اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  دسته‌بندی نشدهکاربرد سولهکاربرد ورق های یو پی وی سیوبلاگ   »   مناسب ترین متریال برای سقف سوله مرغداری

مناسب ترین متریال برای سقف سوله مرغداری

  • 1101 بازدید
  • تاریخ انتشار: 2 سال پیش
Rate this post

به روز ترین متریال سقف سوله مرغداری

ساخت سوله مرغداری صنعتی که در انگلیسی به آن: Industrial Chicken Shed نیز می گویند. با ساخت دیگر سازه ها فرق دارد. در این سازه ها با پرورش مرغ و جوجه روبه رو هستیم. در نتیجه باید به موارد بهداشتی بیش از پیش دقت کنیم. مواردی چون سقف سوله مرغداری ، دیوارها ، محل احداث مرغداری ، تهویه مرغداری و … باید مطابق با استانداردهای سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی ساخته شود.

 

این سازه ها در شمال کشور بیشتر به صورت سالن مرغداری دو طبقه ساخته میشوند. (به دلیل کمبود فضا و مقرون به صرفه بودن).

سقف سوله مرغداری

سقف سوله مرغداری

طبق ضوابط احداث مرغداری : در ساخت سوله مرغداری باید از سقف و عایق مناسب استفاده شود. عایق کاری سالن مرغداری کمک می کند تا : دمای هوای ساختمان در گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان متعادل بماند و آسیبی به مرغ ها نرسد. همچنین از ورود حشرات و میکروب ها به داخل آن جلوگیری می کند.

محوطه سوله مرغداری

انواع پوشش سقف سوله مرغداری

پوشش سقف سوله به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم میشود. معمولا برای پوشش بیرونی سقف از پلی کربنات و انواع پوشش سقف upvc مانند ساندویچ پانل و … استفاده میشود. برای پوشش داخل سقف از پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اتیلن، کارتن پلاست و … به عنوان عایق استفاده می شود.

سقف سوله مرغداری

سقف سوله مرغداری با ساندویچ پانل

پوشش سقف ساندویچ پنل از دو لایه ورق تشکیل می شود. بین این ورق ها عایق نرم و انعطاف پذیری قرار دارد. در نتیجه ساندویچ پانل سقف مرغداری خود یک عایق حرارتی است و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. قابلیت شستشوی آسان دارد که این مزیت مهمی برای سقف سالن مرغداری است.

ساندویچ پانل با عایق پشم سنگ

یکی از بهترین عایق ها برای سقف سوله مرغداری ها، پشم سنگ است. عایق صوتی بودن، قیمت مناسب، استفاده آسان، طول عمر بالا و … از جمله مزایای استفاده از ساندویچ پانل پشم سنگ در پوشش سقف سوله مرغداری است. این عایق پوششی، در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم است. همچنین جلوی ورود یا پخش میکروب ها را می گیرد.

سقف سوله مرغداری

معایب پشم سنگ

اما عایق پشم سنگ برای سقف سالن مرغداری معایبی نیز دارد. در صورت تماس با پوستِ – افرادی که در مراحل تولید، برش و نصب آن فعالیت دارند – می تواند با آلرژی و التهاب همراه باشد. اما برای سلامت مرغ و جوجه ها خطری ندارد.

کارتن پلاست سقف سوله

از کارتن پلاست میتوان به عنوان سقف کاذب و در زیر پشم سنگ یا پشم شیشه – به جای توری مرغی – استفاده کرد. موارد مصرف آن در سوله سازی ( سوله مرغداری ، سوله دامداری و … )، صنعت کشاورزی، خودرو سازی و … می باشد.

مزایای کارتن پلاست سقف سوله مرغداری

  • نصب آسان
  • قیمت ارزان
  • بویی را به خود جذب نمی کند.
  • غیر قابل اشتعال
  • قابلیت شستشوی آسان
  • عایق صوتی و حرارتی
  • عبور نور از خود و ایجاد روشنایی در محیط سوله و صرفه جویی در مصرف انرژی.
  • جلوگیری از لانه سازی پرندگان در زیر سقف مرغداری ها.
  • استفاده هم به عنوان سقف و هم دیوار کاذب.
  • عایق سقف سوله مرغداری با کارتن پلاست و پشم شیشه مقرون به صرفه است. بعلاوه کارتن پلاست میتواند مکمل پشم شیشه باشد و از ریزش آن جلوگیری کند.
  • کاربرد در انواع سوله سازی

 

پوشش سقف مرغداری یو پی وی سی

ورق های upvc و نسل جدید فناوری ساخت پوشش سقف برای انواع سازه ها و سوله پرورش دام و طیور – که ساندویچ پانل یکی از انواع آنهاست – دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. از ورق های یو پی وی سی در سقف سوله مرغداری ها و دامداری ها – سقف شیبدار، سقف کاذب، دیوار پوش و … استفاده میشود. از جمله مهم ترین مزایای پوشش سقف upvc برای مرغداری و دام، بحث استحکام و دوام آنهاست.
ورق های یو پی وی سی مقاومت بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند. به دلیل همپوشانی مناسب ورق ها و وجود عایق داخل آنها، آب بندی سقف سوله کامل انجام میشود. (نیازی به عایق بندی و نصب ایزوگام نخواهید داشت.) رطوبت و بارش باران های اسیدی باعث نشت آب و پوسیدگی سقف نمیشود. در نتیجه از این بابت خسارتی به سوله و دام و طیور شما وارد نمی گردد.
از دیگر مزایای پوشش های سقف یو پی وی سی : در برابر آتش سوزی مقاوم اند، شعله آتش را به اطراف منتقل نمی کنند. همچنین گاز سمی پخش نمی کنند. در هوای بسیار گرم یا بسیار سرد از دام وطیور محافظت می کنند. ( توسط عایقی که در پوشش سقف upvc وجود دارد.)

 

 

 

 

نکاتی برای پوشش سقف سوله مرغداری

 

اولین نکته در ساخت پوشش سقف سوله مرغداری : عایق بودن سقف سالن هاست. بهترین روش، استفاده از سقف دو پوششه است. به این ترتیب که :

1- در بالای سقف سازه از یک لایه ورق و پشم شیشه و عایق استفاده میشود.

2- یک ورق در زیر سازه به عنوان سقف کاذب به کار میرود.

فاصله بین دو سالن مرغداری

سوله پرورش مرغ گوشتی با سایر سوله های دامداری کمی متفاوت است. آنها نسبت به محیط و عوامل بیماری زا که – ممکن است برای سایر حیوانات بی خطر باشند، حساس ترند. هر چند طبق ضوابط : حداقل فاصله سالن های مرغداری 10 متر است – اما چنانچه محدودیتی در فضای ساخت سوله ندارید – بهتر است فاصله سالن ها را بین 15 تا 20 متر در نظر بگیرید.

طبق ضوابط بهداشتی برای سوله مرغداری گوشتی ، باید دفاتر و مکان های بهداشتی در ابتدای ورودی مرغداری ها وجود داشته باشد.

ابعاد سالن مرغداری کوچک

ساخت مرغداری کوچک در حیاط 10 متری خانه نیز امکان پذیر است. هرچند در سوله 100 متری یا200 متری نیز ساخته میشوند. حصارکشی و خرید تجهیزات لازم مانند هیتر مرغداری، آبخوری، دانخوری، تهویه و … از جمله نکاتی است که برای راه اندازی مرغداری های کوچک باید در نظر گرفته شود.

ابعاد استاندارد سوله مرغداری

ابعاد سالن مرغداری گوشتی و تخمگذار بستگی به ظرفیت و تعداد مرغ ها دارد. اما معمولا در این حدود در نظر گرفته میشود: در سوله های مرغداری صنعتی (4 طبقه.) ارتفاع سقف سوله مرغداری بین 3 تا 5/3 متر و در قفسه های 6 طبقه، بین 4 تا 5/4 متر محاسبه میشود. عرض استاندارد سالن مرغداری معمولا بین 12 تا 16 متر و طول آن بین 70 تا 100 متر در نظر گرفته میشود.

سقف سوله مرغداری و تهویه هوا

تنظیم دما و رطوبت مطلوب در سالن مرغداری اهمیت زیادی دارد. بنابراین اجرای سقف سالن مرغداری باید منطبق بر اصول بهداشتی این سازه ها باشد. مطابق آنچه در بالا گفتیم، سقف دو پوششه باعث میشود تا حرکت هوا به صورت یکنواخت در تمام سالن مرغداری به گردش درآید. در نتیجه با حذف موانع سازه ای ، باعث گردش هوایی صاف و بدون دوران در سازه های مرغداری میشود.

طبق ضوابط بهداشتی مرغداری ، سرعت جریان هوا در هر سالن باید حداکثر 20 متر بر ثانیه در نظر گرفته شود.

 

سوله مرغداری تخمگذار یا سوله مرغداری گوشتی ؟

سالن مرغداری گوشتی بهتر است یا سالن مرغداری تخمگذار ؟ کدام یک درآمد بیشتری دارند؟

در اینجا فرقی نمی کند که مکان شما سوله کوچک باشد یا سوله صنعتی. بهتر است پس از پرورش مرغ های تخمگذار – در اولین دوره تخم گذاری – از فروش تخم مرغ ها به درآمد برسید. پس از کرچ شدن مرغ ها و جوجه شدن، جوجه های جوان را به عنوان مرغ گوشتی پرورش دهید و با عرضه تخم آنها در بازار به درآمد بیشتری برسید.

 

هزینه ساخت سوله مرغداری

اساس هزینه ساخت سوله متر مربع است. یعنی در سوله مرغداری قیمت متری داده میشود. در نتیجه قیمت سوله مرغداری بستگی زیادی به طول، دهانه و ارتفاع سالن مرغداری دارد.

چرا مردم سوله مرغداری دست دوم می خرند؟

بازار اجاره سوله مرغداری و خرید و فروش سوله مرغداری دست دوم همچنان گرم است. چرا مردم سوله مرغداری دست دوم می خرند؟ زیرا گاهی زمان کافی برای ساخت و نصب آن ندارند. یا میخواهند تنها زمان کوتاهی از سالن مرغداری خود استفاده کنند.

اما به خاطر داشته باشید که این سوله ها در اکثر موارد توسط برخی افراد، از ضایعات و مصالح بی کیفیت خرید و فروش میشوند. در سوله های مرغداری رعایت بهداشت و متریالِ باکیفیت حرف اول را میزند. پس صِرف اینکه قیمت پایین تری دارند یا سریعتر ساخته میشوند، نمی توانند گزینه های مناسبی برای مکانِ کسب و کار شما باشند.

1- تهویه در مرغداری صنعتی

تهویه در سوله های مرغداری کوچک و صنعتی :

  • هوای تازه را تامین می کند.
  • از گرم شدن بیش از حد و بروز آلودگی و رطوبت جلوگیری می کند.
  • از جمله امکاناتی که در جدیدترین سالن مرغداری برای تهویه در ایران استفاده میشود، تهویه تونلی است.

 

2- سوله مرغداری پیش ساخته :

چه زمانی از سوله مرغداری پیش ساخته استفاده میشود ؟

زمان نقش مهمی دارد و یکی از مواردی که کارفرماهای محترم همواره بر آن تاکید دارند: مدت زمان اتمام ساخت سوله مرغداری است. هر چند در ساخت سالن مرغداری از سوله سبک استفاده میشود که نصب و اجرای آن سریع است اما سوله مرغداری پیش ساخته می تواند علاوه بر کوتاه کردن زمان اجرا، سازه شما را نیز سفارشی تحویل دهد.

چرا سقف سوله مرغداری پیش ساخته مناسب است ؟

عمده مراحل ساخت سازه فولادی در کارخانه انجام میشود. این یعنی مرغداری شما نیمه تمام است و فقط برای مونتاژ باید به محل احداث مرغداری منتقل شود. بنابراین، ساخت و ساز راحت تر و زمان کوتاه تر است.

سوله مرغداری پیش ساخته وزن سبکی دارد که این هزینه فونداسیون را کاهش و سرعت ساخت را افزایش می دهد. پس می تواند به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد. هزینه ساخت سوله مرغداری پیش ساخته مقرون به صرفه است.

سقف مرغداری پیش ساخته می تواند مدلی سفارشی و مدرن داشته باشد. ساندویچ پانل سقف سوله مرغداری و دیوار را میتوان از رنگ های متنوعی انتخاب کرد. همچنین می توان دیوار سازه را از مواد متفاوتی ساخت.

از جمله مزایای سوله مرغداری پیش ساخته :

  • سوله سبک
  • صرفه جوییدر فونداسیون
  • مصرف مصالح کمتر
  • دهانه بزرگ
  • ایمنی و قابلیت اطمینان
  • ظاهر زیبا
  • سازه مقاوم
  • سوله ارزان مرغداری
  • ساخت سوله سریع

 

سخن آخر

شرکت سپید فام وارنا ( Varna-group.com ) : در سالهای اخیر و با به کارگیریِ آخرین تجهیزات در تامین مصالح و ارائه بهترین قیمت سوله مرغداری ، گاوداری ، انواع سقف upvc ، ساندویچ پانل و … افتخار همکاری با بهترین سوله سازان ایران و کشورهای همسایه را داشته و دارد.

برای کسب اطلاع از آخرین قیمت سقف سوله مرغداری ، سقف سوله گاوداری و … و ارائه مشاوره رایگان و مناسب مطابق با کسب و کار شما، لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =