اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   ایرانیت پلاستیکی | قیمت روز انواع ورق فایبرگلاس

ایرانیت پلاستیکی | قیمت روز انواع ورق فایبرگلاس

  • 619 بازدید
  • تاریخ انتشار: 7 ماه پیش
4.6/5 - (20 امتیاز)

ایرانیت پلاستیکی | قیمت روز انواع ورق فایبرگلاس

ایرانیت پلاستیکی یا فایبرگلاس به پانل های تقویت شده با الیاف شیشه یا FRP گویند. این ورق‌های پلاستیکی در دو نوع صاف و موجدار تولید می‌شوند. آنها کاربردهای متنوعی از جمله ساخت سقف، نورگیر، پوشش دیوار، گلخانه و غیره دارند. ایرانیت‌های پلاستیکی بسته به نوع کاربری در ضخامت و عرض متفاوت و در انواع مات، (نیمه شفاف) و شفاف عرضه می‌شوند.

ورق‌های طلق پلاستیکی یا فایبرگلس بنا بر نوع کاربری و میزان مقاومت از رزین‌های مختلف ساخته می‌شوند. رزین پلی استر، اپوکسی و وینیل استر از مهمترین این رزین ها هستند. رایج ترین آن‌ها اپوکسی است که مقاومت بالاتری نسبت به بقیه مواد دارد.

در ادامه به معرفی انواع ایرانیت پلاستیکی ، آخرین قیمت بازار، مشکلات، فواید و جایگزین بهتر برای آن خواهیم پرداخت.

ایرانیت پلاستیکی یا فایبرگلاس چیست؟

ایرانیت پلاستیکی یا فایبر گلاس

نوعی پلیمر یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا فایبرگلاس (فایبر گلس) می‌باشد. به آن ایرانیت طلقی یا کامپوزیت پلاستیک نیز می‌گویند. زیرا  یک ماده کامپوزیتی است که از تقویت پلاستیک یا پلی استر با الیاف ظریف از جنس شیشه ساخته شده است.

سال هاست که از ایرانیت پلاستیکی به عنوان ورقی مناسب برای پوشش و عایق رطوبتی سقف‌ها استفاده می‌شود. محبوبیت آن‌ها در سال های اخیر به لطف ترکیب با ورق های جدید و مقاوم تر افزایش یافته است. فایبرگلاس علاوه بر سقف سازی در ساختمان‌های تجاری و خانگی – در طیف گسترده‌ای از کاربردهای دیگر – از قایق‌ها و کامیون‌ها گرفته تا مخازن آب و استخرها، استفاده می‌شود.

 

انواع ایرانیت پلاستیکی از نظر شفافیت و رنگ

همان طور که در ابتدا گفتیم ورق‌های فایبر گلاس در 2 رنگ شفاف – مات ( نیمه شفاف ) تولید می‌شوند. ‌به دلیل کم رنگ شدن این ورق ها در برابر اشعه آفتاب بهتر است از ایرانیت رنگی پلاستیکی برای مناطقی که به طور مستقیم در معرض تابش نور خورشید قرار دارند استفاده نشود.

 

فایبرگلاس شفاف

فایبرگلاس شفاف

معمولا از ایرانیت فایبرگلاس رنگی صدفی برای سقف های روشن و شفاف استفاده می شود. برای مکان هایی که بتواند نور را کاملا از خود عبور دهد. ایرانیت های شفاف پلاستیکی بیشترین شباهت را به ورق های شیشه ای دارند. اما دید آن مانند شیشه واضح نیست. از این ورق ها بیشتر برای سقف سوله گل و گیاه و پاسیو استفاده می‌شود.

شفاف بودن ورق‌های ایرانیت پلاستیکی باعث ایجاد نوری پراکنده می‌شود که روشنایی محیط کار را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن به کاهش مصرف و قبوض انرژی کمک می‌کند.

 

 

فایبرگلاس مات (نیمه شفاف)

 

فایبرگلاس مات

 

 

 

از ایرانیت مات پلاستیکی بیشتر برای ایجاد سایه در سقف حیاط خانه‌های آپارتمانی استفاده می‌شود تا جلوی دید همسایه ها گرفته شود. ایرانیت رنگی پلاستیکی به رنگ شیری برای این کار مورد کاربرد بیشتری دارد. قیمت ایرانیت پلاستیکی شفاف و مات به ضخامت و عرض ورق ها بستگی دارد.

 

 

انواع ایرانیت پلاستیکی از نظر ابعاد

ایرانیت پلاستیکی

عموما عرض ورق های فایبرگلاس بین 20 تا 30 متر و به صورت پرکاربردتر بین 20 تا 25 متر خرید و فروش می‌شود. عرض ورق ایرانیت های پلاستیکی : 100 – 125 – 150 – 200 – 250 و تا حداکثر 300 سانتی متر تولید می‌شود.

هر چه ابعاد ورق های پلاستیکی بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می‌شود. شیت های فایبرگلس در وزن های 300 گرم – 450 – 600 و 900 گرمی قالب گیری می‌شوند. ورق ایرانیتی 450 گرمی یعنی 1 متر مربع از این ورق معادل 450 گرم وزن دارد.

ایرانیت فایبرگلاس قیمت ورق صاف و موجدار

ایرانیت فایبرگلاس

ورق فایبر گلاس در انواع رولی و صاف در بازار موجودند. ورق های موجدار به دلیل طراحی سینوسی خود از مقاومت بیشتری برخوردارند. قیمت هر ورق ایرانیت پلاستیکی رولی و موج دار با توجه به عرض ورق یا ابعاد و میزان شفافیت آن تعیین می‌شود.

قیمت خرید ایرانیت پلاستیکی متری 160 تا 300 هزار تومان می‌باشد. ایرانیت رولی برای مصارف ساختمان سازی کاربرد گسترده تری دارد.

 

 

 

طول عمر ورق های فایبرگلاس چند سال است؟

دوام این پوشش‌های ایرانیتی بسته به شهر و منطقه کاربرد، میزان مراقبت و نگهداری، ضخامت و نوع رنگ آنها دارد. آن‌ها عموما بعد از 10 تا حداکثر 15 سال کارایی و کیفیت خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض دارند. به همین دلیل ایرانیت های فایبرگلاسی دست دوم عملا ارزش خریداری و استفاده مجددا – بخصوص جهت استفاده در سقف و دیوارپوش – را ندارند.

 

راهکار خرید ورق ارزان قیمت و مقاوم تر به جای ایرانیت پلاستیکی چیست؟

ورق ایرانیت پلاستیکی ارزان قیمت

چرا مشتریان ورق‌های یو پی وی سی از مقاومت ورق های سپیدفام وارنا کاملا راضی هستند؟ بسیار دیده شده که خریداران ورق های فایبرگلاس حتی با وجود زیرسازی قوی سقف ایرانیتی پلاستیکی، شاهدکنده شدن سقف خود بودند. چرا؟ زیرا این ورق های پلاستیکی ایرانیتی سبک هستند و با وجود چارچوب فلزی، قدرت تحمل در برابر بادهای شدید و طوفان را ندارند و ریزش می‌کنند. این یکی از معایب مهم سقف های کرکره‌ای پلاستیکی می‌باشد.

با خرید ورق‌ های مقاوم و ارزان قیمت یو پی وی سی UPVC دیگر نگران خراب شدن ورق های خود نباشید.

 

برای افزایش مقاومت سقف ایرانیت پلاستیکی این مقاله جامع را مطالعه بفرمایید.

 

 

 

خرید ورق یو پی وی سی چه مزایایی بر ورق فایبرگلاس دارد؟

ورق ایرانیت پلاستیکی

از مهمترین مزایای ورق‌های پلی وینیل کلراید یا UPVC که می‌تواند آن را یک جایگزین مناسب برای ورق فایبرگلاس سازد:

 

 

مقاومت بالا و عدم تغییر رنگ در برابر اشعه UV

اگرچه به این نوع ایرانیت ها یا طلق های پلاستیکی، طلق ضد آفتاب نیز گویند که نورگیری بالایی هم دارد؛ اما این تنها در هوای گرم یا سرد معمولی است. این ورق ها بعد از مدتی کیفیت خود را بر اثر تابش مداوم آفتاب – خصوصا در مناطق جنوبی کشور – از دست می‌دهند، پوسیده و زرد رنگ می‌شوند. با اینکه ورق های یو پی وی سی سبک و مقاوم هستند اما پوشش‌های آلیاژی ضد یو وی، ضد زنگ و خوردگی آنها – با حفظ کیفیت –سخت ترین شرایط آب و هوایی را به خوبی تحمل می‌کند.

 

ورق ضد ضربه و ضد طوفان

ورق‌های یو پی وی سی به راحتی وزن بالا را تحمل می‌کنند. بار پیوسته 500 کیلوگرمی – در فاصله پرلین 1 متر مربع – بر ورق تک لایه UPVC نشان از قدرت بالای این ورق ها در مواجه با ضربات شدید بخصوص بر سقف و دیوار دارد. سقف های ایرانیت پلاستیکی در برابر بادهای شدید علاوه بر ایجاد سروصدا، احتمال جدا شدن از نگهدارنده های خود را دارند و در برابر فشار برف چندان مقاوم نیستند.

 

مقاوم در برابر تغییرات دمایی

گرما و سرمای شدید آسیبی به ورق های یو پی وی سی وارد نمی‌کند. بهترین کارآیی این ورق ها در دمای منفی 50 تا مثبت 75 درجه سانتیگراد است.

 

عایق صوت

به دلیل جنس پلاستیک ایرانیت های سقفی، بر اثر بارش باران و تگرگ سروصدای ایجاد می‌شود که ممکن است آرامش ساکنین ساختمان را بر هم بزند. در عوض ورق های یو پی وی سی عایق خوب صدا هستند و در کاربری سقف و دیوارپوش ها صدا را حداقل تا 30 دسی بل کاهش می‌دهند.

 

 

 

 

سایر ویژگی های ورق های یو پی وی سی

 

ایرانیت یو پی وی سی

 

  • عدم خوردگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت
  • دوستدار محیط زیست
  • حفظ کیفیت و دوام در برابر اسید و باز و مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر آتش
  • سبک وزن
  • نصب سریع و جابه جایی راحت ورق ها
  • قیمت مقرون به صرفه
  • زیرسازی ارزان
  • تنوع رنگ و محصول

 

 

مزیت ایرانیت پلاستیکی بر ورق یو پی وی سی

 

ایرانیت پلاستیکی یو پی وی سی

 

ورق های یو پی وی سی براق یا مات هستند ولی شفاف نیستند. به همین ترکیب این 2 ورق علاوه بر افزایش دوام و مقاومت و تنوع رنگ، بر شفافیت سقف یا دیوارها می‌افزاید.

لطفا جهت استعلام قیمت روز ورق‌های سبک و ارزان UPVC – سقفی و دیواری – و خرید از کارخانه با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

 

0911-5495291

0912-0465837

0912-0465839

 

 

 

سوالات متداول

 

ورق ایرانیت پلاستیکی در چه ابعادی تولید می‌شود؟

رول ایرانیت فایبر گلاس (پلاستیکی) حداکثر 3 متر عرض دارد. طول آن بین 20 تا 30 متر و رایج ترین وزن آن 300، 450، 600 و 900 گرمی می‌باشد.

 

قیمت ساخت سقف خانه با ایرانیت پلاستیکی

هزینه ساخت سقف با ایرانیت فایبرگلاس به این بستگی دارد که آیا سقف، جدید است یا نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. در دومین مورد البته هزینه ارزان تر خواهد بود. هر چند به نوع و ضخامت ایرانیت بستگی دارد اما هزینه تقریبی خرید هر متر مربع ورق فایبرگلاس بین 160 تا 300 هزار تومان – قیمت شهریور 1402 – تعیین می‌شود.

 

مهمترین مزایای نصب ایرانیت فایبرگلاس چیست؟

وزن سبک و حمل و نقل آسان، نصب راحت، قابل شستشو، عبوردهنده نور. ارزان قیمت

 

مهمترین معایب نصب ایرانیت فایبرگلاس چیست؟

شکننده، تغییر رنگ ورق بر اثر تابش مداوم نور خورشید، پوسیدگی در برابر نور شدید خورشید – بخصوص در جنوب کشور – وارداتی بودن مواد اولیه، نیاز به زیرسازی قوی قبل از نصب ایرانیت سقفی، عدم عایق صوتی.

 

مهمترین موارد کاربرد ورق های ایرانیت پلاستیکی چیست؟

مکان هایی که نورگیری برای آن مهم باشد و نور را عبور دهد. برای مثال سقف گلخانه، پاسیو، سالن ورزشی، سوله ماهی یا میگو و …

 

 

 

چرا خرید ورق یو پی وی سی مقرون به صرفه تر از ورق ایرانیتی پلاستیکی است؟

مقاومت بسیار بالا که شما را از هزینه‌های تعمیرات و نگهداری در دراز مدت کاملا بی نیاز می کند. هزینه زیرسازی پایین، اجرای بسیار سریع؛ (فرستادن نصابان حرفه‌ای به عهده ما)، قیمت اقتصادی، تنوع مدل و رنگ، خاصیت خودشستشویی ورق ها، میانگین طول عمر 50 ساله و ….

 

ساندویچ پانل پلاستیکی یا فایبرگلس چیست؟

ساندویچ پانل فایبر گلاس نوعی پوشش دیوار و سقف کامپوزیتی است. دیواره ها از فایبرگلس و هسته داخلی معمولا از پلی یورتان، XPS ، PVC ،  PETو EPP تشکیل شده است. ماده کامپوزیتی باعث میشود تا علاوه بر نور بیشتر، مقاوم تر از بسیاری از مصالح سنتی مانند چوب و فلز باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =