اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   معرفی انواع ورق سقف پلاستیکی و بهترین نوع آن‌ها

معرفی انواع ورق سقف پلاستیکی و بهترین نوع آن‌ها

  • 445 بازدید
  • تاریخ انتشار: 8 ماه پیش
4.9/5 - (10 امتیاز)

معرفی انواع ورق سقف پلاستیکی و بهترین نوع آن‌ها

صنعت سقف سازی – با توجه به قیمت ارزان تر ورق های سقف پلاستیکی – در سالهای اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. عرضه‌کنندگان ورق‌های پلاستیکی استفاده از سقف پی وی سی، پلی کربنات و ایرانیت پلاستیکی ( سقف فایبرگلاس ) را توصیه می‌کنند. زیرا کیفیت بهبود یافته و زیبایی مشابهی با مصالح سنتی سقف‌ها دارند. ولی با هزینه کمتر، وزن سبک تر و دوام بیشتر که در این مقاله به معرفی ویژگی‌های بهترین انواع ورق سقف‌ شیروانی پلاستیکی خواهیم پرداخت.

ورق پلاستیکی

 

سقف پلاستیکی چیست؟

 

ورق سقف پلاستیکی

 

 

 

ورق پلاستیکی سقف از گروهی از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته شده است. آنها در ساختار شیمیایی خود گروه‌های کربن دارند. جدا از ترکیب شیمیایی و توانایی مقاومت در برابر دماهای نسبتا بالا برای مدت طولانی؛ ورق های سقف پلاستیکی بسیار متنوع هستند و می‌توانند برای انواع سازه های مختلف استفاده شوند.

در واقع ورق‌های پلاستیکی مخصوص آلاچیق و سقف پلاستیکی پارکینگ در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این ورق های پلاستیکی را می‌توان به گونه‌ای طراحی و تولید کرد که شبیه مواد دیگری مانند شیشه یا حتی چوب باشد و این بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

 

انواع پوشش ورق سقف پلاستیکی

3 متریال مختلف از انواع ورق سقف پلاستیکی وجود دارد که دارای زیبایی و عملکرد منحصر به فردی هستند. همین موضوع آنها را به گزینه‌هایی ارزان و سبک برای صنعت سقف‌سازی تبدیل کرده است.

 

 

 

 

ورق پلاستیکی فایبرگلاس

 

ورق پلاستیکی فایبر گلاس

 

از ورق فایبر گلاس یا سقف ایرانیت پلاستیکی بیشتر در مزارع و سازه‌های کوچک کشاورزی، کسب و کارهای موقت مانند سقف نمایشگاه‌ها یا همایش‌ها و … استفاده می‌شود. برجستگی‌های موجود در ورق سقف ایرانیت پلاستیکی  دوام ساختاری ایجاد می‌کنند که مقاومت آن را در برابر ضربه اندکی بالاتر می‌برد. فایبرگلاس ها سقف های پلاستیکی شفافی هستند که می‌توانند برای نورگیرها، پاسیوها و سقف گلخانه  استفاده شوند.

 

معایب سقف شیروانی فایبر گلاس

اما در کنار این کاربردها  معایبی نیز دارند از جمله:

  • رزین مورد استفاده در سقف پلاستیکی فایبرگلاس به طور کامل در برابر اشعه UV مقاوم نیست. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند باعث از بین رفتن پیوندهای رزین شده و به ساختار کلی سقف آسیب برساند و باعث تغییر رنگ سقف شود.

 

  • آب و هوای سخت مانند باران شدید، تگرگ، بادهای شدید و برف؛ علاوه بر ایجاد سر و صدا می‌تواند چالش های جدی برای این ورق شیروانی پلاستیکی ایجاد کند.

 

  • این سقف پلاستیکی هنگام گرم شدن منبسط می‌شود و وقتی سرد می‌شود منقبض می شود. نوسانات مکرر دما می‌تواند آن را دچار چرخه‌های انبساط و انقباض کرده منجر به ترک یا تاب برداشتن ورق شود.

 

  • همچنین این سقف شیروانی پلاستیکی در هوای بسیار سرد شکننده می‌شود و آسیب پذیری آن در برابر ترک خوردن یا شکستن در اثر ضربه یا فشار افزایش یابد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله جامع ما را ” مقاوم سازی سقف فایبرگلاس ” بخوانید.

 

 

ورق پلی کربنات تخت

 

ورق سقف پلی کربنات تخت

این ورق های پلاستیکی متنوع، سقف های زیبایی می‌سازند. و بیشتر اشعه یو وی را دفع می‌کنند در حالیکه نور را به خوبی عبور می‌دهند. از این سقف های پلاستیکی شفاف بیشتر برای سقف استخر، پاسیو، نورگیر حیاط، بالکن و …. استفاده می‌شود. یکی از معایب این ورق پلاستیکی سقفی آن است که ضد خش نیست و در صورت عدم مراقبت های لازم، امکان ایجاد فرورفتگی یا خراش بر روی سطح آن وجود دارد.

قیمت بالا یکی دیگر از معایب عمده این ورق های سقف پلاستیکی است. آنها بسیار گران تر از شیشه و سایر سقف ها از جنس پلاستیک هستند. پلی کربنات ها در برابر خراشیدگی و سایش چندان مقاوم نیستند.

از آنجایی که این مواد پلاستیکی در برابر خراش آسیب پذیر هستند، به محلول تمیز کننده خاصی نیاز دارند. هر گونه مواد تمیز کننده با مواد ساینده، قلیایی و حلال ها با کندن سطح آن یا نازک کردن آن در هر تمیز کردن، به مواد سقف آسیب می رساند. و این تمیز کردن باعث کاهش طول عمر و دوام ورق می‌شود.

 

سقف پلاستیک

سقف اکریلیک

ورق های سقف اکریلیک شفاف هستند و نور طبیعی را به خوبی انتقال می‌دهند. آنها همچنین بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح سقف سنتی هستند. ورق های پلاستیکی سقف اکریلیک در دماهای بالا خم می‌شوند. آنها در اثر قرار گرفتن در معرض مستقیم شعله ذوب می‌شوند. بنابراین نمی‌توانند دمای شدید را تحمل کنند. اکریلیک سخت و بادوام است، اما می‌تواند به راحتی خراشیده شود.

 

معایب سقف پلاستیکی پارکینگ و سایبان

 

 

 

سقف پارکینگ باید بتواند مانع عبور نور خورشید شده از تاثیر گرمای شدید هوا بر خودروی شما بکاهد. همانطور که گفتیم ورق های پلاستیکی شفاف بوده عایق گرما نیستند. به همین ترتیب یک سایبان پلاستیکی گرمای هوا را منتقل می‌کند و به پوست شما آسیب می‌رساند؛ در صورتیکه می‌تواند برای گیاهان (سقف گلخانه) مفید باشد.

در حالیکه سقف شیروانی یو پی وی سی علاوه بر قیمت ارزان، زیر سقف را خنک نگه می‌دارد و پناهگاهی امن برای خودرو و پوست شماست.

شما می‌توانید برای اطلاعات کامل‌تر مقاله سقف سایبان و پارکینگ یو پی وی سی را مطالعه بفرمایید.

 

 

ورق سقف پلاستیکی

قیمت ورق پلاستیکی برای سقف

میانگین قیمت شیروانی پلاستیکی ارزان بوده بسته به شیب، پیچیدگی طرح و اندازه سقف شما به طور متوسط بین 200 تا 450 هزار تومان – قیمت در هر متر مربع 1402 – هزینه دارد. این هزینه خرید ورق سقف ایرانیت پلاستیکی برای یک خانه تک طبقه با اندازه متوسط می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت سقف پلاستیکی شیروانی و ورق سبک یو پی وی سی با مشاوران سپیدفام وارنا تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

بهترین سقف به جای ورق های پلاستیکی شیروانی

حال که معایب و مزایای انواع ورق پلاستیکی سقف را می‌دانید؛ شاید بپرسید آیا ورقی موجود است که علاوه بر قیمت ارزان، معایب این سقف ها را بپوشاند ولی بادوام تر از سقف پلاستیکی باشد؟ بله وجود دارد.

با سقف سبک، ارزان و بادوام یو پی وی سی UPVC سپیدفام وارنا آشنا شوید:

 

 

کاربرد و مزایای سقف یو پی وی سی

 

بلاک کردن اشعه ماوراء بنفش UV

این ورق های غیر پلاستیکی سقفی، متریالی ایده آل برای ساخت سایبان پارکینگ، سقف کانکس، سقف سر در حیاط، سردخانه، سوله مواد غذایی، دام و طیور و … هستند. پوشش های پلاستیکی سخت شده سقف UPVC تقریباً کل طیف UV را مسدود می‌کند. یعنی هم UVA و هم UVB. سقف یو پی وی سی اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد که از طریق آن منتقل شود. حتی یک ورقه UPVC نازک می‌تواند اشعه ماوراء بنفش را جذب کند و از هر کرم ضد آفتاب محافظت بسیار بهتری برای پوست و چشم ایجاد کند.

 

 

بلاک کرد uv

 

 

 

وزن سبک

ویژگی وزن سبک پانل های سقف یو پی وی سی مزایای زیادی در مقایسه با سایر مواد مانند آلومینیوم و شیشه دارد. یکی از مزایای مفید آن، هزینه های کمتر حمل و نقل است، به ویژه در مقایسه با فلز – صرفه جویی در زمان و هزینه. علاوه بر صرفه جویی، نصب آن آسان و سریع خواهد بود.

 

مقاوم در برابر شکستگی

ورق سقف پلاستیکی سخت شده که به یو پی وی سی معروف است؛ از ماده پلی وینیل کلراید تشکیل شده است که یک عنصر مقاوم در برابر شکستگی است. این ماده اجازه می‌دهد تا سقف عملکرد بالایی داشته باشد و انعطاف پذیر باشد. بنابراین آن را به یک ماده ایده آل به جای سقف پلاستیکی شیروانی تبدیل می‌کند. زیرا سخت است و می‌تواند ضربه‌های غیر منتظره را از محیط اطراف تحمل کند.

 

 

مقاوم در برابر دما و ضربه

این پانل ها برخلاف ورق های سقف پلاستیکی در برابر دماهای شدید چه گرم و چه سرد مقاوم هستند. آنها  در مقایسه با سقف های شیشه‌ای، نشکن هستند. یک متر مربع از این ورق می‌تواند وزن بار پیوسته معادل 500 کیلوگرم را بدون آسیب به ورق تحمل ‌کند. همچنین می‌تواند در برابر عناصر طبیعی مانند تگرگ، باران، برف و طوفان‌های استوایی مقاومت کند.

قیمت ارزان، طول عمر 50 سال، عدم نیاز به عایق های حرارتی و برودتی، صرفه جویی در مصرف انرژی و … از دیگر فواید خرید ورق های سقف شیروانی یو پی وی سی سپیدفام وارنا می‌باشد.

 

 

معایب سقف یو پی وی سی

ورق سقف غیر پلاستیکی یو پی وی سی شفاف نیست و نور را از خود عبور نمی‌دهد.

 

سپیدفام وارنا تولیدکننده بهترین جایگزین های سقف پلاستیکی

 

 

 

سقف پارکینگ پلاستیکی

 

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت ورق‌های شیروانی یو پی وی سی و خرید ارزان از تولیدکننده اصلی با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

 

0912-0465837

0912-0465839

0911-5495291

 

 

سوالات متداول

 

چرا سقف شیروانی پلاستیکی پرکاربرد است؟

به دلیل وزن سبک، قیمت ارزان تر، عبور نور خورشید که برای سقف گلخانه و پاسیو گزینه های مناسبی هستند.

 

مهمترین معایب ورق سقف پلاستیکی چیست؟

عدم مقاومت در برابر ضربه، خراشیدگی، سایش و ایجاد سرو صدا بر اثر بارش باران. در برخی از انواع آن تغییر رنگ سقف نیز دیده می‌شود.

 

بهترین ورق مشابه با سقف پلاستیکی که دوام بالا و قیمت ارزانی دارد کدام است؟

ورق یو پی وی سی یک سقف پلاستیکی سخت شده است. ویژگی منحصر به فرد آن سفتی و در عین حال انعطاف پذیری آن است. سبکی وزن، جابه جایی آسان، نصب سریع و هزینه زیرسازی پایین از جمله عوامل ارزان بودن قیمت و دوام بالای این سقف ذوزنقه‌ای و زیباست.

 

آیا سقف یو پی وی سی شفاف است و نور را عبور می دهد؟

ورق یو پی وی سی یک سقف شفاف نیست. یعنی نور را عبور نمی‌دهد. ولی اگر با ورق های سقف پلاستیکی فایبرگلاس یا پلی کربنات – به صورت ترکیبی – نصب شود می‌توانید از آن به عنوان یک نورگیر متوسط نیز استفاده کنید.

 

طول عمر سقف پلاستیکی چقدر است؟

اکثر ورق های سقف پلاستیکی به مدت 10 تا 20 سال دوام می‌آورند. این سقف های شفاف در صورت نصب در یک منطقه سایه دار تا 30 سال نیز ممکن است عمر ‌کنند. طول عمر بیشتر پانل های سقف پلاستیکی به نحوه نگهداری و نصب آن‌ها نیز بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =