اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  بهترین متریال سقف چیست ؟

بهترین متریال سقف چیست ؟

بهترین متریال سقف چیست و چه مزایایی دارد ؟

یکی از مهم ترین قسمت های اجرایی در هر ساختمان سقف ساختمان می باشد . انتخاب بهترین متریال سقف در هنگام طراحی ساختمان یکی از نکاتی است که باید به ان توجه ویژه نمود .ما در این مقاله در مورد سقف و انتخاب بهترین متریال سقف  نکاتی کلیدی و مفید را برای شما بیان نموده این که امیدوارم با مطالعه این مقاله نکات مهمی را در مورد انتخاب بهترین متریال سقف به دست آورید.

سقف شیبدار و لزوم توجه به زیر سازی صحیح سقف؟

یکی از مهمترین و حساس¬ترین مراحل در ساختمان های مسکونی و صنعتی، اجرای سقف و پوشش مرتبط با آن است. زیرسازی سقف شیبدار نقش بسیار مهمی در پوشش سقف دارد، زیرا متریال های مختلف پوشش های سقفی دارای زیرسازی متفاوتی است. بکارگیری سقف شیبدار در مکان های سردسیر و مکان هایی که بارش و برف در آن زیاد است بیشتر از مکان های دیگر مرسوم است به دلیل آنکه برف و باران به راحتی به سمت لوله ناودانی و یا لبه سقف هدایت می شود و به خارج از سقف منتقل می شود. همچنین نیاز به برف روبی ندارد . تاکید بر مقاوم سازی زیر ساخت در پوشش های سقف به این علت است که در شرایط آب و هوایی مختلف( باد و طوفان های شدید) قرار خواهدگرفت. علاوه زیرساخت مناسب در سقف های شیبدار باید به درصد شیب این سقف ها برای آب¬بند شدن توجه کرد زیرا یک تصور غلط در مورد آب این است که اب فقط در سراشیبی جریان دارد و این همیشه در مورد سطح سقف درست نیست. وزش باد می تواند آب را به به سمت بالا منحرف کند و گرانش را نادیده بگیرد و اب وارد ساختار سقف شود.

بهترین متریال سقف

سوال های زیادی در مورد پوشش سقف وجود دارد که پاسخ به آنها تصمیم گیری را برای تمام افرادی که در آستانه خرید پوشش سقف هستند راحتر می کند. در ادامه این مقاله به پاسخگویی به این سوال ها خواهیم پرداخت پس به شما پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

انواع متریال های سقف و معرفی بهترین متریال سقف

نخست به معرفی پوشش های موجود برای سقف شیبدار می پردازیم و در انتها پس از بررسی کامل انواع متریال های سقف بهترین متریال سقف را  برای استفاده در ساختمان به شما معرفی خواهیم نمود .

  • پوشش  سقف سفال
  • پوشش سقف ورق فلزی
  • پوشش سقف ورق یو پی وی سی
  •  پوشش سقف آندوویلا
  • پوشش سقف کینگستون

که هر کدام از این پوشش ها طریقه نصب، زیرسازی و همپوشانی های متفاوتی دارند که با توجه به کاربری پروژه، قابل استفاده هستند. هر کدام از اینها مزایا و معایبی دارد که در جایگاه استفاده خود باید به آن توجه شود.

پوشش های سقف شینگل، کینگستون، آردواز دارای میزان همپوشانی زیادی هستند تقریبا بیش از نصف پوشش با هم همپوشانی دارند و این به علت آب­بند شدن ورق است. پس در نتیجه هزینه این پوشش های سقف بالا است و برای سقف ویلا و منازل مسکونی کاربرد دارد زیرا در سوله های صنعتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.به همین علت این نوع متریال های نمی‌تواند بهترین متریال  سقف باشد .

پوشش سقف سفال نیز نیاز به زیر سازی مقاوم و با فاصله های نزدیک دارد. زیرا پوشش های سقف سفال سنگین هستند .و عدم رعایت دقیق فاصله در این پوشش سقف باعث عدم نصب صحیح می شود. پوشش سقف از جنس سفال به نگهداری بیشتری نیاز دارد. زیراتایل های سفالی سنگین و شکننده هستند و نصب آن در مقایسه با پوشش هایی همچون طرح سفال دشوارتر است.

پوشش سقف فلزی

پوشش سقف فلزی با توجه به هزینه پایین تر برای زیرسازی برای پوشش های سوله های صنعتی کاربرد دارد .ولی پوشش سقف فلزی به تنهایی قابل استفاده روی پرلین نیست چون فلز ضریب انتقال حرارت بالایی دارد و با اختلاف دما، در شرایط جغرافیایی مختلف باعث انتقال سرما و گرمای زیادی می شود. برای همین از پشم شیشه یا پشم سنگ یا فوم های پلی اتیلنی استفاده می شود. که برای نگه داشتن این پوشش ها بر روی سقف از تورمرغی استفاده می شود که این جدا از هزینه خرید و نصب ورق فلزی برای پوشش سقف است. هزینه خرید و نصب عایق و تور مرغی جدا محاسبه می شود. پوشش سقف فلزی در سوله های صنعتی که صرفه جویی انرژی در آن مهم است یا خوردگی و پوسیدگی در محل تولید زیاد است مانند صنایع تولید نمک، صنایع تولید فولاد، صنایع تولید گوگرد و کودهای شیمیایی قابل استفاده نیست چون ماهیت فلز طوری است که به مرور زمان دچار خوردگی و پوسیدگی می شود و برای صنایع تولیدی توجیه اقتصادی ندارد و ترجیحا از محصولاتی استفاده می شود که بتوانند به مدت طولانی تری از پوشش سقف خود استفاده کنند.مانند پوشش های یو پی وی سی.

پوشش سقف یو پی وی سی ( بهترین متریال سقف )چیست ؟

پوشش سقف یو پی وی سی جزو پوشش های سقفی است که بنا به منطقه جغرافیایی، کاربری سوله ها، میزان عبور جریان هوا، می توان توصیه کرد تا بدون عایق مستقیم بر روی زیرسازی سوله نصب شود. سوال های متعددی در مورد این نوع پوشش سقف وجود دارد که در این فرصت سعی می کنیم به تعدادی از آنها پاسخ دهیم.

میزان مقاومت پوشش  سقفی یو پی وی سی  در برابر اشعه آفتاب است چگونه است؟

پوشش های سقفی یو پی وی سی از دولایه تشکیل شده است که لایه دوم آن آلیاژ پلیمری است که با پیگمنت های پی وی سی  که مقاومت آنرا در برابر اشعه آفتاب چندین برابر می کند.  و این آلیاژ پلیمری نور افتاب رو تا 85 درصد بازتاب می دهد و با اطمینان می توان 30 تا 50 سال از این پوشش ها استفاده کرد.

میزان مقاومت محصول در برابر ضربه و حوادث طبیعی مانند تگرگ چگونه است؟

هر نوع پوششی بر روی سقف در معرض حوادث جوی  وعوامل جغرافیایی قرار میگیرد  و باید مقاومت مناسبی از خود نشان دهد یکی از این عوامل تگرگ است به خصوص در جنوب کشور، پوشش های یو پی وی سی در برابر ضربه از خود مقاومت کافی نشان میدهند در برابر ضربه شکننده نیستند و خرد نمی شوند. همچنین آزمایشاتی که از محصول انجام شده، صحت این قضیه رو ثابت کرده است. برای اطمینان مشتریان از این امر شرکت سپید فام وارنا، تولید کننده پوشش های یو پی وی سی ، بیمه نامه ای برای ضمانت محصول در اختیار مشتریان قرار می دهد.

انعطاف پذیری پوشش های یو پی وی سی در برابر سازه های قوسی

یکی از سوالات رایج میزان خم پذیری محصول است بخصوص در در پروژه های قوسی . پوشش های سقفی یو پی وی سی در هر یک متر، بیست سانتی متر قوس پذیری دارد و می توان در پروژه هایی که دارای قوس استاندارد هستند از این پوشش های سقفی استفاده کرد.

ماندگاری و دوام پوشش سقف یو پی وی سی  در طول زمان چگونه است؟

یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه در مورد دوام محصول در طول زمان هست، عمر مفید محصول با الیاژ پلیمری 30 سال است ولی در مناطقی مانند شمال کشور با مناطقی که تعداد روزهای افتابی به نسبت کمتری در برابر جنوب دارد، تا 50 سال تخمین زده شده است تست های استاندارد گرفته شده در آزمایشگاه هم صحت این قضیه رو تایید می کنند. همچنین در مورد مقاومت کششی محصول در گذشت زمان هم نکته ای است که به آن اشاره می کنم، با گذشت زمان مقاومت کششی پوشش های یو پی  وی سی حفظ می شود و این موضوع در مورد محصولاتی مانند الیاژها، مواد کامپوزیتی، سرامیک، مواد پلیمری، مواد پلاستیکی، مواد چوبی جدول بندی شده است و با نیرو بر واحد سطح ( پاسکال) محاسبه می شود. تست های انجام شده در مورد پوشش های یو پی وی سی این قضیه رو تایید می کنند. در واقع مقاومت کششی برای محصولات شکل پذیر زیاد کاربرد ندارد ولی برای محصولاتی مانند پوشش های سقفی یو پی وی سی مهم است که باید به آن توجه شود. در کنار مقاومت کششی، مقاومت فشاری این محصولات نیز باید مورد توجه قرار گیرد، منظور حد مقاومت فشری یک ماده در مورد پوشش های سقفی یو پی وی سی این قضیه اینطور بررسی می شود که یک گوی یک کیلویی از فاصله 1 متری برای 3 بار بیفتد ، اتفاقی برای پوشش به وجود نمیاد، شرکت سپید فام وارنا این قضیه رو بهبود داده و فاصله تس های ازمایشگاهی خود را به 2 متر رسانده است، تا بتواند مقاومت فشاری بیشتری در محصول به وجود بیاورد.

نصب پوشش های سقفی یو پی وی سی چگونه است؟

به طور کلی هر چه فاصله تکیه گاهی پوشش سقف کمتر باشد مقاومت در برابر فشار باد افزایش می یابد.در فاصله های زیاد برای حفظ مقاومت تعداد پیچ های بیشتری باید زده شود، با توجه به اینکه برای ماندگاری بالاتر پوشش نصب خیلی مهم است، بهتر است از نصاب با تجربه کمک بگیرید. در هنگام نصب حتما باید روی گام های بلند پیچ زده شود.

طریقه حمل  این پوشش سقف یو پی وی سی  چگونه است؟

از انجایی که ارتفاع سوله ها به صورت عرف 6 تا 8 متر یا بیشتر است توصیه می گردد جهت انتقال پوشش سقف و اجرای سریع تر پوشش سقف از جرثقیل استفاده شود. برای طول های بلند استفاده از شاهین و تسمه، برای تعادل ورق کمک کننده است.

در نهایت پوشش های یو پی وی سی با در نظر گرفتن پرت کم مصالح، هزینه نصب، مقاومت در برابر حریق( امنیت بالا در برابر آتش سوزی) ،  وزن کم می تواند بهترین متریال سقف سوله، ویلا، منازل مسکونی، پارکینگ باشد.

تماس با ما

نحوه خرید بهترین متریال سقف

برای خرید ورقهای تولیدی کارخانه سپید فام وارنا کافیست با کارشناسان فروش مجموعه ما در ارتیاط باشید .شماره تماس ما در صفحه ارتباط با ما موجود است.