اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   مزایای استفاده از واشر کرپی در سقف شیروانی

مزایای استفاده از واشر کرپی در سقف شیروانی

  • 102 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 ماه پیش
5/5 - (2 امتیاز)

مزایای استفاده از واشر کرپی در سقف شیروانی

اهمیت استفاده از واشر کرپی در سقف‌های شیروانی زمانی بیشتر می‌شود که خانه ویلایی یا ساختمانی نزدیک به ساحل دریا – یا مکان های پررطوبت – داشته باشید. زیرا سقف شما تحت تأثیر خوردگی ناشی از هوای دریا قرار می‌گیرد. ذرات ریز نمک که معمولاً از تبخیر قطرات آب دریا تشکیل می‌شوند، بخارات نمک منتشر می‌کنند. این بخارات است که پیچ‌ و واشر سقف شما را خورده و باعث تضعیف و کاهش طول عمر سقف‌تان می‌گردد.

خوردگی و زنگ‌زدگی پیچ‌های سقف علاوه بر این که توسط نمک دریا یا طوفان‌های نمکی ایجاد می‌شود؛ می‌تواند ناشی از اسیدهای موجود در هوا بر اثر آلودگی‌های شیمیایی محیط یا اشعه فرابنفش خورشید نیز رخ دهد. اینجاست که نصب پیچ‌های ضدخوردگی و انواع  واشر کرپی پهن می‌تواند از خرابی و زنگ زدگی سقف خانه شما به خوبی محافظت نماید – همراه با سایر مزایای واشر کرپی‌ها و مقایسه آن با پیچ و واشرهای معمولی سقف گالوانیزه که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

واشر کرپی چیست؟

واشر کرپی چیست

صنعت سقف‌سازی همواره نگران مقاومت پوشش‌ها در برابر خوردگی پیچ رزوه، واشرهای سقفی و سایر یراق‌آلات خریداری شده است. انواع واشر کرپی  به دلیل مزایایی که در جلوگیری از زنگ‌زدگی و محافظت در برابر خوردگی پیچ‌ها و سقف‌ها دارند، معروف هستند. این بست‌های پهن و ضدزنگ که معمولا بر نسل جدید سقف‌های  یو پی وی سی نصب می‌شوند بدون توجه به تغییرات گرما و سرما – بخصوص برای مناطق پررطوبت شمال و یا بسیار گرم در جنوب – بسیار کاربردی هستند

 

 

 

 

مزایای استفاده از واشر کرپی‌ها بر سقف شیروانی فلزی

مزایای استفاده از واشر کرپی‌ها بر سقف شیروانی فلزی

عدم استفاده از واشر کرپی ها تنها باعث زنگ سقف نمی‌شود و خوردگی پیچ‌ها تنها یک منظره زشت بر روی سقف‌ها ایجاد نمی‌کنند. وقتی زنگ‌زدگی در ساختمان‌های فلزی، به ویژه در بست‌ها رخ می‌دهد، اغلب باعث ایجاد رگه یا نوارهایی روی پانل‌های فلزی می‌شود. اگرچه ناخوشایند است، اما نشان‌دهنده مشکلات بزرگتری بر کل ساختار سازه می‌باشد. پیچ‌های زنگ زده اغلب به دلیل واشرهای بی‌کیفیت باعث نشتی می‌شوند. این چکه‌های سقفی می‌توانند آسیب قابل توجهی به عایق ساختمان شما وارد کنند و حتی به سایر قسمت‌های ساختمان و اقلام آن آسیب وارد کنند.

 

 

اجرای واشر کرپی 2 مزیت ویژه دارد: اول اینکه به دلیل پهن بودن آن از ضربه و فشار بیش از حد به ورق های سقف حین نصب جلوگیری می کند. از دیگر مزایای مهم نصب واشر کرپی جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی پیچ و در نتیجه پوشش های سقف ساختمان شماست. واشر کرپی‌ها همچنین نصب بسیار ساده‌ای دارند و در زمان و هزینه اجرای سقف شیروانی شما نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

 

فرق واشر کرپی سقف UPVC با واشرهای سقف گالوانیزه چیست؟

فرق واشر کرپی سقف UPVC با واشرهای سقف گالوانیزه چیست؟

خوردگی واشرهای فلزی پوشش سقف گالوالوم یا گالوانیزه شامل روی یا آلومینیوم است. هنگامی که در معرض هوا، آب یا نمک قرار گیرند؛ این پیچ ها و واشرهای سقفی که از جنس واشر کرپی نیستند را به سرعت دچار خوردگی می‌کنند. اکسیژن باعث تشکیل اکسیدها و در نهایت منجر به خوردگی سقف می‌شود.

پیچ‌های سقفی معمولاً از فولاد کربنی سخت شده یا فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. همه پیچ‌های سقف باید با واشر کرپی یا ضد آب متصل باشند تا مانع از نفوذ آب به سقف شود. اما با توجه به توضیحات فوق یراق آلات نصب شده بر روی ورق‌های سقف گالوانیزه به راحتی و به سرعت تحت تاثیر عوامل محیطی و یا هنگام نصب دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند.

 

 

در این صورت زنگ از سر پیچ زنگ زده پایین می‌آید و به خود ورق سقف می‌رسد. گذشت زمان، می‌تواند آن را به یک سوراخ زنگ‌زدگی در ورق سقف تبدیل کند. این امر ورود آب به فضای سقف را تسریع می‌کند و سپس به داخل ساختمان رسیده منجر به آسیب های جدی‌تری می‌شود. این فقط محدود به خود سقف نیست زیرا در نهایت تعمیر آن زمانبرتر و گران‌تر خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه هزینه تعویض پیچ و واشرهای سقف بسیار کمتر از تعویض خود ورق سقف زنگ‌زدگی است: 2 راه حل پیش رو داریم: 1- استفاده از واشر کرپی های پهن و 2- بازدید از واشرها و پیچ‌ها که سالی یکبار باید انجام گیرد. زیرا از زنگ‌زدگی آهن سقف – که تحت تأثیر پیچ‌های زنگ‌زده است – جلوگیری می‌کنید.

که در این مورد خاص، نصب واشر کرپی بر روی پیچ گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری است. زیرا  از خوردگی پیچ‌ها جلوگیری کرده شما را از بررسی‌های سالانه و هزینه تعمیر و نگهداری سقف بی نیاز می‌سازد.

چرا سقف شیروانی یو پی وی سی زنگ نمی‌زند یا کنده نمی‌شود ؟

چرا سقف شیروانی یو پی وی سی زنگ نمی‌زند یا کنده نمی‌شود ؟

در نصب سقف شیروانی یو پی وی سی از پیچ‌های سر مته 5/7 سانتی‌متری استفاده می‌کنند. استفاده از واشر کرپی‌ پهن، ضربات اتصال ناشی از نصب و انتقال آن به سقف را کاهش می‌دهد. واشر کرپی‌ها سطح تماس پیچ ها را تا 10 برابر زیادتر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا فشار وارده بر سطح سقف توزیع شده کاهش یابد. نکته مهم دیگر خاصیت آب‌بندی این واشرهای سقفی است که جلوی زنگ‌زدگی و خوردگی پیچ‌ها را گرفته و محافظ بسیار قدرتمندی در برابر عوامل محیطی هستند. به همین دلیل ورق‌های سقف UPVC در بادهای شدید و طوفان‌ها – برخلاف سقف‌های شینگل یا فلزی – به راحتی کنده نمی‌شوند و خیال شما را از بابت ریزش سقف نیز راحت می‌کنند.

 

ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین واشر کرپی و ورق‌های سقف یو پی وی سی (  w/mk  325 /0) انتقال حرارت در ساختمان را کاهش می‌دهد. همچنین دیگر نگران تغییر حجم سقف خود بر اثر گرما یا سرما نخواهید بود. عدم نیاز به عایق‌های حرارتی ، وزن سبک، هزینه زیرسازی کم و قابلیت انحنای ورق‌های یو پی وی سی باعث شده تا از این پانل‌ها در طراحی مدل‌های صاف، شیروانی یا سقف قوسی استفاده‌های زیادی کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از ورق‌های ضدزنگ و ضدخوردگی UPVC شرکت سپیدفام وارنا به قیمت کارخانه با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

09115495291

09120465839

09120465837

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =