اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   خرید ورق رنگی در جنوب ؛ قیمت ورق رنگی + مزایا و معایب

خرید ورق رنگی در جنوب ؛ قیمت ورق رنگی + مزایا و معایب

  • 263 بازدید
  • تاریخ انتشار: 12 ماه پیش
4.6/5 - (29 امتیاز)

خرید ورق رنگی در جنوب ؛ قیمت ورق رنگی + مزایا و معایب

Estimated reading time: 15 دقیقه

 آب و هوای شهرهای جنوبی کشور اغلب با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های کوتاه و نسبتا خنک شناخته می‌شوند. امروز قصد داریم ببینیم آیا خرید ورق رنگی در جنوب کشور برای سقف ساختمان ها در خوزستان، زاهدان و کلان شهرهایی چون بندرعباس، بوشهر، آبادان و … مفید است یا خیر؟

اگرچه ورق های رنگی در صنایع ساختمانی، حمل و نقل، لوازم خانگی و … کابرد گسترده‌ای دارند؛ اما در این مقاله تمرکز ما بر کاربرد و مقایسه قیمت ورق رنگی در جنوب کشور و در سقف های شیروانی خواهد بود.

ورق رنگی در جنوب

ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی – که به آن ورق گالوانیزه رنگی نیز می‌گویند – فلز یا فولاد گالوانیزه ای است که با لایه ای از رنگ الکتروستاتیک پوشیده می‌شود. پس از عملیات پاکسازی و چربی زدایی فلزات و صاف کردن سطح آنها با برس‌های مخصوص، رنگ آمیزی ورق‌ها آغاز می‌شود.

آیا می‌دانید قبل از خرید ورق رنگی در جنوب کشور – جهت بهینه سازی و افزایش راندمان ساختمان – چه گزینه های دیگری پیش روی شماست؟

برای کاهش هزینه‌های خرید سقف شیروانی چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ چه سقف های شیروانی دیگری وجود دارند که علاوه بر قیمت ارزان تر باعث خنک کردن سقف و کاهش مصرف انرژی در جنوب کشور می‌شوند؟

در این مقاله عمدتا به معایب و مزایای استفاده از ورق رنگی در جنوب ؛ قیمت روز ورق رنگی شیروانی یا سقف شیبدار خواهیم پرداخت.

 چه سقف هایی برای جنوب کشور مناسب تر است؟

استفاده از ورق های شیروانی بهترین گزینه برای نصب سقف ها در آب و هوای گرم است. زیرا فضای بهتری را برای تهویه ایجاد می‌کنند و وجود مکانی برای خروج گرما باعث می‌شود تا هوای خنک تری وارد ساختمان شود.

سقف های شیروانی دارای دو ضلع شیب دار هستند و دیوارها در دو انتها شکلی مثلثی ایجاد می‌کنند. ارتفاع بلند در وسط سقف شیبدار و دیوارهای انتهایی شیروانی مکانی را برای نصب دریچه و خروج هوای گرم فراهم می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین سقف شیبدار را حتما بخوانید.

جهت استعلام قیمت و خرید ورق رنگی در جنوب – قشم و کیش – از تولیدکننده اصلی با شماره های زیر – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل فرمایید.

ورق رنگی در جنوب

آیا خرید ورق رنگی در جنوب به صرفه است؟

شاید بگویید انتخاب این نوع از ورق های شیروانی به بودجه شما بستگی دارد. تا حدودی درست است اما همه ماجرا نیست. پس با ما همراه باشید تا به بررسی مزایا و معایب خرید ورق گالوانیزه رنگی در جنوب یا در آب و هوای گرم و سوزان بپردازیم. (در انتهای مقاله به معایب آنها نیز خواهیم پرداخت).

مزایای خرید ورق رنگی در جنوب

  • با توجه به گرمای زیاد هوا در جنوب ایران، ورق های رنگی دیرتر دچار تغییر رنگ می‌شوند. (نسبت به ورق گالوانیزه)
  • نسبت به فلزات و ورق های گالوانیزه مقاومت بیشتری در مقابل خوردگی و زنگ زدگی پیدا می‌کنند.
  • تغییر شکل و فرم گیری آنها افزایش می‌یابد.
  • ورق ها ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند.
  • سبک وزن هستند و نصب آسان تری دارند.

برای استعلام قیمت و خرید ورق رنگی در جنوب کشور – بوشهر – با قیمت کارخانه با شماره های انتهای مقاله – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل فرمایید.

انواع پوشش سقف شیروانی – رایج ترین ورق های سقف شیبدار

با توجه به گرمای شدید هوا در جنوب، ساخت سقف های شیروانی یا شیبدار مقرون به صرفه تر است. ضمن آنکه تهویه سقف های شیبدار نیز بهتر و راحت تر انجام می‌شود.

 نصب سقف در جنوب معمولا با استفاده از انواع ورق ها و یا تایل ها صورت می‌گیرد. در زیر به رایج ترین انواع سقف های شیروانی می‌پردازیم و معایب و مزایای این ورق ها را بررسی می‌کنیم.

1. ورق فلزی شیروانی

مزایای خرید سقف شیروانی فلزی

ورق های فلزی در انواع سقف های آلومینیومی، مسی، فولادی و … دیده می‌شوند. قیمت ارزان تری نسبت به اغلب سقف های شیروانی دارند، سبک وزن هستند و تنوع رنگی بالایی دارند.

از جمله معایب سقف شیروانی فلزی عبارتند از:

  • جنس ورق های فلزی به گونه ای است که به راحتی می‌توانند دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند. بخصوص در مناطق ساحلی و برای سقف خانه های ویلایی و سقف آلاچیق ها به هیچ وجه مناسب نیستند.
  • سقف های فلزی معمولا از ورق های گالوانیزه شیروانی گران تر هستند. ضد صدا نیستند و هنگام برخورد باران و تگرگ با سقف باعث ایجاد سرو صدا می‌شوند.
  • از آنجا که سقف های فلزی رساناهایی خوبی برای گرما هستند، در اثر تغییرات دما دچار انبساط و انقباض سقف می‌شوند.
  • عایق های حرارتی خوبی نیستند. با توجه به تابستان های طولانی و درجه حرارت بالای هوا در جنوب کشور، گرمای شدید بیرون را به زیر سقف منتقل می‌کنند و هزینه های انرژی را افزایش می‌دهند. بخصوص برای نصب سقف پارکینگ ها و یا سایبان ها توصیه نمی‌شوند.
ورق رنگی در جنوب

 

معایب سقف فلزی در هوای گرم جنوب

سطح سقف فلزی در جنوب و یا آب و هوای گرم می‌تواند بسیار داغ شود. دمای سقف فلزی در تابستان می‌تواند تا 145 درجه سانتیگراد افزایش دما داشته باشد. سقف های فلزی پوشش داده شده با رنگ های انعکاسی – ورق های شیروانی به رنگ روشن –  می‌توانند تا 42 درصد خنک تر از سقف های فلزی یا گالوانیزه باشند.

فروش ورق رنگی در جنوب از درب کارخانه برای شیراز – اهواز – کرمان – آبادان – یاسوج – زنجان – قشم – کیش – سمنان …

جهت استعلام قیمت و خرید ورق سقف شیروانی لطفا با شماره های انتهای این مقاله تماس بگیرید.

2. ورق شیروانی گالوانیزه

عملیات گالوانیزاسیون برای محافظت از ورق آهن یا فولاد با استفاده از پوشش فلز روی انجام می‌شود. به آنها ورق های شیروانی گالوانیزه گویند. این کار غالبا برای افزایش مقاومت ورق ها در برابر رطوبت و خوردگی انجام می‌شود.

مزایا و معایب خرید ورق گالوانیزه سقفی

ورق های گالوانیزه به دلیل پوشش با فلز روی – نسبت به ورق های فلزی از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردارند. دوام بیشتر و قیمت پایین تری نسبت به حلب سقفی و ورق رنگی دارند.

معایب ورق شیروانی گالوانیزه در جنوب

ورق های گالوانیزه و همچنین ورق های رنگی فقط تا حدی می‌توانند در برابر عوامل محیطی و دمای بالا مقاومت داشته باشند. این تنها رطوبت نیست که می تواند باعث خوردگی ورق ها شود بلکه محیط های صنعتی، میزان اسیدیته خاک، آلاینده‌های هوا، درجه حرارت همگی می‌توانند باعث ایجاد آسیب هایی در ورق های شیروانی شوند.

با توجه به اینکه در جنوب کشور میزان آلودگی هوا و همچنین وجود کارخانجات صنعتی و شیمیایی بیشتر است، استفاده از این ورق ها مقرون به صرفه نیست. دی اکسید گوگرد، کربن دی اکسید، سولفید و فسفات ناشی از گازهای شیمیایی در مناطق گرم و جنوبی کشور نیاز به وجود سقف هایی دارند که بتوانند در برابر این عوامل محیطی و صنعتی به خوبی مقاومت کنند و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی داشته باشند. 

برای استعلام قیمت و خرید ورق رنگی در جنوب – اهواز از تولیدکننده اصلی و قیمت ارزان با شماره های زیر – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل فرمایید.

3. ورق گالوانیزه رنگی شیروانی

ورق های رنگی شیروانی، همان ورق های گالوانیزه سقفی هستند که با پودرهای رنگی الکترواستاتیک پوشش داده می‌شوند. طول عمر ورق های رنگی به طور میانگین 30 سال است.

  • مزایای خرید ورق رنگی

وجود لایه رنگی پوششی در ورق های رنگی گالونیزه باعث افزایش استحکام و شکل گیری ورق ها می‌شود. رنگ آمیزی ورق ها همچنین می‌تواند باعث کاهش احتمال زنگ زدگی و خوردگی سقف شیروانی گردد.

  • معایب خرید ورق رنگی در جنوب

1- در شهرهای جنوبی کشور، سقف خانه‌ها اغلب در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای شدید است. اگر در این پوشش ها از ورق رنگی با کیفیت پایین استفاده شود سقف به سرعت دچار تغییر رنگ و تغییر شکل می‌شود. همچنین مقاومت خود را در برابر زنگ زدگی و گرما از دست می‌دهد.

2- نکته دیگر وجود رطوبت و آلاینده های صنعتی در جنوب کشور است که بر دوام و طول عمر ورق های رنگی تاثیر می‌گذارد.

3- نصب ورق رنگی در کارخانجاتی که با مواد قلیایی، اسیدی و گازهای خورنده در ارتباط هستند می‌تواند منجر به ایجاد واکنش و در نتیجه خوردگی سقف شیروانی شود.

انواع ورق رنگی

  • کرکره سینوسی
  • ذوزنقه
  • شادولاین
  • ورق طرح سفال (پالرمو- ژنوا – ورق چینی – پرچین)
  • ورق لمبه یا دامپا
  • ورق شیروانی UPVC

برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع ورق شیروانی را حتما مطالعه بفرمایید.

برای استعلام قیمت و خرید ورق رنگی در جنوب از درب کارخانه و قیمت ارزان با شماره های پایین صفحه – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل نمایید.

ورق رنگی در جنوب

کاربرد ورق رنگی در جنوب کشور

ورق های رنگی شیروانی کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی دارند.

دیوارپوش و سقف انبار، کارگاه، سوله ها یا سردخانه ها – سقف کاذب و نمای ساختمان ها، سایبان و پارکینگ و … از جمله موارد استفاده ورق گالوانیزه رنگی در صنعت ساختمان سازی است.

قیمت ورق رنگی در جنوب

عوامل زیادی در قیمت ورق گالوانیزه رنگی در جنوب دخیل هستند. از جمله: جنس و اندازه ورق، برند کارخانه، کیفیت عملیات گالوانیزاسیون و نوع رنگ، قیمت روز ورق فلزی، نوسانات قیمت ارز و …

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت و خرید ورق رنگی از درب کارخانه – از طریق شماره تماس های زیر – با مشاوران و کارشناسان سپیدفام وارنا تماس حاصل فرمایید و ورق های رنگی را از تولید کننده اصلی بخرید.

قیمت ورق های رنگی با توجه به مدل آن ( ذوزنقه ای، سینوسی، طرح سفال و …) ، ضخامت ورق ها، برند کارخانه و … متفاوت است.

قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه در 30 فروردین 1402

برای مثال: قیمت ورق رنگی قرمز رولی : ضخامت 0/5 و عرض 125 سانتی متر: تقریبا 55 هزار تومان

برای استعلام قیمت روز و خرید ورق رنگی در چابهار با قیمت کارخانه با شماره های زیر – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل نمایید.

 

4. ورق رنگی شیروانی UPVC

ورق یو پی وی سی UPVC مخفف (Unplasticized Poly Vinyl Chloride) است. نوعی رزین و فرم مقاوم و صلب PVC است. در اصل از متریال UPVC در صنعت در و پنجره سازی استفاده می‌شود و از نظر کیفیت بسیار بهتر از آلومینیوم، فولاد و چوب است. به دلیل استحکام و سختی آن، برای لوله کشی و فریم در و پنجره‌ها کاربرد فراوانی دارد.

اما امروزه از آنها به عنوان ورق های رنگی بادوام، ارزان و انعطاف پذیر بخصوص در مناطق جنوبی و گرم کشور استفاده می‌شود.

 

ورق رنگی در جنوب

مزایای خرید ورق رنگی یو پی وی سی در جنوب کشور

نصب ورق یو پی وی سی در جنوب کشور مزایای بسیاری دارد. مهمترین مزیت خرید ورق رنگی UPVC در جنوب – و هوای داغ – وجود عایق حرارتی عالی و ماده ضد یو وی (ضد اشعه نور خورشید) است. یو پی وی سی سقف شیروانی ارزان و مقرون به صرفه بدون هزینه تعمیر و نگهداری و با قیمت زیرسازی پایین می‌باشد.

جایگزین های مناسب به جای ورق رنگی در جنوب

1. سفال

انسان های اولیه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد هوا، از خاک رس برای ساخت پناهگاه استفاده می‌کردند – امروزه بهترین ورژن آن سفال است. طول عمر تایل های سفالی می‌تواند بیش از 50 سال باشد.  

تایل های سفالی رنگهای روشن نیز دارند که می‌توانند انعکاس دهنده های خوبی برای پرتوهای نور باشند. آنها سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت هستند.

اگرچه سفال گزینه خوبی برای سقف ساختمان در جنوب است، اما وزن سنگین و قیمت بالایی دارد. علاوه بر آن مقاومت کمی در برابر رطوبت و آب داشته دچار شکستگی و تغییر رنگ می‌شود.

 

ورق رنگی در جنوب

2. ورق رنگی یو پی وی سی UPVC

گزینه بهتری را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. ورق های UPVC یا پلی وینیل کلراید سخت شده نسل جدید پانل های سقفی و دیواری باکیفیت و ارزان قیمت هستند.

ورق شیروانی یو پی وی سی علاوه بر انعطاف پذیری مناسب – که در سقف قوسی سوله ها بسیار استفاده می‌شود – دارای دوام بالا و طول عمر با میانگین 50 سال است.

وجود آلیاژ پلیمری و ضد یو وی روی سطح این ورق ها باعث می‌شود تا با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و آسیب های احتمالی نشوند.  

ورق رنگی در جنوب

 

ورق شیروانی یو پی وی سی – کاربردهای سقف UPVC در جنوب

از ورق شیروانی یو پی وی سی UPVC در انواع سقف ها و دیوارپوش ها استفاده می‌شود. پوشش کانکس ها، سقف خانه های ویلایی و آلاچیق ها، سقف سوله های صنعتی و کارخانجات خاص مانند : صنایع بازیافت کاغذ و کارتن، صنایع سلولزی، تولید آمونیاک، اسید، مواد شوینده، صنایع فولاد سازی و … کاربرد فراوانی دارند.

این ورق های بی رقیب واکنشی با عوامل محیطی و شیمیایی ندارند و همچنان طول عمر 50 ساله خود را در بدترین شرایط آب و هوایی بدون نیاز به تعمیرات حفظ می‌کنند.

ورق رنگی در جنوب

چرا ورق UPVC سقف ارزان در جنوب است؟

به دلیل استحکام بالای این ورق های شیروانی، فاصله پرلین ها با توجه به ضخامت آنها افزایش یافته و مصرف ورق در هر مترمربع کمتر می‌شود. در نتیجه هزینه زیرسازی و خرید ورق ها کاهش می‌یابد.

در حال حاضر (فروردین 1402) قیمت خرید ورق یو پی وی سی از قیمت سقف فلزی، گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی ارزان تر است.

لطفا برای اطلاع از قیمت دقیق ورق رنگی UPVC در جنوب با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

کارخانه تولید ورق رنگی سپیدفام وارنا

سپیدفام وارنا اولین تولید کننده با کیفیت ترین ورق های رنگی یو پی وی سی UPVC – با برند پلی روف اریکا – در ایران است.

گروه وارنا عرضه کننده دیوارپوش ها و ورق های رنگی در جنوب کشور آماده تحویل سفارشات شما با قیمت منصفانه و بهترین کیفیت از درب کارخانه می‌باشد.

ورق های سقف و دیوارپوش خود را از تولید کننده اصلی و با قیمت ارزان بخرید.

لطفا برای استعلام قیمت خرید ورق رنگی در جنوب به قیمت کارخانه با شماره های زیر – شرکت سپیدفام وارنا – تماس حاصل نمایید.

0911-5495291 

0912-0465837 

0912-0465839

011- 44405168-70   

سوالات متداول

بهترین پوشش سقف در جنوب و در هوای گرم کدام است؟

پوشش های سقف شیروانی با ورق هایی است که بتوانند عایق حرارتی مناسب و لایه محافظتی ضد اشعه خورشید داشته باشند. به همین دلیل ورق های UPVC برای ساخت سایبان و پارکینگ در هوای گرم کاربرد زیادی دارند.

بهینه ترین و ارزان ترین قیمت ورق رنگی در جنوب چیست؟

بهترین ورق رنگی در جنوب و در هوای داغ و سوزان سقف یو پی وی سی است. این ورق ها قیمت ارزان تری نسبت به ورق گالوانیزه و ورق رنگی دارند. ورق هایUPVC  سقف خنک کننده می‌سازند و هزینه های مصرف برق و کولر را کاهش می‌دهند.

مزیت ورق سقف UPVC نسبت به ورق های رنگی گالوانیزه چیست؟

ورق شیروانی یو پی وی سی در سقف کارخانجات و صنایع تولید گازهای خورنده، اسیدی، گوگرد، مواد شوینده و … کاربرد فراوانی دارد و واکنشی با این مواد انجام نمی‌دهد. وجود آلاینده ها و افزایش کارخانجات صنعتی در جنوب کشور باعث افزایش نیاز به سقف هایی میشود که بر هم کنشی با این مواد انجام ندهند. در صورتیکه ورق گالوانیزه رنگی به شدت تحت تاثیر این مواد شیمیایی قرار می‌گیرد و دوام خود را از دست می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =