اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   روش بهینه‌ برای ساخت سوله صنعتی یک طبقه

روش بهینه‌ برای ساخت سوله صنعتی یک طبقه

  • 85 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 ماه پیش
5/5 - (5 امتیاز)

روش بهینه‌ برای ساخت سوله صنعتی یک طبقه

یک طبقه ساختن سوله صنعتی چه مزیتی دارد؟ ساختمان‌های بزرگ مخصوص ذخیره کالا، انبارها یا مزارع کشاورزی را اغلب به شکل ساختمان‌های صنعتی یک طبقه می‌سازند. این کار را به منظور بهینه‌سازی هزینه‌های ساختمان و دسترسی سریعتر به انبار ذخیره کالا انجام می‌دهند. زیرزمین‌ها را به عنوان طبقات یک ساختمان در نظر نمی‌گیرند. بنابراین اجرای این سازه‌های صنعتی که فقط دارای یک طبقه همکف هستند یک راه‌حل کاربردی و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

سوله صنعتی یک طبقه

سوله صنعتی یک طبقه دارای فضای ساخت و ساز بزرگی است که می‌تواند نیازهای شما را در حجمی بهینه‌ و با قیمت ارزانتر برآورده سازد. اسکلت ستون و زیرسازی سقف ساختمان را غالبا با قاب‌های فولادی خرپایی اجرا می‌کنند. علاوه بر این، ساختمان با بتن مسلح ترکیب می‌شود تا پایه‌ها، ستون‌ها یا پوشش‌های اطراف آن را مقاوم‌تر سازند.

با خواندن ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد سوله‌های صنعتی یک طبقه و راه‌حل بهینه برای ساخت آن خواهید یافت.

 

ویژگی‌های سوله صنعتی یک طبقه

سوله صنعتی یک طبقه یک مدل سازه خرپایی است که ساختار آن را عموما از فولاد و UPVC می‌سازند. از مساحت وسیع آن اغلب به عنوان کارگاه، انبار، تولیدات کارخانه و محل پخش خرده یا عمده‌فروشی استفاده می‌کنند. ساختمان‌های صنعتی یک طبقه ظرف سالهای اخیر با استقبال گسترده‌ای در مشاغل تولیدی ایران روبه‌رو بوده است.

ویژگی‌های سوله صنعتی یک طبقه

 

 

 

 

برای ساخت سوله‌های صنعتی یک طبقه می‌توانیم از مصالح فولادی یا بتن مسلح استفاده کنیم. اگر آن را با ستون‌های بتنی و خرپاهای فولادی اجرا کنیم، به آن قاب تمام فولاد می‌گویند. از ساختار قاب تمام فولادی زمانی استفاده می کنند که ساختمان ارتفاع بلندی داشته باشد (بیش از 15 متر)، دهانه بزرگ (بیش از 24 متر)، ستون پله بزرگ (بیش از 12 متر) و وزن جرثقیل بیش از 50 تن باشد.

ویژگی‌های سوله صنعتی یک طبقه

 

 

 

از طرفی به دلیل مزایای دیوار و سقف یو پی وی سی از آن در ساخت سوله های صنعتی نیز استفاده می‌کنند. در این نوع سازه‌ها عاملی که بیشترین تاثیر را در نحوه ساخت بهینه سوله دارد جرثقیل است. جرثقیل یک بار دینامیک و تکراری است که به راحتی باعث می‌شود سازه تحت فشار زیاد آسیب ببیند. بنابراین هنگام طراحی باید به شدت فشار جرثقیل که به آن حالت کار نیز می‌گویند، توجه کنیم.

انواع سوله صنعتی یک طبقه اشکال متنوعی از سازه‌های فولادی سبک مانند انبارها، کارگاه‌های مونتاژ مکانیکی گرفته تا کارخانه‌های بزرگ فولادی را شامل می‌شود. دهانه این سوله‌ها می‌توانند از 30 تا 60 متر، ارتفاع ستون پله‌ها از 12 تا 48 متر و سقف آن تا 40 متر نیز باشد.

 

ساختار کلی سوله صنعتی یک طبقه

اجزای کلی سوله‌های صنعتی یا کارخانه‌های یک طبقه شامل موارد زیر است:

 

ساختار کلی سوله صنعتی یک طبقه

  • اسکلت فولادی اصلی: ستون، خرپا و مهاربند
  • اجزای ثانویه: سیستم پرلین برای دیوارها و سقف
  • پانل های سقفی و دیوار

ساختار اصلی سازه‌های یک طبقه جزء جدایی‌ناپذیر ساختمان است. این شامل پارتیشن‌ها، پوشش‌ها و نمای ساختمان، میله و تیرآهن، پرلین‌ها و طراحی سیستم‌های تهویه و زهکشی است.

 

 

مزایای اجرای ساختمان‌های صنعتی بزرگ

مزایای اجرای ساختمان‌های صنعتی بزرگ

اجرای ساختمانهای صنعتی یک طبقه به مالکان کمک می‌کند تا بازده اقتصادی بالاتری داشته باشند. اولاً  یک طبقه ساختن سوله صنعتی روشی آسانتر است. طراحی سریع آن باعث افزایش سرعت و پیشرفت در اجرای سوله می‌شود. ثانیاً دسترسی سریعتری برای پاسخگویی به نیازهای اولیه کارخانه و یک منطقه تولیدی دارد. علاوه بر این، طراحی سوله‌های یک طبقه صنعتی هزینه کمتری دارند و مقرون به صرفه‌تر می‌باشند.

الزامات اساسی هنگام ساخت سوله های صنعتی یک طبقه

الزامات اساسی هنگام ساخت سوله های صنعتی یک طبقه

 

هنگام پیاده‌سازی سوله‌های صنعتی یک طبقه، طرح پیمانکاران باید دارای شرایط زیر باشند:

 

  • برآورد هزینه جزئیات
  • طراحی و نقشه دقیق ساخت سوله
  • انتخاب مواد اولیه با کیفیت و تضمینی
  • اطمینان از کیفیت خرپای فولادی و متعلقات سبک وزن
  • سیستم خرپا متصل به پیچ و مهره، سیستم مهاربند اضافی برای افزایش پایداری
  • دارای سیستم پوششی مناسب برای محافظت از ساختمان در برابر اثرات آب و هوایی
  • استفاده از سیستم کفپوش بادوام

الزامات اساسی هنگام ساخت سوله های صنعتی یک طبقه

 

 

 

 

روش ساخت ارزان سوله صنعتی یک طبقه

موثرترین روش برای ساخت سوله صنعتی یک طبقه استفاده از زیرسازی فلزی، اسکلت خرپایی و پوشش سقف و دیوار یو پی وی سی UPVC است. قاب‌های خرپایی مزایای بسیاری برای صاحبان صنایع ایجاد می‌کنند. این می‌تواند 30٪ – 20٪ از کل هزینه ساختمان را صرفه‌جویی کند. بنابراین، هنگام ساخت این نوع سازه‌های تولیدی یا تجاری، برای کم هزینه‌تر کردن ساخت سوله حتما از پوشش‌های سبک وزن سقف و دیوارپوش یو پی وی سی استفاده کنید. همچنین رعایت الزامات زیر ضروری می‌باشد:

روش ساخت ارزان سوله صنعتی یک طبقه

 

  • استفاده از مواد با کیفیت بالا برای اطمینان از ایمنی ساخت و ساز
  • طراحی سیستم پیشگیری از آتش‌سوزی و انفجار تا ایمنی ساکنین و اموال را تضمین کند.
  • اثرات عوامل طبیعی بر پروژه را به حداقل برسانید.

 

نکات مهم هنگام طراحی سوله صنعتی یک طبقه

قاب تیر خرپا

قاب تیر خرپایی را باید به صورت الاستیک انعطاف‌پذیر طراحی کنند تا از ظرفیت باربری آن استفاده شود. این سیستم با استفاده از پروفیل‌های آهنی و فولادی، نیروی اصلی ساختمان به ویژه سقف را تامین خواهد کرد.

 

بیشتر بدانید: مزایا و معایب ساخت سوله با تیرآهن و خرپا

 

نکات مهم هنگام طراحی سوله صنعتی یک طبقه

 

 

سیستم خرپا

سیستم خرپا

سیستم خرپایی را توسط پیچ و مهره به هم متصل می‌کنند. این مجموعه‌ای از قاب‌های فولادی و پروفیل‌های سبک است که برای ایجاد سیستم‌های شبکه‌ای آنها را به یکدیگر جوش داده و ثابت می‌کنند. در صورت نیاز از سیستم خرپای صنعتی با ارتفاع و اندازه مناسب، برای توزیع نیرو و تضمین ایمنی سوله یک طبقه استفاده می‌کنند.

 

پوشش داخلی و بیرونی در سوله یک طبقه صنعتی

به دلیل اثرات آب و هوایی مانند آفتاب، باران و باد، طراحی نمای سوله باید ایمنی ساخت و ساز را تضمین کند. سیستم‌های پوششی سازه صنعتی شامل نمای ساختمان، سقف و دیوارها است. اجرای پوشش‌های یو پی وی سی علاوه بر ظرفیت باربری بالا، مقاومت بسیار خوبی را نیز در برابر حرارت یا سرما در طبقات ایجاد می‌کنند.

 

پوشش داخلی و بیرونی در سوله یک طبقه صنعتی

اجرای کفپوش سوله‌های صنعتی

معمولاً سیستم کف را در سوله صنعتی یک طبقه با بتن می‌سازند. طراحی آن باید بتواند بارهای متمرکز ناشی از وسایل نقلیه، ماشین آلات و کالاها را – بسته به هدف استفاده – به خوبی تحمل کند. کفپوش بتنی سوله یک طبقه باید حداقل ضخامتی در حدود 150 میلی‌متر داشته باشد.

 

چگونه با هزینه کمتر سازه‌های فولادی را صنعتی، سریع و کم هزینه بسازیم؟

همانطور که در بالا گفتیم؛ بهترین روش برای یک طبقه ساختن سوله و کارخانجات صنعتی استفاده از زیرسازی فلزی، سیستم خرپایی و پوشش‌های UPVC است.

 

چگونه با هزینه کمتر سازه‌های فولادی را صنعتی، سریع و کم هزینه بسازیم؟

شرکت ساختمانی سپیدفام وارنا با برند بین المللی “پلی روف” دارای منابع انسانی قوی، پوشش‌های صنعتی و مقاوم برای سوله های یک یا چند طبقه می‌باشد. نسل جدید پوششهای یو پی وی سی و ساندویچ پانل‌های اقتصادی وارنا – علاوه بر ساخت نمایی زیبا و مقاوم – به ساخت یک سوله صنعتی کم هزینه کمک کرده، ایده‌ها و خواسته‌های شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت بهترین پشتیبانی از کارشناسان باتجربه ما، با تیم سپیدفام وارنا تماس بگیرید:

 

09115495291

09120465839

09120465837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =