اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   قیمت روز ورق آهن 1 میل، 2 میل، 3 میل، 10 میل

قیمت روز ورق آهن 1 میل، 2 میل، 3 میل، 10 میل

  • 196 بازدید
  • تاریخ انتشار: 6 ماه پیش
4.9/5 - (43 امتیاز)

قیمت روز ورق آهن 1 میل، 2 میل، 3 میل، 10 میل

محاسبه قیمت روز ورق آهن عمدتا بر اساس وزن و برند کارخانه تعیین می‌شود. ورق سیاه که به آن ورق فولاد کربنی نیز گفته می‌شود اساس تولید ورق‌های آهنی است که حاوی فولاد آلیاژی زیادی نیست. هر چه کربن بیشتری در ورق‌های سیاه وجود داشته باشد، صفحات آهنی بادوام‌تر و قوی‌تر می‌شوند. جهت اطلاع از آخرین قیمت ورق‌های آهنی، به محاسبه دقیق وزن و مشخصات کارخانه سازنده نیاز داریم که در زیر به قیمت پرکاربردترین این ورق‌ها بر اساس ضخامت میل آن‌ها پرداخته‌ایم. چنانچه از ورق‌های آهنی برای سقف ساختمان خود استفاده می‌کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قیمت به روز ورق اهنی

 

 

 

ورق سیاه چیست و چرا به آن سیاه گویند؟

ورق سیاه چیست

 

ورق سیاه، فولادی است که با استفاده از روش نورد گرم که در دماهای بسیار بالا – بیش از 900 درجه سانتیگراد – که برای اکثر فولادها بالاتر از دمای تبلور مجدد است، به صورت رول، شیت یا برش‌خورده  درآمده است. این امر باعث می‌شود که فولاد راحت‌تر شکل بگیرد و قدرت کششی و ضربه‌پذیری ورق‌ها را افزایش دهد. فرآیندی که در آن فولاد به ورق سیاه تبدیل می‌شود سطح آن را دچار تیرگی می‌سازد. سطح این تختال‌ها یا رول‌های آهنی براق یا روشن نیست به همین دلیل به آن ورق سیاه گویند. کیفیت فولاد به کار‌ رفته در محاسبه قیمت ورق آهن نقش مهمی دارد.

 

نحوه محاسبه قیمت ورق آهن

جهت محاسبه قیمت ورق سیاه از 1 میل تا  200 میل باید ابتدا باید وزن ورق آهنی را محاسبه کنیم.

مجاسبه قیمت ورق سیاه

 

فرمول وزن آهن سیاه:

طول (متر)  = وزن ورق آهن (کیلوگرم)X عرض (متر) X  ضخامت (میلی‌متر) Xچگالی آهن

که در این فرمول چگالی آهن 7.86 محاسبه شده است.

 

ابعاد ورق سیاه

ابعاد ورق سیاه

ضخامت این ورق‌ها از 1 میل تا 200 میلی‌متر می‌باشند. ضخامت ورق آهنی از 1 میلی‌متر تا 15 میلیمتر به شکل رول و شیت و برای ضخامت‌های بیشتر از 15 میل فقط به صورت شیت موجود است و قابلیت رول ندارند. این پلیت‌ها در ابعاد 1500 میل در 6000 میل، 2000 در 6000،  2000 در 12000 ،   1000 در 2000 و 1250 در 2500 میلی‌متر تولید می‌شوند.

 

قیمت روز ورق آهن به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

علاوه بر ضخامت یا وزن آهن، قیمت ورق سیاه تحت تاثیر عوامل مهم دیگری نیز در نوسان است. عواملی چون تقاضای آهن – که معمولا ورق آهن 2 میل تا 5 میل تقاضای بالاتری بخصوص در سقف‌سازی دارد – برند کارخانه، رکود اقتصادی کشور، حمل و نقل، قیمت دلار و  ….

 

برای استعلام قیمت روز ورق آهن نیازی به مراجعه به کارخانه‌ها نیست. روزانه این اطلاعات در وب‌سایت کارخانه‌های تولیدکننده ورق اعلام می‌شود. شما می‌توانید قیمت ورق آهن کیلویی را مشاهده و خریداری نمایید.

چه زمانی باید از ورق سیاه استفاده کنیم؟

چه زمانی باید از ورق سیله استفاده کنیم

استفاده از فولاد نورد گرم یا ورق سیاه برای برخی از پروژه‌های خاص مناسب‌تر است. مانند خطوط راه‌آهن، صنعت بسته‌بندی غذا و نوشیدنی، تجهیزات کشاورزی و مصالح ساختمانی. ورق سیاه می‌تواند ضربه و فشار بالایی را تحمل کند. برای مثال در ساخت پل‌ها که وزن زیادی را تحمل می‌کنند، کاربرد زیادی دارد. ورق سیاه یک گزینه مقرون به صرفه و پرکاربرد برای مصارف صنعتی است. قیمت ورق آهن در نورد گرم بدون هیچ تاخیری در فرآیند تولید می‌شود و مانند فولاد نورد سرد نیازی به گرم کردن مجدد ندارد.

از طرفی، فولاد نورد سرد برای مواردی مانند قطعات خودرو یا لوازم خانگی بهتر عمل می‌کند. علاوه بر این، ظاهر براق و صیقلی آن بر زیبایی آن می‌افزاید. با این حال، به انعطاف‌پذیری ورق سیاه نیست و علاوه بر این، قیمت بالاتری نیز دارد.

هنگام انتخاب نوع فولاد برای خود، باید در نظر بگیرید که به چه کیفیتی برای پروژه یا صنعت خود نیاز دارید. اگر تجهیزات یا مصالح ساختمانی باشد، ورق سیاه یک گزینه عالی است. ولی اگر به چیزی با طراحی بسیار تخصصی نیاز دارید، فولاد نورد سرد جایگزین مناسب‌تری است.

 

 

 

قیمت ورق آهن 1 میل

قیمت ورق آهن 1 میل

ورق آهن 1 میل مصارف خاصی دارد و تقاضایی آن بسیار زیاد نیست. به همین دلیل فقط در برخی از کارخانه‌های ساخت فولاد مانند مبارکه اصفهان تولید می‌شود. قیمت روز ورق آهن 1 میل به ضخامت و کارخانه سازنده بستگی دارد و به دلیل تقاضای محدود، کمتر دچار نوسان می‌شود. بسیاری از آپارتمان‌سازان برای صرفه‌جویی در مصارف خود از این مواد به همراه آهن‌آلات دست دوم برای ساخت سقف استفاده می‌کنند.  با دانستن وزن ورق آهن 1 میل – طبق فرمول وزن فوق – قیمت آن به راحتی محاسبه می‌شود.

 

قیمت روز ورق آهن 2 میل

محصولات فولادی 2 میلی‌متری از جمله پرکاربردترین ورق‌ها (به صورت شیت) در صنعت سقف و ساختمان است – در غیر این صورت عمدتا به فرم رول ساخته می‌شود. قیمت ورق آهن 2 میل در اکثر کارخانه‌های فولادسازی چون فولاد کاویان، فولاد اکسین اهواز، نورد اهواز تولید می‌شود.

 

 

قیمت و ابعاد ورق آهنی 10 میل

کاربرد و مصارف ورق آهن 10 میل بسیار بالا است. فولاد گیلان، فولاد کاویان، اکسین، فولاد مبارکه از جمله کارخانه‌های تولید ورق سیاه 10 میل هستند. ابعاد ورق آهنی در این کارخانه‌ها متفاوت هستند. زیرا طول و عرض ساخته شده آن با هم فرق دارند. برای مثال قیمت ورق آهن 10 میل با ابعاد 600 در 150 سانتیمتر در فولاد مبارکه اصفهان بر اساس وزن 720 کیلوگرم محاسبه می‌شود. وزن ورق آهنی 10 میل در کارخانه فولاد گیلان معادل 590 کیلوگرم و در فولاد اکسین 940 کیلوگرم است.

 

چند نوع ورق سیاه داریم؟

چند نوع ورق سیاه داریم

 

قیمت ورق آهن بر اساس 3 درجه یا گرید ورق‌ آهنی متناسب با گروه‌های کربنی زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • فولاد کم کربن یا نرم حاوی 0.3 درصد یا کمتر کربن است.
  • فولاد با کربن متوسط ​​حاوی 0.3٪ تا 0.6٪ کربن است.
  • فولادهای پر کربن حاوی بیش از 0.6 درصد کربن هستند.

 

فولاد ST37 و ST52 چیست؟

فولاد ST37 و ST52 چیست؟

ST دو حرف اول واژه فولاد (STEEL یا STAHL) استاندارد آلمانی درجه‌بندی DIN 17100 برای ورق‌های آهنی است و قدرت کششی فولاد را نشان می‌دهد.  ورق سیاه بیشتر طبق استاندار ST37 ساخته می‌شود. این ورق‌ها از فولاد کم کربن ساخته شده‌اند. St37 فولاد ساختمانی با حداکثر نسبت کربن 0.17٪ و مقاومت شکست آن بین 360-510 MPa است. به عنوان میلگرد برای افزایش خواص مکانیکی ساختمان استفاده می‌شود.

فولاد درجه ST52 یک فولاد منگنز کم کربن قابل جوش است که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد؛ (از جمله در دماهای زیر صفر). ورق ST52 کربن بالاتری نسبت به ورق ST37 دارد. قیمت روز ورق آهن در سوله سازی و ساختمان عمدتا بر حسب استاندارد St37 ورقهای فولادی تعیین می‌شود.

قیمت ورق آهن 3 میل

ورق فولادی 3 میل نیز به روش نورد گرم و با درجه ST37 تولید می‌شود. به دلیل ضخامت کم، کاربردی بودن و استفاده زیاد آن در سقف‌سازی بخصوص اجرای نبشی و ناودانی، آخرین قیمت ورق آهن 3 میل، روزانه در وب سایت‌ها رصد می‌شود. در صنعت خودرو، تانکرسازی و تجهیزات دریایی نیز کاربردهای زیادی دارد. استعلام قیمت ورق آهن 3 میل بر اساس اندازه آن و به صورت برش خورده، رول و شیت صورت می‌گیرد. برای مثال ورق سیاه با ضخامت 3 میل با ابعاد 1000 در 2000 وزنی معادل 48 کیلوگرم دارد.

ابعاد ورق آهنی 3 میل

تولید ورق 3 میل به صورت رول و شیت و معمولا با ابعاد 1000 در 2000 ، 1250 در 2500 و  1500 در 6000 میلیمتر انجام می‌شود.

 

قیمت ورق آهن در فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در 3 گریدST37  و ST52 و ضخامت‌های 1 میل تا 15 میل ورق آهن تولید می‌کند. برای مثال قیمت ورق 3 میل فولاد مبارکه با عرض 1 متر و به فرم رول در تاریخ اول آبان 1402 حدود 32 هزار تومان است. ورق 6 میل به عرض 1/5 متر شیت معادل 30 هزار تومان در همین تاریخ می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: استعلام قیمت انواع ورق سقفی 1402

 

آیا با قیمت بالای ورق آهن می‌توانیم سقف ضدخوردگی بخریم؟

آیا با قیمت بالای ورق آهن می‌توانیم سقف ضدخوردگی بخریم؟

همان‌طور که ذکر کردیم ورق‌های فولادیST37  و ST52 که از پرکاربردترین گریدهای ورق سیاه هستند، در سقف‌های فلزی ساختمان بسیار استفاده می‌شوند.

ST52 و ST37 هر دو فولاد کم کربن و دارای منگنز هستند. مقاومت در برابر ضربه و استحکام خوبی دارند. دوام مناسب، آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب برای صنایع مختلف تبدیل می‌کند. از نظر سایر پارامترهای فیزیکی مانند سختی سطح و استحکام کششی نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل سقف‌های فلزی خاصیت چکش خواری و ضربه‌پذیری خوبی دارند.

 

ولی خرید ورق آهن st37 و ST52 بهترین گزینه برای مقاومت در برابر خوردگی نیست. شاید بتواند حد متوسطی از خوردگی را تحمل کند اما استفاده از آن در محیط‌های بسیار خورنده به ویژه در محیط‌هایی که در معرض رطوبت و آب شور هستند توصیه نمی‌شود. هرگونه خراش و پریدگی رنگ در ورق‌های فلزی و گالوانیزه – که معمولا در حین جابه‌جایی و نصب ورق‌ها اتفاق می‌افتد – منجر به زنگ‌زدگی سریع سقف‌های فلزی می‌شود. این یکی از مهمترین معایب ورق‌های آهنی برای سقف است. سوال اینجاست آیا قیمت بالایی که برای خرید ورق آهنی می‌پردازید ارزش بالا و دوام کافی برای استفاده در سقف ساختمان شما را دارد؟ ما پیشنهاد بهتری برای صرفه‌جویی در منابع مالی و افزایش عمر سقف ساختمان شما داریم:

 

بهترین ورق ضد‌زنگ سقفی چیست؟

چرا پوشش یو پی وی سی UPVC بهترین جایگزین برای ورق‌های گالوانیزه سقفی است؟ مسلما اولین گزینه قیمت بسیار پایین‌تر و دوام بالای آن‌ها می‌باشد. قیمت روز آهن‌آلات هر روز به طور نوسانی افزایش می‌یابد. قیمت ورق‌های یو پی وی سی تابع بازار آهن و ورق‌های سیاه نیست. همچنین بسته به ضخامت – ورق از 2 میل تا 5 میل – قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به ورق آهنی در نتیجه سقف‌های فلزی دارد. تنوع و رنگ‌بندی بالا، بدون نیاز به آببندی و عایق‌کاری، ضد حریق، سقف ضدزنگ و ضدخوردگی، هزینه پایین اجرا و زیرسازی … تنها برخی از مزایای قابل‌توجه این ورق‌های دیواری و سقفی یو پی وی سی ( پلی وینیل کلراید محکم ) است.

 

 

 

قیمت ورق آهنی سیاه به صورت شیروانی مقرون به‌صرفه‌‌تر است. جهت اطلاع از قیمت روز ورق‌های شیروانی یو‌پی‌وی‌سی و انواع محصولات شرکت سپیدفام وارنا با مشاوران فروش ما تماس حاصل فرمایید:

 

09115495291

09110465839

09120465837

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =