اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   سقف شیبدار چیست و مزایای استفاده از آن

سقف شیبدار چیست و مزایای استفاده از آن

  • 464 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 سال پیش
Rate this post

محبوبیت بالای سقف شیبدار

سقف شیبدار یکی از محبوب ترین اشکال سقف موجود است. اگرچه ساخت سقف شیبدار در ابتدا می تواند نسبتاً دلهره آور باشد، اما نتیجه نهایی همیشه ارزشمند است.

سقف شیبدار

 

سقف شیبدار چیست ؟

سقف شیب دار: با دوضلع شیبدار که در یک خط الراس به هم می رسند، شناخته می شود که دیوارهای انتهایی با شکل مثلثی که در آن ایجاد می شود، مشخص شده است. سقف شیبدار که به عنوان سقف شیروانی یا قله نیز شناخته می شود و با نوک تیز نمادینش به راحتی قابل تشخیص است. سقف های شیبدار چهاروجهی یا دوجهی طراحی می شوند. سقفهای شیبدار چهاروجهی، هرمی شکل هستند و ساخت انها پیچیده تر است. نشان داده شده است که آنها دارای مقادیر بیشتری از نیروی باد هستند و هزینه های اولیه بیشتری دارند. سقفهای شیبدار دو وجهی، مثلثی هستند و ساخت آن آسان تر است و هزینه اولیه آنها کمتر است. در اکثر موارد سقف ها دارای جزییات متعددی هستند.

 

 

عکس انواع مدل های سقف شیبدار

با استفاده از پوشش مناسب در سقف شیبدار خود ،کارایی آن را افزایش دهید!

سقف های شیب دار را می توان در ساختمان های امروزی و سنتی تر به طور یکسان استفاده کرد. اگرچه ساختار سقف های شیبدار اغلب بسیار شبیه است،  اما نوع پوشش استفاده شده و محصول نهایی می توانند بسیار متفاوت باشند. طراحی سقف شیبدار با معماری صنعتی بیشتر با پانل های ذوزنقه ای رایج است. بنابراین در دستیابی به موارد زیباشناسی با توجه به کاربری پروژه می توان قالب پوشش ها رو تغییر داد.

عملکرد سقف شیبدار در مقایل یاد

با استفاده از سقف شیبدار از مشکلات باد و باران رهایی یابید

سقف های شیب دار باعث می شود برف و باران به راحتی از سقف سر بخورد این باعث نشتی کمتری می شود زیرا هرگونه تجمعی را از بین می برد و جایی برای استخر آب نیست.  این بدان معنی است که احتمال تجمع آب باران بسیار کمتر است، هرگونه آسیب ناشی از وزن اضافی بعید است، و تعمیر و نگهداری حداقل است.

فشار باد در سقف های شیب دار دارای اهمیت می باشد. زیرا باد یک نیروی جانبی دینامیکی است. نیروهای دینامیکی، نیرویی های هستند که مقدارشان وابسته به زمان است و در طول زمان تغییر می کنند و لذا جزء نیروهای تصادفی قرار می گیرند. بنابراین در هنگام نصب پوشش سقف شیبدار باید به این مسئله توجه شود.

مقرون به صرفه بودن سقف های شیبدار

سقف های شیبدار از نظر هزینه و مواد مقرون به صرفه هستند و نصب آن هزینه کمتری دارد، زیرا مواد کمتری برای ساخت قالب سقف شیروانی و ضایعات کمتری نسبت به سقف های دیگر دارد. دیگر سقف ها زمان و نیروی کار بیشتری را درگیر خود خواهد کرد.

موضوعات مهم در سقف شیب دار

 نمای سقف شیب دار:

نوع پوشش در نصب سقف تاثیر می گذارد. مثلا نصب سقف های شیب دار با قالب ذوزنقه بسیار ساده تر است.

شیب در سقف های شیب دار:

در سقف های شیبدار باید به شیب سقف توجه شود زیرا این مسئله برای در نظر گرفتن همپوشانی های پوشش های سقفی دارای اهمیت است. زمانی که شیب سقف کم هست باید در هر همپوشانی 40 سانتی متر در نظر گرفته شود. هرچه شیب سقف بیشتر باشد می توان میزان همپوشانی ها را کمتر در نظر گرفت. عنوان زاویه برحسب درجه انحراف سطح آن از افق بیان می شود. یک سقف مسطح در هر دو مورد دارای گام صفر است. تمام سقف های دیگر شیب دار هستند. هدف اصلی از شیب بندی سقف، هدایت مجدد باد و بارش است، چه به صورت باران یا برف. بنابراین، در مناطق آب و هوایی که بارش باران و برف کم هست معمولا شیب سقف کمتر است و در مناطقی که برف­گیر و بارانی هست برای زهکشی مناسب سقف معمولا سقف های شیروانی دارای شیب بیشتری است.

طراحی سقف های شیبدار به گونه ای است که باعث افزایش دوام و در نتیجه طول عمر بالایی می شود. آنها نه تنها از نظر ساختاری سالم هستند به دلیل طراحی تضمین می کند هر وزنی به طور مساوی در کل سقف توزیع شود.

اهمیت انتخاب نوع متریال سقف  شیبدار:

در سقف های شیب دار طیف گسترده ای از پوشش های سقفی و لوازم جانبی سقف  استفاده  می شود. بهتر است در انتخاب پوشش های سقفی از متریالی استفاده شود که سازگار با محیط زیست باشد، زیرا به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. یکی از متریال های سازگار با محیط زیست پوشش های سقفی یو پی وی سی است که علاوه بر ویژگی فوق، دارای ویژگی های دیگری می باشد از جمله:

  •  عدم خوردگی پوسیدگی
  • تحمل بار تا ۵۵۰ کیلوگرم
  • ضربه پذیری بالا
  • خود خاموش شوندگی
  • عایق صوتی تا ۳۰دسی بل
  • عایق حرارتی
  • قابلیت قوس پذیری ۲۰سانتی متر در هر متر مربع

ویدیو سقف شیبدار

جمع بندی نهایی:

به طور خلاصه: ملاحظات دخیل در انتخاب یک سقف شیب دار شامل در دسترس بودن و هزینه مصالح، زیبایی شناسی، سهولت یا دشواری ساخت، عوامل اقلیمی مانند باد و بار احتمالی برف،  و قوانین ساختمانی محلی است.

از ساخت سقف های شیبدار در کارگاه ها، کارخانه ها، سالن های سینما، سالن ها، سالن ها، انبارها، آشیانه ها، روستاها و در مناطق تپه ای استفاده می شود.

تماس با ما

خرید پوشش سقف مناسب از تولید کننده

ما در کار خانه سپید فام وارنا محصولات پوشش سقف شیبدار را از متریال یو پی وی سی در انواع و طرح های مختلف و رنگ‌بندی شکیل تولید میکنیم .

شما میتوانید بدون هیچگونه دغدغه این محصول را به صورت عرضه مستقیم از کارخانه تهیه فرمایید .برای تهیه کافیست با کارشناسان فروش کارخانه سپید فام وارنا در ارتباط باشید.شماره های تماس ما در صفحه ارتباط با ما موجود می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =