اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   بهترین پوشش دیوار سوله با کیفیت و قیمت مناسب چیست؟

بهترین پوشش دیوار سوله با کیفیت و قیمت مناسب چیست؟

  • 455 بازدید
  • تاریخ انتشار: 8 ماه پیش
4.9/5 - (11 امتیاز)

بهترین پوشش دیوار سوله با کیفیت و قیمت مناسب چیست؟

 

پوشش دیوار سوله نقشی کلیدی در محافظت از اموال و سرمایه شما دارد. آیا دیوار سوله شما پوشش محافظتی مناسب را در برابر آب و هوای سخت (طوفان، برف و باران شدید یا آفتاب تابستان) داراست؟ یک دیوارپوش باکیفیت و با قیمت مناسب برای سوله و سالن های صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات لطفا ادامه مقاله را بخوانید.

پوشش دیوار سوله

مزایای ساخت پوشش دیوار برای سوله ها

فواید پوشش دیوار برای سوله شما چیست؟ دیوارپوش سوله مهمترین متریال محافظ از فضای بیرون ساختمان‌های صنعتی در برابر عوامل طبیعی و محیطی است. جنس دیوارها نقش مهمی در افزایش طول عمر و دوام سازه صنعتی شما دارد و به عنوان یک عایق حرارتی، صوتی و پوشش ضد آب کاربرد دارند. جنس، شکل و قیمت این پوشش ها متفاوت است و در سقف و دیوارهای سوله بنا بر نوع کاربری آن قابل استفاده می‌باشد.

متریال مناسب برای دیوار سوله

چه متریالی برای دیوار ساختمان های صنعتی بخریم؟

 

یک پوشش دیوار بادوام برای سوله باید بتواند یک لایه محافظتی در برابر آسیب‌های محیطی ایجاد کند و همچنین استحکام مکانیکی ساختمان را افزایش دهد. دیوار سازه را در برابر ترک‌های ناشی از نوسانات دما و جذب آب مقاوم کند. همچنین بتواند از سوله در برابر بادهای قوی، کپک و رطوبت محافظت کند.

پوشش دیوار خارجی سوله های صنعتی نباید نیازی به تعمیر و نگهداری داشته باشند – خاصیت خود شستشویی و خود خاموش شوندگی داشته بسیار مقرون به صرفه باشند. بالاخره اینکه بتواند ظاهر ساختمان شما را نیز زیباتر سازد.

 

انواع پوشش دیوار سوله ها

رایج‌ترین انواع پوشش‌های دیواری سوله‌ها عبارتند از: بلوک سیمانی یا بتن سبک – ساندویچ‌پانل – پوشش‌های فلزی (گالوانیزه، حلب رنگی) – فایبر سمنت – UPVC – دیوار پوش پلاستیکی یا .PVC

 

اگرچه ساخت دیوار با فایبرگلاس برای سوله یا سازه های صنعتی پوششی ارزان محسوب می‌شود؛ ولی قطعا در دراز مدت شما را با هزینه های بازسازی و خرید مجدد دیوار یا سقف مواجه می کند. اما اگر اصرار دارید تا از این متریال استفاده کنید ترکیب فایبرگلاس و ورق یو پی وی سی می‌تواند انتخاب مطمئن تری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جامع ما را اینجا بخوانید.

 

  1. دیوارپوش سوله با بلوک هبلکس (بلوک AAC)

 

دیوار پوش هبلکس

 

 

بلوک aac یا Autoclaved Aerated Concrete با نام های بلوک اتووکلاو – بلوک گازی – هبلکس و بتن سبک متخلل نیز شناخته می‌شود. در این بلوک ها هوای زیادی وجود دارد و به همین دلیل پوشش‌های سبک وزنی برای ساخت دیوار سازه‌ها هستند. ترکیبات آن شامل سیمان، سیلیس، گچ، پودر آلومینیوم و آهک است و طی عملیات اتوکلاو تحت فشار و دمای بالا پخته می‌شوند.

این متریالی مدرن و جدید برای ساخت پوشش دیوار سوله و جایگزین مصالح سنتی است. پوشش‌های دیواری aac عایق، ضد حریق و سبک هستند. این بلوک‌ها در دیوارهای غیر باربر کاربرد دارد و در دیوارهای باربر قابل استفاده نیست. همچنین به دلیل قیمت بالا برای ساخت دیوارپوش سوله‌های بزرگ و صنعتی مقرون به صرفه نیستند.

 

  1. ساندویچ پانل برای پوشش دیوار سوله

ساندویچ پنل برای دیوار پوش سوله

 

 

پوشش دیوار سوله با ساندویچ پانل پلی اورتان معایب قابل توجهی دارد. از جمله میزان جذب رطوبت در این نوع دیوارپوش ها (و سقف) بسیار بالاست. بنابراین بعد از اینکه چند سالی از نصب این پنل‌های دیواری بگذرد نه تنها بر کیفیت عایق حرارتی آن تاثیر منفی می‌گذارد بلکه به دلیل رطوبت ممکن است با رشد قارچ و کپک مواجه شوید.

اگرچه می‌توان از ساندویچ پانل با هسته XPS استفاده کرد اما به دلیل اینکه تولید آنها چندان آسان نیست زیاد استفاده نمی‌شوند. بهترین راهکار برای ساخت دیوار سوله استفاده از ساندویچ پنل‌های الاستومری است که هم طراحی انعطاف پذیری دارند و هم ضریب جذب آب آنها تقریبا صفر است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله جامع بهترین جایگزین پوشش دیوار سوله برای ساندویج پانل‌های فلزی را مطالعه فرمایید.

 

 

قیمت ساندویچ پانل دیوار سوله

قیمت دیوار کشی سوله با ساندویچ پانل به جنس روکش و هسته آن بستگی دارد. جهت خرید مستقیم و ارزان ساندویچ پانل‌های یو پی وی سی از کارخانه سپیدفام وارنا با شماره‌های انتهای مقاله تماس حاصل فرمایید.

 

  1. ساخت دیوار سوله با ورق گالوانیزه

دیوار سوله با ورق گالوانیزه

ساخت دیوار سوله با ورق گالوانیزه

 

 

وزن سبک، محکم بودن، قیمت نسبتا ارزان و زیبایی ظاهری پوشش های گالوانیزه برای دیوار سوله‌ها نمی‌تواند معایب قابل توجه آن‌ها را بپوشاند. متاسفانه پوشش دیوارهای فلزی سوله ها و هوای نمکی با هم سازگار نیستند. این به این دلیل است که نمک باعث زنگ زدن سریع فولاد (ورق های گالوانیزه و رنگی) شده باعث می‌شود دیوارها زودتر از موعد خراب شوند و مجبور به تعویض یا بازسازی آن‌ها شوید.

اگر سوله شما در مناطق مرطوب یا نزدیک به آب دریا قرار دارد بهتر است از پوشش‌های ضد خوردگی یو پی وی سی استفاده کنید که ضد زنگ و ضد رطوبت بوده با مواد شیمیایی واکنشی نشان نمی دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان سپیدفام وارنا تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: رفع مشکل خوردگی ورق گالوانیزه سقف و دیوار

 

 

 

  1. ساخت دیوار سوله با فایبر سمنت

ساخت دیوار سوله با فایبر سمنت

پوشش دیوار سوله از سیمان، آب، ماسه و الیاف سلولزی چوب ساخته می‌شود. این به عنوان یک جایگزین مطمئن برای مواد آزبستی در دهه 1980 تولید شد. فایبرسمنت یک ماده سبک وزن و مقاوم در برابر آب است. ماندگاری آن باعث می شود تا چندین دهه بیشتر از مواد سنتی مانند چوب خدمت کند.

 

معایب پوشش فایبر سمنت برای دیوار سوله :

بر خلاف UPVC و آجرنما ظاهر زیبایش نیاز به نگهداری دارد. همچنین رطوبت را جذب می‌کند. نصب فایبر سمنت سخت است و برای سوله های صنعتی و بزرگ صرفه اقتصادی ندارد.

 

مزایا و معایب آجرنمای ساختمان

 

 

  1. دیوارپوش پلاستیکی (وینیل)

دیوار پوش پلاستیکی وینل

دیوار پوش پلاستیکی سوله

 

پوشش وینیل از پلاستیک ( PVC ) ساخته شده است. این دیوار پیش ساخته در رنگ های مختلف موجود است و تقریباً روی هر سطحی (از جمله آجر و فایبرسمنت) قابل اجرا است. پانل‌های دیواری وینیل ظاهری براق و امروزی دارند که پوشش های سقف و دیوار ساختمان های صنعتی را متمایز می‌سازد. این ارزان ترین متریال ساخت و ساز دیوار و سقف سوله ها در بازار است و به زمان بسیار کمی برای نصب نیاز دارد.

مهمترین معایب دیوارپوش وینیل احتمال شکستگی، رنگ آمیزی دشوار و دمای ذوب پایین آن است. به این معنا که در هوای بسیار گرم خطر ذوب شدن دیوار سوله و در دمای پایین ترک خوردن آن وجود دارد.

 

بیشتر بدانید: مزایای 5 نوع سقف پلیمری

 

سقف سوله پلمیری

  1. ساخت دیوار سوله با ورق یو پی وی سی

 

 

UPVC مخفف پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک است. این یک پوشش سفت و سخت در عین حال قابل انعطاف و بادوام برای دیوار سوله ها می‌سازد. از این متریال معمولا برای قاب پنجره ها و درها، لوله ها، کفپوش، مخازن شیمیایی و مبلمان نیز استفاده می‌شود. با آب و مواد شیمیایی واکنش نشان نمی‌دهد، فاقد نرم کننده است و در برابر خوردگی، ضربه و گرمای شدید مقاوم است.

پلی وینیل کلراید سخت شده یا UPVC یک پوشش پلیمری بادوام، زیبا و سبک برای سالن‌های صنعتی و ساختمان‌های تجاری است. به دلیل مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به مراقبت و تعمیرات در سالهای آینده، یک پوشش دیوار ارزان و بادوام برای سوله ها محسوب می‌شود.

جهت استعلام قیمت و اطلاع از چگونگی نصب انواع پوشش های دیوار و سقف سوله یو پی وی سی با مشاوران سپیدفام وارنا تماس بگیرید.

 

حتما بخوانید: مزایای خرید دیوارپوش UPVC

پوشش دیوار سوله

پوشش سوله دیوار

 

پوشش دیوار یو پی وی سی برای سوله های صنعتی می‌تواند چندین دهه بدون نشان دادن نشانه‌هایی از ساییدگی، پوسیدگی و شکستگی دوام بیاورد. همه این موارد بعلاوه هزینه زیرسازی پایین (فاصله ساخت پرلین ها) آن را به یک متریال بسیار مقرون‌به‌صرفه برای تقریباً هر نوع پوشش ساختمانی تبدیل کرده است. هزینه پایین تعمیر و نگهداری و هزینه کم نصب آن به کاهش قیمت دیوار سوله کمک کرده است.

برای خرید پوشش دیوار سوله و استعلام قیمت روز ورق‌های UPVC با ما تماس بگیرید.

 

 

خرید بهترین پوشش دیوار سوله

برای اینکه بدانیم چگونه بهترین دیوار برای سوله ها و ساختمان های صنعتی را انتخاب کنیم؛ باید ابتدا ببینیم بهترین دیوار سوله ها باید چه چیزهایی را پوشش دهند:

 

مهمترین ویژگی دیوارها برای سازه‌های صنعتی چیست؟

دیوار پوش یو پی وی سی سوله

ممکن است ویژگی‌های دیگری نیز برای محافظت از دیوار سوله‌های صنعتی خود مد نظر داشته باشید اما در زیر به مهمترین فاکتورهای یک دیوار سوله باکیفیت اشاره خواهیم کرد:

 

 

 

پوشش ضد رطوبت دیوار سوله

تا زمانی که ورق های دیوار سوله هم پوشانی خوبی با هم داشته باشند و آب بندی کامل صورت گیرد؛ یک دیوار ضد رطوبت برای سوله شما ساخته می‌شود. این همچنین به این معنی است که پوشش دیوار سوله یو پی وی سی پوسیده نمی‌شود و برای حفظ ظاهر و مقاومت در برابر آب و هوا نیازی به استفاده از محافظ یا عایق ندارد.

 

 

دیوار ضد صدا

استفاده از یک جاذب سطحی مانند ورق یو پی وی سی انعطاف پذیر، باعث کاهش انعکاس و طنین صدا می‌شود. سطح کلی صدای محیط را در اتاق کاهش می‌دهد و تنها شنیدن ارتعاشات مستقیم صدا را ممکن می‌سازد.

 

پوشش ضد حریق ساختمان

طبق تحقیقات به عمل آمده، پوشش های دیوار UPVC در برابر آتش و پخش شعله بسیار مقاوم هستند. بسیاری از آتش نشانان ترجیح می‌دهند در مناطقی که خطر آتش سوزی زیاد است از روکش‌ها و پوشش UPVC استفاده کنند.

این به این دلیل است که دیوارپوش سوله از جنس یو پی وی سی بسیار دیرتر از سایر پوشش های دیوار و سقف آتش می‌گیرد و به کاهش سرعت گسترش آتش نیز کمک می کند. دیوار UPVC همچنین می‌تواند یک پارتیشن موثر بین دو ناحیه ایجاد کند و در صورت آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری کند.

 

 

 

دیوار ضد زنگ و ضد خوردگی سوله

دیوارپوش‌های سپیدفام وارنا دوام بالایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارند. بادهای نمکی، باران‌های اسیدی و کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی – برای مثال تولید گوگرد، اسید سولفوریک و … – نمی توانند باعث زنگ زدگی و خوردگی این پوشش های دیوار‌ی و سقفی مقاوم شوند.

 

 

عایق حرارتی دیوار

خرید پوشش ارزان برای دیوار سوله و ساختمان خانه خود را – بدون نیاز به عایق پشم شیشه، پشم سنگ و ایزوگام – تنها با یک تماس تجربه کنید. ورق‌های وارنا به ازای هر 2 میلیمتر ضخامت دیوارپوش سوله 10 درجه سانتی گراد عایق گرما را تضمین می‌کند. همچنین هر 10 سانت دیوار آجری – از لحاظ عایق حرارتی و برودتی – با ورق 2/5 میلیمتری وارنا برابری می‌کند.

 

 

پوشش آنتی یو وی UV

برای افزایش مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، پوشش روی دیوار سوله UPVC از آلیاژ پلیمری مخصوص ساخته شده است. این امر از کم رنگ شدن پوشش سقف و دیوار سوله جلوگیری کرده بر طول عمر آن می‌افزاید.

 

 

 

 

 

 

قیمت ارزان دیوارپوش و سقف سوله از تولیدکننده

خرید پوشش دیوار سوله از تولید کننده

 

انواع پوشش سقف و دیوار سوله و کانکس UPVC – سپیدفام وارنا

 

 

کارخانجات سپیدفام وارنا متخصص در ساخت و بازسازی دیوارهای بیرونی و داخلی برای ساختمان‌های تجاری و صنعتی و خانه‌ شما است. وارنا به عنوان اولین تولیدکننده ورق های پوشش سوله، سایبان و پارکینگ در ایران – با بیش از 9 سال تجربه و تیمی متشکل از تولیدکنندگان ماهر ورق‌های UPVC و نصابان حرفه‌ای برای سقف و دیوارپوش سوله – آماده دریافت سفارشات مشتریان عزیز داخل و خارج کشور با ارزان ترین قیمت می‌باشد.

 

 

 

پوشش دیوار سوله از تولید کننده

دیوار سوله یو پی وی سی – شرکت سپیدفام وارنا

 

چنانچه مایل به دریافت مشاوره رایگان و استعلام آخرین قیمت پوشش‌های سقف و دیوار سوله یا اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تماس بگیرید:

 

0911-5495291

0912-0465837

0912-0465839

سوالات متداول پوشش دیوار سوله ها

 

ضخامت و ارتفاع دیوار سوله ها چقدر باید باشد؟

ضخامت دیوارهای باربر سوله از 15 سانتی‌متر تا 18 سانتی‌متر بسته به نیازهای ساختاری و کاربری سازه متغیر است. برای پوشش غیر باربر، ضخامت دیوار سوله به طور کلی حدود 10 تا 12 سانتی‌متر است. اگرچه ارتفاع دیوار سالن های صنعتی تا 60 متر نیز ساخته می‌شود اما در ایران ارتفاع استاندارد بسته به شیب سوله ها معمولا تا 15 متر طراحی می‌شود.

 

در کجا باید از دیوار پیش ساخته سوله استفاده کنیم؟

دیوار سوله پیش ساخته یاprefabricated  مخصوصاً برای پروژه‌هایی با طراحی مشابه مفید است. به این معنی که ساختمان های صنعتی یا سوله های دارای اتاق های زیاد که مشابه یا یکسان هستند. برای مثال سوله‌های دام و طیور، سوله سردخانه، بیمارستان‌ها و …

 

ارزانترین دیوارپوش سوله کدام است؟

 ورق یو پی وی سی، فایبرگلاس و وینیل از جمله ارزان قیمت ترین مصالح برای خرید پوشش دیوار سوله و سالن های صنعتی است. UPVC پوششی نسبتا ارزان، سبک و با نصبی آسان است. زیبایی، دوام و طول عمر 50 ساله دیوارپوش های یو پی وی سی آن را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب ها در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یازده =