اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   خرید سوله دست دوم ارزان ؛ قیمت سوله کارکرده

خرید سوله دست دوم ارزان ؛ قیمت سوله کارکرده

  • 376 بازدید
  • تاریخ انتشار: 10 ماه پیش
5/5 - (7 امتیاز)

خرید سوله دست دوم ارزان ؛ قیمت سوله کارکرده

شاید شما هم عباراتی مانند ” قیمت خرید سوله دست دوم ارزان تر است” یا ” اگر کیفیت یا نوع سوله برایتان چندان مهم نیست، بهتر است سوله دست دوم را ارزان تر از سوله نو بخرید” بسیار شنیده باشید.

سوله ها اغلب به صورت شیروانی و در متراژهای بالا اجرا می‌شوند و بالطبع قیمت اجرای آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این میان برای  افرادی که به دنبال ساخت سوله ارزان تری هستند؛ ممکن است سوالاتی در خصوص خرید سوله دست دوم وجود داشته باشد.

سوله دست دوم

سوله‌های کارکرده یا دست دوم قبلا مدتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و قطعات و پروفیل‌های آنها از لحاظ کیفیت رنگ و مقاومت سازه دچار مشکل هستند. اما سازه ای که به اسم سوله دست دوم خریداری می‌کنید از استانداردهای سازمان نظام مهندسی برخوردار نیست و غالبا قیمت سوله دست دوم نیز ارزان تر نیست.

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم آیا اساسا چیزی به نام سوله دست دوم وجود دارد؟ آیا خرید و قیمت سوله دست دوم ارزان تر و مقرون به صرفه تر است؟

 

 

 

 

دلایل خرید سوله دست دوم

صرف تنها وجود دلایل زیر نمی‌تواند توجیه مناسبی برای خرید سوله دست دوم باشد. عبارات جاافتاده‌ای که بسیاری از افراد را ترغیب به خرید سوله کارکرده می‌کند عبارتند از:

 

  • قیمت سوله دست دوم ارزان تر است.
  • سوله کارکرده با سوله نو فرق چندانی ندارد.
  • زمان ساخت سوله دست دوم سریعتر و تحویل آن آسان‌تر است.
  • خرید سوله کارکرده از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • اگر کیفیت سوله در اولویت کار شما نیست، پس خرید سوله دست دوم بهتر از خرید سوله نو است.
  • مقاومت و طول عمر سوله کارکرده مشابه سوله نو است.

 

 

مشکلات سوله دست دوم

 

سوله دست دوم

 

خوردگی یا پوسیدگی سوله دست دوم

برای خرید سوله دست دوم با توجه به اینکه رنگ اکثر قطعات دچار زنگ زدگی یا خوردگی شده نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد و ترمیم دارند. با توجه به اینکه اسکلت سوله‌ها مهمترین و پرهزینه‌ترین بخش ساختار سازه‌ها است، قیمت خرید رنگ و دستمزد آن هزینه سنگینی بر دوش شما خواهد گذاشت. در نتیجه قیمت سوله دست دوم را بالاتر می‌برد.

اما با خرید سوله‌ دست دوم – با وجود رنگ آمیزی مجدد نیز – نمی‌توان کیفیت مطلوب را به آن برگرداند.

 

زنگ زدن و خوردگی پیچ‌ها (اتصالات زنگ زده سوله دست دوم)

اغلب سوله‌های کارکرده دارای پیچ و مهره‌های زنگ زده و پوسیده هستند و باید با نو تعویض شوند. برای جبران خوردگی قطعات فرسوده سوله دست دوم از روش‌هایی استفاده می‌شود که بعضا باعث کاهش ضخامت و ابعاد پروفیل سازه و در نتیجه کاهش مقاومت آن می‌شود. این باعث می‌شود تا در شرایط جوی سخت، با یک سوله ضعیف و نیز خطرات زیادی مواجه شوید.

 

قیمت تمام شده بالاتر و خطرات جانبی

همراه با خرید سوله دست دوم پرداخت هزینه‌های اضافی به مرور زمان و خطرات جانی و فرو ریختن سقف سوله‌ – بر اثر بار برف و باد – را نیز برای خود می‌خرید. (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید ویدئوهای مربوط به ریزش سقف سوله‌های کارکرده را نیز مشاهده نمایید). این به مرور زمان قیمت سوله دست دوم را افزایش می دهد.

 

نصب سقف سوله دست دوم

مشکلات ناشی از نصب پوشش سقف سوله‌های کارکرده 2 حالت دارد.

  1. سقف سوله‌های صنعتی یا حتی سوله‌های کوچک دست دوم قبلا امتحان خود را پس داده‌اند. به این معنا که زیر نور خورشید و اشعه یو وی و در معرض فشار و سنگینی باد و برف قرار گرفته‌اند. فشار وارد بر سوله به مرور زمان بیشتر می‌شود و در نهایت باعث خستگی سازه و آسیب پذیری بیشتر آن می‌شود. در نتیجه سوله‌ کارکرده نه تنها سقف مقاومی ندارد؛ بلکه سوله ارزان قیمتی نیست و هزینه اضافی نیز بر دوش شما می‌گذارد.

 

مقاله مرتبط: مقاوم ترین ورق سقف سوله کدام است؟

 

 

  1. اکثر سازه‌هایی که با اسم ” سوله دست دوم ” برچسب میخورند از لوله‌های اسقاطی، آهن آلات ضایعاتی و پروفیل‌های زنگ زده و بی‌کیفیت استفاده می‌شود. در واقع این قطعات اصلا برای یک سوله کارکرده نیستند بلکه به طور مجزا و فقط به خاطر ارزان‌تر بودن خریداری می‌شوند و برای سود بیشتر در 2 یا 3 دست یا بیشتر می‌چرخند تا نهایتا به خریدار سوله دست دوم می‌رسد.

پس مشاهده می‌فرمایید که خرید سوله دست دوم تحت هر 2 شرایط به ضرر خریدار تمام می‌شود.

 

پاسخ به مشکلات ناشی از قیمت و خرید سوله دست دوم

بعلاوه در نهایت هم اگر مشکل زودهنگامی برای سوله شما پیش آید جواب این است: “سوله دست دوم همین است و نباید انتظار بیشتر از این داشته باشید.”

اینها تنها گوشه‌ای از تجربیات بازگو شده از خریداران سوله‌های دست دوم است.

 

 

آیا سوله دست دوم واقعا “سوله دست دوم” است؟

سوله دست دوم

در اغلب موارد خیر. همان طور که گفتیم این سوله‌ها مجموعه آهن آلات، لوله‌ها و ضایعات سوله‌های ارزان و بی‌کیفیت به هم جوش خورده و سر هم‌بندی شده هستند که عملا توان استفاده مجدد به عنوان سوله جدید را ندارد. (حتی اگر رنگ آمیزی و یا بازسازی شوند).

رنگ‌آمیزی و یا سنگ پاشی – جهت خرید و فروش سوله دست دوم و جلب رضایت خریدار – روی این قطعات انجام می‌شود تا به اصطلاح ظاهر باآبرویی پیدا کنند.

 

سوله دست دوم

چه نکاتی را باید قبل از خرید سوله دست دوم رعایت کنیم؟

هنگام خرید سوله دست دوم به این نکات توجه کنیم:

  • بار برف و باران در همه شهرها یکی نیست و دارای دفترچه محاسبات متفاوتی است. پس خرید سوله در کرج با خرید سوله در اهواز متفاوت می‌باشد.
  • بررسی دفترچه محاسبات برای سوله دست دوم و لزوم رعایت استانداردهای سازمان نظام مهندسی. (که اغلب این تاییدیه ها وجود ندارد).
  • دقت در رنگ آمیزی و پوشش های به کار رفته روی قطعات سوله (توجه به زنگ‌زدگی‌ها و خوردگی‌های سوله)
  • قیمت سوله دست دوم کیلویی بهتر از قیمت متر مربع است.
  • بررسی پیچ و مهره‌ها – رفترها و قاب اصلی و … و اطمینان از وجود همه قطعات سازه سوله.
  • همراه بردن متخصص یا کسی که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارد و می‌تواند به شما کمک کند.
  • اطلاع از محل نصب قبلی سوله کارکرده

 

چرا قیمت سوله دست دوم یا کارکرده ارزان نیست؟

آیا واقعا قیمت سوله دست دوم ارزان تر است؟ شاید در چند مورد خاص قیمت سوله کارکرده ارزان تر از قیمت سوله نو باشد؛ اما وقتی پای هزینه های جانبی مانند تعویض اتصالات فلنچی و پیچ و مهره ها، رنگ آمیزی، تعویض قطعات، هزینه جرثقیل و … به میان آید، آن وقت هزینه تمام شده خرید سوله دست دوم بیشتر محاسبه شده است.

اگر با توجه به قیمت روز آهن و فولاد، قیمت سوله دست دوم مورد نظر خود را محاسبه کنید؛ در اغلب موارد قیمت سوله کارکرده شما با قیمت سوله نو تفاوتی نخواهد داشت.

سوله دست دوم

 

آیا نباید به هیچ وجه سوله کار کرده بخریم؟

 

در این مقاله به مشکلات اغلب افراد برای خرید سوله دست دوم و مسائل پیرامون آن صحبت کردیم. اما به این معنا هم نیست که کارفرمای صادقی وجود ندارد که قصد فروش سوله دست دوم خود را با ایرادات جزئی آن داشته باشد. اگر این سازه‌ها تاییدیه نظام مهندسی را داشته باشند؛ و از افراد قابل اطمینانی خریداری شوند، می‌توانند 20 – 30% در هزینه تمام شده سوله شما صرفه جویی کنند.

 

 

راه حل مناسب برای خرید سوله ارزان قیمت به جای خرید سوله دست دوم

با توجه به نکات ذکر شده فوق حال سوال این است: اگر بخواهیم یک سوله ارزان و مقاوم بخریم که کار کرده هم نباشد چه باید کرد؟

پاسخ ساده است: شما می‌توانید برای سوله‌های کوچک از تیر ورق استفاده کنید که به صرفه تر از خرید سوله دست دوم است.

اگر هم قصد خرید سوله صنعتی یا سازه‌های بزرگ را دارید اجرای سوله سبک خرپایی بهترین گزینه است. در هر 2 صورت هزینه اجرای سوله ارزان تر از قیمت ساخت سوله دست دوم – همچنین قابل اطمینان تر – خواهد بود.

 

مزایای اجرای سوله سبک یا خرپا ( جایگزین خرید سوله دست دوم )

سوله دست دوم

سوله قوسی سبک یا خرپایی به جای خرید سوله صنعتی دست دوم

 

یک خرپا به شکل مثلث یا متشکل از تعدادی مثلث است. این نوع طراحی مقاوم و مقرون به صرفه است؛ زیرا به سازنده اجازه می‌دهد از مصالح کمتری برای به دست آوردن نتیجه مشابه استفاده کند.

از جمله برخی مزایای سوله‌های سبک یا خرپایی عبارتند از:

  • خرپاها سریع و آسان نصب می‌شوند.
  • بسیار مقاوم و سبک تر هستند.
  • محیط بیشتری را پوشش می‌دهند.
  • توزیع بار را متعادل می‌کنند.
  • جایگزین ارزان تر و مطمئن تری به جای خرید سوله دست دوم هستند.

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله سقف سوله سبک را مطالعه فرمایید.

 

سوله دست دوم

سپیدفام وارنا تولیدکننده انواع سقف سوله با قیمت ارزان

سوله سبک اقتصادی UPVC به جای خرید سوله کار کسبک – محصول سپیدفام وارنا

 

سپیدفام وارنا اولین تولیدکننده ورق یو پی وی سی UPVC برای سقف و دیوارپوش‌ سوله های صنعتی – سوله‌های کوچک – سوله سبک مرغداری و دامداریسقف ارزان برای پارکینگ و سایبانخرید سقف ویلایی از درب کارخانه و با قیمت مناسب می‌باشد.

این ورق های سقفیِ سبک وزن، ضد آب، انعطاف پذیر و مقاوم؛ بهترین گزینه برای ساخت و اجرای سوله های سبک و اقتصادی می‌باشند.

سقف سوله سپیدفام وارنا جایگزینی ارزان و مقاوم به جای خرید سوله دست دوم شماست.

 

این ورق های سوله ای با ضخامت و کیفیت‌های متفاوت – با قیمت مناسب برای هر نوع بودجه – با ارسال آسان از درب کارخانه عرضه می‌شوند.

 

 

سوله دست دوم

خرید سازه سوله ارزان قیمت یو پی وی سی UPVC – تولیدکننده سپیدفام وارنا

 

 

جهت استعلام قیمت روز سوله با ورق های یو پی وی سی لطفا با مشاوران وارنا تماس حاصل نمایید:

0912-0465837

0912-0465839

0911-5495291

 

 

برچسب ها:

قیمت سوله دست دوم در کرج –  قیمت سوله دست دوم در اصفهان –  قیمت سوله دست دوم در شیراز –  قیمت سوله دست دوم در تهران –  قیمت سوله دست دوم در گیلان –  قیمت سوله دست دوم در مشهد –  قیمت سوله دست دوم در اهوازخرید و فروش سوله دست دومسوله دست دوم ارزان قیمتخرید سوله کوچک دست دومفروش سوله دست دومخرید سازه سوله دست دومقیمت زد سوله دست دومسوله صنعتی دست دومسوله ارزان دست دوم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =