اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   بهترین سقف ورزشی ؛ ساخت سقف باشگاه، استادیوم و سالن ورزشی

بهترین سقف ورزشی ؛ ساخت سقف باشگاه، استادیوم و سالن ورزشی

  • 422 بازدید
  • تاریخ انتشار: 7 ماه پیش
5/5 - (4 امتیاز)

بهترین سقف ورزشی ؛ ساخت سقف باشگاه، استادیوم و سالن ورزشی

سقف ورزشی یو پی وی سی در سالهای اخیر با موفقیت جایگزین سالن‌ها و سوله‌های گالوانیزه یا فلزی شده‌اند. این سازه‌های جدید در سقف انواع باشگاه‌های ورزشی بخصوص سالن فوتسال، استادیوم و ورزشگاه‌های چند منظوره چه در ابعاد کوچک و چه در مقیاس صنعتی مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. میزان تقاضای سرمایه‌گذاران برای ساخت سالن‌های UPVC روز به روز افزایش است. چرا؟ زیرا پوشش این ساختمان‌ها علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست، طیف وسیعی از نیازهای افراد را در مناطق گرم، سرد یا پررطوبت برآورده می‌کند. ما در این مقاله به طور کلی به سوال‌های رایج در زمینه طراحی و اجرای سقف سالن‌های ورزشی پاسخ می‌دهیم.

سقف ورزشی

 

 

چرا بهتر است برای سالن‌ها یا سوله‌های ورزشی سقف بسازیم؟

سقف ورزشی

ورزش در هوای تازه سالم است، همه در این مورد موافق هستند. اما آیا واقعاً در روزهای تاریک پاییز و زمستان، ضربه زدن در لجن و نم نم باران در زمین یخ زده فوتبال زیباست؟ ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، اما مطمئناً ورزش در همچین فضایی نیاز به بنیه و انگیزه‌ای قوی دارد. یک جمله برای همه طرفداران ورزش در فضای باز که نیاز به امکانات ورزشی سرپوشیده دارند: “ورزش در فضای باز را به زیر یک سقف دنج و زیبا بیاورید تا در هر زمان و شرایطی بتوانید فعالیت بدنی داشته باشید. ” این به معنای لذت بردن از مزایای مکان‌های ورزشی در زیر یک سقف سرپوشیده – در تمام طول سال – با سفارشی‌سازی امکانات باشگاهی یا سالن‌های تفریحی است.

 

 

 

ساخت سقف سالن ورزشی و باشگاه

سقف سوله ورزشی

 

ورزشگاه‌ها یا سوله‌های ورزشی به عنوان ساختمان‌هایی با فرم ساختاری فشرده طبقه‌بندی می‌شوند. زیرا به فضاهایی نیاز دارد که باید در داخل سوله تفکیک شوند. این مناطق شامل زمین بازی (سالن چند‌منظوره) جایگاه تماشاچیان، جایگاه داوران و نمایندگان، مطبوعات و سایر اماکن ضروری مانند محوطه کارکنان، اتاق‌های فنی، رختکن یا انبارها می‌باشد. یو پی وی سی این امتیاز ویژه را دارد که هم در فضاهایی محدود (سالن ورزشی و باشگاهی ) و هم در متراژ بسیار بالا ( سقف استادیوم و ورزشگاه ) قیمت مقرون به صرفه و سرعت اجرای بالایی داشته باشد.  به لطف استفاده از مصالح مدرن، سبک و تکنولوژی جدید، نه تنها در ساخت بلکه در بازسازی نیز کم‌هزینه و بدون دردسر اجرا می‌شود.

وقتی صحبت از سقف ورزشی به میان می‌آید چه چیزی اهمیت ویژه‌ای دارد؟ ساخت سوله‌های ورزشی نیاز به راحتی بازیکنان و تماشاچیان دارد. این یعنی انتخاب یک عایق موثر در زمستان و تابستان برای حفظ دمای سالن متناسب با نیازهای افراد. باشگاه‌ها و سالن‌های تفریحی نیز باید دارای کفپوش مناسب (بالشتک و ضربه گیر) و نورپردازی (نورگیر، تعبیه مناسب چراغ‌های سقف، دیوار) برای دسترسی به نور کافی و سبکی زیبا باشد.

در طراحی سقف سالن ورزشی یا باشگاه بدنسازی از جنس یو پس وی سی راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم که نه تنها هزینه ساخت سقف را به حداقل می‌رساند، بلکه هزینه عملیاتی کل مجموعه ورزشی را نیز کاهش می‌دهد.

 

چه نکاتی را باید هنگام اجرای سقف سالن های باشگاهی بدانیم؟

سقف سوله ورزشی

در ساختار سقف سوله‌های ورزشی باید:

  • از سطحی یکنواخت و رنگ‌های روشن ترجیحاً سفید با بازتاب نور بالا استفاده کنند.
  • قابلیت جذب آکوستیک سقف را حتما در نظر بگیرید. زمان پژواک صدا نباید از 2 ثانیه بیشتر شود.
  • عرشه سقف باید تیرهای اصلی را بپوشاند. هم برای ایجاد محیطی امن و هم افزایش زیبایی ورزشگاه.
  • در صورت نیاز به سقف‌های کاذب برای اماکن ورزشی مثل gym یا سالن فوتسال و غیره، تمامی قسمتهای این پوشش‌های داخلی باید ضدضربه و محکم باشند.

 

 

 

مزایای سقف هلالی برای باشگاه و سالن

سقف سالن ورزشی

این پوشش‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که سطوح صاف کمتری داشته باشند و سرعت ریزش برف و باران را – حتی بیشتر از سقف‌های شیبدار – افزایش ‌دهند. حتی سطح صافِ سقف‌های منحنی، از بروز تندبادهای شدید یا طوفان جلوگیری می‌کنند.

 

مزایا و معایب سقف ورزشی منحنی برای سوله و باشگاه

ساخت سقف منحنی یا به اصطلاح گنبدی برای استادیوم‌های ورزشی علاوه بر زیبایی و طراحی منحصر به فرد، این مزایا را نیز دارد:

  • به دلیل شکل خاصی که دارند از داخل و بیرون بسیار محکم هستند. آن‌ها وزن/فشار/نیرو را به طور یکنواخت در کل منحنی توزیع می‌کنند که باعث کاهش بار و تاثیر روی یک نقطه می‌شود. بخصوص برای ساخت سالن‌های ورزشی فوتسال، بسکتبال، والیبال که احتمال برخورد توپ به سقف زیاد است.

 

  • از جمله معایب آن می‌توان به قیمت ساخت بالاتر، دشواری‌های اجرا ( بخصوص اینکه همه متریال‌‌های سقفی قابلیت خمش و انعطاف‌پذیری ندارند.) و محدودیت در استفاده از فضای ورزشگاه یا باشگاه‌ است.

 

 

 

چرا سقف منحنی یو پی وی سی برای باشگاه یا سالن ورزشی مقرون به صرفه‌تر است؟

سقف سوله منحنی

 

ورق‌های یو پی وی سی به دلیل انعطاف پذیری و هم‌پوشانی عالی، علاوه بر پوشاندن درزها و عدم چکه و نشتی می‌توانند فشار زیادی را بر سطح خود تحمل کنند. آن‌ها عملا ضدضربه و مقاوم هستند. شما برای پوشاندن سطح منحنی سقف به متریال کمتری نیاز دارید. این می‌تواند هزینه ساخت را کاهش و سرعت اجرای سقف ورزشی را افزایش دهد.

 

 

 

آیا می‌توان از سقف کاذب برای سالن ورزشی استفاده کرد؟

همان‌طور که می‌دانید سقف کاذب سوله‌ باشگاهی، ساختار بسیار متفاوتی نسبت به سقف کاذب منزل یا مغازه‌ دارد. سالن‌های ورزشی معمولاً شلوغ هستند. بنابراین سیستم سقفی مورد استفاده در آن‌ها باید بسیاری از الزامات را برآورده کند: نه تنها آکوستیک خوب بلکه مهمتر از همه ایمنی و عملکرد بالایی داشته باشد.

سقف سالن ورزشی

شاید بتوان گفت سقف کاذب یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های طراحی سالن‌های ورزشی باشد. زیرا  باید بتواند علاوه بر سیستم روشنایی، تهویه، جذب صوت و قابلیت ضربه‌پذیری، ترکیب آن‌ها را بدون تداخل و بدون دیده‌شدن تعبیه کند. سقف‌های کاذب ورزشگاه‌ها باید بدون برجستگی یا فرورفتگی باشند تا توپ در آن‌ها یا تور سقف گیر نکند.

 

 

 

مزایای سقف کاذب باشگاهی

سقف باشگاه ورزشی جذاب و شیک بر زیبایی و ارزش فضای داخلی باشگاه شما می‌افزاید. علاوه بر این، چنین محیطی باعث تقویت انرژی و انگیزه ورزشکاران نیز می‌شود.

 

خلاصه مزایای سقف کاذب سالن ورزشی عبارتست از:

سقف کاذب سالن ورزشی

  • سطحی همگن و صاف به سقف می‌دهد.
  • شما می توانید طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.
  • سقفی جاذب، کاهش سروصدا و آرامش بیشتر برای افراد داخل و خارج ورزشگاه
  • بهره‌وری انرژی و حفظ دمای محیط
  • پنهان ساختن سیم‌کشی برق، لوله‌کشی و کانال‌های تهویه مطبوع

 

 

بیشتر بخوانید: سقف کاذب، انواع false ceiling و قیمت خرید

 

معایب سقف کاذب برای سوله ورزشی

معایب سقف کاذب برای سوله ورزشی

  • سقف کاذب در اغلب موارد می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند و ارتفاع سقف را کاهش دهد. بنابراین برای سقف باشگاه‌های ورزشی با ارتفاع کم توصیه نمی‌شود.
  • بسته به جنس، سقف های کاذب ممکن است عمر کمتری داشته باشند و رنگ آنها محو شود.
  • از آنجایی که آنها به اندازه سقف‌های سنتی مقاوم نیستند، می توانند در هنگام بلایای طبیعی خطرناک باشند و دچار ریزش شوند.
  • قیمت ساخت و نصب بالاتر و هزینه نگهداری بیشتری دارند.

 

اگر به دنبال نصب سقف کاذبی محکم، ضدآب، بدون هزینه نگهداری و ارزان قیمت برای سوله ورزشی خود هستید؛ نسل جدید پوشش‌های سقف و دیوارپوش یو پی وی سی سپیدفام وارنا را امتحان کنید تا به طول عمر بالای آن پی ببرید. (40 الی 50 سال بدون هزینه نگهداری یا تعمیر در صورت نصب صحیح).

 

ایده های خلاقانه برای سالن بدنسازی در خانه

مزایای ساخت سقف gym و استادیوم ورزشی با یو پی وی سی UPVC

تابلو، پوستر، عکس و نوشته‌های انگیزشی و ورزشی را روی سقف و دیوار خانه خود آویزان کنید. این می‌تواند از یک نقاشی یا تصویر گرفته تا نقل قول‌های انگیزشی، مناظر زیبا، تصاویر تعطیلات، ورزشکاران خوش‌اندام و موفق مورد علاق شما و غیره باشد. از عکس یا مطالبی استفاده کنید که شما را مصصم می‌کند و به شما انگیزه و انرژی می‌دهد. (فراموش نکنید که کنار یا روی دیوار برای یک آینه قدی نیز جا بگذارید).

نورپردازی جذاب سقفی یا دیواری، کفپوش لاستیکی (ضدضربه) یا زیرانداز مخصوص تمرین، پخش ویدئوهای آموزشی یا آهنگ‌های ورزشی، وجود گل یا گلدان، امکانات بدنسازی همگی می‌توانند فضای اتاق شما را به یک باشگاه عالی در خانه تبدیل کند.

 

 

مزایای ساخت سقف gym و استادیوم ورزشی با یو پی وی سی  UPVC

 

نگهداری کم و هزینه پایین سقف استادیوم UPVC

هزینه تعمیر و نگهداری دیوارپوش و سقف یو پی وی سی کم و حداقل است. این پوشش‌ها چه برای سقف بیرون یا سقف کاذب باشگاه‌ها نیازی به تمیز کردن و بازرسی سالانه ندارند. در صورت آسیب یکی از پانل‌ها می‌توان آن را به راحتی تعمیر یا تعویض کرد. قابلیت تغییر رنگ و طرح آن نیز با قیمتی ارزان به آسانی امکان‌پذیر است.

 

 

سایر مزایا و ویژگی‌های ورق‌های یو پی وی سی برای باشگاه‌های ورزشی

ویژگی‌ها و مزایای ورق سقف UPVC برای اماکن ورزشی:

 

  • جنس رزین پلی وینیل کلراید سخت شده روی سطح، آن را به ماده‌ای انعطاف پذیر با خواص ضدپوسیدگی و رنگ ثابت تبدیل می‌سازد. در برابر خوردگی شیمیایی اسیدی، قلیایی، نمک و غیره مقاومت بالایی دارد.

 

  • ضریب هدایت حرارتی (انتقال حرارت) آن بسیار کم و معادل w/m.k 0/325 است. این معادل 1/3 تایل سفالی، 1/5 پانل‌های ایرانیتی سیمانی با ضخامت 1 سانت و 1/2000 سقف گالوانیزه و حلب رنگی به ضخامت 0/5 میلی‌متر است.

 

  • ورق سقف UPVC در روزهای بارانی صدا را به خود جذب می‌کند. (به گونه‌ای که افراد داخل سوله‌های ورزشی به سختی متوجه صدای برخورد باران با سقف می‌شوند.)

  • پوشش‌های UPVC به سختی آتش می‌گیرند. در صورت حریق، شعله را منتشر نمی‌کنند.

 

  • ورق یو پی وی سی وزن سبک و هزینه نگهداری یا زیرسازی بسیار کمی دارد. در نتیجه برای ساخت سوله‌های بزرگ ورزشی یا استادیوم‌ها نیز بسیار مقرون به صرفه است.

 

  • مواد UPVC قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست هستند.

 

  • از جمله سقف‌های تمیز، ضدمیکروب، حشره، قارچ، باکتری بوده برای‌ سوله‌ها و سالن‌های بهداشتی و صنعتی نیز موارد کاربرد بسیاری دارند.

 

 

قیمت ساخت سقف سوله ورزشی

هزینه طراحی و ساخت سقف باشگاه یا سوله ورزشگاهی می‌تواند با توجه به عوامل متعددی از جمله:  اندازه سالن، مکان، پیچیدگی طراحی، جنس ورق سقف، هزینه نصب و اجرا، به طور قابل توجهی متفاوت باشد. علاوه بر این، هزینه ممکن است بسته به الزامات و ویژگی‌های خاصی که می‌خواهید در استادیوم یا سوله خود قرار دهید متفاوت باشد. بخصوص اگر این سقف سرپوشیده بزرگ و متحرک باشد.

جهت استعلام قیمت و راهنمایی‌های بیشتر در خصوص هزینه ساخت سقف و پوشش‌های یو پی وی سی مخصوص باشگاه یا سوله‌های ورزشی، سالن‌های کوچک یا استادیوم‌های بزرگ و تجاری لطفا با شماره‌های انتهای همین مقاله تماس حاصل فرمایید.

 

امکانات و تثبیت کننده‌های استادیوم

اتصالات، تور سالن ورزشی، ریل‌ها، مهاربندها، کانال تهویه و سیستم روشنایی سقف باید به طور ثابت و بدون تداخل با یکدیگر ترکیب شوند. پروژکتورها و نور سقف باید طوری تعبیه شود که علاوه بر دید صحیح، به طور مستقیم یا آزاردهنده به چشم بازیکنان و تماشاچیان نخورد.

امکانات و تثبیت کننده‌های استادیوم

خرید بهترین سقف ورزشی برای باشگاه و استادیوم

معیار شما برای انتخاب سقف داخلی یا خارجی باشگاه یا ورزشگاه‌ چیست؟ کدام طرح یا مدل و چه متریالی را بیشتر می‌پسندید؟ تا چه حد ضدآب و ضد‌ضربه بودن پوشش‌ها برایتان مهم است؟ زیرا انواع دیوارپوش و سقفUPVC وارنا دارای خاصیت ضدرطوبت و میکروب، ضدموریانه، عدم نشتی و چکه، ضد ضربه و با قیمت اقتصادی است. به دلیل جنس پلی وینیل کلرایدها، سقف‌های یو پی وی سی محکم، امن و ضدآتش هستند.

رزین مقاوم در برابر آب و هوا در لایه بالایی برای جلوگیری از تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید و کاهش ضریب هدایت گرمایی طراحی می‌شود. این مواد، سقف یو پی وی سی وارنا را با دوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم می‌سازند. ساختار داخلی ورق، عملکرد عایق حرارت، صدا و استحکام آن را بهینه می‌سازد.

شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از محصولات پلی‌روف سپیدفام وارنا، شماره خود را در وب‌سایت ما درج فرمایید؛ تیم مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نکات لازم را در خصوص ساخت و اجرای پروژه سقف ورزشی یا باشگاه خدمت‌تان ارائه خواهند کرد. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های متخصصان سپیدفام وارنا تماس حاصل فرمایید:

تخصص ما جلب رضایت مشتریان عزیز است.

 

09115495291

09120465837

09120465839

 

 

سوالات متداول

 

چرا سقف‌های گنبدی یا منحنی برای ساخت ورزشگاه یا استادیوم مقرون به صرفه‌تر هستند؟

زیرا نسبت به سایر انواع سقف‌ها حداقل 30٪ سطح  پوششی کمتری دارند. این سطح کاهش یافته می‌تواند بازده انرژی ساختمان را افزایش دهد. در نتیجه هزینه گرمایشی و سرمایشی آن‌ها تا میزان 30٪ کاهش می‌یابد.

 

ارتفاع استاندارد سقف سالن‌های ورزشی چقدر است؟

یک مجموعه ورزشی سرپوشیده به ارتفاع سقف حداقل 7 متری نیاز دارد. متوسط ارتفاع برای اکثر سوله‌های ورزشی بین 7 تا 8 متر است.

 

مزایای سقف متحرک باشگاهی یا ورزشگاهی چیست؟

سقف‌های جمع‌شونده یا متحرک استادیوم معمولاً در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که آب و هوای نامناسب -گرمای شدید یا سرمای شدید در فصول ورزشی – رایج است تا امکان انجام ورزش‌های سنتی در فضای باز یا مسقف در شرایط مطلوب‌تر و همچنین آسایش تماشاچیان فراهم شود.

 

 

آیا می‌توان به جای سقف از سایبان های ورزشی استفاده کرد؟

در حالیکه سایبان از محافظت کمتری نسبت به سقف برخوردار است، هزینه نهایی ساخت مجموعه ورزشی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. سایه بان ورزشی فیلتر و سقف محافظت کامل می‌کند. با این وجود شما می‌توانید از سایبان های یو پی وی سی که بسیار محکم، ضدآب و ضدطوفان هستند نیز به جای سقف اماکن ورزشی خود با قیمتی به مراتب پایین‌تر استفاده کنید. چرا که محافظی عالی در برابر باران‌های شدید و سایبانی امن در گرمای طاقت فرساست. برای اطلاعات بیشتر از قیمت خرید سایبان های UPVC سپیدفام وارنا از مشورت متخصصان ما بهره‌مند شوید.

 

اندازه یک سالن ورزشی استاندارد چقدر است؟

مساحت یک باشگاه ورزشی متوسط ​​چند متر مربع است؟ اندازه یک سالن باشگاهی متوسط ​​می‌تواند بسته به نوع خدمات و دستگاه‌های بدنسازی بسیار متفاوت باشد. اندازه سوله‌های ورزشی بزرگ می‌تواند از 270 تا 370 متر مربع باشد. مساحت سالن‌ها و باشگاه‌های کوچکتر معمولا از 70 تا 150 متر مربع متغیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *