اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   نکات و روش‌های ساخت سوله ارزان قیمت

نکات و روش‌های ساخت سوله ارزان قیمت

  • 135 بازدید
  • تاریخ انتشار: 4 ماه پیش
5/5 - (17 امتیاز)

نکات و روش‌های ساخت سوله ارزان قیمت

 

بیشتر افراد می‌خواهند سوله خود را با بهترین کیفیت ولی تا حد امکان ارزان قیمت بسازند. اما عوامل مختلفی بر قیمت خرید و فروش سوله‌های صنعتی و هزینه‌های نگهداری آنها تاثیر می‌گذارد. عوامل مهمی چون انتخاب مصالح، فرم، نوع کاربری سازه، تورم و غیره. بیس سوله‌های صنعتی اغلب از مصالح فولادی ساخته می‌شود که نسبت مقاومت به وزن آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین انتخاب مصالح سبک یا سنگین و پارامترهای طراحی آن می‌تواند بر طراحی سوله ارزان قیمت تاثیر بگذارد؛ هزینه‌ها را کاهش دهد و در زمان ساخت سازه صرفه‌جویی نماید.

سوله ارزان قیمت

 

در این راهنما به انواع روش‌های ساخت سوله ارزان و قیمت خرید و فروش این سازه‌های صنعتی خواهیم پرداخت.

 

 

نکات مهم در خصوص قیمت ساخت سوله ارزان

با بالا رفتن تورم و افزایش هزینه‌های مواد خام، قیمت اجرای سوله‌ها نیز همچنان در حال افزایش است. بنابراین، مدیران پروژه‌ها و پیمانکاران مدام به دنبال روشهایی برای کاهش هزینه‌ها بدون به خطر انداختن ایمنی یا کیفیت ساختمان هستند. همان طور که می‌دانیم قیمت خرید سوله بعلاوه هزینه‌های جانبی آن در آینده عاملی مهم در سرمایه‌گذاری است. طراحی خوب باعث می‌شود تا با قیمت ارزان تر ارزش سوله شما بالاتر رود. همچنین مصالح به کار رفته در آن مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری را نیز کاهش می‌دهد. معادلات تعمیر و نگهداری و همچنین ظاهر یا نمای سوله نیز باید همواره در ذهن طراح و کارفرما باشد. اما با وجود همه این موارد، ارزان تر بودن مصالح خریداری شده و قیمت نهایی سوله برای بسیاری از مشتریان ما همچنان اولین اولویت است.

اگرچه پروژه‌های دشوار و پرهزینه، خطر ورشکستگی پیمانکاران و مشتریان را افزایش می‌دهند؛ ولی از طرفی بودجه‌های ناکافی نیز می‌توانند منجر به انتخاب گزینه‌های ارزان‌تر با محدودیت‌های بیشتری شوند. اگر صرفا به دنبال خرید سوله با قیمت پایین بوده باشید احتمالا تاکنون با تأثیرات منفی آن بر استانداردهای کیفیتی ساختمان خود مواجه شده‌اید.

نکات مهم در خصوص قیمت ساخت سوله ارزان

 

بهترین روش ها برای اجرای سوله ارزان قیمت

همیشه یک سوله ارزان، بی‌کیفیت نیست. به عبارت دیگر ساخت یک سوله خوب لزوماً مستلزم پرداخت هزینه‌های بالا نیست. این امر نسبی است و به هدف یا نوع کاربری و منطقه جغرافیایی سازه شما نیز بستگی دارد. از آنجا که روش ساخت سوله و انتخاب مصالح نقش مهمی در ارزان تر کردن قیمت اجرای سوله ها دارد؛ در اینجا به معرفی 3 روش پرکاربرد برای کاهش قیمت طراحی سوله ها می‌پردازیم.

 

 

  1. ساخت سوله ارزان خرپایی

ساخت سوله ارزان خرپایی

خرپاها اجزای چارچوب اصلی سقف را تشکیل می‌دهند و وزن سایر مصالح را تحمل می‌کنند. آنها همان نقش رفترها را ایفا می‌کنند، اما کمی پیچیده‌تر هستند. زیرا برای نگه داشتن وزن بیشتر در مسیر طولانی‌تری طراحی شده‌اند. خرپاها به جای یک برد ساده مانند تیرهای مایل (rafter)؛ از یک وتر در بالا، یک وتر در  پایین و سیستم مهاربندی بین آنها ساخته می‌شوند. این مهارها، وترهای بالا و پایین را با اشکال مثلثی در کنار هم نگه می‌دارد. این اشکال مثلثی به توزیع وزن سقف در کل خرپا و دو طرف ساختمان کمک می کند. توزیع یکنواخت وزن به خرپا امکان می‌دهد تا طول بیشتری داشته باشد و وزن بیشتری را بدون فرو ریختن تحمل کند.

به دلیل ظرفیت تحمل بالای بار، خرپاها معمولاً برای سازه‌های بزرگ مانند فرودگاه‌ها، سوله‌های بزرگ، تأسیسات ذخیره‌سازی و … استفاده می‌شوند و قیمت ساخت سوله های صنعتی را ارزان تر می‌سازند.

 

 

چرا ساخت سوله خرپایی قیمت ارزان تری دارد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند؟

یکی از ارزان ترین روش‌های ساخت سوله اجرای خرپایی است. آنها به چند دلیل می‌توانند در هزینه‌ و زمان اجرا صرفه‌جویی کنند. حتی زمانی که طرح سوله نسبتاً پیچیده است؛ استفاده از خرپاها می‌تواند قیمت ساخت سوله را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در اینجا به برخی از روشهای ارزان سازی جهت کاهش قیمت ساخت سوله‌های صنعتی اشاره می‌کنیم:

چرا ساخت سوله خرپایی قیمت ارزان تری دارد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند؟

 

 

 

روش ارزان سازی قیمت مصالح سوله

یکی از بزرگترین مشکلات ساخت پروژه‌های ساختمان‌های صنعتی، میزان هدررفت مصالح است. برای مثال تیرهای سقفی نه تنها مقدار زیادی مواد زائد بلکه مقدار زیادی زباله نیز ایجاد می‌کنند که باید تمیز و از محل دور شوند. این اغلب هزینه‌های غیرمنتظره را افزایش می‌دهد که باید توسط سازنده یا مالک متحمل شود. خرپاها این مشکل را حل می‌کنند. آنها کاملاً مونتاژ شده تحویل داده و به سادگی در محل مناسب خود نصب شوند و قیمت ساخت سوله را ارزان تر تمام می‌کنند. در حال حاضر و با توجه افزایش هزینه‌های مصالح ساخت و ساز، سفارش خرپا از یک سازنده قابل اعتماد روش خوبی برای ارزان تر ساختن قیمت سوله های صنعتی است.

 

هزینه ارزانتر نیروی کار

هزینه نیروی کار یکی از بزرگترین دلایلی است که تیرها بسیار گرانتر از خرپاها هستند. ساخت سوله با خرپا نسبت به تیرهای مایل یا rafter (رفترها) قیمت ارزان تری دارد – به خصوص زمانی که سازه شما پیش‌ساخته (prefabricated) باشد. رفترها برای برش در محل نیاز به نجار دارند که به هزینه نیروی کار می‌افزاید.

هزینه‌های نیروی کار برای ساخت خرپاها صرفاً شامل قیمت‌ نصب نیست. زیرا اغلب افراد بیشتری باید در محل کار حضور داشته باشند، و این کارگران باید در اندازه‌گیری، برش و نصب مناسب تیرها مهارت کافی داشته باشند. این به معنای دستمزد ساعتی بالاتر در مقایسه با نصابان خرپا است. اغلب، تنها کم کردن هزینه‌های نیروی کار می‌تواند دلیل استفاده از خرپاها به جای تیرهای شیب دار باشد.

 

  1. اجرای سوله لوله‌ای ارزان قیمت (سیلندری/دایره‌ای)

 

یکی دیگر از روش‌های ساخت سوله ارزان قیمت استفاده از پروفیل‌های لوله‌ای توخالی می‌باشد. آن‌ها وزن بسیار سبک و مقاومت بالایی دارند و ساخت و ساز سوله‌ها را بسیار آسان و سریعتر می‌سازند. نوع شکل هندسی آنها اتصال به سایر بخش‌های فلزی سوله را راحت‌تر میسازد. این محصولات فولادی همچنین به دلیل مقاومت زیاد در برابر دمای بالا، فشار و سایر عناصر مخرب بسیار ارزشمند هستند.

مقاطع توخالی لوله‌ای نسبت استحکام به وزن سازه را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، از مصالح کمتری استفاده می‌شود. همچنین امکان ساخت سوله‌های صنعتی با دهانه بیشتری را فراهم می‌کنند. کارایی سازه را افزایش داده و قیمت تمام شده ساخت سوله را ارزان تر می‌سازند.

 

اجرای سوله لوله‌ای ارزان قیمت (سیلندری/دایره‌ای)

 

  1. ساخت یو بی ام UBM سوله با قیمت ارزان

3. ساخت یو بی ام UBM سوله با قیمت ارزان

اجرای سوله به روش یو بی ام گاها از سازه‌های پیش ساخته نیز ارزان تر تمام میشود. قیمت ساخت سوله با دستگاهUBM  40 تا 60 درصد ارزان تر از ساخت و سازهای سنتی یا ساختمان‌های پیش‌ساخته است. فناوری پیشرفته UBM با کاهش نیروی کار و از بین بردن وابستگی به معماران یا مهندسان، هزینه‌های ساخت سازه را  تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

با ماشین UBM، نیازی به مهره، پیچ و چفت و بست، تیر، خرپا یا ستون ندارید. در نتیجه می‌توانید سوله خود را در یک روز و با قیمت کمتری ساخته، در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنید. با اینکه این مدل یکی از روش‌های ساخت سوله ارزان قیمت است، اما معایب قابل توجهی نیز دارد. سوله‌های یو ‌بی ‌ام به دلیل ساختار قوسی خود، نمی‌توانند دهانه‌های بزرگ یا ارتفاع زیادی داشته باشند. همچنین برای ساخت سوله‌های بهداشتی توصیه نمی‌شوند.

 

روش‌هایی برای انتخاب ارزان ترین سوله

با نصب خرپاها می‌توانید سوله ها را با قیمت ارزان تری بسازید. علاوه بر آن راهکارهای دیگری نیز برای صرفه‌جویی در هزینه اجرای سوله‌ها وجود دارد، از جمله:

 

 

 

استعلام قیمت از چندین پیمانکار

برای ساخت یا اجاره سوله قیمت ‌های آنلاین و ارزان تر را بررسی کنید. از دوستان و خانواده برای معرفی بهترین سازنده سوله یا تولیدکننده قطعات کمک بگیرید. سپس حداقل از سه شرکت سوله ‌سازی قیمت بگیرید و با منصفانه‌ترین مظنه پیش بروید.

 

ساده کردن طراحی سازه

اگر در حال طراحی یک سالن بزرگ یا سازه صنعتی هستید – به جای جایگزینی خرپاهای موجود – ساده نگه داشتن شکل و شیب سقف را در اولویت قرار دهید تا بتوانید از خرپاهای کمتری استفاده کنید. در نتیجه هدر‌رفت کمتری در مصالح دارید و قیمت نهایی ساخت سوله را کاهش می‌دهید.

ساده کردن طراحی سازه

خرید سوله خرپایی یا پیش ساخته ارزان قیمت

در نهایت، وزن، شیب و چیدمان طرح شما تعیین کننده نوع سوله‌ای است که خریداری می‌کنید. اما در صورت امکان، خرید خرپاهای پیش ساخته می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ساخت سوله گردد.

 

نقش متریال سقف در ساخت ارزانترین سوله

پوشش سقف بخش بزرگی  از هزینه‌های سازه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهند. پس طبیعتا خرید سقف ارزان تر در قیمت تمام شده سوله نقش بسزایی دارد. برای ارزانتر ساختن سوله ها علاوه بر جنس متریال، شکل هندسی یا پیچیدگی طرح بعلاوه رنگ و … نیز در قیمت نهایی این ساختمان‌ها تاثیرگذارند. برای مثال سقف سفید باعث کاهش 6 تا 17 درصدی مصرف انرژی‌های سرمایشی می‌شود. اگرچه به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های گرمایش در زمستان این نوع بهینه‌سازی سقفی را نادیده می‌گیرد؛ ولی تاثیر این کاهش قیمت در هزینه انرژی سالانه با سقف سفید همچنان مثبت است.

از طرفی انتخاب سقف سبک  کمک زیادی به کاهش وزن کل سوله می کند. این یعنی سازه شما به تقویت ساختاری کمتری نیاز دارد و در نتیجه یکی دیگر از فاکتورهای مهم جهت ارزان تر شدن قیمت سوله و حذف هزینه‌های اضافی است. از این رو، خرید سقف سبک وزن این پتانسیل را دارد که با استفاده از مواد مقرون به صرفه‌تر و به حداقل رساندن هزینه‌های حمل و نقل و نصب، قیمت اجرای سوله را ارزان تر سازد. علاوه بر این، وجود یک عایق حرارتی مناسب منجر به مصرف انرژی کمتر و کاهش نگرانی‌های زیست محیطی مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز می‌گردد.

 

پیشنهاد ما انتخاب پوشش‌های سقفی و دیوارپوش یو پی وی سی از سازندگان سپیدفام وارنا است. این کارخانه اولین تولیدکننده محصولات سبک وزن، ضدخوردگی، متنوع، محکم – بدون نیاز به نصب عایق های سنتی یا مدرن – با قیمت اقتصادی و ارزان برای ساخت سوله های کوچک یا صنعتی است. سقف‌های سبک و بادوام یو پی وی سی علاوه بر افزایش ارزش سازه سوله شما، برای هر نوع بودجه و سلیقه ای محصولی متفاوت و جدید عرضه می‌نماید. کافیست با مشاوران وارنا تماس بگیرید تا از جدیدترین پوشش‌های سبک و ضدزنگ UPVC، تخفیف‌ها و مشاوره‌های ما باخبر شوید.

 

راهکارهای موثر و ارزان برای کاهش قیمت ساخت سوله

در زیر به روشهای کلی برای ساخت ارزان تر سوله با حفظ کیفیت ولی قیمت کمتر می‌پردازیم:

برنامه‌ریزی دقیق پروژه

صرف زمان برای برنامه‌ریزی دقیق قبل از اجرای پروژه؛ از جمله در نظر گرفتن اندازه، طراحی و موقعیت ساختمان، می‌تواند به حداقل ‌رساندن هزینه‌ها در ساخت سوله کمک کند.

 

استفاده از سیستم‌ها و مصالح کم مصرف

سیستم‌ها و مصالح کم‌مصرف و ارزان تر می‌توانند به کاهش هزینه انرژی در طول عمر سوله کمک کنند.  همین باعث صرفه‌جویی قیمت‌ها در دراز مدت می‌شود.

 

خرید سوله پیش ساخته با قیمت ارزان

اجرای سوله‌های پیش ساخته نه تنها سریعتر و آسانتر است بلکه قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به اجرای سازه در محل دارد.

سوله ارزان قیمت

 

عدم پیچیدگی طرح

استفاده از اشکال غیر‌استاندارد ساختمان، معماری پیشرفته یا مدرن به هزینه کلی ساخت می‌افزاید. تا جایی که ممکن است، طراحی سوله را ساده پیاده کنید.

 

مذاکره با پیمانکاران و تامین‌کنندگان

همکاری با پیمانکاران و تولیدکنندگان برای مذاکره در مورد قیمت‌ها – شرکت در جشنواره‌ها و استفاده از تخفیف‌ها – نیز می‌تواند به ساخت سوله با قیمت ارزان تر و کاهش هزینه‌ها کمک کند.

 

کاهش هزینه‌های بلندمدت

مهم است که هزینه‌های بلندمدت ساختمان، از جمله تعمیر و نگهداری و تعمیرات در آینده را در نظر بگیرید. با اینکار اطمینان حاصل می‌کنید که ساختمان در طول عمر خود هزینه‌های اضافی روی دست‌تان نمی‌گذارد.

با در نظر گرفتن دقیق این اقدامات و سایر اقدامات مقرون به صرفه، می‌توان سوله را با قیمت ارزانتری ساخت و هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش داد.

 

 

 

 

چگونه با بهینه سازی هزینه‌ها سوله ارزان قیمت بخریم یا بسازیم؟

 

پرداخت هزینه بالا به خودی خود کیفیت را تضمین نمی‌کند. در نتیجه جستجو و خرید سوله ارزان در بسیاری موارد هم سطح توقع کم مشتریان را برآورده می‌سازد و هم می‌تواند منجر به شناخت محصولات سبکتر با تکنولوژی جدیدتر شود. محصولات شرکت سپیدفام وارنا اولین سازنده پوشش‌های سقف و دیوارپوش یو پی وی سی در ایران است.

UPVC نه تنها از لحاظ قیمت یکی از ارزان ترین روش های ساخت سوله ها (در مقیاس کوچک یا صنعتی) می‌باشد بلکه مناسبترین سقف‌ برای اجرای سوله‌های سبک لوله‌ای، خرپایی یا فضایی هستند. این پوشش‌ها با ضریب انعطاف پذیری بالا به راحتی به اشکال قوسی یا منحنی، صاف یا شیبدار قابل طراحی هستند. نسل جدید یو پی وی سی‌های ساختمانی به دلیل وزن سبک هزینه تمام شده خرید سوله را بسیار پایین می‌آورند. مناسب برای افرادی هستند که همزمان به قیمت ارزان و کیفیت بالای سوله می‌اندیشند.

جهت اطلاع از سایر ویژگی‌ها و آخرین قیمت ورق‌های سوله سبک یو پی وی سی با تیم مشاوران وارنا تماس حاصل فرمایید:

09115495291

09120465839

09120465837

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =