اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  کاربرد ورق های یو پی وی سیوبلاگ   »   سقف با دوام مرغداری

سقف با دوام مرغداری

  • 550 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 سال پیش
Rate this post

خرید سقف با دوام مرغداری با تکنولوژی جدید

یکی از صنایع اصلی و استراتژیک هر کشور ی صنعت طیور می‌باشد .این صنعت تاثیر مستقیم و به سزایی در اقتصاد کشورها دارد .ویک تولید ملی به حساب می آید .یکی از مشکلات که این صنعت با آن درگیر است .نداشتن سقف با دوام مرغداری می‌باشد .زیرا سقف های معمول بعد مدتی فرسوده و دچار پوسیدگی می شوند . در این مقاله سعی داریم تا شما را با متریال سقف مقاوم مرغداری آشنا کنیم .

 

سقف با دوام مرغداری

رشد قابل توجه طیور در سالیان اخیر

امروزه در اغلب مناطق گرم یا سرد دنیا طیور به طور گسترده‌ای پرورش داده می شود. زیرا عوامل موثر  در پرورش متراکم در صنعت طیور قابل کنترل است. مرغ از جمله حیواناتی است .که توجه بساری از فعالان صاحب نظر در زمینه جوجه کشی  و همچنین پرورش دهندگان را به خود جلب کرده است .

این حیوان به دلیل سود آوری بالا که حاصل از فروش تخم و گوشت ،و جوجه دارد .محبوبیت خاصی در بین پرورش دهندگان و حتی مصرف کنند گان ایجاد کرده است .

بنابراین در این صنعت زنجیره تامین، یکی از استراتژی های رقابتی مهم برای افزایش بهره وری و سوددهی است. مدیریت زنجیره تامین منجر به تغییر تفکر مدیران در جهت یکپارچه سازی تمام مراحل تهیه و توزیع این محصول می شود.چون ناکارآمدی هر بخش روی کل زنجیره اثر منفی دارد. و در یک نگاه کل نگر به سیستم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. از جمله مسائلی که گریبان گیر این صنعت است: بهره وری، مصرف سوخت، فرسودگی، بیماری، نقدشوندگی، نرخ ارز و نوسانات بین المللی.

بهره وری:

ضریب تبدیل دان به گوشت و یا تخم مرغ یکی از شاخص های بهره وری در صنعت طیور است. ضریب تبدیل متوسط تولید مرغ گوشتی( زنده) حدود 2 است، یعنی باید 2 کیلوگرم دان مرغ مصرف کرد تا یک مرغ زنده تولید شود. این میزان حداقل 10 درصد بیش از متوسط جهانی است. این مقدار دان اضافه به علت اینکه وزن متوسط مرغ زنده در ایران بیش از 2.5 است، به جای پروتئین تبدیل به چربی می شود. مردم هم که مرغ می خرنددر واقع پول بریا پروتئین می دهند ولی درصد بیشتری از معمول و متوسط کشورهای پیشرفته چربی دریافت می کنند.در خوشبینانهترین حالت شاخص ایران 20 درصد از متوسط کشورهای پیشرفته کمتر است.

هزینه های انرژی و فرسودگی:

مرغداری های گوشتی و تخمگذار ایران نیاز به بازسازی و ترمیم فرسودگی دارند، در واقع سیستم نامناسب نگهداری طیور هزینه های جبران ناپذیری به این صنعت وارد می کند که باعث افزایش هزینه تمام شده این صنعت می شود. در واقه بازسازی واحدهای فرسوده و استفاده از متریال های مناسب در هزینه های موجود صرفه جویی می شود. زیرا نگهداری دمای مناسب در مرغداری ها و جایگزین کردن متریال هایی که بتوان اختلاف دما را در این فارم ها حفظ کرد باعث صرفه جویی در انرژی و در نهایت هزینه های تمام شده این صنعت می شود.

راهکارهای صرفه جویی در انرژی

یکی از موارد مورد توجه در صرفه جویی انرژی پوشش های استفاده شده در این صنعت است. امروز بطور سنتی از کارتن پلاست، توری مرغی، پشم شیشه و ورق فلزی استفاده می کنند.که با گذشت زمان  و شکستن کارتن پلاست به علت نفوذ آب به بالای سقف و از بین رفتن پشم شیشه به علت جذب زیاد رطوبت باعث زنگ زدگی و پوسیدگی پوشش اصلی سقف نیز می شود. و به مرور زمان راندمان حرارتی حفظ نمی شود.

و باعث بالا رفتن هزینه های انرژی می شود. بهتر از برای حفظ راندمان در طولانی مدت از پوشش های جایگزین مانند ورق های یو پی وی سی با فوم های eps  و یا اکو پانل های یو پی وی سی با عایق الاستومری استفاده شود. که دیگر نیازی به استفاده از کارتن پلاست نیست . و اگر به هر دلیلی فویل زیر عایق الاستومری از بین برود. عایق الاستومری بدون جذب رطوبت باقی می ماند.

از طرفی جوندگان موذی نیز نمی توانند. آن را بجوند. شرکت سپید فام وارنا تولیدکننده پوشش های سقفی و دیواری صنعتی با رفع معایب پوشش های موجود نسل جدیدی از پوشش را به صنعت معرفی می کند. تا کمکی باشد برای صنایعی که دارای خوردگی و پوسیدگی به خاطر گازهای حاصل از فرایند تولید بتوانند هزینه های تعمیر و نگهداری خود را کاهش دهند.

زیرا پوشش های یو پی وی سی تولیدی کارخانه سپید فام وارنا دارای ویژگی هایی همچون ضریب انتقال پایین ( ضریب انتقال حرارت پوشش های  یو پی ویسی 0.325 است که در برابر ورق فلزی 2000بار کمتر است)، عدم خوردگی و پوسیدگی، مقاومت بالا در برابر اشعه آفتاب، مقاومت در برابر ضربه، عدم تغییر رنگ، عایق حرارتی می تواند جایگزین مناسبی برای پوشش های سنتی موجود در صنعت باشد.

 

بیماری:

بیماری های واگیر هم رشد چشمگیری نموده اند. عدم توانایی تولیدکنندگان در مدیریت بیماری ها به دلیل تراکم مرطیور در فارم های نگهداری در نقاط مختلف کشور و عدم رعایت امنیت زیستیف موجب شدهدکه  تولیدکنندگان و هم سرمایه ملی هدر رود .و هم مقادیر هنگفتی ارز بریا خرید واکسن و دارو از کشور خارج شود.

یکی از این دلایل که باعث شیوع بیماری می شود کم کردن تعداد دفعات شست و شو و یا ضدعفونی کردن محل نگهداری است. در ساختمان های فرسوده به علت اینکه متریال های موجود زنگ زده اند .و یا شکسته شده است و نیاز به تعویض دارند .از تعداد دفعات ضدعفونی کم می کنند. که این باعث صدمه دیدن در دراز مدت می شود. پوشش های سقفی و دیواری یو پی وی سی یکی از متریال های مناسب در این صنعت است. زیرا ویژگی عدم خوردگی و پوسیدگی در این صنعت راهگشا است .و با ضد عفونی و شست و شوهای مکرر دچار آسیب نمی شود .و هزینه های تعمیر و نگهداری را در این واحدهای تولیدی کم می کنند. و در نتیجه بازگشت سرمایه مطمئن تری را برای کارفرما به دنبال دارد.

نقدشوندگی:

کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند، با این ریسک مواجهه هستند . دارایی های ثابت ایجاد شده را به سادگی نمی توان به نقد تبدیل کرد. در مقابل این دارایی های نقد شونده، تولیدکنندگان اعتبارات بانکی اخذ می کنند .و یا بدهی یجاد می نمایند که با توجه به زیان های که در بخش صنعت جاری بودهف تبدیل این دارایی ها و خلاصی از بدهی های جاری ساده نیست. زیرا سهام هیچ یک از شرکت هایی که در کار تولید مرغ و تخم مرغ و یا جوجه یک روزه هستند تا کنون در بورس عرضه نشده است.

نکول:

مرغ و تخم مرغ جوجه یک روزه کالاهای زنده و فسادپذیرند به جز تخم مرغ و مرغ منجمد که می توان برای مدتی انباری شوند، بقیه بلافاصله پس از تولید، باید بفروش برسند. فروش اعتباری در صنعت طیور امری رایج و پذیرفته شده است. مرغداران گوشتی معمولا دان مرغ و جوجه را اعتباری خرید می کنند و تا رسید گله به سن کشتار با فروش آنها بدهی خود را می پردازند. در صورتی که به هر دلیلی به پرورش نهایی مورد انتظار نرسند به تبع ان نمی توانند بدهی خودشان را بپردازند. این ریسک در صنعت مرغداری ایران، ریسک قابل توجهی  است.

 

نتیجه گیری:

با بررسی های انجام شده در این صنعت نرخ بازگشت سرمایه امری هست غیر قابل چشم پوشی، زیرا با شرایط اقتصادی و مشکلات درآمدی یکی از دغدغه های اصلی دست اندرکاران این صنعت است.یکی از راهکارهای که میتوان در این هزینه ها صرفه جویی کرد استفاده از سقف با دوام مرغداری است .

سقف با دوام مرغداری

خرید سقف با دوام مرغداری از کارخانه سپید فام وارنا:

اگرقصد خرید سقف با دوام مرغداری را دارید . میتوانید از محصولات با کیفیت پلی روف استفاده نمایید . برای این امر میتوانید با کارشناسان فروش کارخانه در تماس باشید .شمارهای ارتباطی ما در صفحه تماس با ما موجود می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =