اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهوبلاگ   »   آنچه باید در مورد ساخت سوله یا سوله‌های صنعتی بدانید

آنچه باید در مورد ساخت سوله یا سوله‌های صنعتی بدانید

  • 79 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 ماه پیش
5/5 - (2 امتیاز)

آنچه باید در مورد ساخت سوله یا سوله‌های صنعتی بدانید

 

 

علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، سازه‌هایی با زیرساخت‌های تجاری و جهت بیزینس نیز وجود دارند که به آن‌ها سوله صنعتی گویند. در حالی که ممکن است در ظاهر نسبتاً ساده به نظر برسد، واقعیت این است که هر یک شامل زیرمجموعه‌ای پیچیده از سازه‌ها است که به قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی متفاوتی برای ساخت و ساز نیاز دارند.

سوله صنعتی

به عنوان مثال، تنها در بخش تجاری، 4 زیرمجموعه اصلی وجود دارد: صنعتی، خرده‌فروشی، اداری و چند منظوره. ما در این مقاله به دنیای پیچیده و در حال رشد ساختمان‌های صنعتی نگاهی عمیق می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما برای ساخت سوله صنعتی خود به اطلاعات مورد نیاز مجهز هستید.

 

سوله صنعتی چیست؟

سقف سوله صنعتی

به چه ساختمانی سوله گویند و اساسا سوله صنعتی به چه معناست؟ همانطور که اشاره کردیم، آن‌ها یکی از چهار نوع اصلی سازه‌های صنعتی هستند که برای اهداف تجاری استفاده می‌شوند. به بیان ساده، سوله‌های صنعتی کارخانه‌ها یا سازه‌های بزرگی هستند که عمدتاً برای تولید یا ذخیره‌سازی مواد خام، کالاها، ماشین‌آلات و به طور کلی برای مقاصد اقتصادی استفاده می‌شوند. با این وجود اصطلاح سوله صنعتی بسیار گسترده است. در زیر به بررسی 9 مدل از آن می‌پردازیم:

 

انواع سوله‌های صنعتی

 

سوله صنعتی تولیدی

  1. انبار و پخش

 

 

 

این ساختمان‌های بزرگ معمولی که برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل کالاها استفاده می‌شوند، از 500 تا صدها هزار متر مربع را شامل می‌شوند. با توجه به سیستم‌های قفسه‌بندی و ذخیره‌سازی لازم که در انبار سوله قرار می‌گیرد، سقف‌ها معمولاً حداقل 20 متر ارتفاع دارند. موارد اضافی شامل اسکله‌های بارگیری، مخصوص کامیون‌های بزرگ و پارکینگ سوله ‌های صنعتی برای قرار دادن تریلرهای بارگیری جهت توزیع است.

 

 

  1. سوله صنعتی تولیدی

 

این تاسیسات بزرگ که به عنوان سازه‌های سنگین یا سوله‌ های تولیدی و صنعتی نیز شناخته می‌شوند؛ مستلزم سرمایه‌ زیاد برای تولید کالا و متریال هستند. به عنوان مثال می‌توان به صنعت نفت، معدن، ماشین‌آلات و کشتی‌سازی اشاره کرد. این سوله‌ها دارای منبع تغذیه برق سه فاز هستند تا ولتاژ کافی برای راه‌اندازی ماشین‌آلات سنگین داخل دیوارهای آن را تامین کنند. آنها معمولاً دارای داکت‌های پیچیده همراه با سیستم‌های تهویه و خروجی با ظرفیت بالا هستند. با اینکار می‌توانند مواد شیمیایی مضر و دود را از داخل تأسیسات به بیرون ببرند و هوای تمیز تولید کنند. در نهایت، آنها اغلب دارای خطوط هوای پرفشار یا آب تحت فشار هستند تا ماشین آلات، تخلیه کف و مخازن ذخیره‌سازی بتوانند به درستی کار کنند.

 

  1. تولیدات سبک

 

 

در مقایسه با سوله ‌های صنعتی سنگین که در بالا توضیح دادیم، صنایع تولیدی سبک، به سرمایه کمتری نیاز دارند. به عنوان مثال، سوله صنایع سبک شامل تولید منسوجات، مبلمان و محصولات الکترونیکی خانگی است و فضا و انرژی کمتری برای کار کردن لازم دارد.

 

  1. سوله صنعتی سردخانه

سوله صنعتی سردخانه

از سوله سردخانه‌ و فریزرها به عنوان مراکز توزیع محصولات غذایی مانند گوشت و لبنیات استفاده می‌کنند. این ساختمان‌ها اتاق‌هایی را به طور خاص برای سرمایش و انجماد اختصاص می‌دهند تا محیطی با دمای کنتر‌ل‌شده برای حفظ کالاها قبل از توزیع فراهم کنند. سایر ویژگی‌های منحصربه فرد آن عبارتند از : درزگیرهای ویژه در محل بارگیری و درب‌های عایق شده برای نگهداری محصولات در دمای مناسب.

 

  1. مخابرات و مراکز میزبانی داده

مخابرات و مراکز میزبانی داده

این تجهیزات اختصاصی (معمولاً بالای 5 هزار متر مربع ) سرورهای کامپیوتری گسترده و تجهیزات مرتبط را به منظور حفظ شبکه و داده‌های شرکتی در خود جای می‌دهند. این سازه‌ها همچنین با عباراتی مانند مراکز سوئیچینگ یا سایبری و امکانات میزبانی وب شناخته می‌شوند. آنها دارای منبع تغذیه اضافی هستند تا تجهیزات بتوانند در صورت قطعی احتمالی با این منبع کار کنند. بعلاوه، این سوله ها شامل کفپوش‌های قوی برای تحمل وزن سنگین تجهیزات، واحدهای HVAC خاص برای خنک کردن ماشین‌آلات صنعتی و سیستم‌های امنیتی گسترده هستند.

 

 

 

  1. سوله صنعتی فلکس یا ترکیبی (Flex)

 

فلکس، شامل طیف گسترده‌ای از توابع تجاری مرتبط با فرآیند تولید در زیر سقف سوله می‌باشد. این یک راه حل انعطاف‌پذیر برای رفع نیازهای منحصر به فرد یک کارخانه است. برای مثال، ممکن است یک فضای اداری با یک انبار کوچک، مرکز تحقیقات صنعتی یا حتی یک نمایشگاه را داخل این سوله ترکیب کنید. ساختمان‌های فلکس معمولاً دارای فضای اداری بیشتری در مقایسه با یک انبار معمولی هستند و سقف‌های کوتاه‌تری از 4 تا 7 متر دارند.

 

  1. سوله نمایشگاهی

سوله نمایشگاهی

این سوله ترکیبی از یک منطقه برای عرضه محصولات با یک فضای اداری یا انبار (یا هر دو) است. یک نمونه خوب از یک نمایشگاه، سوله‌های خودرو است. ساختار و چیدمان آن شبیه به یک ساختمان فلکس است. با این تفاوت که بیش از نیمی از امکانات یک سوله نمایشگاهی را به نمایش و فروش محصولات ویژه اختصاص می‌دهند.

 

  1. سوله صنعتی تحقیقاتی

سوله تحقیقاتی

نمونه دیگری از انواع سوله‌ های صنعتی مراکز تحقیق و توسعه هستند که در صنعت فناوری و بیوتکنولوژی رایج‌اند. مراکز تحقیق و توسعه اغلب شامل ترکیبی از دفاتر اداری، آزمایشگاه‌ها و حتی مناطق تولیدی در یک مکان پردیس مانند با هدف تولید و بهبود محصولات هستند. در مقایسه با تاسیسات فلکس معمولی، سوله‌های تحقیقاتی به دلیل آزمایشگاه‌های تست الکتریکی، اغلب به نیروی بیشتری نیاز دارند.

 

  1. سوله زیست فناوری

سوله زیست فناوری

سوله صنعتی بیوتکنولوژی زیرمجموعه دیگری از سازه‌های فلکسی است. آنها عمدتاً شامل آزمایشگاه‌هایی هستند که مواد شیمیایی، داروها و سایر فرآیندهای بیولوژیکی را آزمایش و تجزیه و تحلیل می کنند. سوله‌های بیوتکنولوژی آزمایشگاه‌های به اصطلاح آبکی هستند. به این معنی که که قابلیت جابجایی انواع مختلف مواد شیمیایی و مایعات را دارند – در مقابل آزمایشگاه‌های خشک که بیشتر  بر شبیه‌سازی تمرکز می‌کنند. با توجه به خطرات احتمالی، سوله‌های آزمایشگاهی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه برای جلوگیری از آلودگی و نشت هستند. به عنوان مثال می‌توان به تهویه و تجهیزات لوله‌کشی تخصصی و کنترل دما اشاره کرد.

 

روند ساخت سوله ‌های صنعتی به کدام سو می‌رود؟

دنیای سوله‌های تجاری به کدام سمت و سو می‌روند؟ این سازه‌های تخصصی همراه با تغییرات اقتصادی، خود را با تولید و تقاضا در حجم بالا وفق می‌دهند. در اینجا به 3 ​​مورد از روند پیش روی سوله‌های صنعتی در سال 2024 و 2025 می‌پردازیم.

 

 

افزایش تقاضا برای سوله های کارگاهی صنعتی

کووید 19 عملکرد سازه‌های صنعتی را نه تنها در مورد نحوه یا حجم خرید کالاها، بلکه الگوهای خرید آنها را نیز به شدت تغییر داد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این بیماری فراگیر رشد صنعت الکترونیک را بین 4 تا 6 سال سرعت بخشیده است. این برای سوله ‌های صنعتی چه معنایی دارد؟ انبارها دچار تقاضای بیشتری هستند؛ زیرا شرکت‌های تجارت الکترونیک اکنون به فضای بیشتری برای ادامه فعالیت خود نیاز دارند. طبق گزارش‌ها 30 میلیون متر‌مربع از این سوله‌ها در حال ساخت و ساز در همه نقاط دنیا هستند.

 

انبارهای چند طبقه

انبار چند طبقه

ساخت سوله و انبارهای صنعتی چند طبقه در حال افزایش است. با پیشرفت صنعت مکانیزه و تجارت الکترونیک، ساخت و ساز انبارهای چند طبقه در ایران نیز افزایش یافته در حال محبوب شدن است. زیرا شرکت‌ها به دنبال یافتن روش‌هایی برای فعالیت در شهرهای پرجمعیت هستند که تقاضا در آن‌ها بیشتر است.

 

روند رو به رشد ساخت سوله سردخانه

همان‌طور که در بالا نیز  گفتیم کووید باعث افزایش تقاضا و روش‌های ذخیره‌سازی کالاهای اساسی شد. در این میان ذخیره مواد‌غذایی سرد افزایش تقاضا را چند برابر کرد. در حالی که سوله های صنعتی سردخانه پیش از همه‌گیری شاهد جهش‌هایی بودند – درحالیکه  COVID-19 این رشد را تسریع کرد. زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتر شروع به خرید دیجیتالی و ذخیره‌سازی کالاهای فروشگاه‌ها کردند. یک تخمین پیش‌بینی می‌کند که این تغییر رفتار – ظرف 5 سال آینده – تقاضا برای  ذخیره‌سازی غذاهای سرد و منجمد را تا 100 برابر افزایش می‌دهد.

 

 

اینفوگرافیک سوله صنعتیمراحل ساخت سوله صنعتی

طراحی صنعتی سوله – به دلیل ماهیت پیچیده‌ای که دارد – نسبت به روش ساخت سایر انواع سازه‌ها حساس‌تر و منحصر به فرد است. در اینجا به 5 مرحله اصلی در این فرآیند می‌پردازیم:

 

  1. برنامه‌ریزی

کلید ساخت یک سوله صنعتی موفق، مشاوره با یک شرکت ساختمانی قابل اعتماد و با تجربه است که چشم‌انداز شما را محقق می‌سازد. کارخانجات سپیدفام وارنا از زمان تأسیس خود در سال 1383 همواره در ساخت و ساز سقف و دیوارپوش سوله‌های بزرگ و ساختمان‌های صنعتی فعالیت داشته است – خواه یک توسعه 10 هزار متر‌مربعی طراحی صنعتی یا یک پروژه ساده 100 متری برای ساخت پارکینگ و سایبان منزل. در طول مرحله برنامه‌ریزی، ما با در نظرگرفتن بودجه شما، مصالح پرهزینه و غیرضروری را حذف کرده صنعتی ‌سازی سوله را به شیوه‌ای به روز و با قیمت اقتصادی اجرا خواهیم کرد. بعلاوه، ما روش طراحی ساخت سبک را به منظور ساده‌سازی فرآیند ارائه می‌دهیم.

 

 

 

 

  1. طراحی

علاوه بر تمهیدات معمولی، سوله‌ های بزرگ نیازهای خاص متناسب با تأسیسات صنعتی دارند. این ملاحظات شامل طرح فضای کافی برای عبور تریلرها و کامیون‌های بزرگ (از جمله فضای کافی برای ارتفاع سقف)، بارگیری مناسب ماشین‌آلات سنگین و اطمینان از نصب صحیح واحدهای تامین هوا و تهویه مطبوع می‌باشد.

 

  1. مراحل پیش ساخت سوله صنعتی

مراحل پیش ساخت سوله صنعتی

پیش ساخت سوله شامل مراحلی مانند بازدید از محل، اخذ مجوزهای مناسب و انتخاب مصالح ایمن می‌باشد. برای ساختمان‌های صنعتی، زیرسازی سقف و نمای دیوار سوله‌ها به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. با پشتیبانی نسل جدید سیستم‌های سبک یو پی وی سی با کیفیت بالا – در شرکت سپیدفام وارنا -که به‌طور خاص برای پروژه‌های صنعتی طراحی شده‌اند؛ می‌توانید با خیال راحت به طراحی سایر بخش‌های سازه خود بپردازید.

 

  1. الزامات امنیتی

 

بحث ایمنی ساخت جزء حیاتی هر نوع سوله‌ای است. با این حال ملاحظات خاصی برای سوله‌ های صنعتی وجود دارد. زیرا می‌توانند شامل متریال و تجهیزات خطرناکی باشند. برای مثال: شما باید لوله‌ها و اتصالات فلزی را به درستی سیم‌کشی کنید تا از آسیب فیزیکی احتمالی (مثلاً توسط لیفتراک) محافظت کنید و از ترانسفورماتورهای صنعتی در برابر حمل و نقل کامیون در مکان‌های بارگیری مجاور محافظت کنید. یک شرکت تولیدکننده مصالح ساختمانی با تجربه می‌تواند در انتخاب کیفیت مواد مصرفی سازه صنعتی شما مفید باشد.

 

  1. تمهیدات پس از ساخت سوله‌های صنعتی

ملاحظات پس از ساخت شامل بازرسی نهایی تاسیسات، از جمله فونداسیون، برق و لوله کشی است تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می‌کند و هرگونه تنظیمات یا بهینه‌سازی لازم لحاظ شده است. همانطور که گفتیم؛ اطمینان از عملکرد صحیح سوله‌ های صنعتی، مانند فضای مناسب و تهویه، برای اطمینان از موفقیت آینده آن امری حیاتی است.

 

 

 

آیا در فکر ساختن سوله صنعتی هستید

ساخت سوله صنعتی

مهم نیست مکان شما یک سوله کارگاهی یا انباری کوچک است یا یک سازه صنعتی چند هزار متری. انتخاب صحیح بهترین متریال و اطمینان از کیفیت و دوام طولانی‌مدت سقف و دیوارها مهم‌ترین نکته در اجرای یک سوله موفق می‌باشد. شرکت سپیدفام وارنا اولین تولیدکننده محصولات یو پی وی سی ساختمانی در ایران است. با ثبت اختراع نسل جدید پوششهای میکرونیزه سقف ضد اشعه و استوار در طوفان، باد، برف و باران مفتخر است محصولات خود را در سراسر ایران و کشورهای همجوار به قیمت کارخانه عرضه نماید.

با یکبار خرید محصولات پوششی سبک، بادوام و گارانتی و ضمانت 7 ساله برند پلی روف؛ تا یک عمر از پرداخت هزینه‌های جانبی و تعمیرات سوله و خانه خود بی نیاز باشید. پوشش‌های وارنا برخلاف سقف‌های دیگر نیاز به عایق کاری ندارند و برای مناطق بسیار گرم جنوب یا ویلایی شمال، سقف و دیوار ضدخوردگی و ضدآب می‌سازند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سوله ‌های صنعتی و مشاوره برای خرید سقف سبک و دیوارپوش‌های ضدآب سوله :

 

09115495291

09120465839

09120465837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =