اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   پوشش سقف پلیمری؛ مزایای 5 نوع سقف پلیمری پرکاربرد

پوشش سقف پلیمری؛ مزایای 5 نوع سقف پلیمری پرکاربرد

  • 282 بازدید
  • تاریخ انتشار: 8 ماه پیش
5/5 - (3 امتیاز)

پوشش سقف پلیمری؛ مزایای 5 نوع سقف پلیمری پرکاربرد

سقف پلیمری پوششی مقرون به صرفه، سبک وزن، با حمل و نقل و نصب آسان و تعمیر و نگهداری بسیار پایین است. آن‌ها پوشش سقفی ضد آب، ضد شعله، ضد سرقت، قوی و بادوام می‌سازند. این سقف‌های مصنوعی متنوع‌اند و تقریبا برای هر نوع پشت بامی قابل اجرا می‌باشند.

سقف پلیمری

اگر خودتان به دنبال یک سقف جدید هستید، بهتر است پوشش های سقف پلیمری را بررسی کنید. آنها اغلب هزینه کمتری دارند و همچنین می‌توانند به متریال‌های سقف سنتی بسیار شبیه باشند. مهمتر اینکه بسیاری از آنها سازگار با محیط زیست هستند و از مواد قابل بازیافت تشکیل شده‌اند.

برای آشنایی با ویژگی‌های انواع سقف پلیمری و اینکه چرا باید روی آنها سرمایه گذاری کنید؛ لطفا ادامه این مطلب را بخوانید.

 

 

 

سقف پلیمری چیست؟

سقف پلیمری چیست؟

سقف پلیمری پوششی است متشکل از بسیاری از مولکول‌های به هم متصل شده که منجر به ایجاد زنجیره‌های بسیار بلندی می‌شوند. آنها هم می‌توانند به طور طبیعی و هم ساخته دست بشر باشند. یک نمونه کامل از پلیمرهای ساخته شده توسط انسان، پلاستیک است. اغلب پلیمرهای طبیعی از درخت کائوچو ساخته می‌شوند. وقتی این پوشش پلیمری در سقف‌های تک لایه صاف و شیروانی استفاده شود؛ هم می‌تواند از ضربه جلوگیری کند و هم با مقاومت بالای موجود در ساختار زیرین آن از سقف در آب و هوای شدید محافظت کند.

امروزه، ساخت و اجرای سقف‌های پلیمری بسیار محبوب شده است که با نام پوشش سقف کامپوزیتی نیز شناخته می‌شوند. پس از پایان عمر این بام پوش های پلیمری آن را ذوب کرده تمام آن مواد از اقیانوس‌ها و چرخه طبیعت پاکسازی می‌شود و به این ترتیب خطری نیز برای محیط زیست نخواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

مزایای پوشش سقف پلیمری (نسبت به سقف های طبیعی و سنتی)

مزایای پوشش سقف پلمیری

  • سقف پلیمری سبک‌تر بوده جابه جایی و حمل و نقل آن آسان‌تر است. در نتیجه نصب آن آسان‌تر است. (بسیار ساده‌تر از سفال – آردواز یا شینگل).
  • سقف پلیمری می‌تواند مشابه با ظاهر تقریباً هر نوع سقفی ساخته شود. (سفالی، شینگل آسفالتی، فلزی و حتی سقف چوبی).
  • نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری دارد.
  • دوام آن 2 برابر بیشتر از سایر پوشش های سقفی است.
  • دچار فرسایش ریزدانه‌ها و یا محو رنگ (مانند سقف شینگل آسفالتی) نمی‌شود.
  • مقاومت بیشتری در برابر آب دارد.
  • پوشش سقف پلیمری بسیار مقاوم در برابر آتش است.
  • برف روبی و یخ زدایی را آسان می‌کند و دچار سایش و شکستگی کمتری می‌شود.
  • وزن سبک آن هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

محبوب ترین انواع سقف پلیمری

در زیر به معرفی 5 نوع پوشش سقف پلیمری پرطرفدار خواهیم پرداخت:

 

  1. سقف آردواز پلیمری (سیمان مصنوعی)

سقف آردواز پلمیری

استحکام و دوام سقف به نوع و ترکیب همه اجزاء آن بستگی دارد. به این ترتیب، هر پوشش سقفی– مهم نیست که چقدر کوچک باشد – می‌تواند پشت بام را محکم سازد یا آن بشکند.

خوشبختانه، سقف پلیمری از نوع آردواز از نظر استحکام، دوام و حتی زیبایی ظاهری برتر است. این پوشش‌های سقف مصنوعی ترکیبی از پلاستیک قابل بازیافت، کائوچو و پلیمرهای صنعتی هستند. آنها همچنین با مهار‌کننده‌های فرابنفش تولید می‌شوند تا بتوانند از سقف در برابر آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت ‌کنند.

آردوازهای پلیمری سقفیِ با کیفیت همچنین دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه هستند که به آنها در شرایط طوفانی کمک می‌کند. اکثر این پلیمرها دارای درجه مقاومت بالا در برابر آتش هستند؛ که آنها را به گزینه‌هایی ایده‌آل برای مناطق مستعد آتش سوزی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، آردوازهای پلیمری تقریباً شبیه به پوشش‌های سقف سیمانی و طبیعی هستند. با این حال، وزن بسیار کمتری نسبت به سقف آردواز سنتی دارند.

در نهایت اینکه، این پوشش‌های پلیمری می‌توانند تا یک قرن دوام بیاورند. مهمترین عیب این سقف‌ها، قیمت بالای آن است. هزینه خرید آنها از شینگل‌های آسفالتی بیشتر است. با این حال، با توجه به مزایای قابل توجه آن‌ها، یک جایگزین عالی برای مصالح سقف سنتی هستند.

 

  1. شینگل کامپوزیت پلیمری

 

شینگل کامپوزیت پلمیری

 

شینگل کامپوزیت پلیمری نیز مانند سقف آردواز پلاستیکی از پلیمرهای صنعتی تشکیل شده است. برخی از آنها حاوی پلاستیک‌های قابل بازیافت نیز هستند. یک تفاوت کلیدی این است که بسیاری از سقف‌های پلیمری شینگلی دقیقا مشابه با شینگل های آسفالت سنتی ساخته می‌شوند.

در مقایسه با شینگل آسفالتی، شینگل پلیمری در برابر پارگی یا ترک مقاوم‌تر است. این سقف های پلیمری، گرانول نیز ندارند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد از بین رفتن گرانول یا تغییر رنگ آن نیست.

 

 

 

سقف پلمیری

 

 

  1. اتیلن پروپیلن دی ان تِرپُلیمر (EPDM)

EPDM (Ethylene Propylene Diene Terpolymer) یکی دیگر از مواد پلیمری و با دوام برای پوشش سقف است که از لاستیک ساخته شده است. بیشتر از اتیلن و پروپیلن مشتق شده از نفت و گاز طبیعی تشکیل شده است. شما می‌توانید آنها را به صورت ورق‌های رولی – و نه به صورت شینگل یا تایل – پیدا کنید.

به دلیل شکل و اندازه این پوشش های پلیمری سقفی، بهترین گزینه برای سقف های کم شیب یا مسطح هستند.

عایق پیش ساخته

  1. عایق پیش ساخته (BUR)

 

 

BUR ها سقف‌هایی هستند که توسط لایه‌های متناوب از مواد ضد آب و نمد سقف ساخته می‌شوند. برخی از رایج‌ترین مواد ضد آب عبارتند از قیر و فایبرگلاس. جدا از مقاومت در برابر رطوبت، سیستم های BUR در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

نصب سقف BUR شبیه به EPDM است، زیرا مدل پوشش این سقف پلیمری نیز به صورت ورق است. به همین دلیل، سیستم‌های BUR اغلب برای سقف‌های مسطح یا با شیب کم بهترین گزینه هستند.

این بامپوش ها اگر به درستی نصب شوند می‌توانند 15 تا 30 سال دوام بیاورند.

 

 

  1. پوشش سقف پلیمری یو پی وی سی

پوشش سقف پلمیری یو پی سی

 

پلی وینیل کلراید سخت شده (UPVC) یا پی وی سی صلب؛ یک پلیمر ترموپلاستیک ارزان و همه کاره است. به طور گسترده در صنعت ساختمان و ساخت و ساز برای تولید پروفیل درب و پنجره استفاده می‌شود. همچنین در موارد زیر کاربرد دارد:

  • لوله‌های آب آشامیدنی و فاضلاب
  • عایق سیم و کابل
  • وسایل پزشکی و غیره

یو پی وی سی سومین ترموپلاستیک مهم مصرفی در جهان پس از پلی اتیلن و پلی پروپیلن است.

به دلیل سبکی، زیبایی و قیمت ارزان؛ امروزه پوشش پلیمری سقف یو پی وی سی جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی سنتی شده است. موادی چون چوب، فلز، بتن، سفال، سرامیک و …

سقف یو پی وی سی

ویژگی‌های قابل توجه و چند کاره سقف پلیمری یو پی وی سی

 

  • وزن سبک
  • دوام بالا
  • صرفه اقتصادی (هزینه زیرسازی پایین – طول عمر بالا و پایین بودن قیمت تمام شده محصول)
  • جابه جایی – ارسال و اجرای آسان
  • بدون نیاز به عایق های رایج ساختمانی
  • عدم هدر رفت گرما یا سرما
  • دارای پوشش محافظ ضد زنگ و ضد خوردگی
  • مقاوم در برابر UV
  • ضد آتش و ضد ضربه
  • عدم واکنش با مواد شیمیایی
  • سقف بهداشتی و بی ضرر
  • قابل اجرا روی سقف قبلی

 

 

مقاله مرتبط: خرید سقف یو پی وی سی از تولید کننده

 

 

 

 

فاکتورهای مهم در برآورد قیمت پوشش های پلیمری

پوشش سقف پلمیری

هزینه تمام شده برای سقف‌های مصنوعی – کامپوزیتی یا پلیمری برای بام هر خانه متغیر و معمولا بر اساس موارد زیر تعیین می‌شود:

  • قیمت خرید متریال بر اساس نوع سقف
  • هزینه نصب و اجرا
  • آیا نصب سقف پلیمری جدید است یا تعویض و بازسازی
  • متراژ سقف و پیچیدگی طرح آن

 

توجه داشته باشید که بامپوش پلیمری پوششی نسبتاً جدید در صنعت سقف سازی است، هر پیمانکار سقفی با نصب این نوع سقف ها آشنا نیست. این بدان معناست که ممکن است در نهایت زمان بیشتری را به دنبال یک نصاب سقف صرف کنید. اما ما در شرکت سپیدفام وارنا ورق های یو پی وی سی سقف شما را به همراه نصابان حرفه ای و با قیمتی منصفانه ارسال خواهیم کرد.

در نهایت چنانچه تمایل داشته باشید تا اجرا و نصب سقف یو پی وی سی خود را شخصا بر عهده بگیرید؛ مشاوران وارنا در تمامی مراحل نصب – از طریق تماس تلفنی – همراه شما و پاسخگوی سوالات تان خواهند بود.

 

ورق سقف UPVC  پوشش بام اقتصادی و ضدآب

ورق ضد آب پلمیری

این بود 5 بامپوش پلیمری رایج برای ساختمان شما. همانطور که می‌بینید اغلب این سقف های پلاستیکی هزینه خرید و اجرای پایین تری نسبت به سقف های سنگین و سنتی دارند. بنابراین، قبل از اینکه پول زیادی برای یک سقف جدید خرج کنید، حتما جایگزین های بهتر آن را بررسی کنید.

شرکت سپیدفام وارنا به عنوان اولین تولیدکننده ورق های سقف و دیوار یو پی وی سی و ساندویچ پانل‌های اقتصادی ؛ محصولات باکیفیت خود را بدون واسطه و با قیمتی ارزان – از درب کارخانه به درب خانه شما – در کوتاهترین زمان ممکن ارسال می‌نماید.

محصولات ما مناسب برای انواع سقف سوله و سایبان پارکینگ – خانه، ویلایی یا ساختمان‌های تجاری و با میانگین عمر 50 – 40 سال می‌باشد.

 

برای اطلاع دقیق تر از نوع و قیمت سقف پلیمری – نحوه ارسال و نصب این پوشش‌ها با متخصصان باتجربه سپیدفام وارنا تماس حاصل نمایید:

 

0912-0465837

0912-0465839

0911-5495291

 

سوالات متداول

 

طول عمر سقف‌های پلیمری چند سال است؟

یک سقف پلاستیکی یا کامپوزیتی می‌تواند 30 تا 50 سال دوام بیاورد؛ در مقایسه با 15 تا 30 سال دوام سقف‌های شینگل آسفالت سنتی.

 

آیا خرید سقف پلیمری سرمایه‌گذاری خوبی است؟

سقف‌های پلیمری می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی باشند. زیرا علاوه بر سبکی وزن – طول عمر بالاتر و قیمت ارزان‌تر- می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کرد که ظاهری مشابه با پوشش‌های سنتی سفال، ایرانیت، آردواز یا تایل داشته باشند.

 

سقف یو پی وی سی گرما را تا چه دمایی به خوبی تحمل می‌کند؟ 

حداکثر دمای قابل تحمل در سقف‌های پلیمری یو پی وی سی تا 75 درجه سانتیگراد بالای صفر است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =