اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   پرکاربردترین سقف های فلزی شیروانی | معایب و مزایای انواع سقف فلزی

پرکاربردترین سقف های فلزی شیروانی | معایب و مزایای انواع سقف فلزی

  • 327 بازدید
  • تاریخ انتشار: 6 ماه پیش
5/5 - (5 امتیاز)

پرکاربردترین سقف های فلزی شیروانی | معایب و مزایای انواع سقف فلزی

شاید پیمانکار یا تولیدکننده سقف، نصاب، معمار یا مالک ساختمان باشید. در هر صورت دانستن مزایا و معایب رایج‌ترین مصالح سقف فلزی شیروانی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای پروژه‌های ساختمانی خود اجرا کنید. به همین دلیل در این‌جا قصد داریم به 5 مورد از پرکاربردترین سقف‌های فلزی یعنی: گالوالوم، آلومینیوم، روی، مس و فولاد ضد زنگ بپردازیم.

سقف فلزی

 

 

همه ما می‌دانیم این تنها خریداران هوشمند هستند که از معایب و مزایای سقف های فلزی جدید یا سبک مطلعند. به همین دلیل با قیمت مناسب بهترین سقف را برای ساختمان خود می‌خرند. اما چنانچه در نهایت به این نتیجه رسیدید که سقف های شیروانی فلزی مناسب سازه شما نیست، پیشنهاد اقتصادی ما را نیز در انتهای همین مقاله مطالعه فرمایید.

سقف فلزی

بهترین انواع سقف های شیروانی فلزی

بهترین انواع سقف های شیروانی فلزی

سقف شیروانی فلزی با ورق گالوالوم (Galvalume)

 

سقف شیروانی فلزی با ورق گالوالوم (Galvalume)

 

گالوالوم، یک متریال سقف فلزی بر پایه فولاد نورد تخت است. در آن 3 نوع از بهترین پوشش‌های فلزی مورد استفاده در سقف‌های امروزی با هم ترکیب می‌شوند یعنی فولاد، آلومینیوم و روی. ساخت گالوالوم در دستگاه نورد سرد با یک ورق پایه فولاد کربنی شروع می‌شود. سپس به طور مداوم در آلیاژهای آلومینیوم و روی (AZ) غوطه‌ور می‌شود تا زمانی که به پوششی از 55٪ آلومینیوم، 43.4٪ روی و 1.6٪ سیلیکون برسد. این فرآیند باعث می‌شود تا گالوالوم به یکی از محبوب‌ترین فلزات مورد استفاده در سقف ‌های شیروانی تبدیل شود.

 

 

 

مزایای ساخت سقف با فلز گالوالوم

مزایای ساخت سقف با فلز گالوالوم

 

سقف ارزان قیمت در مقایسه با سایر سقف‌ های فلزی با کیفیت بالا، خرید گالوالوم هزینه کمتری دارد. بسته به ضخامت، رنگ و کیفیت این پانل‌ها، قیمت آن در هر متر مربع متغیر است. بخصوص که در سال‌های 1401 و 1402، قیمت فولاد به طور مداوم در نوسان است و به طور چشمگیری تغییر می‌کند.

 

ضدخوردگیفرمول شیمیایی تولید ورق گالوالوم به طور خاص برای افزایش دوام، استحکام و خواص خود ترمیمی فلز روی بعلاوه خواص ضد زنگ آلومینیوم طراحی شده است. به همین دلیل است که مقاومت در برابر خوردگی آن حدود 2 تا 4 برابر بهتر از فولاد گالوانیزه است. ویژگی‌های خود‌ترمیمی Galvalume به کاهش احتمال زنگ‌ قرمز در لبه‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند. تقریباً همه محصولات مبتنی بر فولاد در هنگام برش کویل، سطحی از خراش و آسیب پذیری را تجربه می‌کنند؛ اما این مقدار در گالوالوم به حداقل می‌رسد.

 

حمل و نصب آسان – یکی دیگر از مزایای این ورق‌ها آن است که به اندازه سایر سقف های شیروانی فلزی – مانند مس و روی – نرم نیست. نصاب ها لازم نیست در مورد باقی ماندن اثر انگشت، خراش‌های عمیق و غیره روی پانل‌ها نگران باشند. زیرا گالوالوم فلز سخت‌تری است و قابلیت تحمل بالاتری دارد. همچنین مانند برخی فلزات دیگر نیازی به تهویه یا فاصله هوا ندارد. اگرچه این یک ماده سخت است، ولی نصاب‌ها هنوز رول کردن و برش دادن آن را آسان می‌دانند.

 

 

معایب سقف گالوالوم

معایب سقف گالوالوم

اعوجاج سطح ورق – یکی از ویژگی‌های ذاتی محصولات فلزی با وزن سبک و نورد سرد، موجی شدن ورق سقف است؛ به ویژه فلزاتی با سطح صاف و گسترده. عیب فوق به صورت پیچ‌خوردگی یا اعوجاج در سطوح صاف دیوارهای فلزی و محصولات سقفی دیده می‌شود – هرچند این پدیده آن‌قدر که بر شکل فلز تاثیر می‌گذارد بر قدرت یا عملکرد محصول تأثیر نمی‌گذارد. این اتفاق برای هر نوع سقف یا دیوار فلزی از جمله گالوالوم امکان پذیر است. اما روش‌هایی برای به حداقل رساندن این مشکل وجود دارد، از جمله:

 

  • خرید از تولیدکنندگان اصلی سقف و نصابان ماهر که بهترین روش‌ها را برای کاهش اعوجاج ورق می‌شناسد، از جمله:

 

  • ضخامت مناسب پلیت‌های فلزی
  • رعایت فاصله مناسب بین شیت‌های فلزی
  • زیرسازی اصولی سقف و دیوار
  • اطمینان از تراز بودن عرشه با سایر المان‌های نگهدارنده
  • خرید ورق فلزی با برند معتبر و قابل‌اطمینان
  • استفاده از نوارها، سفت‌کننده‌ها یا سخت‌کاری در ناحیه صاف سقف‌ فلزی شیروانی برای به حداقل‌رساندن موج ورق‌ها.

 

سایر مشکلات سقف‌های گالوالوم

سایر مشکلات سقف‌های گالوالوم

 

نامناسب برای محوطه یا سوله‌های حیوانات – برای استفاده در ساختمان‌هایی که حیوانات در آن نگهداری یا پرورش داده می‌شوند مناسب نیست. کود حیوانی در طول زمان به گاز آمونیاک تجزیه می‌شود و سپس با پوشش سقف گالوالوم واکنش نشان می‌دهد. این فرآیند ورق گالوالوم را شکسته و منجر به تخریب فلز می‌شود. با این حال، از این ورق فلزی شیروانی گاهی اوقات در سقف مرغداری‌های مدرن استفاده می‌شود. به این ترتیب که از یک مانع بین جای مرغ و سقف – جهت تهویه مناسب – استفاده می‌کنند. بهتر است قبل از قرار دادن گالوالوم در سوله دام با سازنده سقف مشورت کنید. زیرا اغلب به طراحی و نوع ورق بستگی دارد.

 

فعل و انفعالات با مواد دیگر – ترکیب فلزات مختلف بر روی سقف‌های مشابه می‌تواند منجر به فعل و انفعالاتی شود. واکنش‌هایی که می‌تواند منجر به تخریب زودهنگام، تغییر رنگ و خرابی احتمالی سقف‌‌های شیروانی فلزی گردد. گالوالوم بهترین عملکرد خود را زمانی نشان می‌دهد که با مس، سرب، آجر، چوب پردازش شده، آهن و بتن در تماس نباشد. اگر با یکی از اینها در تماس باشد و سپس به الکترولیتی مانند آب بخورد؛ می‌تواند منجر به خوردگی شیمیایی فلز شود.

 

 

طراحی سقف شیروانی فلزی آلومینیومی

 

طراحی سقف شیروانی فلزی آلومینیومی

 

آلومینیوم فلزی سبک وزن و سفید نقره ای است. عنصر 13 ام جدول تناوبی و سومین عنصر فراوان روی زمین است. با این حال، آلومینیوم هرگز به شکل فلزی خود در طبیعت وجود ندارد. ترکیبات آن که معمولاً سولفات‌های آلومینیوم هستند – توسط روش‌های شیمیایی (الکترولیز/ احیای الکترولیتی) تجزیه می‌شوند تا بتوانند مواد فلزی آلومینیومی از جمله ورق‌های سقف شیروانی تولید کنند.

به طور کلی، آلومینیوم به عنوان سقف، دیوار، دکوراسیون و موارد دیگر در محیط‌های مختلف کاربرد دارد. از جمله مناطق ساحلی، هوای طوفانی، مکان هایی با بارش باران یا برف زیاد، مناطق با دمای بالا و …

 

مزایای ورق آلومینیومی برای سقف

مزایای ورق آلومینیومی برای سقف

 

ساخت سقف در مناطق ساحلی – یکی از مهمترین مزایای آلومینیوم این است که می توان آن را در محیط های ساحلی نصب کرد. آلومینیوم مقاومت بهتری در برابر خوردگی دارد. (نسبت به سایر محصولات فولادی). بخصوص در سواحلی که آب شور می‌تواند سقف فلزی را خراب کند.

 

خود ترمیم شونده و بدون زنگ قرمز – وقتی ورق‌های آلومینیومی سقف شیروانی شما دچار خوردگی شوند، مانند فولاد زنگ نمی‌زنند. در عوض، اکسید می‌شوند و فیلم اکسیدی روی سطح خود ایجاد می‌کنند که از سقف فلزی محافظت می‌کند. این به ماندگاری بیشتر آن در محیط‌های بسیار خورنده مناطق ساحلی کمک می‌کند. اکسیداسیون نسبتاً سریع شکل می‌گیرد – برخلاف ورق فولادی که دچار زنگ قرمز م‌ شود – و نمی‌تواند آسیبی بیشتر از آن به سقف بزند.

 

سبک و قوی – آلومینیوم یکی از سبک‌ترین مواد فلزی است – به ویژه در مقایسه با محصولات فولادی. آلومینیوم با نصف وزن گالوالوم ولی با ضخامت مشابه، از آن سبک‌تر است. از جمله مزایای وزن سبک آلومینیوم می‌توان به : حمل‌و‌نقل سریع، رول‌شدن راحت و نصب آسان‌تر پانل‌ها روی سقف های شیروانی اشاره کرد.

کاملا قابل بازیافت – فلز تقریباً همیشه قابل بازیافت است و آلومینیوم یکی از قابل استفاده‌ترین و پایدارترین فلزات در جهان است. حدود 95٪ از تمام پوشش‌های سقف فلزی آلومینیومی نصب شده در سراسر جهان از مواد آلومینیومی بازیافت شده ساخته شده‌اند.

 

 

معایب اجرای سقف فلزی آلومینیومی

معایب اجرای سقف سقف فلزیآلومینیومی

 

قیمت بالای سقف فلزی – آلومینیوم از نظر هزینه خرید متریال، قیمتی متوسط ​​رو به بالا دارد که آن را به گزینه‌ای گران برای سقف تبدیل می‌کند. قیمت سقف‌های آلومینیومی بسته به ضخامت و ابعاد، عملیات پردازش، پروفیل، مکان خرید، نصاب و دستمزد و … متغیر است. از جمله گزینه‌های ارزان‌تر از سقف‌های فلزی و در عین حال بادوام‌تر می‌توان به ورق‌های سقف یو پی وی سی اشاره کرد – که در انتهای همین مقاله به آن پرداخته‌ایم.

 

فرورفتگی سقف فلزی بر اثر ضربه – آلومینیوم انعطاف‌پذیرتر از فولاد است، به این معنی که می‌توان آن را خیلی راحت‌تر خم کرد یا تغییر شکل داد. همچنین به آسانی دچار شکستگی یا ترک نمی‌شود. با این وجود معروف است که نسبت به سایر فلزات حین نصب و پس از آن راحت‌تر فرو می‌رود. نصابان باید در هنگام جابجایی و نصب پانل‌های آلومینیومی دقت بیشتری داشته باشند. اگر سازه‌ای زیر درخت یا اشیایی دیگر قرار دارد که ممکن است روی سقف بیفتد؛ بهتر است برای کمک به حفظ زیبایی و ظاهر سقف از گزینه بهتری استفاده کنید. استحکام کششی ورق آلومینیوم مانند فولاد مطلوب است. اما سطح ورق آلومینیوم بیشتر در معرض تورفتگی است.

 

سایر مشکلات ساخت سقف آلومینیومی

سایر مشکلات ساخت سقف آلومینیومی

 

بر اثر تابش نور خورشید و گرما به فضای بیشتری برای حرکت نیاز دارد – آلومینیوم تقریباً دو برابر سقف فولادی منبسط و منقبض می‌شود. این چیزی است که پیمانکاران باید موقع نصب از آن آگاه باشند تا فضای کافی برای حرکت ورق‌های سقف فلزی فراهم شود. این امر به ویژه هنگام استفاده از ورق‌های فلزی با طول‌های بیشتر از 4 تا 6 متر اهمیت پیدا می‌کند. برای پانل‌هایی با این طول، توصیه می‌شود از یک گیره انبساطی – طبق دستورالعمل ساخت و نصب – استفاده شود. انبساط و انقباض سقف‌های آلومینیومی می‌تواند باعث موج‌دار شدن ورق، افزایش سر و صدا و هزینه تعمیر و نگهداری شود.

 

تغییر رنگ سقف فلزی – استفاده از یک محصول آلومینیومی بدون رنگ یا رنگ طبیعی آن – خاکستری نقره‌ای – معمولاً توصیه نمی‌شود. همچنان که عمر ورق فلزی بیشتر می‌شود، هوازدگی و اکسیداسیون را بیشتر تجربه می‌کند (زنگ سفید). رنگ اصلی پوشش خود را حفظ نمی‌کند و اغلب دچار تغییر رنگ و لکه می‌شود.

 

 

ساخت سقف فلزی روی

ساخت سقف فلزی روی

 

روی یک فلز براق به رنگ آبی مایل به سفید است و بیست و چهارمین عنصر فراوان در پوسته زمین است. روی در حال حاضر چهارمین فلز پرمصرف در جهان پس از آهن، آلومینیوم و مس است.

این عنصر در صنعت سقف های فلزی در اروپا نسبتاً رایج است و در آمریکا محبوبیت دارد. زیرا مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارد، خود ترمیم و سازگار با محیط زیست است.

 

 

مزایای طراحی سقف فلزی با روی

مزایای طراحی سقف فلزی با روی

 

طول عمر – سقف‌های روی 60 تا 100 سال عمر می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که سقف روی بسته به کیفیت نصب، طراحی ساختمان و تغییرات آب و هوایی، گاهی تا 150 سال دوام می‌آورد.

 

دوستدار محیط زیست – از آنجایی که روی یک فلز طبیعی است که از زمین استخراج می‌شود، سطح سمیت روی حتی پس از ساخت آن پایین است. مالکان و صاحبان مشاغل نیازی به نگرانی در مورد رواناب سمی یا آلودگی زمین اطراف سقف روی ندارند. علاوه بر این، روی یک فلز غیر‌آهنی است. به این معنی که حاوی آهن نیست و برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارد.

 

ویژگی‌های خود ترمیم‌شونده – روی دارای یک لایه محافظ خارجی است که از خوردگی، خراشیدگی و سایر آسیب‌های ورق روی جلوگیری می‌کند. اگر باد یا عنصر دیگری سطح سقف فلزی را خراش دهد، لایه محافظ روی به مرور زمان خود را اصلاح و ترمیم می‌کند.

 

شکل دهی آسان – معماران و پیمانکاران اغلب از روی در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند زیرا فلز نرم‌تری است. به راحتی می‌توان این ماده فلزی را به فرمینگ پروفیل‌های موجی، صاف، ناودانی و شیروانی سقفی تبدیل کرد.

 

 

معایب سقف فلزی روی

معایب سقف فلزی روی

گران بودن – مهمترین مشکل سقف روی فلزی قیمت آن است. در حالی که بسیاری از متغیرها در هزینه و قیمت ها تا سال 2022 به شدت در نوسان هستند، سقف روی روی به دلیل توانایی بالای آن در گالوانیزه کردن فلزات، ساخت آلیاژهای مفید و کاربردهای آن در ساخت لوازم آرایشی، وسایل نقلیه و صنایع پزشکی، یک عنصر ارزشمند است.

خوردگی سطح زیرین – اگر سقف روی در قسمت داخلی آن دارای لایه پوششی نامناسبی باشد و مولکول‌های آب در زیر یا بین پانل‌ها و عایق محبوس شوند؛ می‌تواند فلز روی را دچار خوردگی فلز کند.

 

نگرانی های تهویه – سقف‌های فلزی روی نیاز به تهویه کافی و مناسب دارند تا از خراب شدن سیستم از داخل (یا زیر) به بیرون جلوگیری کند. استفاده از تهویه و نصب صحیح، به افزایش طول عمر سقف روی کمک می‌کند.

انبساط و انقباض سقف فلزی روی – در آب و هوای با تغییرات دمایی بالا، سقف روی اغلب در طول چرخه های گرمایش و سرمایش بیشتر از ورق‌های فلزی آلومینیوم منبسط و منقبض می‌شود. پیمانکار شما باید اطمینان حاصل کند که پشت‌بام سازه شما می‌تواند این تغییر حجم را در خود جای دهد.

 

 

سقف فلزی مسی

سقف فلزی مسی

 

مس فلزی قرمز مایل به نارنجی، چکش‌خوار و انعطاف‌پذیر است و رسانای الکتریکی و حرارتی بسیار بالایی دارد. امروزه از مس به عنوان یک مصالح سقفی چشم نواز در پروژه های معماری، ساختمان‌های تجاری و حتی منازل مسکونی استفاده می‌شود. به علاوه، بسیاری از مالکان ساختمان از مس به عنوان زیباسازی سقف و سازه خود استفاده می‌کنند. برای مثال برای گنبد مسی، درپوش دودکش، سایبان و …

 

مزایای سقف مسی

مزایای سقف مسی

 

سبک وزن – در مقایسه با سایر مصالح فلزی سقف مانند شینگل، بتن یا تایل، مس بسیار سبک وزن است. این نه تنها کار نصاب‌ها و پیمانکاران را آسان می‌کند، بلکه به مرور زمان فشار کمتری بر ساختار خانه وارد می‌آورد.

 

دوام بالا – مس یک عنصر بادوام است و می‌تواند چندین دهه به عنوان سقف مقاومت کند – اگر به درستی نصب شود. سقف مسی در برخی موارد می‌تواند بیش از 100 سال دوام بیاورد. فلز مس همچنین در مکان‌هایی با برف سنگین، بارندگی مکرر و بادهای قوی به خوبی عمل می‌کند.

 

زیبایی چشمگیر – مس اغلب به عنوان یک سقف لاکچری شناخته می‌شود. زیرا بیرون ساختمان را باارزش می‌سازد و یک نقطه کانونی متالیک قرمز-نارنجی/قهوه ای به سازه اضافه می‌کند. با افزایش عمر مس، پوشش سبز آبی به نام پتینه ایجاد می‌کند که به دلیل اکسیداسیون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اتفاق می‌افتد. به این ترتیب حتی افزایش طول عمر این ماده فلزی نیز بر جذابیت سقف ‌های شیروانی می‌افزاید.

 

سقف قابل بازیافت

 

کاملا قابل بازیافت – اگرچه مس به اندازه فلزِ روی قابل بازیافت نیست، اما اگر هنوز به خوبی مانده باشد، می‌توان آن را بازیافت کرد و دوباره استفاده کرد. مس همچنین یک فلز با منبع طبیعی است و می‌تواند به شکل اصلی استخراج شده خود استفاده شود.

 

قابل لحیم‌کاری – بر خلاف سایر فلزات سقفی، مس را می‌توان لحیم‌کاری کرد. این بدان معناست که فلاشینگ‌های سقف/دیوار و بست ناودانی می‌توانند با لحیم‌کردن در برابر آب و هوا مقاوم شوند.

 

معایب اجرای سقف مسی فلزی

معایب اجرای سقف مسی فلزی

 

گران قیمت – مس یکی از پرهزینه ترین مصالح سقف فلزی است. زیرا منابع آن روی زمین فراوان نیست. به علاوه، قیمت مس تقریبا هفته به هفته در نوسان است. تهیه مس جدید گران و از لحاظ زیست محیطی به طرز فزاینده ای ناپایدار است. بنابراین مس بازیافتی همیشه تقاضای بالایی دارد.

 

انبساط و انقباض – در آب و هوای با نوسانات دمایی شدید، سقف مسی در طول چرخه های گرمایش و سرمایش منبسط و منقبض شده دچار تغییر حجم می‌شود. (بیشتر از فولاد اما کمتر از سقف فلزی آلومینیومی). تولیدکننده سقف شما باید اطمینان حاصل کند که این متریال می‌تواند این جابه‌جایی را در خود جای دهد.

 

پتینه غیرقابل پیش بینی – برخی از مردم به ظاهر پتینه که روی سقف مسی اتفاق می افتد جذب می شوند؛ اما برخی ممکن است این پوشش سبز مایل به آبی را روی سقف خانه خود دوست نداشته باشند. در حال حاضر هیچ علم دقیقی برای پیش‌بینی رنگ یا بازه زمانی وجود پتینه روی مواد فلزی مسی از جمله سقف وجود ندارد. برای برخی از آب و هواها، پتینه به رنگ سبز پر رنگ در‌می‌آید. در محیط‌های دیگر، ظاهر برنزی تیره را برای چندین سال حفظ خواهد کرد.

 

 

 

سایر مشکلات ساخت سقف مسی

سایر مشکلات ساخت سقف مسی

 

لکه و تغییر رنگ – آب بارانی که از سقف مسی عبور می‌کند نمای ساختمان، آجر، بتن، مواد فلزی، چوب و غیره را دچار لک می‌کند. نصابان و تولیدکنندگان باید از این امر آگاه باشند و مطمئن شوند تا سقف را به گونه‌ای نصب کنند تا آب بتواند با خیال راحت و بدون تماس با سایر مصالح سقف و اطراف آن خارج شود.

 

خوردگی فلزات دیگر – سقف های مسی و به طور کلی محصولات مسی با اکثر متریال‌های فلزی دیگر که در سقف استفاده می‌شوند تعامل خوبی ندارند. مهم است بدانید چه محصولاتی در کل ساختار سقف استفاده می‌شود تا از خوردگی سایر فلزات جلوگیری شود. این شامل عبور جریان آب از مس به سمت فلزات دیگر نیز می‌شود.

 

 

 

 

سقف فولادی ضد زنگ

سقف فولادی ضد زنگ

با نام‌های استینلس استیل (stainless steel) یا فولاد زنگ‌نزن نیز شناخته می‌شود. فولاد ضد زنگ یک آلیاژ آهن است که حداقل از 10.5 درصد کروم تشکیل شده است و حاوی عناصر دیگری  – مانند کربن – و فلزات دیگر برای رسیدن به خواص مطلوب است.

وقتی مردم به فولاد ضد زنگ فکر می‌کنند؛ اغلب به سازه‌های بزرگ مانند آسانسور، پل‌ها، ستون‌های ساختمان، ستون سازه‌ها و غیره می‌اندیشند. همچنین وسایل آشپزخانه، کارد و چنگال، ظروف پخت و پز و …

با این حال، فولاد ضد زنگ یک عنصر مهم در صنعت سقف های فلزی است – در درجه اول به دلیل مقاومت بالا که آن را به یک فلز باکیفیت تبدیل می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای برخی پروژه های ساخت و ساز باشد.

 

 

 

 

 

مزایای سقف فولادی ضد زنگ

مزایای سقف فولادی ضد زنگ

 

طول عمر زیاد – همانطور که قبلا ذکر شد، فولاد ضد زنگ در برخی از قوی‌ترین و محکم‌ترین محصولات فلزی جهان استفاده می‌شود. از آنجایی که فولاد ضد زنگ می‌تواند تا  50 سال در برابر خوردگی و تخریب مقاومت کند، انتخابی عالی برای خرید سقف فلزی است.

 

تحمل در آب و هوای سخت – فولاد ضد زنگ به طور خاص برای مقاومت در برابر آب و هوای شدید آب و نوسانات دمایی طراحی شده است. فولاد ضد زنگ علاوه بر انعکاس دما و دور نگه داشتن از ساختمان، در هوای سرد شکننده نیست و ترک نمی‌خورد و از خروج هوای گرم جلوگیری می‌کند.

تنوع نما – فولاد ضد زنگ در انواع مختلف نماها استفاده می‌شود. این سقف های فلزی تطبیق با بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر را آسان‌تر می‌کنند. این می‌تواند از رنگ خاکستری کدر مشابه با ورق روی تا یک پوشش بسیار بازتابنده و صیقلی شبیه به آینه بدرخشد.

 

 

معایب سقف‌های فولادی ضد زنگ

 

معایب سقف‌های فولادی ضد زنگ

 

سقف فلزی گران‌قیمت – هزینه فولاد ضد زنگ مشابه با قیمت روی و مس است و آن را به یک سقف گران‌قیمت تبدیل می‌کند. قیمت سقف فولادی ضد زنگ بسته به نوع پوشش، نوع پانل و ضخامت هر مربع تعیین می‌شود.

 

انبساط و انقباض سقف فولادی – در نوسانات دمایی بالا، سقف‌های فولادی ضد زنگ در طول چرخه‌های گرمایش و سرمایش منبسط و منقبض می‌شوند. (بیشتر از فلزات گالوانیزه اما کمتر از آلومینیوم). پیمانکار سقف شما باید اطمینان حاصل کند که ورق های فلزی فولادی می‌توانند حرکات سقف را در خود جای دهد.

 

در جاهایی که آب راکد وجود دارد توصیه نمی‌شود – سقف ساخته شده با فولاد ضد زنگ، به خصوص اگر در تماس با سایر فلزات فولادی ضد زنگ باشد، برای ماندگاری و عملکرد به روش های تخلیه سریع نیاز دارد. بخصوص باید روی سقف های شیروانی نصب شوند. آب راکد بیش از حد روی فولاد ضد زنگ می‌تواند به عنوان یک الکترولیت عمل کند و باعث خوردگی فلز آن شود.

 

 

بهترین جایگزین برای سقف‌‌های فلزی شیروانی

بهترین جایگزین برای سقف‌‌های فلزی شیروانی

ورق یو پی وی سی ضدخوردگی سپیدفام‌وارنا بهترین جایگزین سقف های فلزی

 

گالوالوم، آلومینیوم، روی، مس و فولاد ضد زنگ همگی از جمله بهترین انواع ورق‌های فلزی شیروانی برای سقف هستند. با دانستن اینکه کدام ویژگی برای شما در ساخت سازه مسکونی یا تجاری مهم است؛ می‌توانید بهترین متریال سقف را خریداری کنید. اما ….

همانطور که در مقاله فوق مطالعه نمودید؛ از جمله مهمترین معایب سقف‌های فلزی : خوردگی، زنگ‌زدگی، تغییرات حجم سقف در برابر نوسانات دمایی (چرخه گرما و سرما)، تغییر‌رنگ و قیمت بالا می‌باشد. ما به شما برای رفع تمامی این معایب و بالابردن ارزش ملک خود، سقف‌های جدید و زیبای یو پی وی سی را معرفی می‌کنیم.

 

 

چرا ورق‌های یو پی وی سی معایب سقف های فلزی را ندارند؟

چرا ورق‌های یو پی وی سی معایب سقف های فلزی را ندارند؟

 

UPVC یا پلی وینیل کلراید سفت شده نام ورق‌های پلیمری سقف با برند پلی روف است. مهمترین ویژگی این ورق‌های پلیمری، تمیزی و عدم واکنش با مواد شیمیایی و صنعتی است. مهمترین کاربرد این سقف‌ها در کارخانجات صنایع مواد شوینده و شیمیایی، الکتریکی، مواد‌غذایی، سوله‌های دام و طیور، سوله‌های سردخانه، پارکینگ و سایبان‌های ضد اشعه یو وی و … می‌باشد. به دلیل وزن سبک، استحکام بالا – در عین انعطاف‌پذیری عالی – باعث شده تا بتوان از این ورق‌های جدید در انواع سقف شیروانی، صاف و قوسی – به ویژه در شهرهای بسیار گرم یا مناطق ساحلی و مرطوب – به راحتی استفاده کرد. در نهایت اینکه استفاده از تکنولوژی جدید – قیمت اقتصادی خرید ورقهای سقف یو پی وی سی و هزینه زیرسازی پایین – آن را به گزینه‌ای سبک‌تر، بادوام‌تر و ارزان‌تر نسبت به خرید ورق‌های فلزی سقفی تبدیل کرده است.

 

 

سخن آخر

در شرکت سپیدفام وارنا، عرضه باکیفیت‌ترین مصالح ساختمانی همراه با آموزش به مشتریان، در اولویت کار تولیدی ماست. شما می‌توانید با این اطلاعات، بهترین نوع سقف و دیوارپوش سازه خود را خریداری کنید. مالکان خانه، پیمانکاران، معماران، واسطه‌ها، توزیع‌کنندگان – ما می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌های سقف و دیوارپوش‌هایتان کمک کنیم.

شماره‌های تماس جهت مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت ورق‌های سقف UPVC ، ساندویچ پانل‌ها و دیوار‌پوش‌های یو‌پی‌وی‌سی :

 

5495291 – 0911

0465839 – 0912

0465837 – 0912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =