اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   بهترین ورق رنگی ذوزنقه ای سقفی (فلزی، گالوانیزه رنگی، یو پی وی سی)

بهترین ورق رنگی ذوزنقه ای سقفی (فلزی، گالوانیزه رنگی، یو پی وی سی)

  • 275 بازدید
  • تاریخ انتشار: 7 ماه پیش
5/5 - (6 امتیاز)

بهترین ورق رنگی ذوزنقه ای سقفی (فلزی، گالوانیزه رنگی، یو پی وی سی)

ورق رنگی ذوزنقه زیبا، محکم، انعطاف پذیر با قیمتی نسبتا ارزان است. از این نوع ورق ها در سقف خانه‌ها، تراس‌ یا بالکن، فروشگاه‌ها یا آلاچیق‌ها نیز استفاده می‌شود. بسیاری از انواع ورق های ذوزنقه‌ای شکل در بازار موجود است که از نظر ابعاد پروفیل، جنس، رنگ، قیمت و سایر مشخصات متفاوت هستند. اگرچه ورق های فرمینگ ذوزنقه با طرح شیروانی به صورت ساده و رنگی موجود هستند؛ اما معمولا از تنوع رنگ آن به دلیل افزایش زیبایی در سقف خانه‌ها و آپارتمان های مسکونی بیشتر استفاده می‌شود.ورق رنگی ذوزنقه

ورق رنگی ذوزنقه ای چیست و چه مزیتی دارد؟ 

این ورق های گالوانیزه فرم موج های ذوزنقه ای را دارند که به طور متناوب در عرض پانل ها قالب گیری شده است. گاهی به اشتباه آن را ورق موجدار می‌نامند که این نام اشتباه است؛ زیرا پنل‌های موجدار به فرم سینوسی دارای الگوی تکرارشونده در لبه‌های عرضی ورق‌ها هستند. ورق های رنگی ذوزنقه ای در بین تولیدکنندگان و مشتریان محبوب هستند. زیرا شکل خاص‌شان منجر به استحکام بالاتر، هم پوشانی و در نتیجه آببندی بهتر می‌شود.

ورق رنگی ذوزنقه ای چیست و چه مزیتی دارد؟ 

این باعث می‌شود تا علاوه بر قیمت مقرون به صرفه تر عملکرد بهینه‌تری نیز داشته باشند. آنها همچنین دارای ویژگی‌های ساختاری مطلوبی هستند و می‌توانند وزن بارهای سقف را به خوبی تحمل کنند. (به عنوان مثال بار برف و باد).

 

موارد کاربرد ذوزنقه شیروانی

ورق های شیروانی با فرمینگ ذوزنقه به طور کلی برای پوشش سقف و نمای بیرونی ساختمان کاربرد بیشتری دارند. این پوشش‌ها ساختاری محکم و مقرون به صرفه ایجاد می‌کنند. عمده کاربرد آن‌ها برای سقف و دیوارپوش ساختمان های صنعتی، کانکس، سقف سوله، انبار و کارگاه می‌باشد.

موارد کاربرد ذوزنقه شیروانی

 

ابعاد ورق ذوزنقه ای فلزی رنگی

ورق های فلزی به منظور پوشش سقف و دیوار تولید و با برجستگی هایی به شکل ذوزنقه مشخص می‌شوند که باعث استحکام و سفتی آن‌ها می‌شود. ضخامت ورق رنگی ذوزنقه معمولاً از 0.4 میلی متر تا 3 میلی‌متر متغیر و عرض غیر مفید کوتاه 100 و عرض بلند 125 سانتیمتر است. (کار مفید هنگام نصب ورق ها بین 72 تا 88 سانتی متر ). ورق های فولادی یا آلومینیومی با یک لایه محافظ و رنگ پوشیده می‌شوند و به این ترتیب ورق گالوانیزه و رنگی تولید می‌شود. پرکاربردترین انواع ورق های ذوزنقه‌ای از فولاد گالوانیزه، آلومینیوم روی و همچنین از پوشش پلی استر و پلی یورتان (بهترین گزینه پوشش برای سطح ورق) است.

 

ابعاد ورق ذوزنقه ای فلزی رنگی

 

مزایا و معایب ورق های ذوزنقه ای رنگی چیست؟

 

خرید ورق رنگی یک انتخاب نسبتا رایج برای سقف است. این پنل ها دارای رنگ های زیبا و متنوع ، وزن سبک و دارای مقاومت در برابر باران و آتش سوزی هستند. در اغلب ساختمان ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و چشم‌اندازی زیبایی ایجاد می‌کنند. اما مزایا و معایب ورق ذوزنقه ای سقف شیروانی چیست؟

 

مزایا و معایب ورق های ذوزنقه ای رنگی چیست؟

 

 مزایای ورق رنگی مدل ذوزنقه  

 

وزن سبک و کم جا

از آنجایی که وزن سبکی دارد بار اضافه ای بر ساختمان وارد نمی کند. وزن 1 متر مربع ورق ذوزنقه گالوانیزه بین 4 تا 8 کیلوگرم است. در حالی که وزن دیوار آجری در 1 متر مربع تقریباً 48 کیلوگرم است. همچنین کمتری در مقایسه با سایر محصولات نمای بیرونی فضای کمتری می‌گیرد.

 

طول عمر بیشتر

در مقایسه با سایر انواع ورق های فلزی دوام بیشتری دارند. طول عمر این ورق های رنگی حتی در کاربردهای داخلی که در معرض عوامل خارجی مانند باران، برف و خورشید قرار نمی گیرند، بیشتر است.

 

 

استحکام بالا

ورق های گالوانیزه و رنگی ذوزنقه ای شکل استحکام بسیار خوبی دارند. (مقاومت عالی در برابر خمش و فشار) و می‌توان از آن‌ها به عنوان پانل سقفی باربر استفاده کرد.

 

رنگ روشن

ورق های رنگی روشن باعث بهره وری مصرف انرژی شده طول عمر بالاتری دارند.

 

نصب سریع

به دلیل حمل و نقل سریع و آسان، نصب آن راحت است و باعث صرفه جویی در نیروی کار و زمان می‌شود.

 

زیبا و متنوع

ورق های رنگی، زیبایی و تنوع محصول بالایی دارند. از جمله انواع این ورق ها می‌توان به طرح شادولاین، ورق کرکره رنگی، ورق طرح سفال، ژنوا، لمبه و … اشاره کرد.

 

ضد آتش

بامپوش‌های ذوزنقه ای رنگی در برابر حریق عملکردی عالی دارند و به راحتی در آتش نمی‌سوزند.

 

 

معایب ورق رنگی طرح ذوزنقه

 

معایب ورق طرح ذوزنقه

 

 

عایق صوتی ضعیف

ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای به دلیل نوع طراحی و هزینه بالا، عایق های ضعیفی برای صدا هستند. اگر می‌خواهید عایق صدا را کمی بهبود بخشید؛ ضخامت و کیفیت ورق ها را افزایش دهید که در این صورت  قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

هزینه نگهداری بالای ورق ذوزنقه رنگی

ورق های فلزی ذوزنقه ای با اسپری یا دستگاه رنگ می‌شوند. مشکل اینجاست که این پوشش بعد از مدتی به راحتی پوسته پوسته می‌شود و سطح ورق خراش بر می‌دارد. بنابراین ممکن است هر 2 سال یا بیشتر نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند.

 

عایق ضعیف حرارتی

این ویژگی در مورد تمامی ورق های گالوانیزه رنگی ذوزنقه ای، موجدار یا صاف صادق است. آن هم هدایت حرارتی بالای سقف های فلزی است. در نتیجه عایق حرارت نیستند و با کوچکترین افزایش دما، به سرعت گرم می‌شوند و این گرما را به زیر سقف منتقل می‌کنند.

 

 

زنگ زدگی ورق رنگی ذوزنقه ای

ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای از پوشش های رنگی ساخته شده‌اند. اما فرآیند پاشش پس از مدتی با کنده شدن پوشش سطح، آن را دچار زنگ‌زدگی کرده طول عمر ورق ها را کاهش می‌دهد. این موضوع ارتباط چندان به کیفیت ورق ها ندارد. زیرا در هر 2 صورت طی عملیات برش، جوشکاری، نصب یا حمل و نقل ورق ها با کوچکترین خراش، به سرعت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می‌شوند.

 

 

 

 

چه عواملی بر قیمت ورق ذوزنقه رنگی تاثیر می‌گذارد؟

عوامل موثر بر قیمت ورق ذوزنقه

  1. اولین فاکتور موثر بر قیمت ورق سقف ذوزنقه، کیفیت مواد خام اولیه است.

کیفیت ورق گالوانیزه رنگی ارتباط تنگاتنگی با لایه ضد خوردگی (لایه گالوانیزه یا آلوزینک)، رنگ و فرآیند تولید آن دارد. کیفیت و نوع پیچ، پروفیل های زیرسازی و … توسط تولیدکنندگان و نصابان کاملاً متفاوت و در نتیجه عمر مفید آن متغیر است. به همین دلیل است که قیمت های متفاوتی برای ورق های رنگی سقف وجود دارد که به نظر ظاهر یکسانی دارند.

 

 

  1. عامل بعدی موثر بر قیمت ورق رنگی سقف ضخامت است.

ضخامت عامل مهمی در قیمت ورق های رنگی ذوزنقه ای است. ضخامت پوشش رنگ نیز بر میزان مواد اولیه استفاده شده در فرآیند تولید تأثیر می‌گذارد. در نتیجه قیمت ورق های فولادی سقف رنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

  1. روش های مختلف در عملیات نورد ورق ها نیز بر قیمت ورق رنگی طرح ذوزنقه تأثیر می‌گذارد.

روش‌های مختلف فرآوری و نصب منجر به ایجاد اثرات ضدآب و ضد خوردگی متفاوت در ورق‌های گالوانیزه سقف ذوزنقه ای می‌شود. اگرچه می‌توان از برخی مواد ضد آب در مراحل بعدی تولید ورق نیز استفاده کرد؛ اما اگر پردازش با مواد ضد آب به موقع و به اندازه کافی انجام نگیرد، باز هم نشت آب در سقف رخ خواهد داد. تمام این موارد بعلاوه برند کارخانه و نوع متفاوت عملیات، بر قیمت ورق شیروانی طرح ذوزنقه تاثیر خواهد گذاشت.

 

  1. نوع کاربرد ساختمان در قیمت خرید ورق رنگی تاثیر دارد.

انواع مختلفی از پوشش های رنگی و در نتیجه قیمت متفاوت برای ورق های فرمینگ ذوزنقه وجود دارد که عمدتاً برای مناطق، محیط ها و کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند. نوع پوشش رنگ استفاده شده در سقف های ذوزنقه مورد استفاده در مناطق کویری و خشک و منطقه مرطوب ساحلی، مناطق بادهای نمکی و باران های اسیدی، محیط خورنده شیمیایی با آب و هوای معمولی باید متفاوت باشد. بنابراین قیمت سقف های گالوانیزه رنگی نیز متغیر خواهد بود.

 

  1. عوامل متفرقه

از جمله سایر فاکتورهای موثر بر قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی عبارتند از: مسافت و هزینه حمل و نقل، ابعاد ورق، دستمزد نصب، پیچیدگی طرح پوشش ساختمان، یراق آلات و … که همگی بر قیمت خرید ورق ذوزنقه ای شیروانی تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

 

 

ورق یو پی وی سی رنگی فرمینگ ذوزنقه

ورق یو پی وی سی رنگی فرمینگ ذوزنقه

چرا ورق های UPVC ذوزنقه ای جایگزین مناسبی برای ورق های گالوانیزه و رنگی شیروانی هستند؟

ورق های دیوارپوش و سقف ذوزنقه ای یو پی وی سی هم به صورت بیرنگ و هم با تنوع رنگ و زیبایی خیره کننده تولید می‌شوند. این پوشش های شیروانی – در شرکت سپیدفام وارنا – در رنگ های سفید، شیری، سبز، آبی، قرمز، سفالی، بژ، قهوه ای سوخته و … موجود هستند. رزین محافظ در برابر آب و هوا بر روی سطح ورق ذوزنقه از اثرات مخرب ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید و هدایت حرارتی جلوگیری می‌کند. این خواص باعث افزایش دوام و مقاومت عالی در برابر خوردگی شیمیایی می‌شود. لایه های میانی و زیرین از موادی تشکیل شده‌اند که ویژگی ضد رطوبت و عایق ورق را با بالاترین کیفیت تضمین می‌کنند. طرح ذوزنقه ای ورق های UPVC دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند :

 

مهمترین ویژگی های ورق UPVC شرکت سپیدفام وارنا

 

مهمترین ویژگی های ورق UPVC شرکت سپیدفام وارنا

 

مقاومت در برابر خوردگی: ورق رنگی ذوزنقه یو پی وی سی با کیفیتی به مراتب بالاتر از فولاد و آلومینیوم گالوانیزه ساخته می‌شود و دارای خواص ضد خوردگی و ضد زنگ می‌باشد.

عدم انتقال حرارت: پوشش رنگی روی این ورق های سقفی دارای خواص عایق قوی است و بنابراین هدر رفت یا انتقال گرما و سرمای آن‌ها به حداقل می‌رسد.

مقاوم در برابر آب: به دلیل خاصیت ضد آب (آبگریز) بودن این ورق ها، رطوبت نمی‌تواند به داخل آن نفوذ کند.

مقاومت در برابر شرایط سخت اقلیمی : این شیت های ذوزنقه ای می‌توانند طوفان و گرمای شدید را – بدون کنده شدن و یا تغییر شکل و ساختار ورق – به خوبی تحمل کنند.

استحکام کششی بالا: دوام و انعطاف پذیری بالا باعث می‌شود این پانل های ذوزنقه ای سقفی، بارهای سنگین را بدون مشکل تحمل کنند.

مقاوم در برابر آتش: دارای ترکیبات غیر قابل احتراق مطابق با استانداردهای بین المللی ایمنی می‌باشند. دارای خاصیت خود خاموش شوندگی هستند که باعث انتشار آتش نمی‌شوند.

وزن سبک: در قیمت خرید، هزینه زیرسازی و نصب صرفه جویی می‌کند و به راحتی قابل حمل و نقل است.

ظاهر فیزیکی: با وجود طیف گسترده‌ای از رنگ ها، ظاهری چشمگیر و جذاب دارند.

ارزش اقتصادی: هزینه نصب و نگهداری سقف ذوزنقه یو پی و ی سی حداقل است. به همین دلیل این ورق ها مقرون به صرفه هستند و ارزش خرید بالایی دارند.

 

موارد کاربرد سقف شیروانی ذوزنقه یو پی وی سی

ورق های ذوزنقه ای رنگی عمدتاً در موارد زیر استفاده می‌شود: سقف سالن های ورزشی، سالن های نمایشگاه،

موارد کاربرد سقف شیروانی ذوزنقه یو پی وی سی

همایش، سقف ساختمان های تجاری یا صنعتی، فرودگاه ها و …

 

لطفا برای اطلاع از قیمت انواع پوشش شیروانی طرح ذوزنقه برای سقف سوله، پارکینگ، سایبان و سر در حیاط، ساندویچ پانل، دیوارپوش و …. با قیمت اقتصادی و کیفیت بالا با مشاوران سپیدفام وارنا تماس حاصل نمایید:

0911-5495291

0912-0465839

0912-0465837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =