اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   دمای خمش تحت بار (HDT/HTUL) در سقف پلیمری چیست؟

دمای خمش تحت بار (HDT/HTUL) در سقف پلیمری چیست؟

  • 37 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 هفته پیش
5/5 - (20 امتیاز)

دمای خمش تحت بار (HDT/HTUL) در سقف پلیمری چیست؟

دمای خمش تحت بار یا Heat Temperature of deflection under load را به طور مخفف HDT  ، HTUL یا HDTUL می‌نامند. با نام‌هایی چون دمای انحراف حرارتی یا دمای اعوجاج حرارتی نیز شناخته می‌شود. HDT معیاری برای سنجش مقاومت پلیمر یا پلاستیک در برابر تغییرات تحت یک بار معین در دمای بالا است. این شاخص اساسا با افزایش دما، سختی یک ماده را آزمایش می‌کند.

دمای خمش تحت بار

تست دمای خمش سقف تحت فشار دمایی است که در آن ماده پلیمری در یک وزن معین به میزان 0.25 میلی متر خم می‌شود. مقدار 0.25mm دلخواه است و معنی قابل توجهی ندارد.

دو بار رایج مورد استفاده  46/0 مگاپاسکال و 8/1 مگاپاسکال هستند. اگرچه آزمایش‌ها می‌توانند در بارهای بالاتر مانند 5 یا 8 مگاپاسکال نیز  انجام ‌شوند. آزمایش دمای خمش تحت بار توسط استانداردهای ASTM D 648 و ISO 75 تعیین می‌گردد. آزمون با استفاده از بار 8/1 مگاپاسکال تحت روش ISO 75 و با وزن 46/0 مگا پاسکال به روش ISO 75 صورت می‌گیرد.

 

 

چرا آزمون دمای خمش سقف تحت بار ( HTUL) مهم است؟

چرا آزمون دمای خمش سقف تحت بار ( HTUL) مهم است؟

برای یک طراح یا تولیدکننده سقف بسیار مهم است که بداند یک پوشش سقفی به گرما چگونه واکنش نشان می‌دهد. پوشش‌های سقفی پلاستیکی یا پلیمری در هوای گرم یا زیر نور خورشید تمایل به وارفتگی یا حرکت با گرما دارند. برای به دست آوردن یک محصول نهایی با ابعاد و تلورانس‌های مناسب، درک دمای انحراف حرارتی یک سقف پلیمری مهم است.

 

تست دمای خمش تحت بار به چه عواملی بستگی دارد؟

تست دمای خمش تحت بار به چه عواملی بستگی دارد؟

با استفاده از تست خمش تحت بار مقدار دمای ماده که می‌تواند برای مقایسه مواد مختلف با یکدیگر استفاده شود، تعیین می‌گردد. همچنین در طراحی محصول، مهندسی و ساخت محصولات کامپوزیتی، پلیمری و ترموپلاستیکی کاربرد دارد. مقدار بدست آمده برای یک گرید پلیمری خاص به رزین پایه و حضور عوامل تقویت کننده بستگی دارد. دمای نرم شدگی الیاف شیشه یا پلیمرهای مهندسی تقویت شده با فیبر کربن می‌تواند به نقطه ذوب رزین پایه نزدیک باشد.

نتایج آزمایش دمای خمش تحت بار، یک شاخص مفید برای یک پلیمر زمانی که زیر فشار وزنی قرار می‌گیرد، است. عوامل دیگری مانند زمان قرار گرفتن در معرض دما، سرعت افزایش دما و شکل هندسی سقف همگی بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارند.

اندازه‌گیری HDT برای یک گرید پلیمری خاص نیز به رزین پایه و وجود عوامل تقویت کننده، پرکننده‌ها یا نرم کننده‌ها بستگی دارد.

 

 

چرا می‌توان ورق سقف پلی روف را برای مناطق بسیار گرم با خیال راحت خریداری کرد؟

پوشش‌های یو پی وی سی سپیدفام وارنا دارنده گواهینامه ISO 75 ، ماندگاری شکل این سقف‌های پلیمری را تحت آزمایش HDTUL تا دمای 70 درجه سانتیگراد تضمین می‌کنند.

 

چرا می‌توان ورق سقف پلی روف را برای مناطق بسیار گرم با خیال راحت خریداری کرد؟

 

ورق‌های ضد‌ضربه و ضد‌حریق وارنا با وزنی سبک و دوامی 50 ساله عرضه می‌شوند و دارای ضمانت شرکتی می‌باشند.  برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع محصولات مدرن پلی روف و قیمت به روز آن، با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

 

5495291 – 0911

0465839 – 0912

0465837 – 0911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =