اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   راهنمای گام به گام ساخت سوله صنعتی

راهنمای گام به گام ساخت سوله صنعتی

  • 70 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 ماه پیش
5/5 - (6 امتیاز)

راهنمای گام به گام ساخت سوله صنعتی

ساخت سوله صنعتی یک سرمایه‌گذاری قابل توجه در املاک و بازاریابی صنعتی است که می‌تواند بسیار سودآور باشد. با این حال، نیاز به زمان و استفاده از متریال باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه دارد. سرمایه‌گذاران ‌سوله‌های صنعتی باید اطمینان حاصل کنند که این حرکت برای آنها یا شرکت‌هایشان در طولانی مدت سود خوبی دارد.

ساخت سوله صنعتی

فرض کنید سازنده‌ها مطمئن هستند که یک ساختمان صنعتی سرمایه‌گذاری مناسبی برای کسب و کارشان است. در این صورت نکته مهم بعدی برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای پروژه به بهترین شکل ممکن است.

توالی ساخت سوله صنعتی می‌تواند کمی دشوار باشد، به خصوص اگر سازندگان/مالکان برای اولین‌بار آن را تجربه می‌کنند. آنها باید از ابتدا تا انتها با فرآیند ساخت و ساز سوله صنعتی آشنا شوند.

برای آماده‌سازی سازندگان و مالکان جهت ساخت سوله های صنعتی، این راهنما تمام فرآیندهای اجرایی را بررسی می‌کند.

 

 

ساخت انواع سوله صنعتی

ساخت انواع سوله صنعتی

یکی از اولین فاکتورهای مهمی که سازندگان باید بدانند این است که 6 نوع ساخت و ساز برای سوله ‌های صنعتی وجود دارد. این نوع اجرا بر اساس مصالح ساختمانی و اینکه چند درصد سازه را آن مواد تشکیل می‌دهند، طبقه‌بندی می‌شوند.

هدف از طبقه‌بندی و نحوه ساخت سوله‌ های صنعتی، تعیین خطر آتش‌سوزی است. برآورد میزان خسارت یک سازه صنعتی در مواجهه با آتش بسیار مهم است.

با توجه به فاکتورهای فوق، ساخت و ساز سازه‌های صنعتی را می‌توان در طبقات زیر در نظر گرفت:

 

  • کلاس 1 : قاب و چارچوب
  • کلاس 2 : نصب تیرآهن
  • کلاس 3 : متریال غیر قابل احتراق
  • کلاس 5: مواد طبیعی مقاوم در برابر آتش
  • کلاس 6 : مصالح ضد آتش اصلاح شده

 

فرقی نمی‌کند که در حال ساخت یک سوله صنعتی بزرگ باشید یا یک سازه کوچک، باید ساختمان مورد نیاز خود را بشناسید و بودجه متناسب با آن را نیز داشته باشید.

 

 

چگونه قدم به قدم یک سوله صنعتی بسازیم

بهترین راه برای درک فرآیند ساخت یک سوله صنعتی یا تجاری، اجرای گام به گام آن است. 6 مرحله مختلف در ساخت یک بنای صنعتی وجود دارد که عبارتند از:

 

  1. برنامه‌ریزی برای ساخت سوله صنعتی

بسیاری از کارشناسان صنعتی اصرار دارند که مرحله برنامه‌ریزی مهمترین مرحله در پروژه ساخت سوله بزرگ است. این اولین گام است و سرمایه گذاران را ملزم می‌کند تا با سایر افراد مهم برای تعیین جزئیات پروژه همکاری کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

در این مرحله، سرمایه‌گذاران، پیمانکاران و ذینفعان در مورد مکان ساخت و بودجه تصمیم می‌گیرند. آنها همچنین باید معماران، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، مکان زمین و پیمانکاران را در این مرحله انتخاب کنند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این مرحله را کمی ساده‌تر کنید، جذب یک شرکت معتبر متخصص در ساخت سوله‌ های صنعتی است. وقتی چنین شرکتی در مراحل اولیه شرکت معرفی شود؛ می‌تواند با روش‌های خلاقانه و کم هزینه خود، کل فرآیند را تسریع و رضایت بیشتری ایجاد کند.

 

 

 

 

 

  1. طراحی سوله صنعتی

طراحی سوله صنعتی

فرآیند طراحی سوله‌ های صنعتی شامل ارائه پروژه در یک بستر ساخت و ساز قوی برای اجرای سازه می‌باشد. طرح‌های شماتیک پروژه شامل اطلاعاتی در مورد نوع متریال و کیفیت آنها خواهد بود.

در مرحله طراحی، اندازه و عملکرد هر اتاق مشخص خواهد شد. به حالت ایده‌آل، این کار با توجه به زاویه سوله انجام می‌شود. هدف اصلی اطمینان از تحقق صحیح پروژه است. اینجا نیز این طراحی‌ها باید قوانین و مقررات ساخت سازه را رعایت کنند.

کل هزینه ساخت سوله صنعتی نیز با سطح معقولی از دقت در مرحله طراحی تعیین می‌شود. اسناد قرارداد نیز در این مرحله ایجاد و امضا خواهد شد. مرحله طراحی نیز زمان مناسبی برای تعیین جدول زمانی ساخت سوله است.

 

  1. پیش ساخت سوله صنعتی

پیش ساخت سوله صنعتی

مرحله پیش ساخت سوله صنعتی زمانی شروع می شود که مالک پروژه به پیمانکار اجازه شروع اقدامات پس از طراحی را بدهد. در این مرحله لیست مواد مورد نیاز برای تولیدکنندگان و پیمانکاران ارسال می‌شود.

فرایند پیش از ساخت نیز شامل اخذ مجوزهای لازم ساختمانی و رعایت کلیه الزامات بیمه است. خاک نیز در این مرحله آزمایش خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که برای ساخت و ساز مناسب است.

در پایان مرحله پیش از ساخت، بررسی محل انجام می‌شود تا احتمال غافلگیری و عوارضی مانند مخاطرات زیست محیطی به حداقل برسد. تیم ساخت در این مرحله تشکیل می‌شود.

 

  1. تدارکات

تدارکات

مرحله تدارکات مستلزم ایمن سازی تمام اقلام مورد نیاز برای تکمیل ساخت سوله است. در حالت ایده‌آل، پیمانکاران خرید را انجام می‌دهند، اما باید مطابق با قراردادی که امضا میشود انجام گیرد. پیمانکار سوله می‌تواند کل خرید را انجام دهد یا پیمانکاران فرعی را درگیر کند.

صرف نظر از اینکه چه کسی مسئول تدارکات است، متریال مصرفی باید بتواند کیفیت و هزینه مالک پروژه را برآورده کند. البته برخی از مصالح باید الزامات قانونی را نیز رعایت کنند. تمام مصالح باید به موقع به مکان اجرای سوله صنعتی برسند.

علاوه بر تامین مصالح ساختمانی سوله، پیمانکاران و تولیدکنندگان نیز باید در انتخاب تجهیزات مناسب برای پروژه نقش داشته باشند. آنها می‌توانند تجهیزات ساخت برای سوله های صنعتی را اجاره کنند، اما باید الزامات پروژه را نیز رعایت کند. استخدام نیروی کار و حقوق نیز باید متناسب با بودجه برنامه‌ریزی شود.

  1. ساخت سوله صنعتی

سوله صنعتی

 

 

 

مرحله ساخت و ساز جایی است که ساختمان واقعی سوله صنعتی را اجرا می‌کنند. این مرحله انتقال پروژه از کاغذ به واقعیت فیزیکی است. ساخت و ساز معمولاً با یک جلسه حیاتی که در آن دسترسی به محل، ذخیره‌سازی مواد، کنترل کیفیت و ساعات کار مشخص آغاز می‌کنند.

ساخت و ساز در سوله‌های تجاری و صنعتی پر جنب‌و‌جوش‌ترین مرحله است. مراحل جداگانه‌ای که می‌توانید انتظار داشته باشید شامل: سنگ شکنی، حفاری در محل، ریختن بتن، نصب فولاد، قاب‌بندی، ساخت پوشش داخلی/خارجی، سقف‌سازی، نصب تاسیسات زیرزمینی و بسیاری موارد دیگر است.

روش سوله‌سازی، طراحی و عملکرد آن است که فرآیندهای جزئی مختلف درگیر در این مرحله را تعیین می‌کند. فرآیندهای مختلف باید توسط مدیر پروژه و یک بازرس رسمی بررسی شود. مرحله تنها زمانی به پایان می رسد که ساخت واقعی سوله کامل شود.

 

  1. مرحله پس ساخت سازه صنعتی

 

مرحله پس ساخت سازه صنعتی

پس ساخت عبارت است از لحظه اتمام ساخت و ساز تا زمانی که سوله صنعتی بیزنس را شروع می‌کند. بسته به ماهیت پروژه، مرحله پس از ساخت می‌تواند زمانبر باشد.

در حالت ایده‌آل، مرحله پس ساخت با آزمایش دقیق شروع می‌شود. مالک پروژه، طراح و پیمانکار باید از کاری که پایان یافت، راضی باشند. بررسی نهایی انجام خواهد شد و ممکن است تغییراتی برای آماده‌سازی ساختمان برای استفاده ایجاد کنند.

آخرین مرحله پس از ساخت، اخذ گواهی پایان کار است. این را زمانی صادر می‌کنند که تمام الزامات پروژه برآورده شده باشد.

 

 

نکات مهم قابل اجرا در ساخت سوله های صنعتینکات مهم قابل اجرا در ساخت سوله های صنعتی

 

 

اجرا و ساخت سوله ‌های بزرگ تجاری یا صنعتی می‌تواند برای مدیران این پروژه‌ها یک چالش مهم باشد. آنها باید در جلسات شرکت کنند و گزارش بنویسند. باید مطمئن شوند که پروژه بدون دعاوی تجاری است و همزمان زوایای مختلف از طراحی تا خرید بهینه مصالح و اجرای کم هزینه سازه را بررسی کنند. از همه مهمتر انتخاب بهترین مصالح ساختمانی برای ساخت و سازه سوله است. ما در اینجا نکات ارزشمندی را برای سوله‌سازی در مقیاس صنعتی  و بزرگ عنوان می‌کنیم:

 

تیم خود را بشناسید.

کار گروهی بی عیب و نقص نیست، بلکه نتیجه تلاش آگاهانه همه اعضای تیم است. اگر تیم خود را بشناسید و چند عنصر کلیدی را بررسی کنید، مفید خواهد بود. تیم خود را هم از نظر کار حرفه‌ای و هم از جنبه شخصی رهبری کنید و به آنها گوش دهید. این باعث ایجاد اعتماد و افزایش ارتباطات می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای تیم نقش‌های روشنی دارند. یک دستورالعمل واضح، عبارت است از یک تیم با ارتباطات خوب، همکاری و اهداف مشخص.

 

مقایسه قیمت مصالح در ساخت سوله صنعتی

مقایسه قیمت مصالح در ساخت سوله صنعتی

 

در خرید و انتخاب قیمت سوله صنعتی – چه قیمت سوله آماده و چه ساخت – نیروی کار یا هر هزینه دیگری در چارچوب محدودیت‌های بودجه‌ای خود بدون دقت لازم کاری نکنید. عوامل مختلفی در برآورد هزینه ساخت سوله صنعتی شما نقش دارند. نوع سازه بر میانگین قیمت هر متر مربع تأثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از مصالح می‌شود، نوع متریال و طراحی (ساده یا پیچیده) آن تأثیرات زیادی دارد. به عنوان مثال، یک ساختمان فولادی با طراحی پیچیده هزینه بیشتری خواهد داشت. ولی اگر از سوله‌های نیمه یو پی وی سی UPVC  سپیدفام وارنا استفاده کنید هزینه ساخت را به مراتب پایین‌تر خواهند آورد. سوله‌های پیش ساخته نیز ممکن است کمی گرانتر باشند و قیمت را بالا ببرند.

 

بیشتر بخوانید: ساخت سوله ارزان قیمت

 

 

اطمینان حاصل کنید که برآوردها دقیق هستند.

این ممکن است یک توصیه کلی به نظر برسد؛ اما روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را در پروژه ساختمانی خود متحمل شوید. برای جلوگیری از این امر، باید برآوردهای خود را به درستی انجام دهید و همیشه از آنها جلوتر باشید. جهت اطلاع از هزینه‌های ساخت سوله صنعتی و پیش‌بینی قیمت مصالح با متخصصان پوشش‌های یو پی وی سی ارزان در سپیدفام وارنا مشورت کنید.

 

 

 

برای تغییر سفارشات آماده شوید.

تغییر تقریباً همیشه در فرآیند ساخت و ساز سوله‌های صنعتی امری اجتناب ناپذیر است. وقتی یک مالک یا پیمانکار پروژه‌ای را در دست می‌گیرد، باید برای این تغییرات آماده باشد. پیمانکاران می‌توانند با استفاده از روش‌های سیستماتیک و مشخص از ابتدا برای این رویه آماده شوند. قرارداد باید با فرض ایجاد تغییرات پیش‌بینی شود، مورد بازنگری قرار گیرد و کانال‌های ارتباطی مناسبی حتی برای حل از طریق مدیریت بحران ایجاد شود.

 

 

از متریال باکیفیت و مقرون به صرفه برای ساخت سوله صنعتی خود استفاده کنید

از متریال باکیفیت و مقرون به صرفه برای ساخت سوله صنعتی خود استفاده کنید

سقف و دیوارها مهمترین بخش در اجرای ساختمان‌ها هستند. با اینکه می‌توانند هزینه بسیار زیادی را متحمل سازند، با مشورت و انتخاب درست یا تجربه خود شما می‌توانند خریدی مقرون به صرفه و رضایت‌بخش تمام شوند. در این راستا شرکت مصالح ساختمانی سپیدفام وارنا با تجربه 10 ساله خود، در زمینه تولید ورق‌های شیروانی یو پی و ی سی نسل جدید – همواره افتخار داشته است تا در کنار سوله‌سازهای بزرگ، مصالح اولیه آنها را با قیمتی مناسب و دوامی 50 ساله مهیا سازد.  اگر شما نیز قصد طراحی و اجرای سازه‌های صنعتی یا ساختمان مسکونی خود را دارید؛ برای کسب بهترین تجربه با مشاوران وارنا در تماس باشید:

 

0911-5495291

0912-0465837

0912-0465839

 

 

سوالات متداول

هزینه ساخت یک سوله صنعتی چقدر است؟

قیمت سوله‌سازی از نظر وسعت، بودجه، نوع مصالح، کار و پایان کار و مکان متفاوت هستند. هزینه ساخت سازه صنعتی فلزی با سقف UPVC به ازای هر متر مربع میانگین از 550 هزار تومان شروع تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است. این هزینه علاوه بر نوع مصالح و وسعت ساخت، به دهانه سوله و خرپایی یا تیرورقی بودن اسکلت آن نیز بستگی دارد.

 

مدت زمان ساخت یک سوله صنعتی چقدر است؟

عوامل موثر بر زمان ساخت سوله صنعتی عبارتند از مصالح مورد استفاده، نیروی کار، امور مالی و آب و هوای کل سال. برای مثال با در نظر گرفتن همه فاکتورها و برنامه‌ریزی مناسب، ساخت یک سوله هزار متر مربعی بین 5 تا 6 ماه طول می‌کشد؛ در حالی که ساخت یک سوله 5000 متر مربعی می‌تواند  8 ماه تا 1 سال طول نیز می‌کشد.

 

ضخامت دیوار یک سوله صنعتی چقدر است؟

حداقل ضخامت دیوار برای یک سوله صنعتی 14 سانتی‌متر است، اما رایج‌ترین ضخامت آن 18سانتی‌متر است.

 

مقرون به صرفه‌ترین ورق سقف و دیوار برای اجرای سوله صنعتی چیست؟

پوشش‌های جدید یو پی وی سی که سبک، ارزان و بادوام هستند. آنها در انواع طرح سفال، حلب رنگی، صاف، شیروانی و سوله قوسی سبک در شرکت سپیدفام وارنا تولید می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =