اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهکاربرد ورق های یو پی وی سیوبلاگ   »   سقف استخر پرورش ماهی

سقف استخر پرورش ماهی

  • 503 بازدید
  • تاریخ انتشار: 1 سال پیش
1.7/5 - (3 امتیاز)

هر آنچه در مورد پوشش سقف استخر ماهی و میگو باید بدانید 

پرورش ماهی به انگلیسی fish farming , pisciculture, aquaculture, fish culture, fish hatchery  نامیده می‌شود. امروز قصد داریم از مزایای پوشش سقف برای استخر پرورش ماهی بگوییم. برای انتخاب بهترین پوشش سقف استخر پرورش ماهی چه نکاتی را باید بدانیم؟ آیا پوشش سقف ضد خوردگی برای کسب و کار شما اهمیت دارد؟ آیا برای پرورش ماهی و میگو، سقف ضدخوردگی ارزان مقرون به صرفه است؟ بهترین پوشش برای سقف استخر پرورش میگو و ماهی کدام است؟ و سوالاتی از این دست که در مقاله امروز به آنها پاسخ خواهیم داد.

سقف استخر پرورش ماهی
برای پرورش ماهی و میگو در استخر توجه به شرایط جوی و نوع منطقه و سلامت آبزیان بسیار مهم است. برای مثال آنها باید به اندازه کافی در معرض نور خورشید و هوای تازه قرار گیرند. وجود سیستم تهویه برای تبادل بهتر هوا و جلوگیری از تجمع گازهای مضر نیز از الزامات بهداشتی احداث استخر پرورش ماهی و میگو است.

قفس پرورش ماهی

قفس پرورش ماهی

 

استخر پیش ساخته پرورش ماهی

استخر پیش ساخته پرورش
ماهی فایبرگلاس

 

 

مزایای سقف استخر پرورش ماهی و میگو

سقف استخر پرورش ماهی همانند سایبان استخر عمل می‌کند و کاربرد‌های مهمی دارد. از جمله:

  •  نور خورشید را کنترل می‌کند

از جمله مزایای سقف استخر پرورش ماهی تنظیم نور خورشید است. (کنترل گرمای خورشید و باد شدید). همان قدر که نور خورشید می‌تواند برای ماهی‌های استخر شما مفید باشد؛ می‌تواند به آنها آسیب نیز برساند. این تا حد زیادی به ساخت، مکان و نحوه نگهداری استخر شما نیز بستگی دارد.

وقتی استخر پرورش ماهی سقف نداشته باشد – همچنین بدون توری سایبان استخر یا شید (shade) باشد – آب در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد و دمای آن افزایش می‌یابد. این افزایش دما باعث کاهش میزان اکسیژن موجود در استخر ماهی – همچنین رشد جلبک‌ها می‌شود. ماهی‌هایی که در معرض نور بیش از حد خورشید هستند همچنین ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند.

تاثیری که خورشید بر هر استخر می‌گذارد، منحصر به فرد است. در حالی که استخر‌های بزرگ و عمیق ممکن است مشکل خاصی با آن نداشته باشند، ممکن است بر استخرهای کوچکتر- که معمولاً در حیاط خلوت خانه‌ها یافت می‌شوند – تأثیر نامطلوبی داشته باشند.

سقف استخر پرورش ماهی

 

  •  رشد جلبک ها را کند می‌کند

جلبک‌ها از نور خورشید لذت می‌برند و در صورت قرار گرفتن در معرض آن رشد می‌کنند. جلبک‌ها در ماه های گرم سال رشد سریعتری دارند و اگر کنترل نشوند، می‌توانند به سرعت فضای استخر را پر کنند. اگرچه استخر‌های دارای سایه نیز ممکن است همچنان با جلبک‌ها مشکل داشته باشند – زیرا می‌توانند با حداقل نور خورشید نیز رشد کنند – اما مسقف کردن استخر به کند شدن رشد جلبکها کمک می‌کند و آن را قابل کنترل‌تر می‌سازد.

افزایش جلبک‌ها – با تجزیه باکتری‌های مفید از آب – باعث خروج مقادیر زیادی اکسیژن و ایجاد مشکلاتی برای ماهی‌ها می‌شود.

  •  آبزیان احساس راحتی بیشتری می‌کنند

ماهی‌ها آب استخر را در محدوده دمایی خاصی ترجیح می‌دهند: برای مثال برای ماهی قرمز یا ماهی کوی 18 تا 23 درجه سانتیگراد دمای آب متعادلی است. آنها مطمئناً می‌توانند در آب بسیار سردتر یا گرمتر نیز زنده بمانند؛ اما این بدان معنا نیست که برای آنها ایده‌آل است. دمای آب گرمتر همراه با PH نیز تأثیر مستقیمی بر سمیت آمونیاک دارد.

این ماده زائد برای ماهی‌ها بسیار خطرناک است. اما اکثریت آن توسط باکتریهای مفیدی که در استخر و فیلتر شما وجود دارند، از بین می‌روند. این مشکلات در طول تابستان بیشتر رخ می‌دهد، جایی که ماهی‌ها مواد زائد بیشتری – مانند آمونیاک – تولید می‌کنند و دما نیز بالا است که همین باعث می‌شود آمونیاک قوی‌تر شود.

پوشش سقف استخر پرورش ماهی یکی از مواردی است که می‌تواند زمان بیشتری به آب بدهد تا خنک شود و به باکتری‌ها برای تجزیه مواد کمک کند.

حتی با هوادهی، آب کم عمق ممکن است نتواند به اندازه کافی سریع خنک شود. بنابراین اگر می‌خواهید آبزیان خود را در یک محیط کوچک سالم و تازه نگه دارید؛ ساخت پوشش سقف استخر ماهی ضروری و مقرون به صرفه است.

پوشش سقف ضد خوردگی استخر پرورش ماهی و میگو

آیا می خواهید پوشش سقف استخر پرورش ماهی شما دچار خوردگی و پوسیدگی نشود؟ همان طور که کف استخر ماهی و میگو نیاز به آب بندی و عایق کاری دارد؛ سقف استخر پرورش ماهی نیز باید دارای عایق ضد رطوبت و ضد خوردگی باشد. پوشش سقف ضدخوردگی یو پی وی سی محصول شرکت وارنا به عنوان سایبانی با دوام از استخر آبزیان شما به خوبی محافظت می‌کند.

سقف ضد خوردگی یو پی وی سی عموما به عنوان پوشش سقف آب بندی شده برای سازه‌های کنار دریا – از جمله پوشش سقف ویلاهای شمال – نیز کاربرد فراوانی دارد.

چگونه خوردگی سقف استخر پرورش ماهی را حل کنیم؟ با وجود ورق های سقفی یو پی وی سی شرکت سپید فام وارنا دیگر به عایق کاری سقف نیازی ندارید. پوشش سقف یو پی وی سی چند لایه با هم پوشانی مناسب ورق ها و آب بندی کامل محیط سالم و امنی را برای استخر آبزیان شما فراهم می‌سازد. برای اطلاع از قیمت ورق های یو پی وی سی لطفا با شماره های تماس مندرج در انتهای همین مقاله تماس حاصل فرمایید.

استخر پرورش ماهی

مزایای پوشش سقف استخر پرورش ماهی با ورق های UPVC

محصولات پوشش سقف شرکت سپید فام وارنا با برند پلی روف اریکا به عنوان اولین تولید کننده ورق‌های یو پی وی سی سقفی و دیواری در ایران – با قابلیت ارسال محصولات به تمام نقاط دنیا – می‌باشد. مقاومت بسیار بالای ورق های سقفی UPVC در برابر شرایط محیطی – ضد اشعه خورشید، ضد یخ زدگی – دارا‌بودن عایق رطوبتی ضد جلبک و خزه و مقاوم در برابر صاعقه و آتش سوزی از جمله مزایای سقف های یو پی وی سی وارنا می‌باشد.

استخر پرورش ماهی

استخر پرورش ماهی

برای استخر سرپوشیده ماهی و میگو به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • سرعت گردش هوا
  • دمای آب
  • دمای محیط
  • میزان رطوبت

 

دمای آب و ابعاد استخر پرورش ماهی قزل آلا

کیفیت و دمای آب از شاخص های مهم و موثر در پرورش ماهی قزل‌آلا است. به همین علت باید نکاتی را در خصوص دمای آب استخر ماهی قزل آلا بدانیم:

قزل آلا یک ماهی سردابی است. بهترین محدوده دمایی آب استخر این ماهیان ۹ تا ۱۷ درجه سانتیگراد است. دمای خارج از این محدوده، رشد ماهیها را کُند می‌کند. برای مثال دمای زیر 5 درجه یا بالای 20 درجه تغذیه ماهی را با مشکل مواجه می‌کند و با ادامه این شرایط، ماهی قزل‌آلا خواهد مرد.

یک استخر متوسط یک هکتاری به عمق 2 متر و نیم که در تمام تابستان با آب شیرین پر می‌ماند؛ به طور کلی می تواند از 300 قزل آلا نگهداری کند.

اندازه استخر پرورش ماهی

اندازه استخر شما مستقیماً بر بازده و سودآوری پرورش ماهی تأثیر می‌گذارد. حوضچه‌های کوچک (1 تا 5 هکتار) فرصت‌های ماهیگیری عالی را فراهم می‌کند. حوضچه ها و دریاچه‌های بزرگ نیز می‌توانند ماهیگیری عالی را فراهم کنند اما کاربردهای بالقوه دیگری مانند آبیاری، شنا، قایق سواری و شکار نیز دارند.

انواع ماهی پرورشی در استخر

محبوب ترین ماهی ها برای پرورش در استخر عبارتند از:

  • ماهی گرمابی مانند ماهی کپور
  • ماهی سردآبی مانند ماهی قزل آلای رنگین کمانی و گربه ماهی
  • سالمون آزاد
  • تیلاپیا نیل
  • ماهی خاویاری
  • ماهی های زینتی

سقف استخر پرورش ماهی پیش ساخته

استخر‌های پیش‌ساخته یکی از سریعترین و بهترین روش‌ها برای ساخت استخر پرورش ماهی است. سقف پیش ساخته استخر پرورش ماهی، ابتدا در کارخانه ساخته میشود و سپس به محل نصب ارسال می‌شود. سقف های پیش ساخته در انواع سبک، نیمه سبک، یو پی وی سی، فایبرگلاس و … ساخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

سقف استخر پرورش ماهی آب شیرین

تقاضا برای ماهی و پروتئین ماهی در حال افزایش است و در نتیجه صید بی رویه ماهی در رودخانه ها و دریاها نیز بیشتر شده است. پرورش ماهی به تنظیم اکوسیستم کمک می‌کند و در عین حال عرضه را برای پاسخ به این حجم از تقاضا افزایش می‌دهد. آبزی پرورها اغلب روی گونه‌های مختلف ماهی در یک حوضچه سرمایه گذاری می‌کنند – تا از حداکثر منابع غذایی دریایی استفاده کرده باشند. پرورش ماهی می‌تواند در محیط های مختلفی انجام شود. از اقیانوس گرفته تا سیستم‌های حوضچه‌های آب شیرین و آب شور .

اگرچه پرورش دهندگان ماهی و میگو – با توجه به تقاضای بالا – سود بالایی نیز دارند؛ اما برای حفظ این سود و رعایت تمام استانداردها باید از بهترین شیوه‌های پرورش ماهی استفاده کنند. بخش بزرگی از سلامت محیط زیست هنگام پرورش ماهی یا میگو شامل استفاده از بهترین پوشش‌های سقف استخر ماهی و کف (غشای ژئو ممبران) است – که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

توری سقف استخر پرورش ماهی

از توری سایبان استخر ماهی (شید) نیز به عنوان پوشش سقف حوضچه ها استفاده میشود. توجه داشته باشید اگرچه پوشش سقف ارزان تری نسبت به ورق های سقفی هستند؛ اما ممکن است دوام کافی را برای استفاده طولانی مدت نداشته باشند و در سرما و گرمای شدید انتظارات شما را از یک پوشش سقف مناسب برای استخر ماهی برآورده نسازند.

 

 

هزینه ساخت استخر پرورش ماهی

هزینه ساخت استخر پرورش ماهی در درجه اول به کوچک یا بزرگ بودن – ابعاد آن و تعداد ماهی‌ها – بستگی دارد. قیمت استخر پرورش ماهی، به عواملی چون: خرید یا اجاره زمین، انبار، نگهبانی، الزامات زهکشی و تامین آب و برق مصرفی ، پوشش سقف برای استخر پرورش ماهی – در صورت نیاز- خرید پمپ و ادوات کشاورزی، وسایل عایق بندی و الزامات بهداشتی و … نیاز دارد. طبق محاسبه کارشناسان برای راه اندازی استخر پرورش ماهی به سرمایه حداقل 200 میلیونی نیاز دارید. (بدون احتساب هزینه زمین).

 

 

مزایای پرورش ماهی در استخر آب کشاورزی

طبق استناد شرکت شیلات جهاد کشاورزی؛ استخر پرورش ماهی در زمین آب کشاورزی، اثرات مفیدی بر محصولات زراعی دارد. آب کشاورزی منبع مناسبی برای پرورش ماهی بوده و هیچ گونه هدر رفت آبی در این مجموعه وجود ندارد. با پرورش ماهی و میگو در استخر آب کشاورزی با یک تیر دو نشان می‌زنید. افزایش راندمان محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی و تامین غذای خانوارها – از طریق پرورش میگو، ماهی و سایر آبزیان – از دیگر مزایای استخر دو منظوره پرورش ماهی و میگو است. ضمن آنکه احداث استخر پرورش ماهی باعث ایجاد شغل برای مردم آن منطقه نیز می‌شود.

 

 

شکل و ابعاد استخر پرورش میگو

بهترین اشکال هندسی برای استخر پرورش میگو، چهارگوش است. اندازه استخر پرورش میگو از نوع متراکم، نیم تا یک هکتار است. در پرورش نیمه متراکم میگو به 1 تا 2 هکتار فضا نیاز می‌باشد.

سقف استخر پرورش میگو

 

پوشش ژئو ممبران چیست و از چه ساخته شده است؟

همان طور که سقف استخر پرورش ماهی باید به عایق بندی و الزامات بهداشتی مجهز باشد؛ پوشش کف استخر پرورش ماهی نیز باید برای آبزیان مجهز و آماده باشد.

ژئوممبران‌ها پوشش‌های غشایی مصنوعی هستند که از رزین پلیمری HDPE و PVC (پلی اتیلن با چگالی بالا و پلی وینیل کلراید) ساخته شده‌اند. ژئوممبران حکم عایق یا ایزولاسیون داخلی استخر را دارد. آنها – نسبت به عایق هایی چون بتن و سنگ – پوشش ارزان تری برای استخر پرورش ماهی هستند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.

اساساً، ژئوممبران‌ها در جایی استفاده می‌شوند که امکان هدر رفتن مواد وجود نداشته باشد؛ اعم از آب تمیز، فاضلاب، بخار، خاک، مواد خطرناک یا هر ماده دیگری که نتواند از فضای تعیین‌شده فرار کند. از آنجایی که اگر آب روان، یخ زده یا گازها به درستی مدیریت نشوند می‌توانند بسیار ویرانگر باشند؛ این ژئوممبران ها به توسعه و پشتیبانی پروژه‌های پرورش استخر ماهی و سایر آبزیان کمک زیادی می‌کنند.

 

ممبرین

 

انواع ورق ژئوممبران برای استخر پروش ماهی

کاربرد ژئو ممبران چیست؟

مزایای استفاده از پوشش ژئوممبران برای پوشش کف استخر پرورش ماهی عبارتند از:

  •  مصونیت در برابر بیماری
  •  تمیز کردن و نگهداری آسان از حوضچه پس از برداشت محصول
  • ژئوممبران تقویت شده دارای استحکام بالا، مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن؛ مقاومت
  • هیدرواستاتیکی بالا به دلیل تقویت و ساختار چند لایه است.
  • UV کنترل شده و عمر طولانی تر استخر.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
  • هنگام استفاده از فناوری بایوفلاک – Biofloc – بسیار مفید هستند.

کاربرد ژئو ممبران

سوالات متداول

مزیت استخر پیش ساخته پرورش ماهی چیست؟

مزایای استفاده از استخر پیش‌ساخته پرورش ماهی عبارتست از: وزن بسیار کم، قیمت بسیار پایین تر نسبت به استخرهای بتنی، نیاز به فضای نصب کمتر، آپشن سقف جداشو برای استخر پیش ساخته؛ استفاده در هر مکان و امکان جمع‌آوری در هر زمان (جا به جایی و حمل و نقل آسان) و … استخر پیش ساخته ماهی در انواع مستطیلی، دایره‌ای، فایبرگلاس، گالوانیزه، برزنتی و … تولید و به دو روش توکار یا روکار نصب می‌شود.

بهترین پوشش برای سقف استخر پرورش ماهی و میگو چیست؟

به دلیل رطوبت بالا در محوطه های پرورش آبزیان – محافظت از استخر تا دمای 75 درجه بالای صفر و منفی 40 درجه سانتیگراد – جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی سقف از ورق های upvc ارزان ؛ (مقرون به صرفه نسبت به سایر پوشش های سقفی) و با دوام برای استخر پرورش ماهی و میگو استفاده می‌شود.

بیشترین تقاضای بازار برای سرمایه گذاری در استخر پرورش کدام ماهی است؟

طبق اعلام سازمان شیلات جهاد کشاورزی ؛ از جمله آبزیان با گوشت های بدون ضرر که در ایران و سایر کشورها طرفداران زیادی پیدا کرده ماهی قزل آلا است. سرانه مصرف گوشت ماهی قزل آلا روز به روز در حال افزایش است. کیفیت بالای گوشت از لحاظ طعم، مزه و جدا شدن استخوان ها، امکان عرضه زنده ماهی در مراکز خرده فروشی و… از جمله دلایل تقاضای زیاد ماهی قزل‌آلا است.

مجوز‌های لازم برای پرورش استخر ماهی چیست؟

دریافت موافقت نامه اصولی:

1- مراجعه به سازمان شیلات جهاد کشاورزی – در صورت لزوم، هدایت متقاضی به شرکت‌های خدمات مشاوره سازمان نظام مهندسی – برای ارزیابی شرایط زمین و نوع گونه ماهی پرورشی.

2- بازدید کارشناسان اداره شیلات و ارائه نظر آنها به سازمان جهاد کشاورزی.

3- پروانه تاسیس جهت ساخت و ساز و دریافت تسهیلات بانکی.

4- صدور پروانه بهره‌برداری.

اداراتی که متقاضیان پرورش استخر ماهی و میگو – برای دریافت موافقت نامه‌های اصولی – می‌توانند به آنها مراجعه کنند: اداره جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، اداره محیط زیست، اداره ثبت اسناد و …

پوشش های سقفی سپیدفام وارنا

شرکت سپید فام وارنا تولید کننده انواع سقف سالن‌های پرورش ماهی و میگو؛ سقف استخر پرورش ماهی کپور – پوشش سقف استخر پرورش ماهی آب شیرین ، ماهی آب شور ، سقف استخر پرورش ماهی سردابی – پوشش سقف استخر پرورش ماهی قزل آلا ، سقف استخر پرورش ماهی خاویاری ، پوشش سقف استخر سالن پرورش ماهی اوزون برون – سقف سالن پرورش ماهی گرمابی و …

لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان در زمینه انواع پوشش‌های سقف یو پی وی سی و قیمت پوشش سقف upvc با مشاوران فروش ما تماس حاصل فرمایید.

ساخت و نصب پوشش های سقف یو پی وی سی سپید فام وارنا برای سوله گاوداری و دامداری، سوله مرغداری، ساخت و نصب انواع سقف پارکینگ و سایبان، سقف متحرک استخر، پوشش سقف انبار، سقف ویلا ، سقف ارزان استخر پرورش ماهی و …..

 01144405168-70

 0912-0465837

0912-0465839

 0911-5495291

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 17 =