اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها

سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها

  • 32 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 هفته پیش
Rate this post

سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها

 

میزان مقاوم بودن یک سقف در برابر مواد شیمیایی و طول عمر آن به عوامل زیادی بستگی دارد. در پیش‌بینی عملکرد سقف، اغلب از مواد فیزیکی آزمایشگاهی بدون آسیب به غشای آن برای تعیین مقاومت سقف استفاده می‌شود. با این حال، بسیاری از خرابی‌های پوشش‌های بام نتیجه آلاینده‌ها و عوامل شیمیایی چون گازها و سایر مواد سمی بر سقف است و در پوشش آن اثر منفی می‌گذارد.

سقف مقاوم شیمیایی

می‌توان بهترین نوع سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی را بر اساس آزمایشاتی با یک سری از مواد تعیین کرد. این مقاله به شما در انتخاب بهتر سقف‌هایی که حداقل واکنش را در برابر مواد شیمیایی و یا سمی دارند، کمک می‌کند.

 

چرا باید از سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها استفاده کنیم؟

چرا باید از سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آلاینده‌ها استفاده کنیم؟

صنعت ساخت و ساز به طور مداوم در حال پیشرفت است و انواع سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی به عنوان یک موضوع محوری در بازار سقف مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع سقف‌ها برای مقاومت در برابر محیط‌های شیمیایی شدید طراحی شده‌اند و آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای صنعتی و تجاری تبدیل می‌کند.

پوشش سقف می‌تواند شامل مواد شیمیایی صنعتی، دود، هوای گرم، زباله و سایر مصالح ساختمانی مضر باشد. در این میان برخی از پوشش‌های سقفی به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی هستند ولی با آنها واکنشی نشان نمی‌دهند – بخصوص اگر در دماهای پایین و یا با غلظت‌های شیمیایی پایین باشند. با این حال، همه سقف‌ها تا حدی در برابر چیزهایی آسیب‌پذیر هستند. درجه تخریب سقف در اثر تماس با این مواد به مدت زمان در معرض قرار گرفتن ، نوع ترکیبات شیمیایی، دما، غلظت و میزان مقاوم بودن ورق سقف بستگی دارد.

ویژگی‌های ورق‌های سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی

ویژگی‌های ورق‌های سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی

ورق‌های سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی در اشکال مختلفی وجود دارند که هر کدام برای پاسخگویی به شرایط خاص محیطی و نوع معماری طراحی شده‌اند. انواع اولیه شامل ورق‌های ساخته شده از پلیمرهایی مانند UPVC، PVC، TPO و EPDM است که هر کدام خواص مقاومتی منحصر به فردی در برابر مواد شیمیایی دارند. این ورق‌ها به دلیل دوام، طول عمر و توانایی حفظ یکپارچگی ساختاری در برابر مواد خورنده معروف هستند. در این میان این سقف یو پی وی سی یا پلی وینیل کلراید است که می‌تواند برای هر نوع مدل سقفی یک پوشش مقاوم و ضد شیمیایی باشد. زیرا این ورق‌ها توانایی شکل دادن در انواع سقف شیبدار، قوسی و صاف را دارند.

 

کاربردها و مزایا

کاربرد و مزایا

 

ورق‌های سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی در بخش‌های متعددی از جمله سوله‌های صنعتی، کشاورزی، تولید و داروسازی کاربرد گسترده‌تری دارند. مقاومت این سقف‌ها در برابر عناصر خورنده آنها را به یک انتخاب استراتژیک برای ساختمانهایی که در معرض نشت یا بخارات شیمیایی هستند تبدیل می‌کند. مزایای استفاده از این ورق‌ها بسیار زیاد است. آنها نه تنها از سقف در برابر آسیب‌های شیمیایی محافظت می‌کنند، بلکه مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، بهره‌وری انرژی و نگهداری آسانتر نیز ارائه می‌دهند. این مزایا به محبوبیت فزاینده آنها در صنایع مختلف که به دنبال سقف‌هایی با بیشترین طول عمر هستند، کمک می‌کند.

 

 

نوع ترکیبات مواد و پایداری

نوع ترکیبات مواد و پایداری

 

ترکیبات به کار رفته در ورق‌های سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی یک عامل مهم در عملکرد آنها است. تولیدکنندگان از مواد پیشرفته‌ای مانند قیر اصلاح شده و فایبرگلاس تقویت شده برای افزایش مقاومت شیمیایی ورق‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، جنبه پایداری نیز به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از ورق‌ها قابل بازیافت و سازگار با محیط‌زیست هستند. بنابراین به شیوه‌های ساخت‌وساز موثر در محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

گنجاندن ورق‌های با مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی در طراحی یک ساختمان فقط در مورد عملکرد آن نیست، بلکه در مورد کمک به آینده‌ای بدون تخریب است. با افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی سبز، این ورق‌های سقفی – به دلیل توانایی خود در همسویی با طرح‌های سازگار با محیط زیست و در عین حال محافظت قوی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی – بسیار پرتقاضا و محبوب هستند.

 

انتخاب ورق سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی مناسب

انتخاب سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی به عواملی مانند نوع مواد شیمیایی که سقف در معرض آن قرار می گیرد، بستگی دارد. همچنین به آب و هوای منطقه و طراحی ساختمان که همگی در تعیین مناسب‌ترین متریال سقف نقش دارند. در نظر گرفتن این متغیرها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که ورق‌های سقف انتخاب شده عملکرد و طول عمر مناسبی دارند.

بررسی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود برای ورق‌های با مقاومت بالا و ضد مواد شیمیایی می‌تواند یک فرآیند پیچیده باشد. با این حال، با تمرکز بر الزامات خاص پروژه خود و انتخاب یک تولیدکننده سقف قابل اعتماد، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و ایمنی و دوام ساختار خود را تضمین کنید.

 

چرا باید مقاومت شیمیایی را در انتخاب نوع سقف خود در نظر بگیرید؟

 

اولین چیزی که همه ما در مورد یک سقف مقاوم فکر می‌کنیم عدم جذب رطوبت و ایجاد نشتی است. اغلب سقف‌ها در سایر موارد – مانند اشعه یو وی یا ضدآتش بودن –  ممکن است به نوعی مقاوم باشند، اما به مرور زمان این لایه‌ها به دلایل مختلف تخریب می‌شوند. بسیاری از مردم هنگام انتخاب یک سقف، چالش‌هایی مانند اشعه ماوراء بنفش، رفت و آمد روی سقف و طوفان را در نظر می‌گیرند. ولی انتخاب یک سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی یا سمی و آلاینده‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

 

 

 

 

 

هر سقفی در طول عمر خود با برخی عناصر شیمیایی مواجه خواهد شد. این به دلیل نشر آلاینده‌های صنعتی، آب باران، نشت از واحدهای HVAC (سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع) و دریچه‌های همان ساختمان‌ها است. کارخانه‌ها و سوله‌های صنعتی تولیدی، مواد غذایی و رستوران‌ها به ویژه در معرض چنین آسیب‌هایی هستند.

سقف مقاوم شیمیایی

 

به همین دلیل مهم است که میزان مقاوم بودن سقف در مقابل عوامل شیمیایی را به عنوان مهمترین گزینه انتخاب پوشش بام خود در نظر بگیرید. لایه‌ها و ورق‌های سقفی با فرمول‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و هر کدام واکنش‌های مختلفی به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی نشان می‌دهند. انتخاب نادرست ممکن است باعث نشتی و تعمیرات گران قیمت یا حتی کل سقف شما شود.

 

یافتن بهترین گزینه

سقف مقاوم شمیایی

 

همانطور که انواع پوشش‌ها را مقایسه می‌کنید، حتماً از تولیدکننده در مورد میزان مقاوم بودن سقف در برابر آلاینده‌های محیطی و شیمیایی بپرسید. همچنین به مواد شیمیاییِ در معرض برخورد با سقف توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، یک رستوران با دریچه تهویه روی پشت بام خود، باید اطمینان حاصل کند که این ورق سقف می‌تواند در برابر چربی‌ها و روغن‌ها مقاومت کند. اگر واحد تهویه مطبوع شما در بالای ساختمان است، مطمئن شوید که هر گونه نشت مواد شیمیایی باعث آسیب‌های پرهزینه به سقف نمی‌شود.

 

خرید سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی با قیمت ارزان

خرید سقف مقاوم در برابر مواد شیمیایی با قیمت ارزان

به طور کلی، سقف‌های TPO و EPDM در صورت قرار گرفتن در معرض روغن‌های خاص ممکن است ترک بخورند یا متورم شوند. همچنین سقف با پوشش قیر اصلاح شده نیز می‌تواند نرم یا حتی حل شود. اما ورق‌های سقف یو پی وی سی UPVC در کارخانجات سپیدفام وارنا علاوه بر مواد شیمیایی سمی، در برابر روغن‌ها و سایر آلاینده‌ها نیز مقاوم و غیرقابل نفوذ است و ما گواهینامه‌هایی برای اثبات آن داریم.

 

 

 

 

با وجود کیفیت بالای مصالح سقفی UPVC و خواصی قابل ملاحظه‌ای چون ضد رطوبت، ضد موادشیمیایی و خوردگی و عدم نیاز به عایق در محیط‌های بسیار گرم یا سرد، کم هزینه و مقرون به صرفه نیز می‌باشند. گارانتی این ور‌ق‌های سقفی 7 ساله را با بهترین کیفیت و قیمت کارخانه از سپیدفام وارنا تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ضخامت و آپدیت قیمت، لطفا با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:

 

5495291 – 0911

0465839 – 0912

0465837 – 0911

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =