اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   خرید حلب رنگی سقف + قیمت ؛ چگونه معایب حلب شیروانی را رفع کنیم؟

خرید حلب رنگی سقف + قیمت ؛ چگونه معایب حلب شیروانی را رفع کنیم؟

  • 506 بازدید
  • تاریخ انتشار: 10 ماه پیش
5/5 - (8 امتیاز)

خرید حلب رنگی سقف + قیمت ؛ چگونه معایب حلب شیروانی را رفع کنیم؟

خرید حلب رنگی قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع سقف‌های شیروانی دارد. شاید می‌پرسید چرا؟ اما قبل از پرداختن به معایب و مزایا و قیمت حلب سقف؛ بهتر است ابتدا مشخص کنیم منظور از آن و ارتباطش با انواع ورق‌های گالوانیزه چیست. آیا گزینه بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری به جای خرید حلب رنگی برای سقف ساختمان شما وجود دارد یا خیر؟

 

حلب سقف چیست؟

این نوع پوشش بام بیشتر با اسم حلب رنگی یا حلب سقف شیروانی شناخته می‌شود. در واقع حلب همان ورق فلزی است که با قلع یا با فلز روی جهت محافظت بیشتر پوشش داده می‌شود و یکی از کاربردهای آن، پوشش انواع سقف شیروانی یا شیبدار است.

 

انواع پوشش حلب رنگی سقف کدام است؟

با اعمال یک لایه نازک از مواد محافظ بر روی ورق های آهنی یا فولادی، مقاومت سقف در برابر عوامل شیمیایی، الکتروشیمیایی، مکانیکی یا محیطی که می‌تواند به آن آسیب برساند، افزایش می‌یابد. قیمت خرید حلب رنگی یا بدون رنگ متفاوت و بسته به جنس پوشش و ضخامت آن متغیر است.

از طرفی این پوشش‌ها دارای محدودیت‌ها و معایبی نیز هستند که باید قبل از انتخاب و اعمال آن‌ها در نظر گرفته شوند. عمده پوشش‌های حلب سقفی، قلع اندود یا روی اندود می‌باشند.

 

 

 

قیمت خرید حلب رنگی قلع اندود ارزان‌تر است یا روی اندود (ورق گالوانیزه) ؟

خرید حلب رنگی

فلزات قلع اندود پوشش نازک تری روی فولاد یا آهن ایجاد می‌کنند و نقطه ذوب پایین‌تری دارند. به این معنا که سریعتر از حلب گالوانیزه آب می‌شوند. اگرچه ورق قلع اندود قیمت ارزان تری نسبت به ورق رنگی یا ورق‌های گالوانیزه بی‌رنگ دارد اما حلب رنگی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

برای مثال قیمت خرید حلب رنگی  050 – عرض 125 سانت و ضخامت  0/4 میل – هر کیلوگرم  56 تا 60 هزار تومان می‌باشد. (قیمت 25 تیر 1402)

قیمت حلب 2 متری شیروانی – طول 2 متر و عرض 1 متر و ضخامت 0/5 میل تقریبا 525 هزار تومان هر برگ.  (قیمت 25 تیر 1402)

محاسبه قیمت ورق شیروانی بر اساس وزن هر برگ ورق رنگی X قیمت هر کیلوگرم خرید حلب رنگی می‌باشد.

به همین ترتیب قیمت ورق شیروانی رنگی 6 متری (حلب رنگی) با مشخصات فوق 000, 575,1 تومان – در همین تاریخ می‌باشد.

خرید حلب رنگی

  1. ورق سقف قلع اندود (تین پلیت – Tin Plate)

 

 

 

ورق حلبی یا تین پلیت به فولاد یا آهنی گویند که با روکش قلع پوشش داده شده است. قلع به عنوان یک مانع برای جلوگیری از خوردگی یا اکسیدشدن هوا با فلزات عمل می‌کند.

همان‌طور که در بالا گفتیم ورق قلع اندود قیمت ارزان تری نسبت به قیمت خرید حلب رنگی (ورق رنگی شیروانی) دارد. این قیمت با توجه به کارخانه سازنده، وزن و ضخامت ورق محاسبه می‌شود. برای مثال قیمت حلب قلع‌اندود فولادی هفت الماس نسبت به قیمت حلب سقفی فولاد مبارکه متفاوت است.

خرید حلب رنگی از جنس قلع اندود با ورق گالوانیزه تفاوت‌هایی دارد. در این جا به معایب و مزایای این ورق‌های شیروانی می‌پردازیم:

 

مزایای ورق قلع اندودی

  • انعطاف پذیرتر از ورق گالوانیزه
  • قابلیت چکش خواری بالا
  • رسانای قوی تری برای جریان الکتریکی نسبت به ورق رنگی است.
  • قیمت سقف قلع اندودی ارزان تر از قیمت حلب رنگی است.

معایب حلب سقف قلع اندودی

  • ایجاد پوششی نازک و آسیب پذیر در مقابل خش و برش
  • حساس و شکننده تر نسبت به ورق حلب شیروانی
  • نقطه ذوب پایین تر و مقاومت کمتر در برابر گرما و شرایط سخت آب و هوایی

خرید حلب رنگی

  1. حلب سقف با پوشش گالوانیزه

گالوانیزه کردن به عمل پوشاندن سطح آهن، فولاد و غیره با فلز روی گویند – که با فرو بردن فلز در رویِ مذاب یا با آبکاری الکتریکی که هر دو جزء فرایند رسوب دهی هستند – انجام می‌شود که به آن حلب شیروانی یا ورق گالوانیزه گویند. با توجه به نوع کارخانه تولیدکننده، قیمت روز آهن‌آلات، کیفیت پوششی سطح آهن، ضخامت و ابعاد آن، برای خرید حلب رنگی قیمت متفاوتی محاسبه می‌شود.

 

 

معایب و مزایای خرید حلب رنگی سقف شیروانی

برای اینکه بدانید با خرید حلب سقف چه به دست می‌آورید و چه از دست می‌دهید؛ توجه شما را به لیست مزایا و معایب آن جلب می‌کنیم:

 

مزایای خرید حلب رنگی شیروانی

وزن سبک

یکی از مزایای خرید حلب رنگی شیروانی وزن نسبتاً سبک آن نسبت به پوشش‌های سنتی سقف است. یعنی حدود 10 تا 14 کیلوگرم در هر متر مربع، که حدود یک سی ام وزن دیوار آجری است.

 

مقاومت بالا

خرید حلب رنگی

ورق رنگی سقف دارای استحکام خوبی است و می‌توان از آن به عنوان پانل سقفی باربر استفاده کرد. با پاشش رنگ بر ورق‌های گالوانیزه، مقاومت خوبی در برابر خمش و فشار پیدا خواهند کرد.

رنگ بندی بالا  و متنوع

امروزه بیشتر مردم از حلب های رنگ روشن برای سقف شیروانی خانه خود استفاده می‌کنند. این کار علاوه بر افزایش زیبایی ظاهر سقف فلزی، طول عمر آن را نیز بیشتر می‌سازد.

 

ضد آتش و دوستدار محیط زیست

با خرید حلب رنگی شیروانی می‌توانید از سقف خود در برابر آتش محافظت کنید. ضمن آنکه فلزات موادی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست نیز هستند.

 

نصب حلب شیروانی

نصب ورق رنگی سقف ساده و راحت است و می‌تواند زمان ساخت سقف را کوتاه تر سازد.

 

معایب خرید ورق رنگی شیروانی

در کنار مزایای خرید حلب رنگی سقف معایب قابل توجهی نیز به چشم می‌خورد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

خرید حلب رنگی

 

 

رایج ترین مشکلات خرید حلب رنگی سقف شیروانی عبارتند از:

 

  • قیمت حلب رنگی برای سقف

یکی از معایب بزرگ خرید حلب رنگی قیمت بالای آن نسبت به قیمت اغلب ورق‌های سقف شیروانی است. این به دلیل نوسانات ارز – افزایش قیمت آهن و فولاد – عملیات گالوانیزاسیون و پوشش رنگ به کار رفته روی فلزات است.

 

  • زنگ زدگی با گذشت زمان

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از خرید حلب رنگی سقف به آن توجه کنید – علاوه بر قیمت حلب رنگی شیروانی – مقاومت ورق در برابر خوردگی است. حتی باکیفیت ترین پوشش های رنگ سقف گالوانیزه – به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، هنگام نصب حلب یا طی حمل و نقل و جابه جایی – رنگ روی آنها کنده می‌شود و آهن زیر آن به سرعت شروع به زنگ زدن می‌کند که غالبا بسیار زودتر از زمان مورد انتظار نیاز به بازسازی و تعمیرات پیدا می‌کنند.

 

  • عدم تطابق رنگ

  • با توجه به خوردگی زودهنگام سقف های گالوانیزه که در مورد قبل اشاره شد – چنانچه پس از مدتی سقف شما نیاز به بازسازی داشته باشد و مجبور شوید حلب رنگی جدیدی بخرید – پیدا کردن تطابق دقیق رنگ ورق جدید با نوع قبلی آسان نخواهد بود.

 

  • انقباض و انبساط اتصالات فلز

این مورد یکی از مشکلات قابل توجه در خرید حلب رنگی است. فلزات با گرم و سرد شدن منبسط و منقبض شوند. حلب سقف نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه اتصالات پیچ و واشر‌های این ورق‌ها به مرور زمان جابه جا می‌شود و یک باد شدید احتمال ریزش سقف را افزایش می‌دهد.

 

  • سروصدای حلب شیروانی

شاید بگویید افزودن عایق در اتاق زیر شیروانی حلب می‌تواند این مشکل را حل کند. اما این کار به جز اینکه هزینه‌های زیرسازی سقف شما را افزایش دهد، فایده دیگری ندارد.

خرید حلب رنگی

 

 

قیمت انواع حلب سقف شیروانی

قبل از خرید حلب رنگی برای سقف ساختمان خود، به قیمت روز انواع ورق‌های شیروانی توجه داشته باشید. بسیاری از پوشش‌های موجود در بازار مانند ورق های UPVC علاوه بر اینکه قیمت ارزان تری نسبت به پانل‌های گالوانیزه یا قلع اندود دارند؛ مشکلات و معایب این ورق های سقفی را نیز حل می‌کنند که در انتهای مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در زیر به قیمت خرید حلب چینی و ذوزنقه‌ای – رایج ترین ورق های گالوانیزه رنگی – می‌پردازیم:

 

قیمت ورق گالوانیزه رنگی چینی

ورق رنگی چینی همان گونه که از اسمش پیداست صادرات کارخانجات چین است که به دلیل تنوع ضخامت و کیفیت؛ طیف زیادی از بودجه‌ها و مصرف کننده ها را هدف می‌گیرد.

برای مثال قیمت حلب رنگی چینی به رنگ قرمز با ضخامت 0/4 به صورت رول از تهران تقریبا 48 هزار تومان در بازار تهران خریداری می‌شود. (قیمت 25 تیر 1402)

حلب رنگی ذوزنقه قیمت

قیمت حلب شیروانی طرح ذوزنقه یکی از فرمینگ های ورق شادولاین است که قیمت تقریبا یکسانی دارند. قیمت حلب رنگی کرکره ای کمی ارزان تر از طرح ذوزنقه می‌باشد.

میزان خرید حلب رنگی شیروانی ذوزنقه و ورق سینوسی یا کرکره ای بیشتر از سایر انواع ورق های گالوانیزه است.

قیمت هر کیلوگرم ورق شیروانی ذوزنقه ای به تاریخ 25 تیر 1402 – عرض 125 سانت، ضخامت 0/5 میل و طول 1 متر از کارخانه هفت الماس – تقریبا 47 هزار تومان می‌باشد.

 

قیمت حلب رنگی طرح سفال شیروانی

نوع دستگاه به کار رفته نیز در قیمت خرید حلب رنگی سفالی تاثیر می‌گذارد. به دلیل طراحی پیچیده تر – نوع دستگاه استفاده شده و پرس کاری متفاوت حلب طرح سفال قیمت بالاتری دارد و بیشتر برای سقف‌های تزیینی و در آب و هوای معتدل استفاده می‌شوند.

 

هنگام خرید حلب رنگی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده حلب رنگی شیروانی کدام است؟

میزان تقاضا – دخالت نوسانات ارز در تعیین قیمت آهن‌آلات – کیفیت و ضخامت پوشش رنگ – برند تولیدکننده ورق حلبی – ابعاد و ضخامت – رنگ حلب – هزینه حمل و نقل، نصب سقف و … همگی در قیمت حلب رنگی سقف ساختمان تاثیر دارند.

حلب

 

بهترین جایگزین برای خرید حلب رنگی سقف کدام ورق شیروانی است؟

مهمترین معیار برای اغلب افرادی که ورق سقف باکیفیت را بالای سر خود مناسب می دانند، مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. شاید شما هم شنیده باشید که اکثر افراد از چکه کردن و سوراخ شدن سقف ساختمان خود شکایت می‌کنند. سقف‌های فلزی – گالوانیزه یا حلب های شیروانی به سرعت دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شوند. نه تنها در هوای مرطوب بلکه در هوای گرم و با تغییرات دما نیز شاهد تغییر مکان ورق ها و شل شدن پیچ و بست های آن بوده‌ایم.

در این جا قصد نداریم تنها از مشکلات خرید حلب رنگی بگوییم؛ بلکه راه حل بهتری وجود دارد و آن هم خرید ورق رنگی UPVC است. چرا بهتر است به جای حلب رنگی ورق یو پی وی سی بخریم؟

 

مزایای ورق های پلی وینیل کلراید یا یو پی وی سی (UPVC)

ورق های قوسی سقف UPVC سپیدفام وارنا جایگزین ارزان قیمت حلب رنگی

 

 

 

این سقف‌های بادوام و زیبا فواید ارزشمندی دارند که مشکلات ناشی از خرید حلب رنگی و ورق‌های گالوانیزه را رفع کرده‌اند.

 

  • قیمت مقرون به صرفه و هزینه زیرسازی ارزان سقف
  • عدم خوردگی و پوسیدگی ورق‌ها
  • اورلپ یا هم پوشانی 100% ورق‌ها
  • در انواع بیرنگ – مات – رنگبندی بالا
  • ضد ضربه و ضد خش
  • عدم تغییر حجم و سطح ورق‌ها در هوای بسیار گرم و بسیار سرد
  • سبک وزن و قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان

 

 

مهمترین برتری خرید ورق شیروانی UPVC نسبت به خرید حلب رنگی چیست؟

 

ورق یو پی وی سی شیروانی محصول سپیدفام وارنا

 

یکی از دلایلی که ورق های یو پی وی سی با سرعت فزاینده‌ای در صنعت ساختمان سازی و بخصوص سقف و دیوارپوش‌ها در حال رشد هستند؛ خاصیت عایق بودن آنهاست. به عبارت بهتر – برخلاف ورق‌های رنگی شیروانی – مشکلات گرم شدن فضای زیر سقف را ندارند.

آنها بدون نیاز به ایزوگام – پشم سنگ – پشم شیشه و … و با هزینه بسیار کمتر و رعایت استانداردهای بهداشتی جز سقف‌های مقرون به صرفه و با عمر مفید زیاد شناخته شده‌اند.

 

کاربرد سقف ارزان و بادوام UPVC

به همین دلیل و همچنین امنیت بالا و بهداشتی بودن سقف یو پی وی سی از آن بیشتر برای سقف پارکینگ – سایبان – پاسیو – سقف سر در حیاطسقف سوله دام و … استفاده می‌شود.

طول عمر مفید ورق های شیروانی یو پی وی سی بین 40 تا 50 سال است. در این مدت چنانچه استانداردهای نصب ورق ها را به خوبی رعایت کرده باشید از هر گونه هزینه تعمیرات سقف بی نیاز خواهید بود.

مشاوره رایگان – خرید ارزان – ارسال سریع و نصب حرفه‌ای ورق‌های سقف ساختمان خود را به سپیدفام وارنا بسپارید تا در کمترین زمان ممکن بهترین سقف را در خانه خود تجربه کنید.

ما همه معایب ورق حلب رنگی را با تولید ورق شیروانیUPVC  درکارخانجات سپیدفام وارنا برطرف کرده‌ایم.

لطفا برای اطلاع از جدیدترین قیمت‌های ورق رنگی UPVC – و مقایسه آن با قیمت حلب رنگی سقف – با متخصصان باتجربه گروه وارنا تماس بگیرید:

 

0911-5495291

0912-0465837

0912-0465839

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 20 =