اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  وبلاگ   »   خوردگی و پوسیدگی سقف های شیروانی و هزینه های ناشی از آن

خوردگی و پوسیدگی سقف های شیروانی و هزینه های ناشی از آن

  • 458 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 سال پیش
Rate this post

خوردگی و پوسیدگی سقف های شیروانی یکی از پدیده های مخرب و بسیار هزینه افرین که هرساله هزینه های بسیار زیادی را به خانه ها و کارخانه و همچنین سوله ها تحمیل می‌کند.  که این خوردگی و پوسیدگی سقف های شیروانی به دلیل استفاده روز افزون از مواد شیمیایی در کارخانه و واحدهای تولیدی می باشد.

هزینه های که پوسیدگی سقف ها می تواند به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد .

هزینه های مستقیم ناشی از خوردگی و پوسیدگی سقف های شیروانی :

  • هزینه های سرمایه ای: تعویض قطعات اتومیبل،
  • هزینه های کنترل: تعمیر و نگهداری
  • هزینه طراحی: پوشش های محافظ، ممانعت کننده های خوردگی و هزینه های اضافی ناشی از استفاده از آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی

علاوه بر رخداد پدیده خوردگی در صنایع و قطعات و تجهیزات صنعتی، سلامت و ایمنی انسان نیز تحت الشعاع این پدیده قرار داشته و خوردگی در قطعاتی که به سلامت و ایمنی انسان ها مربوط می باشد،به هیچ عنوان مجاز نبوده و نمیتوان از آن چشم پوشید. حتی خوردگی در بخش هایی که غیر مستقیم به سلامتی انسان ها مربوط می شود نیز می بایست کنترل شود.

ضرورت جلوگیری از  پوسیدگی سقف های شیروانی :

با توجه به رشد سریع جمعیت و نیاز روزافزون بشر به تولیدات صنعتی، مصرف مواد اولیه افزایش یافته و در پی آن، استخراج  و تولید مواد نیز روند صعودی داشته است. این در حالی ست که محدودیت ذخایر جهانی و کاهش تدریجی آنها به علت استخراج بی رویه، موجب افزایش قیمت  و از بین رفتن منابع طبیعی شده که نگرانی ها و مخاطرات بسیاری را در آینده نه چندان دور، در پی خواهد داشت. لذا، جلوگیری از اتلاف مواد و کاهش منابع ذخیره آنها، بسیار ضروری به نظر می رسد.

امروزه که بحث انرژی، حفاظت محیط زیست و صرفه جویی مواد در صدر اولویت های ملی و جهانی قرار دارد، موضوع پایداری شیمیایی مواد در واحدهای صنعتی و قطعات مصرفی اهمیت خاصی داشته و مورد توجه بسیاری از مراکز تحقیقاتی قرار گرفته است که در پی آن، دانشمدان با بکارگیری روشها و تکنولوژی های متفاوت و انتخاب مناسب مواد در طراحی ها، درصدد یافتن راه حل های مناسب جهت نسل به این هدف می باشند.

پوشش مرسوم سقف در کشور ما و مشکلات آن:

پوشش های صنعتی مرسوم  در کشور ما، ورق های گالونیزه و رنگی هست که برای سوله های تولیدی استفاده می شود ولی یکی از معایب بزرگ این پوشش ها خوردگی و پوسیدگی و تغییر رنگ آلیاژ روی آن در اثر عوامل جوی و اشعه مستقیم نور خورشید است زیرا اشعه uv  تاثیر زیادی در از بین بردن پوشش های روی ورق های رنگی فلزی دارد. که بعد از تخریب این پوشش بصورت طبیعی تخریب و خوردگی اتفاق می افتد. در کارخانه هایی مانند تولید کود های شیمیایی، کارخانه های تولید کاغذ و مقوا، کارخانه های تولید اسید سولفوریک، کارخانه هایی مانند تولیدات کشمش که گوگرد زنی جزیی از فرایند تولید آنهاست و استفاده از این گاز باعث خوردگی روی پوشش های سقفی فلزی آنها می شود. کارخانه های تولید نمک حرارت بالای فرایند انحلال باعث از بین رفتن  پوشش های سقفی می شود معمولا به دنبال متریال های جایگزین برای ماندگاری و جلوگیری از اتلاف سرمایه هستند.

راه حل جلوگیری از خوردگی سقف ها:

شرکت سپید فام وارنا با برند تجاری پلی روف اریکا با بازار سنجی در این زمینه محصولی رو مناسب با این شرایط تولید و روانه بازار کرده که علاوه بر برطرف کردن معایب پوشش های فلزی ویژگی های دیگری دارد که آن را از پوشش های موجود در بازار متمایز کرده است.

پوشش های یو پی وی سی با الیاژ  پلیمری روی آن در صنایعی که دارای خوردگی و پوسیدگی هستند با توجه به شرایط فرایند تولید، بسیار می تواند کمک کننده در حفظ و نگهداری سازه­های فلزی و پوشش های سقفی باشد. زیرا ماهیت پوشش های یو پی وی سی بدون خوردگی و پوسیدگی هستند و الیاژ پلیمری روی محصول نیز مقاومت آن را در برابر اشعه uv بالا برده و نور خورشید را تا 85 درصد بازتاب میدهد. همچنین چون پوشش های یو پی وی سی ضریب انتقال حرارت آن 2000 بار از فلز کمتر هست در بعضی از مناطق جغرافیایی و بسته با صنعت مورد استفاده نیازی به استفاده از عایق نیست. همین مساله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، حفظ راندمان محصول در زمان استفاده تا زمان تعویض یکی دیگر از مزایایی پوشش های یو پی وی سی است زیرا ورق های فلزی نیاز به استفاده از عایق های کمکی برای حفظ راندمان حرارتی دارند. عایق های پشم شیشه یا پشم سنگ به مرور زمان با جذب رطوبت باعث کاهش راندمان و افزایش مصرف انرژی می شود. زیرا ورق های فلزی در برابر گرما و سرما به شدت انتقال دهنده دما هستند.  مقامت بالا در برابر عوامل خورنده و جوی، چسبندگی فوق العاده بالا با الیاژ پلیمری ، حفظ قابلیت انعطاف در دامنه وسیع دمایی، غیرسمی بودن در برابر حریق و بدون گازهای انتشار گازهای سمی.

از این رو پوشش های یو پی وی سی جایگزین مناسبی برای پوشش های فلزی برای سقف و دیوار سوله های تولیدی و کارخانه هایی که بصورت مداوم در برابر حلال های بازی و اسیدی هستند.

 

تماس با ما

نحوه خرید ورق های ضد خوردگی و پوسیدگی سپید فام وارنا

برای خرید ورق ضد خوردگی و پوسیدگی سپید فام وارنا می تواند با واحد فروش کارخانه سپید فام وارنا در تماس باشید.و از مشاوره دلسوزانه کارشناسان فروش سپید فام وارنا استفاده نمایید .اطلاعات تماس مجموعه در صفحه تماس با ما درج شده است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *