اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   بهترین سقف مقاوم در برابر ضربه کدام است؟

بهترین سقف مقاوم در برابر ضربه کدام است؟

  • 36 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 هفته پیش
5/5 - (4 امتیاز)

بهترین سقف مقاوم در برابر ضربه کدام است؟

سقف مقاوم در برابر ضربه یک فاکتور مهم در انتخاب نوع پوشش بام برای بسیاری از مالکان ساختمان‌ها است. برخی از مصالح سقفی سنتی مانند تخته سنگ (اسلیت) یا تایل سفالی، به طور طبیعی طولانی‌تر از مواد دیگر مانند شینگل آسفالتی یا کامپوزیتی دوام می‌آورند. شرایط آب و هوایی نیز نقش مهمی در طول عمر سقف شما دارند. حوادثی چون تگرگ، طوفان و بادهای شدید، می‌تواند به مصالح سقف شما آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد. به همین دلیل است که اگر در منطقه‌ای با آب و هوای نامساعد زندگی می‌کنید، نصب سقف‌های مقاوم در برابر ضربه می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از طوفان، تگرگ و سایر رویدادهای شدید جوی کمک کند.

سقف مقاوم ضربه

این راهنما به صاحبان خانه‌ها کمک می‌کند تا از میزان هزینه ساخت سقف ضد ضربه و مزایای آن برای خانه یا سوله خود اطلاع یابند. همچنین ببینند آیا ارزش اجرا دارد یا نه، و موارد دیگر. با این مقاله همراه باشید تا بدانید چرا سقف مقاوم در برابر ضربه می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای ساختمان شما باشد.

 

سقف مقاوم در برابر ضربه به چه معناست؟

سقف مقاوم در برابر ضربه به چه معناست؟

 

میلیون‌ها نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که مستعد طوفان و زلزله است. پوشش مقاوم سقف ضد ضربه برای جلوگیری از خراب کردن سقف شما طراحی شده‌اند. آنها دارای ساختاری مهندسی شده و مواد اضافی هستند که در برابر ضربه‌های ناشی از تگرگ یا پرتاب اشیا حاصل از باد مقاومت کنند.

جرقه تولید سقف ضد ضربه به دنبال بروز برخی طوفان‌های شدید در اواسط دهه 1990 ایجاد شد. زیرا آسیب‌های فاجعه باری در پوشش بام و سایر ساختارهای خانه‌ها ایجاد کرد. برای مثال طوفان اَبَر سلولی مِی‌فِست در سال 1995 که تگزاس را تحت تاثیر قرار داد، پس از ریزش تگرگ‌هایی به قطر 10 سانتی‌متر، بیش از 2 میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت. خانه‌هایی با سقف تایل و اسلیت (slate) آسیب زیادی از تگرگ دیدند، که منجر به تلاش همه‌جانبه تولیدکنندگان برای ایجاد یک آزمایش استاندارد جهت ارزیابی دوام و مقاومت محصولات سقف در برابر ضربه شد.

سقف مقاوم در برابر ضربه انتخابی عالی برای صاحبان خانه‌هایی است که در مناطقی زندگی می‌کنند که مستعد وقوع تگرگ یا بادهای بسیار شدید است. طوفان‌هایی که زباله‌های معلق در هوا ایجاد می‌کند و می‌تواند به سقف ضربه بزنند یا آن را از جا بکنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که طبقه‌بندی سقف‌ها برای مقاومت در برابر باد نوعی درجه‌بندی با استاندارد‌های متفاوت است.

 

بیشتر بدانید: سقف‌های مقاوم در برابر باد

 

 

انواع تست میزان مقاومت سقف در برابر ضربه

انواع تست میزان مقاومت سقف در برابر ضربه

سه روش رایج وجود دارد که سقف را از نظر مقاومت در برابر ضربه آزمایش می‌کند: تست  FM ، ISO و UL . برای مثال توپ‌های فولادی با اندازه‌های مختلف را روی پوشش‌های سقف می‌اندازند و سپس به دنبال ترک‌ها، شکستگی‌ها و سایر آسیب‌های ناشی از آن می‌گردند.

در آزمایش UL و ISO، توپ‌های فلزی با اندازه‌های مختلف را از ارتفاع مختلف رها می‌کند. این آزمایش در صنعت سقف سازی به عنوان “تست توپ فلزی” شناخته می‌شود. یک توپ فولادی از یک ارتفاع از پیش تعیین شده روی انواع متریال‌های سقفی می‌اندازند تا میزان مقاومت سقف در برابر ضربه را بسنجند. به طور کلی مقاوم‌ترین سقف در برابر ضربه، باید بتواند پس از پرتاب‌های متعدد توسط یک توپ فولادی 5 سانتیمتری که از ارتفاع 6 متری رها می‌شود، بدون تغییر باقی بماند.

تست FM از یک استوانه لوله‌ای برای پرتاب توپ‌های منجمد در اندازه‌ و سرعت‌های مختلف بر روی ورق سقف استفاده می‌کند. در هر 3 سیستم گرید ضربه، بسته به فرم جدید پوشش سقف و مقایسه آن قبل از ترک‌خوردن یا شکستن، درجه 1 تا 4 را می‌دهند. مصالح با درجه‌بندی کلاس 4 مقاوم‌ترین پوشش‌های سقفی در برابر ضربه هستند که تغییری در شکل آنها ایجاد نمی‌شود.

 

مزایای سقف مقاوم در برابر ضربه

 

سقف مقاوم در برابر ضربه مزایای زیادی دارد. این مزایا و ویژگی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در میان انواع دیگر سقف‌ها متمایز شوند.

 

  1. دوام بی نظیر

یکی از بزرگترین مزایای سقف مقاوم در برابر ضربه دوام آن است که زمان تعویض یا بازسازی آن را به تعویق می‌اندازد. این سقف‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در بدترین شرایط، از طوفان و تگرگ تا ریزش آوار، قدرت تحمل بالایی داشته باشند. این فقط یک ادعا نیست، تحقیقات و آزمایشات گسترده، دوام طولانی مدت آنها را ثابت می‌کند.

 

  1. ایمنی بالا

دوام بی نظیر

امنیت خانواده شما بسیار مهم است. سقف مقاوم در برابر ضربه، یک لایه حفاظتی اضافی ایجاد می‌کند و در برابر ضربه‌ها مقاومت می‌کند، که به معنای نگرانی کمتر در طول طوفان‌های سهمگین است. نتیجه نهایی این است که احتمال آسیب به کل ساختمان شما بسیار کمتر می‌شود.

 

 

  1. بهبود راندمان انرژی

آیا کسی است که نخواهد پول کمتری برای قبض انرژی خود بپردازد؟ سقف‌های مقاوم در برابر ضربه از نظر بهره‌وری انرژی بهتر از مصالح سنتی عمل می‌کنند. آنها عایق بسیار خوبی نیز هستند و دمای داخلی خانه شما را ثابت نگه می‌دارند. این به معنای صرفه جویی در قبوض گرمایشی و سرمایشی شما است.

 

  1. افزایش ارزش ملک

سقف مقاوم در برابر ضربه می‌تواند ارزش فروش خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خریداران مایلند برای خانه‌ای با سقفی که نه تنها بادوام، بلکه ایمن نیز باشد، هزینه بیشتری بپردازند. سقف مقاوم در برابر ضربه، خریداران بالقوه را به خود جذب می‌کند زیرا به عمر و دوام بالا معروفند.

 

  1. کاهش نویز

 

یک مزیت دیگر از سقف مقاوم در برابر ضربه – که کمتر شناخته شده  – کاهش نویز است. سقف‌های مقاوم در برابر ضربه در میرایی صدا بسیار موثر هستند. خواص عایق و کاهش صدای سقف، محیطی آرام ایجاد می‌کند و می‌توانید از خانه‌ توام با آرامش خود لذت ببرید.

 

  1. انتخاب دوستدار محیط زیست

آیا می‌خواهید انتخاب شما به محیط زیست صدمه‌ای نزند؟ بسیاری از پوششهای مقاوم سقف در برابر ضربه قابل بازیافت هستند. بنابراین با این انتخاب برای حفاظت از محیط زیست نیز کاری مفید انجام می‌دهید.

 

 

7- مقاومت در برابر آتش

در مناطق مستعد آتش سوزی، سقف مقاوم در برابر ضربه می‌تواند نجات‌دهنده ساختمان باشد. این سقف‌ها در مقاومت در برابر آتش فوق‌العاده هستند و یک لایه حفاظتی اضافی در برابر بلایای غیرمنتظره ایجاد می‌کنند. آنها برای مقاوم بودن در برابر آتش نیز آزمایش می‌شوند.

 

 

بیشتر بدانید: بهترین سقف‌های ضد حریق کدامند

مقاوم در برابر آتش

8- طول عمر بیشتر

یک سقف آسفالتی معمولی ممکن است هر 15 تا 20 سال یکبار نیاز به تعویض داشته باشد، اما سقف مقاوم در برابر ضربه می‌تواند بسیار بیشتر دوام بیاورد. با مراقبت مناسب، طول عمر آن می‌تواند حتی از 50 سال نیز فراتر رود.

 

9- نگهداری حداقل و پرداخت هزینه کمتر در بلند مدت

اگرچه هزینه اولیه خرید سقف ضد ضربه ممکن است کمی بیشتر باشد اما با توجه به دوام و خواص مقاوم در برابر آب و هوا، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند که باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع شما در درازمدت می‌شود. از طرف دیگر سقف‌های سنتی مانند بتن، سفال یا شینگل ممکن است به دلیل باد شدید دچار ترک شوند یا از بام جدا شوند.

 

10- مقاومت در برابر طوفان

سقف مقاوم دربرابر طوفان

وقتی صحبت از باد و طوفان‌های شدید می‌شود، سقف مقاوم در برابر ضربه محکم باقی می‌ماند. آزمایش‌های گسترده برای مقاومت در برابر باد ثابت می‌کند که این سقف‌ها پس از تحمل شرایط آب و هوایی سخت فرم و استحکام قبلی خود را حفظ می‌کنند.

 

 

11- آرامش خاطر

مهم‌ترین مزیت سقف ضد ضربه، ایجاد آرامش است. اینکه می‌دانید خانه شما به خوبی در برابر تهدیدات مختلف محافظت می‌شود. این همان اطمینانی است که به شما اجازه می‌دهد شب‌ها راحت بخوابید. زمانی که سقف دچار آسیب ناگهانی و غیرمنتظره می‌شود یا شروع به نشتی می‌کند، ذهن آرامی نخواهید داشت. سقف‌های مقاوم در برابر ضربه این حس عالی را به صاحبان خانه‌ها می‌دهند که سقف خانه شما در برابر هر چیزی که طبیعت به سمت آن پرت کند، مقاوم است.

 

بهترین انواع مصالح سقفی مقاوم در برابر ضربه

بر اساس درجه‌بندی که در بالا توضیح دادیم، پوشش‌هایی وجود دارند که می‌توانید به عنوان بهترین مصالح سقف مقاوم در برابر ضربه روی آنها حساب کنید.

 

 

ورق سقف یو پی وی سی UPVC

ورق سقف یو پی وی سی UPVC

سقف یو پی وی سی، در بالاترین درجه از مقاومت در برابر ضربه یعنی در کلاس 4 قرار دارد. پلی‌وینیل کلراید غیرپلاستیکی، از نوعی PVC سخت و مقاوم ساخته شده که از درجه تحمل بالایی در برابر ضربه برخوردار است. علاوه بر آن، نصب ورق‌های سقف یو پی وی سی در شرکت سپیدفام وارنا با واشر کرپی‌های پهن نیز، کنده نشدن سقف را در هجوم شدیدترین طوفان‌ها تضمین می‌کند.

از جمله سایر ویژگی‌های پوشش ضد ضربه سقف یو پی وی سی می‌توان به تحمل وزن بالای آن نیز اشاره کرد. برای مثال ورق‌های UPVC در این شرکت با ضخامت 2 و 3 میلیمتری می‌توانند وزنی حدود 400 الی 550 کیلوگرم را به طور پیوسته و با فاصله پرلین 1 متری به خوبی تحمل کنند. به همین ترتیب دیوارپوش ضد ضربه پلی روف وارنا در برابر ضربه‌های ناشی از طوفان و در مقابل رطوبت و صوت بسیار مقاوم می‌باشند.

 

سفال و تخته سنگ (اسلیت)

سفال و تخته سنگ (اسلیت)

 

تایل‌های سفالی و تخته سنگی نیز می‌توانند برای مقاومت در برابر ضربه دوام بالایی ایجاد کنند. برای مثال، سقف استاندارد 5/3 سانتی‌متری اسلیت، استانداردهای مقاوم در برابر ضربه با کلاس 3 را برآورده می‌کند. این پوشش می‌تواند در برابر ضربه ناشی از یک توپ یخی 4 سانتی‌متری که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت شلیک می‌شود، بدون هیچ آسیبی جان سالم به در ببرد. در همین حال، اسلیت‌های ضخیم‌تر 5 سانتیمتری، معمولاً دارای درجه مقاومت 4 در برابر ضربه هستند، زیرا می‌توانند از پرتاب توپ یخی 5 سانتیمتری که با سرعت 120 کیلومتر در ساعت شلیک می‌شود، جان سالم به در ببرند.

علاوه بر این، هر دو سقف سفالی و تخته سنگی دارای طول عمر طولانی هستند – زمانی که به خوبی نگهداری شوند ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر می‌کنند – این باعث می‌شود خرید سقف ضد ضربه یک سرمایه‌گذاری باارزش باشد.

 

 

سقف فلزی مقاوم در برابر ضربه

 

سقف فلزی مقاوم در برابر ضربه

سقف‌های فلزی به دلیل عمر طولانی و مقاومت عالی در برابر آب و هوا معروفند. اکثر این سقف‌های فلزی دارای درجه مقاومت ضربه‌ای 4 UL 2218 و در کلاس 4 هستند که باعث می‌شود در برابر تگرگ، طوفان و باد بسیار مقاوم باشند. اگرچه آنها اغلب دچار ترک ناشی از طوفان نمی‌شوند اما اگر به درستی نصب نشوند، زیر بادهای شدید، این پوشش‌ها می‌توانند از سقف کنده شوند.

کامپوزیت‌های پلاستیکی و شینگل‌های آسفالتی

کامپوزیت‌های پلاستیکی و شینگل‌های آسفالتی

شینگل‌های کامپوزیتی و آسفالتی رایج‌ترین انواع مصالح سقفی مقاوم در برابر ضربه هستند. این شینگل با یک پلیمر لاستیکی (استایرن-بوتادین-استایرن) اصلاح شده است. این باعث می‌شود تا هنگام برخورد شینگل با جسمی سخت مانند سنگ، تگرگ یا شاخه‌های درخت ناشی از باد، مقاومت آن در برابر پارگی و تخریب دانه‌ها افزایش یابد.

شینگل آسفالتی دارای رتبه بندی UL 2218 در کلاس 3 و کلاس 4 است که آن را به یک ماده خوب برای مناطق مستعد طوفان تبدیل می‌کند.

 

 

سقف بادوام و مقاوم در برابر ضربه را از کجا بخریم؟

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بروز مکرر طوفان‌ها یا بادهای شدید را تجربه می‌کنید؛ انتخاب سقف و دیوارهای یو پی وی سی UPVC را توصیه می‌کنیم. قیمت این سقف ضد ضربه در مقایسه با سایر پوشش های مقاوم در برابر بار و ضربه، ارزان و مقرون به صرفه تر بوده هزینه تعمیر و نگهداری آن تقریبا صفر می‌باشد.

 

سقف بادوام و مقاوم در برابر ضربه را از کجا بخریم؟

 

مطابق تصویر فوق، طبق گواهینامه استاندارد ISO، ازمایش ورق سقف یو پی وی سی زیر پرتاب گوی فلزی 1 کیلوگرمی از فاصله 1 متری با 3 مرتبه تکرار، بدون ترک و شکستگی با موفقیت ثبت شد. شرکت سپیدفام وارنا به این هم بسنده نکرد و خود تستی را با بار 2 کیلوگرمی با پرتاب حداقل 30 مرتبه آزمایش کرد. نتایج به طرز شگفت‌آوری مثبت ارزیابی شد.

برای اطلاعات بیشتر از پوشش‌های مدرن سقف و دیوارپوش سبک و ارزان یو پی وی سی، با مشاوران شرکت سپیدفام وارنا تماس حاصل فرمایید:

 

5495291 – 0911

0465839 – 0912

0465837 – 0911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =