاربردها و قیمت این ورق های فلزی می‌پردازیم:

 

1. ورق مسی

ورق مسی

مس فلزی زیبا با دمای ذوب پایین و بسیار نرم است که آن را در میان کم صداترین انواع ورق سقف فلزی قرار می دهد. ماهیت نرم سقف مسی همچنین به این معنی است که در مناطق مستعد تگرگ ممکن است به راحتی آسیب ببیند. به عنوان یک فلز نرم‌، تگرگ می‌تواند به راحتی فرو رفتگی هایی در مس ایجاد کند.

سقف‌های مسی در اثر اکسید شدن با هوا دچار تغییر رنگ یا اصطلاحا پتینه می‌شوند و باید از پوشش‌های عایق سقفی برای محافظت از آن استفاده شود.

 

 

 

قیمت ورق فلزی مسی

مانند بسیاری از ورق‌های سقف فلزی، مس به طور کلی سقفی گران قیمت است. نصب آن سریع و آسان است، اما مواد اولیه تهیه آن قیمت بالایی دارد. به همین دلیل برای کاهش قیمت تمام شده به صورت ترکیب با ورق‌های فلزی دیگر استفاده می‌شود.

 

2. ورق آلومینیومی

ورق آلومینیومی

افتخار تولید‌کنندگان ورق‌های سقف آلومینیومی آن است که این یک سقف ضد‌خوردگی است. درست است  که ورق نسبتا مقاومی در مقایسه با سایر انواع ورق‌های فلزی می‌باشد اما ملاحظات دیگری هم وجود دارد که یک مصرف‌کننده باید در مورد آنها بداند. از جمله مهمترین آن قیمت ورق فلزی سقف آلومینیومی است:

 

قیمت ورق فلزی آلومینیوم

آلومینیوم در مقایسه با روی یا فولاد از کیفیت بالاتری برخوردار است. این باعث می‌شود قیمت آن در بازار ورق سقف فلزی بالاتر باشد.

به دلیل دوام آن در مقایسه با مصالح سقفی مانند تایل یا شینگل آسفالتی، نصب آن نیز بسیار گرانتر است. نحوه راه‌اندازی آن می‌تواند متفاوت باشد و از این رو نیاز به نصاب های حرفه ای دارد.

علاوه بر بالاتربودن قیمت ورق فلزی سقف آلومینیومی، معایب دیگری نیز دارد که اگر قصد خرید سقف سوله، پارکینگ، سایبان و پاسیو ساختمان خود را دارید بهتر است به این موارد نیز دقت داشته باشید از جمله:

  • فرورفتگی فلز بر اثر سقوط اجسام نسبتا سبک
  • انبساط و انقباظ ورق با تغییرات دمایی
  • تعمیرات سقف برای ورق فلزی آلومینیومی هزینه بالایی دارد
  • سرو صدای ورق آلومینیومی بر اثر بارش باران و تگرگ بر سقف

 

 

قیمت ورق فلزی

3. ورق فولادی

ورق‌های فلزی سقفی از نوع فولاد در 3 نوع مختلف وجود دارند: گالوانیزه، گالوالوم و فولاد هوازده ( فولاد کورتن ). در این قسمت به قیمت ورق فلزی سقف فولادی و انواع آن می‌پردازیم.

 

فولاد، آلیاژی است که از آهن و سایر عناصر ساخته شده است. در مقایسه با سایر فلزات، فولاد قیمت ارزان‌تری دارد. و اغلب با نرخ پایین‌تری نسبت به آلومینیوم، روی یا مس قیمت گذاری می‌شود. این امر باعث می‌شود که فولاد هم مقرون به صرفه باشد و هم در مقایسه با سایر فلزات موجود بیشتر در دسترس باشد. برای مثال ورق سیاده ارزان ترین ورق فولادی است. اما با وجود قیمت ارزان تر ، معمولا به تنهایی روی سقف اجرا نمی‌شود. زیرا نیاز به پوشش محافظتی دارد.

 

قیمت ورق فلزی گالوانیزه، گالوالوم و فولاد هوازده

 

فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه رایج ترین نوع ورق سقف فولادی است. در واقع به استفاده از یک لایه روی برای محافظت از لایه داخلی فولاد در برابر خوردگی گالوانیزه گفته میشود. این پوشش می‌تواند تا حدودی به افزایش عمر ورق فولادی و کند کردن روند خوردگی کمک کند. قیمت ورق فلزی سقف گالوانیزه به نوع و کیفیت پوشش فلز بالای آن بستگی دارد.

فولاد گالوالوم ( Galvalume )

شبیه به گالوانیزه است، اما به جای استفاده از پوشش اصلی روی، از ترکیب آلومینیوم و روی استفاده می‌کند که طبیعتا بر قیمت آن می‌افزاید. آلومینیوم در مقایسه با روی پوشش بهتری در برابر خوردگی در محیط‌های خاص است و همچنین لایه‌ای کوچک‌تر و صاف‌تر با ظاهری یکنواخت‌تر ایجاد می‌کند. گالوالوم به دلیل ویژگی‌های آلومینیومی خود، سطح محافظتی بهتری نسبت به گالوانیزه دارد، ولی در برابر خراش یا برش لبه ها آسیب پذیر است.

 

 

فولاد هوازده یا کورتن

نوعی فولاد است که در ابتدا برای استفاده در صنایع فولاد سنگین مانند پل سازی طراحی شده بود. یک لایه بیرونی فولاد طوری طراحی شده است که عمدا زنگ بزند و از لایه داخلی فولاد محافظت کند. بنابراین این نوع ورق فلزی نیز زنگ می‌زند و برای سقف سوله ها، سایبان و پارکینگ ها، سقف بالکن و … طراحی نشده است. قیمت ورق فلزی سقف این نوع فولاد نسبت به 2 نوع فوق ارزان تر است.

 

قیمت ورق فلزی گالوالوم ارزان تر است یا ورق گالوانیزه؟

در حالی که فولاد گالوانیزه معمولاً قیمت پایین تری دارد؛ گالوالوم به دلیل طول عمر طولانی تر و کیفیت پوششی بالاتر، متریال بهتری برای پوشش سقف فلزی و نمای بیرونی ساختمان است.

با این وجود گالوالوم در محیط‌هایی که ممکن است در معرض مواد قلیایی قرار گیرند مناسب نیست. زیرا می‌تواند آلومینیوم داخل پوشش را به خطر بیندازد.

 

 

4. قلع

قلع خود فلزی است مانند مس یا روی و نمی‌تواند به تنهایی یک متریال اصلی برای سقف باشد. امروزه نام “پوشش قلع” یا قلع اندود به فولاد گالوانیزه یا مواد آلومینیومی اشاره می‌کند تا ورق های سقف قلع واقعی.

این نوع از ورق های فلزی در حالی که هنوز کاربردهای زیادی در علم و فناوری دارند؛ دیگر به‌عنوان گزینه مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ورق‌های سقف قلع تقریباً حذف شده است به جای آن از واژه حلب (گالوانیزه رنگی) استفاده می‌شود.  از معایب مهم ورق های شیروانی رنگی عدم تطبیق رنگ ورق جدید با سقف قبلی – در صورت تعویض یا بازسازی – می‌باشد.

 

قیمت ورق فلزی سقف رنگی – قیمت حلب سقفی

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه رنگی طرح سینوسی – عرض 100 سانت و ضخامت 0/5 – 225 هزار تومان است.  (قیمت 20 تیر 1402)

قیمت ورق فلزی قلع اندود

قیمت ورق قلع اندود ضخامت 0/3 و عرض 700 رولی تقریبا 70 هزار تومان است. (قیمت به تاریخ 20 تیر 1402)

 

 

 

قیمت انواع طرح ورق فلزی سقف

در کنار انواع اصلی ورق های سقفی، به کاربرد و قیمت ورق فلزی سقفی در طرح سفال و ذوزنقه‌ای نیز اشاره‌ خواهیم کرد.

 

  1. سقف فلزی با ورق طرح سفال

قیمت سقف فلزی

ورق های فلزی شیروانی هستند که به صورت گالوانیزه رنگی و اغلب در ضخامت 0/5 میل کاربرد دارند. این ورق ها به دلیل برش ها و ریزکاری های بیشتر قیمت بالاتری نسبت به ورق های گالوانیزه ذوزنقه‌ای و کرکره‌ای دارند.

 

قیمت ورق فلزی سقف طرح سفال

قیمت هر متر مربع ورق فلزی سقف شیروانی  – طرح سفال گالوانیزه ضخامت 0/5 میل و عرض 125 سانت – تقریبا  210 هزار تومان می‌باشد. (تاریخ 20 تیر 1402)

 

  1. سقف فلزی با ورق طرح ذوزنقه

قیمت ورق فلزی با طرح ذوزنقه از ورق های کرکره سینوسی گران تر و از قیمت طرح سفال فلزی ارزان تر است. ورق های شیروانی ذوزنقه ای در طرح‌های گالوانیزه و رنگی کاربرد و تقاضای بیشتری در بازار دارند. عمده کاربرد این ورق ها برای اجرای پوشش سقف سوله ها، کانکس‌ها، سقف سر درب حیاط و سقف های ویلایی می‌باشد.

 

 

 

قیمت ورق فلزی سقف ذوزنقه ای

قیمت هر متر مربع ورق فلزی سقف گالوانیزه طرح ذوزنقه‌ای – عرض 100 سانت و ضخامت 0/5 – 185 هزار تومان در تاریخ 20 تیر 1402 می‌باشد.

 

مقایسه ورق فلزی و ورق یو پی وی سی برای سایبان، پارکینگ و سوله

 

 

قیمت ورق سقف فلزی

مقایسه قیمت ورق فلزی با ورق UPVC

قیمت ورق فازی

ورق سقف یو پی وی سی جایگزین مطمئن و ارزان قیمت برای سقف فلزی

 

 

 

 

اگرچه ورق یو پی وی سی UPVC – پلی وینیل کلراید سخت شده – در مقایسه با قیمت ورق فلزی سقف گزینه ارزان تری است اما سبک تر و انعطاف پذیرتر می‌باشد. روی پروفیل آهنی سنگین و یا خرپای سبک به راحتی نصب می‌شود. صدای بارش باران را روی سقف UPVC نخواهید شنید و سقف بر اثر ضربه یا تماس به داخل فرو نمی‌رود و با باد و طوفان ریزش نمی‌کند. (بر خلاف سقف های فلزی).

به دلیل عدم واکنش سقف یو پی وی سی با مواد شیمیایی، قلیایی و اسیدی از جمله بهترین گزینه ها برای اجرای سقف سوله های دام و یا سوله های صنعتی شیمیایی و الکتریکی است. با وجود اثر خنک کنندگی و ضد uv برای سقف پارکینگ و سایبان از کیفیت بالاتر و قیمت ارزان تری نسبت به انواع ورق فلزی سایبان برخوردار است.

 

 

 

چرا قیمت ورق UPVC ارزان تر از قیمت ورق فلزی  است؟

قیمت ورق فلزی

خرید ورق سقف UPVC زیبا و ارزان از درب کارخانه سپیدفام و وارنا

 

 

جنس این ورق ها و وزن سبک آن قیمت خرید – هزینه حمل و نقل و نصب و اجرای سقف را به مراتب آسان تر و ارزان تر از قیمت ورق های فلزی می‌سازد.

برای مثال قیمت ورق یو پی وی سی دو میل حدود 40 هزار تومان – در هر متر مربع -–  کمتر از قیمت ورق فلزی سقف دو میل است. (به تاریخ 20 تیر 1402).

سپیدفام وارنا محصولات یو پی وی سی خود را در ضخامت 2 میل تا 5 میل – که بسیار  ارزان‌تر از قیمت ورق سقف فلزی است –  از درب کارخانه وارنا به سراسر ایران ارسال می‌کند.

برای دریافت کاتالوگ محصولات سقف و دیوارپوش و اطمینان از اجرای مطلوب پروژه خود؛ لطفا به وب سایت ما مراجعه نمایید – یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان وارنا بهره ببرید.

 

0912-0465837

0912-0465839

0911-5495291

 

 

سوالات متداول درباره قیمت ورق فلزی سقف

  1. ارزان قیمت ترین ورق سقف شیروانی به جای سقف فلزی کدام است؟

قیمت ورق فلزی سقف شیروانی علاوه بر هزینه خرید ورق به قیمت دستمزد و هزینه های جانبی و تعمیرات آینده آن نیز بستگی دارد. با توجه به معایب قابل توجه ورق های فلزی، با کمال تعجب از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. گزینه ارزان تر و بادوام تر برای خرید ورق سقفی، پانل های یو پی وی سی هستند. این ورق های نسل جدید را با قیمت بسیار پایین تر ( بسته به ضخامت حتی نصف قیمت ورق فلزی سقف ) از درب کارخانه سپیدفام وارنا تهیه کنید.

 

  1. چرا ورق UPVC جایگزین بهتری برای ورق سقف فلزی است؟

نه تنها قیمت خرید ورق فلزی  گران تر از قیمت ورق یو پی وی سی است بلکه نصب سقف فلزی به مهارت بیشتری نیاز دارد، در نتیجه دستمزد نصب آن نیز بالاتر است. پیچ و بست های فلزات – همراه با خود ورق‌ها – بعد از مدت کوتاهی به دلیل فلز بودن زنگ می‌زنند. در صورتیکه پیچ‌های عایق سقف UPVC – همانند ورق‌های یو پی وی سی – در برابر سخت‌ترین شرایط آب و هوایی بدون تغییر کیفیت و رنگ می‌مانند و تا 40 سال عمر مفید دارند.

 

3. چرا یو پی وی سی ارزان تر از قیمت انواع ورق فلزی سقف است؟

UPVC متریالی سبک تر و بادوام تر – ضد خوردگی و بدون نیاز به عایق و تعمیر و نگهداری با طول عمر بالاتر از سقف های فلزی است. قیمت تمام شده ورق شیروانی یو پی وی سی هم از لحاظ قیمت خرید متریال و هم مراقبت های آینده از قیمت خرید ورق های فلزی ارزان تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =