اولین تولید کننده سقف یو پی وی سی در ایران !

09115495291 - 09120465839- 09120465837

مشاوره با واحد فروش

خانه  »  کاربرد ورق های یو پی وی سیوبلاگ   »   سقف پارکینگ ماشین یا سایبان خودرو

سقف پارکینگ ماشین یا سایبان خودرو

  • 897 بازدید
  • تاریخ انتشار: 1 سال پیش
4.3/5 - (18 امتیاز)

سقف پارکینگ ماشین یا سایبان خودرو بهترین روش برای محافظت وسایل نقلیه شما در برابر آب و هوای نامناسب سقف پارکینگ است. بخصوص گرمای شدید که می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند و باعث فرسودگی و کاهش عمر آن شود.

سقف پارکینگ

از سقف پارکینگ خودرو یا سایبان‌ها برای نگهداری ماشین و تجهیزات ساختمانی نیز استفاده میشود؛ تا در برابر آفتاب داغ یا در هنگام بارندگی‌های سیل‌آسا دچار خرابی یا خوردگی نشوند. این پوشش های سقفی در اندازه و انواع متنوعی ساخته می‌شوند.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، سقف پارکینگ ها نیز از حالت اولیه و ابتدایی خارج شده؛ روش‌های جدیدی برای پوشش سقف خودرو و سایبان‌ها ابداع شد. به این ترتیب که ابتدا فقط سقف‌های چوبی یا فلزی در بازار پوشش‌‌های سقفی رایج بود؛ اما امروزه روش‌های متنوع و جدید‌تری مانند: سقف فایبرگلاس، پلی کربنات، پوشش سقف یو پی وی سی upvc و pvc و .. برای سقف پارکینگ و سایبان خودرو با استقبال زیادی مواجه شده است.

نکات مهم در طراحی سقف پارکینگ چیست؟ در مقاله امروز سپیدفام وارنا به این سوالات پاسخ می‌دهیم و قصد داریم تا بهترین پوشش برای سقف پارکینگ را نیز به شما معرفی کنیم.

 

چه نوع سقف پارکینگی می‌ خواهید؟

هنگامی که تصمیم به ساخت پارکینگ یا سایبانی برای ماشین خود کردید؛ می توانید انتخاب کنید چه نوع پوشش سقفی را می‌خواهید روی آن نصب کنید. اکثر پارکینگ های خودرو، ساختاری مستقل و جدا از ساختمان اصلی یا خانه خواهند داشت. شما همچنین باید انتخاب کنید که مایلید سقف پارکینگ تان از چه موادی ساخته شود. موادی که معمولاً برای ساخت پارکینگ یا سایبان ماشین استفاده می شود عبارتند از فلز، شیشه، کامپوزیت، pvc، upvc و …

یکی دیگر از جنبه های طراحی سقف که باید در نظر بگیرید، شکل سقفی است که قرار است روی پارکینگ خود قرار دهید. آنها عمدتا دارای یک سقف شیبدار یا یک سقف قوسی با ناودان های متصل به آن هستند.

 

 

آسیب هاي خودرو بر اثر آفتاب

شیشه، پلاستیک و فلز از جمله انواع پوشش های سقفی هستند که می‌توانند به شدت خودرو را گرم کرده؛ به فرسودگی سریعتر آن کمک کنند. سقف فایبر گلاس از این دست مواد است. پس اگر محل پارکینگ شما در منطقه ای بسیار گرم واقع شده است؛ سعی کنید از سایر پوشش های سقف برای پارکینگ یا سایبان ماشین خود استفاده کنید. سقفی که بتواند آسیب هاي خودرو بر اثر آفتاب را به حداقل برساند.

یک سقف پارکینگ استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر پارکینگی به یک سقف محکم و ضد آب نیاز دارد تا عناصر مضر را دفع و محتویات داخل آن را خشک نگه دارد. انواع مختلفی از متریال های سقف برای انتخاب وجود دارند. آنها می‌توانند از ورق های فلزی، قیر و ایرانیت گرفته تا شیشه، تایل پلاستیکی، پانل یو پی وی سی و … ساخته شوند. خصوصیات یک سقف مناسب برای پارکینگ خودرو شامل ویژگی‌های زیر است:

 

 

 

نکات مهم در طراحی سقف پارکینگ

در طراحی سایبان پارکینگ ماشین به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ خب، عوامل زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید. از جمله:

 

  • انتخاب سقف پارکینگ بر اساس شرایط آب هوایی

به موقعیت ساختمان خود که تحت تأثیر آب و هوای محلی قرار می گیرد، توجه کنید. آیا در یک منطقه بادخیز با طوفان و باران و تگرگ مداوم زندگی می‌کنید؟ آیا خانه شما نزدیک به دریا واقع شده است؟ آیا تابستان های بسیار گرم و شرجی را تجربه می‌کنید؟

پارکینگ خودرو که با سقف پوشانده شده باشد، می تواند از ماشین در برابر تابش خورشید – اشعه ماوراء بنفش، تگرگ، باد باران و گرد و غبار محافظت کند. این می تواند برای محافظت در برابر حشرات و پرندگان نیز بسیار مؤثر باشد و خطر خرابی اتومبیل‌ها در خیابان را کاهش دهد. بنابراین ساخت پارکینگ برای کاهش هزینه نگهداری خودرو میتواند بسیار موثر باشد.

 

  • عملکرد سقف سایبان و پارکینگ

از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بهبود عملکرد سایبان و سقف پارکینگ: وجود پوشش ضد اشعه خورشید (anti-uv) ، بیصدا بودن – سقف اکوستیک – و وجود عایق های حرارتی در زیر سقف پارکینگ‌ها می‌باشد. برای به حداکثر رساندن عملکرد سقف پارکینگ ، باید پوششی را انتخاب کنید که بتواند در برابر عوامل محیطی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد.

ما در این مقاله به شما پوشش سقفی را معرفی می کنیم که نه تنها وجود این فاکتورها در آن رعایت میشود؛ بلکه مقرون به صرفه، زیبا و سبک است و امنیت و حفاظت خودروی داخل پارکینگ شما را نیز تامین می‌کند.

 

 

 

  • عمر سقف پارکینگ

سقف ها درد زیادی می کِشند! از تحمل گرمای سوزان و باران شدید گرفته تا برف سنگین و بادهای شدید. آنها از خانه شما، ساکنان آن و وسایل‌تان محافظت می‌‌کنند، بنابراین انتخاب مواد مناسب برای آن مهم است.

عمر سقف پارکینگ شما ارتباط مستقیمی با نوع جنس و اجزاي پوشش سقف پارکینگ‌تان دارد. همچنین میزان دوام و انعطاف پذیری تایل یا ورق سقف در منطقه جغرافیایی خود را نیز در نظر بگیرید. (عمر ورق های سقف یو پی وی سی – بسته به نوع نصب و شرایط آب و هوایی – حدود 30 تا 50 سال در نظر گرفته شده است).

 

 

  • بودجه

چه بخواهید هزینه بیشتری کنید یا بخواهید تا حد امکان صرفه جو باشید؛ مطمئن شوید که هزینه های اضافی احتمالی مانند: هزینه نصب، حمل و نقل و نگهداری و همچنین قیمت خودِ ورق‌های سقفی را در ابتدا در نظر گرفته‌اید.

 

  • عایق حرارتی

آیا می دانید تنها با نصب عایق های حرارتی در سقف؛ دمای پارکینگ های سقف دار را 4 تا 8 درجه کاهش می‌دهید؟

در بدترین حالت، با استفاده از عایق های سقفی ضد حرارت و ضد آتش، احتمال سرایت شعله از طریق پارکینگ به خودرو را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

این که آیا پارکینگ شما به ساختمان اصلی متصل است یا جداگانه قرار گرفته است، استفاده از سقف‌های عایق برای حفظ دمای داخل پارکیگ ایده بسیار خوبی است. این بدان معنی است که وقتی در تابستان یا هوای گرم سوار ماشین خود می شوید؛ لازم نیست از گرمای طاقت فرسا رنج ببرید و مجبور شوید کولر ماشین را منفجر کنید.

برای افرادی که از پارکینگ خود برای نگهداری وسایل مختلف استفاده می‌کنند؛ عایق کاری فضا از آسیب ناشی از فشار حرارتی و نوسانات دما بر وسایل جلوگیری می‌کند. پارکینگ مسقفی که به درستی عایق بندی نشده است، می‌تواند بر مصرف انرژی ساختمان شما بیفزاید.

 

  • عایق الکتریکی

جنس سقف پارکینگ باید به گونه ای باشد تا بتواند در آب و هوای بحرانی و در زمان برخورد با رعد و برق، باعث ایجاد آتش سوزی و ایجاد حوادث ناگوار نشود. یک پوشش سقف عالی در این مواقع ورق های یو پی وی سی هستند. سقف upvc بار الکتریکی ناشی از صاعقه را منتقل نمی‌کند و در بدترین شرایط آب و هوایی، وضعیت ایمنی را برای سقف و خودرو ایجاد می‌کند.

 

  • عایق صدا

عایق های صوتی یا سقف اکوستیک فقط مختص در و دیوار واحدهای آپارتمانی نیست. بلکه پوشش سایبان و پارکینگ شما می تواند  – تحت تاثیر قطرات باران و تگرگ، نویز زیادی تولید کند و آسایش شما را مختل کند. پوشش‌های سقف ایرانیت، فایبرگلاس، سقف فلزی و … عایق های صوتی و اکوستیک مناسبی نیستند.

 

  • طرح و زیبایی سازه سقف

طراحی و شیب ساختار سقف شما بر روی جنس سقفی که انتخاب می کنید، تأثیر می‌گذارد. اگر متراژ زمین بسیار کم باشد، تنها انواع خاصی از تایل‌ها برای نصب آن باقی می‌ماند. در نتیجه، شما باید به دنبال تایل های مخصوصی برای نصب سقفی کم شیب باشید. همچنین رنگی را انتخاب کنید که به خوبی با طرح رنگ خارجی ساختمان شما همخوانی داشته باشد.

 

 

 

  • وزن سقف

این مورد بخصوص برای سقف سایبان های متصل به ساختمان اصلی، فاکتور مهمی است. وزن برخی از مصالح برای سقف پارکینگ بیشتر از سایر انواع آن است. در صورت عدم توجه، می‌تواند اثرات نامطلوبی بر یکپارچگی ساختار خانه شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که خانه شما از نظر ساختاری، توان کافی دارد تا وزن کل مصالح سقف انتخابی شما را تحمل کند.

مصالحی را انتخاب کنید که به حفظ پایداری ساختمان شما کمک می‌کند، نه اینکه آن را بیش از حد سنگین کند. توجه داشته باشید، به مرور زمان، ساختمان شروع به از دست دادن استحکام خود می‌کند. برای خانه هایی که بیش از 40 سال پیش ساخته شده اند؛ کاهش فشار کلی بر روی ساختمان از طریق مصالح سقفی کم وزن مانند فایبرگلاس، pvc و upvc بسیار مهم است.

 

  • الزامات تعمیر و نگهداری

از خود بپرسید که حاضرید چقدر زمان و هزینه برای نگهداری سقف پارکینگ خود صرف کنید. توجه به این نکته مهم است که برخی از مواد، مانند تایل های یو پی وی سی، به نگهداری و تعمیر بسیار کمتری نیاز دارند و صاحبان پرمشغله آن را ترجیح می‌دهند.

 

 

  • آینده پارکینگ

زمانی را برای بررسی برنامه‌های آینده اختصاص دهید. حتی اگر در حال حاضر یک ماشین دارید، ممکن است بخواهید ماشین دوم یا حتی سوم را در آینده اضافه کنید. هنگام انتخاب سایز سقف پارکینگ خود، در نظر گرفتن نیازهای آینده برای جای دادن خودروهای بیشتر و تجهیزات آن به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید؛ یعنی بتوانید در آینده پوشش سایبان سقف خود را – برای سایر خودروهای پارکینگ – بدون مشکل گسترش دهید.

 

 

 

  • اثرات زیست محیطی مصالح سقف مسطح

این روزها افراد بیشتری نگران تأثیر مواد سازنده سقف بر محیط زیست هستند. شما باید طول عمر گزینه ای را که انتخاب کرده اید، در نظر بگیرید. طول عمر کوتاه‌تر ممکن است انتخاب ارزان‌تری باشد، اما عمر طولانی سقف پارکینگ‌ها به معنای وجود مواد بیشتر است. این یعنی به‌طور بالقوه، در آینده تولید ضایعات بیشتر.

اگر در مورد اثرات زیست محیطیِ مواد در سقف سایبان و پارکینگ انتخابی خود نگران هستید؛ از نصاب یا تولید‌کننده سقف در مورد فرآیند ساخت – از جمله استفاده از هرگونه مواد قابل بازیافت – سوال کنید. بسیاری از تولید کنندگان اطلاعات فنی پوشش های سقف خود را در وب سایت‌های خود برای دانلود در دسترس قرار می‌دهند.

به عنوان مثال، ورق های سقف یو پی وی سی در شرکت سپیدفام وارنا – بدون وجود هیچ گونه مواد سمی – دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت هستند.

 

 

نحوه اجراي پوشش سقف سایبان و پارکینگ

برای ساخت پارکینگ ماشین، ابتدا – با توجه به ابعاد پارکینگ  – یک چهارچوب مشخص برای آن در نظر گرفته می‌شود و فاصله ستون های پارکینگ از یکدیگر تعیین می‌شوند. جنس چهارچوب ها می‌تواند از فلزانی مانند آلومینیوم، آهن و خرپای فولادی و یا حتی چوبی باشد. پس از اتمام نصب چهارچوب، باید پوشش سقف – با توجه به فاکتورهای مهمی که در این مقاله معرفی می کنیم – خریداری شده و سپس سقف پارکینگ بر روی چهارچوب نصب شود.

 

ابعاد و مساحت سقف پارکینگ

اندازه پارکینگ یا سایبان – ابعاد و ارتفاع سقف پارکینگ خودروی شما – به چند فاکتور مهم بستگی دارد:

اولین نکته، نوع و تعداد واحدهای ساختمان و وسایل نقلیه است : اینکه پارکینگ ماشین، در ویلای شخصی شماست یا در یک آپارتمان مسکونی. سایبان پارکینگ اداری است یا پارکینگ ساختمان‌های تجاری. (برج های چند طبقه)

  • استاندارد ارتفاع سقف برای پارکینگ‌های کوچک؛ حداقل 2 متر و 20 سانتی‌متر و برای پارکینگ های متوسط و بزرگ تا 3 متر نیز طراحی می‌شود.
  • حداقلعرض مفید برای یک پارکینگ معمولی 2 متر و نیم است و برای دو پارکینگ، 4 متر و نیم می‌باشد. برای جابجایی خودروها عرض 5 متر – با فاصله مفید ستون به ستون 4 متر و نیم فضا مورد نیاز است.
  • شیب سقف پارکینگ های خصوصی حداکثر 15%و شیب سقف پارکینگ های عمومی 12% می‌باشد.
  • حداقل مساحت یک پارکینگ معمولی 5*5/2است.

 

 

انواع پوشش سقف پارکینگ

در زیر به برخی از مهمترین پوشش‌های سقف پارکینگ می‌پردازیم :

 

  • سقف فایبر گلاس

ورق فایبرگلاس یا ایرانیت پلاستیکی، یکی از ارزان ترین پوشش سقف‌های پارکینگی می‌باشد. اجرای این روش آسان است و نصب آن روی سقف به سرعت انجام می‌شود. پانل سقف فایبر گلاس که به عنوان پانل سقفی نورگیر نیز شناخته می‌شود؛ از رزین پلی استر قوی ساخته شده است که با فایبرگلاس تقویت می‌شود.

فایبرگلاس از پلاستیک و ماده شیشه‌ایِ نازک حاوی سیلیکا – با نام علمی سیلیس – ساخته شده است که این ترکیب ساختار آن را قوی‌تر می‌کند. زیرسازی اصولی پوشش سقف فایبر گلاس مهم است و مقاومت آن را در برابر فشار برف و باران بیشتر می‌کند. سقف فایبرگلاس مزایای زیادی دارد؛ اما معایبی نیز دارد که خریدار باید قبل از نصب، به آنها توجه کند.

سقف پارکینگ فایبرگلاس

 

مزایا و معایب سقف سایبان و پارکینگ فایبرگلاس:

مزایا:

  • مقاوم در برابر آتش
  • پایین بودن احتمال نفوذو نشت آب
  • درهوای سرد، عمر طولانی تری دارند؛ بنابراین بهتر است در مناطق خنک‌تر نصب شوند.
  • وزن سبک
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  • نصب سریع
  • سقف ارزان –  مصالحی که در تهیه سقف فایبر گلاس استفاده می‌شود، ارزان‌تر بوده به راحتی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین هزینه نصب آن در مقایسه با سایر پوشش‌های سقف کمتر است و یک سقف ارزان پارکینگ محسوب می‌‌شود.
  • دارای رنگ‌های متنوع و طرح های جذاب : ( طرح صاف، سینوسی، ذوزنقه‌ای و …)
  • سقف انعطاف پذیر–  می‌توان آن را به هر شکلی برش داد.

 

معایب:

  • اتصال سقف فایبرگلاس با پیچ سرمته باید با احتیاطو به درستی صورت گیرد تا ورق‌ها آسیبی نبیند. زیرا پوشش آنها فلزی یا چوبی نیست بلکه ترکیبی از پلاستیک و شیشه است. بنابراین نصب صحیح این پوشش های سقفی مهم است. زیرا اگر به درستی نصب و استفاده نشود، مقرون به صرفه نیستند و به سرعت تخریب می‌شوند.
  • تعمیرو نگهداری سقف فایبرگلاس آسان نیست؛ زیرا برای پر کردن ترک هایی که به دلیل آب و هوای نامطلوب ایجاد شده است به مشاوره و مواد مناسب نیاز دارد.
  • به دلیل شکنندگی و آسیب پذیر بودن در برابر عوامل محیطی؛ عمر سقف فایبرگلاس زیاد نیست.
  • وزن سبک و عدم مقاومت در برابر باد
  • تغییر رنگ سقف به دلیل قرار گرفتن زیر نور خورشید
  • عایق صوتی نیست و صدای باران و تگرگ را به شدت انعکاس می‌دهد.

 

 

کاربرد ورق فایبرگلاس در پوشش:

 

در موارد زیادی از پوشش سقف فایبرگلاس استفاده می‌شود، از جمله:

  • سایبانِ در
  • سقف نگهبانی
  • سقف گلخانه
  • سقف استخرهای ویلایی
  • سقف پارکینگ شیروانی
  • سقف پارکینگ حیاط
  • سقف انباری و …

 

 

 

  • سقف پلی کربنات

پلی کربنات متشکل از یک رزین مصنوعی است که در آن واحدهای پلیمری از طریق گروه های چند کربناته، به هم متصل می شوند. معمولا سازه های فلزی در این پوشش ها به شکل سقف شیبدار و قوسی اجرا می‌شود.

پوشش سقف پلی کربنات همچنین بسیار سبک وزن است و قادر به مقاومت در برابر دمای شدید – چه سرد و چه گرم است. در حالی که پوشش پلی کربنات ممکن است بهترین گزینه برای سقف خانه نباشد؛ ولی برای سازه های دیگر مانند سایبان در ، پاسیو، سوله ، سقف سایبان حیاط، سقف تراس و بالکن و … می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین پلی کربنات ها اغلب برای پوشش سقف استخرها یا برای پوشش سقف انبارهای صنعتی نیز استفاده می شوند. پنل های پلی کربنات که تقریباً نشکن هستند با مقاومت ضربه ای 250 برابر شیشه فلوت – شیشه صاف – و 30 برابر بیشتر از اکریلیک، محصولی عالی برای استفاده در محیط‌های باز هستند.

به بیان ساده، پلی‌کربنات ها ترموپلاستیک هایی قوی، سخت و شفاف هستند که به دلیل قالب پذیری آنها، بادوام و سبک وزن شناخته می‌شوند. این امر پلی کربنات را به یکی از پرکاربردترین ترموپلاستیک های مهندسی تبدیل کرده است.

سقف پارکینگ پلی کربنات

 

 

مزایای ورق پلی کربنات :
  • کیفیت بالا
  • تقریباًنشکن
  • سبک وزن
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مناسب برای گلخانه‌ها
  • مقاوم در برابر دماهای شدید
  • مقاوم دربرابر تغییر رنگ

 

معایب ورق پلی کربنات :
  • گرمایش بیش از حد فضای زیر این ورقها به خصوص در ماه‌های گرم سال. این می تواند باعث گرم شدن بدنه و فضای داخلی خودرو شود.
  • هنگام آتش سوزی اگرچه شعله ور نمی‌شوند اما دود تولید می‌کنند.
  • ضد خش نیستندو در صورت عدم نگهداری صحیح؛ امکان ایجاد فرورفتگی یا خراش بر روی سطح و کدر شدن آن وجود دارد.
  • قیمت بالا

 

  • سقف آلومینیوم

از فولاد ، روی و آلومینیوم نیز در پوشش سقف های پارکینگی و سایبان استفاده میشود. تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی همواره به مزیت اصلی ورق سقف آلومینیومی که ضد خوردگی است، اشاره می‌کنند. اما ملاحظات دیگری نیز در مورد آنها وجود دارد که شما به عنوان یک مصرف کننده باید در مورد آنها بدانید.

 

مزایا
  • استحکام و طول عمر بالا
  • تنوع رنگ
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون
  • انعطاف پذیری مناسب
  • وزن کمتر نسبت به فولاد
  • مقاوم در برابر آتش
  • قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست

 

معایب
  • عبور دادن نور خورشید و داغ شدن خودرو
  • سروصدای زیاد سقف در روزهای بارانی (عایق صوتی نامناسب)
  • عدم تحمل بار زیاد وارده بر آن و تغییر شکل دادن
  • قیمت بالا

 

 

 

  • سقف فولادی

فولاد می تواند یک سقف بادوام برای پارکینگ خودرو بسازد. آنها از ورق‌های فولادی گالوانیزه ساخته شده و با رنگ محافظ ضد زنگ پوشانده می‌شوند و یکپارچگی فلز را برای مدتی طولانی در برابر شرایط جوی حفظ می‌کنند. پارکینگ های فولادی یکی از محکم ترین پوشش های سقفی هستند و معمولاً می‌توانند تا 20 سال دوام خود را تضمین کنند.

 

مزایا:

  • ضد خوردگی
  • دوستدار محیط زیست
  • دوام و عمر بالا
  • غیرقابل اشتعال

 

معایب:

  • قیمت بالا و مقرون به صرفه نبودن
  • عدم عایق صوتی
  • عملکرد ضعیف
  • انتقال گرما در هوای گرم

 

سوالی که بسیاری از صاحبان خانه ها را در مورد سقف فلزی یا فولادی نگران می کند این است که : آیا نصب سقف فلزی، خطر برخورد صاعقه با سقف پارکینگ را در هنگام طوفان افزایش می دهد؟

پاسخ: اگر تمهیدات لازم را در نظر بگیرید، خیر. صاعقه همیشه به بالاترین نقطه ای که می‌تواند برسد برخورد می‌کند. اگر درخت یا خطوط برق در نزدیکی خانه شما وجود نداشته باشد، و سقف شما در بالاترین نقطه منطقه باشد، ممکن است دچار آسیب شود. مطمئن شوید که یک میله برق گیر در جای مناسب قرار داده‌اید تا در هر صورت به خودرو، خانه و وسایل الکترونیکی شما آسیبی نرسد.

اگر سقف فلزی شما مورد اصابت صاعقه قرار گیرد، نگران نباشید. سقف فلزی مزیت بزرگی دارد و آن مقاومت در برابر آتش است. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان سقف‌سازی اطمینان می دهند که فلز در مناطقی که فعالیت‌های رعد و برق وجود دارد، خطری ندارد. (با تمهیدات لازم) .

سقف های آسفالتی شینگل در هنگام رعد و برق و آتش سوزی بیشتر مستعد آسیب هستند.

 

  • سقف ایرانیت

 

ایرانیت یک ماده کامپوزیتی است که از سیمان – سنگ آهک، خاک رس – ماسه و الیاف سلولزی تشکیل شده است که برای تقویت بیشتر ماده و بهبود دوام آن استفاده می شود. در نهایت، از آب برای اتصال این اجزا به یکدیگر و سفت شدن الیاف سیمان استفاده می‌شود. مقدار کمی از افزودنی‌های شیمیایی نیز برای کمک به این فرآیند و تقویت استحکام مواد گنجانده می‌شود.

سقف پارکینگ ایرانیتی در طرح های موجی و صاف و در رنگ های متنوع عرضه میشود. اجرای پارکینگ با ایرانیت در سقف های شیروانی – بخصوص در گذشته – از محبوبیت بیشتری برخوردار بود؛ اما امروزه با روی کارآمدن روش‌های جدید در ساخت پارکینگ ماشین ها، از ورق های ایرانیتی کمتر استفاده میشود.

امروزه عمده کاربرد ورق های ایرانیتی در ساخت سقف های شیب دار و خانه‌های ویلایی است.

مزایا:

  • قابل نصب روی تمام سطوح
  • قیمت ارزان
  • فاقد آزبست و مواد خطرناک
  • نصب آسان و سریع
  • جلوگیری از رطوبت

 

معایب:

  • عدم انعطاف پذیری
  • شکننده بودن
  • مقاومت کم در برابر نور خورشید و باران
  • عایق صوتی نامناسب
  • مقاومت کمتر نسبت به قیر و ایزوگام

 

  • پوشش سایبان و پارکینگ با ورق پی وی سی (PVC)

 

ورق پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یک پوشش پلاستیکی سبک برای سقف است. تایل های pvc و upvc را می‌توان بر روی سقف های موجود بدون نیاز به کندن یا دور انداختن مواد قدیمی نصب کرد.

پوشش پلاستیکی سقف در چند نوع مختلف وجود دارد، از GPR (پلاستیک تقویت شده با شیشه) گرفته تا PVC، پلی کربنات پلاستیکی. یکی از مزایای سقف های پلاستیکی این است که نه تنها سبک وزن و حمل آن آسان است؛ بلکه برای هر فردی که به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه است، گزینه مناسبی است.

 

مزایا :

  • تنوع ضخامت
  • نصب آسان
  • موادPVC در برابر آتش مقاوم هستند
  • دارای خاصیت خود خاموش شوندگی
  • ضد رطوبت
  • نگهداری آسان
  • عایق الکتریکی
  • چگالی پایین و وزن کم

 

معایب:

  • مقاومت کم در برابر حرارت بالا و تغییر شکل دادن
  • امکان انتشار گازهای سمی مانند کلر (سمی در هنگام سوختن)

 

سقف کاذب پارکینگ

سقف کاذب، زیر سقف اصلی و در آخرین مرحله ساخت سقف سایبان ماشین اجرا میشود.

در حالت کلی سقف کاذب یک راه عالی برای پنهان کردن کابل ها – سیم‌های الکتریکی – بلندگوها، چراغ ها و کانال‌های تهویه مطبوع، زیر سقف ساختمان‌ها هستند.

اما عمده کاربرد سقف کاذب برای پارکینگ – علاوه بر زیبایی – افزودن عایق به سقف سایبان شماست. سقف های کاذب پارگینگی می توانند جهت عایق بندی بیشتر سقف و در مرحله پایانی نصب شوند. یک عایق سقف خوب می‌تواند به خنک نگه داشتن خودرو در تابستان – و گرم نگه داشتن آن در زمستان – کمک کند. افزودن عایق با سقف کاذب، یک راه حل عالی برای سقف قدیمی پارکینگ‌ هایی است که عایق کاری ندارند.

 

انواع سقف کاذب برای انواع پارکینگ

مهمترین سقف های کاذب برای پارکینگ عبارتند از:

  • سقف کناف
  • سقف کاذب یو پی وی سی
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف دامپا
  • سقف کاذب اکوستیک
  • سقف کاذب ضد حریق
  • سقف کاذب پلکسی گلاس

 

 

  • پوشش سقف سایبان و پارکینگ یو پی وی سی (UPVC)

 

UPVC یا پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی از نظر عملکرد و انعطاف‌پذیری با ورق های PVC متفاوت است. زیرا از دوام و استحکام بالاتری برخوردار است. از این رو اصطلاح “غیر پلاستیکی” به آن اطلاق می‌شود. این یعنی به آن مواد نرم کننده اضافه نمی‌کنند. به همین دلیل به اندازه ورق‌های پی وی سی (PVC)؛ نرم و انعطاف پذیر نیستند و برای ساخت سقف پارکینگ مدرن و بادوام یکی از بهترین پوشش های سقف و محکم می‌باشند.

 

در قسمت زیر سازی پارکینگ ها، سقف پارکینگ یو پی وی سی به دو صورتِ: سقف پارکینگ بدون پایه و با پایه نصب میشود.

سقف پارکینگ upvc

سقف پارکینگ upvc با پایه -محصول شرکت سپید فام وارنا

سقف پارکینگ یو پی وی سی

سقف پارکینگ یو پی وی سی بدون پایه – محصول شرکت سپید فام وارنا

سایبان upvc سپید فام وارنا

سقف پارکینگ upvc بدون پایه -محصول شرکت سپید فام وارنا

سقف پارکینگ ویلا

سقف پایه دار پارکینگ با ورق یو پی وی سی -محصول شرکت سپید فام وارنا

 

 

 

مزایایی پوشش سقف یو پی وي سی برای پارکینگ:

 

  • هزینه تعمیرات پایین – پوشش سقف پارکینگ یو پی وی سی بادوام بوده – پس از سالها استفاده – هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

 

  • ضدزنگ و خوردگی – این ورق های سقفی اغلب به عنوان بهترین پوشش سقف برای پارکینگ و سایبان استفاده می‌شوند. زیرا روشی عالی برای خوردگی و زنگ زدگی سقف های معمولی – ناشی از باران و گرمای شدید – ارائه می‌دهند.

 

 

  • استحکام بالا – از آنجایی که جنس سقف UPVC محکم و سرسخت است، از بین بردن آن دشوار است؛ بنابراین برای افزایش امنیت سازه های خانگی و تجاری در صورت وقوع سرقت ایده‌آل است.

 

  • عایق صدا – سقف های فلزی یا فایبرگلاس در صورت بارندگی شدید یا تگرگ می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند. ولی با نصب پوشش سقف UPVC شرکت سپید فام؛ تا 30 دسی بل نویز را کاهش می‌دهید. پس می توانید فارغ از شدت باران و تگرگ، تمرکز کرده و یا راحت بخوابید.

 

  • هزینه پایین زیرسازی – به دلیل استحکام بالای ورق‌های یو پی وی سی (upvc)؛ فاصله پرلین ها را می‌توان افزایش داد. این یعنی هزینه زیرسازی پایین҅تر و در عین حال دوام بالاتر. همچنین وزن پایین ورق های یو پی وی سی از وزن اسکلت فلزی زیر آن تا حد زیادی می‌کاهد. در نتیجه روند زیرسازی سقف با سرعت بالا و هزینه کمتری اجرا میشود.

 

  • قابلیت تحمل وزن بالا

ورق های پوشش بام پارکینگ و سایبان های یو پی وی سی در شرکت وارنا قادر به تحمل حداکثر بار به وزن 500 کیلوگرم با فاصله پرلین 1 مترمربع است. ورق های 2 لایه، 3 لایه و 4 لایه UPVC های ما از لحاظ عملکرد سقف و دوام مقاومتر از سایر پوشش ها است.

 

  • وجود عایق حرارتی در خودِ ورق‌های یو پی وی سی. (بدون نیازبه سقف کاذب برای عایق بندی پارکینگ یا سایر انواع عایق‌ها).

ورق های یو پی وی سیِ ما به عایق هایی مانند فوم، پشم شیشه، پشم سنگ و … نیاز ندارند. زیرا خود عایق حرارتی و برودتی هستند. در نتیجه باکیفیت و مقرون به صرفه است.

 

  • نصب آسان

ورق های UPVC در شرکت وارنا با پیچ سرمته و اتودریل به راحتی قابل نصب است و پیچ های آن با قالپاقهای مخصوص پوشانده میشود – که از جنس پلی اتیلن است و پیچ را عایق بندی می‌کند. در نتیجه آب بندی کامل انجام شده، از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری می‌شود.

 

 

  • ضد آتش و عایق الکتریکی (عدم عبور رعد و برق)
  • این ورق ها بار الکتریکی ناشی از صاعقه را منتقل نمی‌کنند؛ در نتیجه محافظ سقف پارکینگ و خودروی شما هستند. آنها قابلیت خودخاموش شوندگی دارند. به این معنی که در صورت بروز آتش سوزی، شعله را انتشار نمی‌دهند.

 

  • مواد قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست
  • این ورق ها به دلیل دارا بودن عایق های حرارتی و برودتی – علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی – موجب آلودگی محیط زیست نمی‌شوند و اثبات شده : به هیچ وجه حاوی تشعشعات و مواد سمی و خطرناکی نیستند.

 

 

 

دیگر مزایای پوشش UPVC  برای سقف پارکینگ عبارتند از :

 

  • تنوع و پایداری رنگ
  • دارای وزن سبک در عین حال استحکام زیاد
  • عدم جذب رطوبت و قابلیت آب بندی بالا
  • خاصیت خودشستشویی
  • انعطاف پذیری با قابلیت انحنای بالا

 

نکته: ورق های یو پی وی سی به صورت مات و براق موجوداند. ورق های براق دارای لایه محافظتی برای مقابله با اشعه فرابنفش خورشید و در محیط های باز استفاده می‌شوند. ورق های مات که تک لایه هستند برای محیط های داخلی و  زیر سقف – برای مثال سقف کاذب پارکینگ خودو – به کار می‌روند.

 

 

 

 

معایب سقف پارکینگ یو پی وی سی چیست؟

قیمت سقف پارکینگ UPVC گرانتر از سقف ایرانیت، سقف فلزی، فایبرگلاس و پلی کربنات است. با این حال، باید توجه داشت که پوشش سقف UPVC دوام و طول عمر بیشتری دارند – همچنین هزینه تعمیر و نگهداری پایین – و سرمایه گذاری اولیه بیشتر، معمولاً ارزش هزینه اضافی آن را دارد.

 

کاربرد ورق UPVC در سقف سایبان و پارکینگ شرکت سپید فام وارنا :

  • سایبان پارکینگ اداری
  • سقف پارکینگ بدون پایه
  • سقف پارکینگ با پایه
  • سایبان در
  • سایبان در حیاط
  • سایبان سقف شیروانی
  • سایبان حیاط ویلا
  • سایبان استخر ویلا

 

 

  • ورق 20 سانتی  (ورق هلالی)

این ورق های مستطیلی نیز از جنس یو پی وی سی تک لایه با رنگ رویه تیتان هستند. نصب ورق های 20 سانتی یا هلالی که بیشتر برای سقف پارکینگ ها کاربرد دارند در طولهای بلند – به دلیل اتصال پانل ها با فاق و زبانه – عملا بسیار مشکل است.

 

 

نکته بسیار مهم!

ورق‌های هلالی 20 سانتی پارکینگی تک لایه بوده با ورق‌های 2 لایه ذوزنقه ای UPVC وارنا بسیار متفاوت‌اند.

عرض مفید 1 متری ورق‌های سقف پارکینگ و سایبان در شرکت سپیدفام وارنا مقرون به صرفه‌اند و ماندگاری بسیار بالاتری دارند. در نتیجه هزینه تمام شده خرید سقف شما را به طرز قابل توجهی پایین می‌آورند.

تنوع و کیفیت بالا و عدم محو رنگ پوشش این ورق های 1 متری – علاوه بر افزایش زیبایی کار – هزینه های تعمیر و تعویض سقف شما  را به حداقل می‌رساند.

در صورتیکه سقف های هلالی 20 سانتی رنگی – علاوه بر قیمت بالاتر،  به علت وجود “مستر بچ” ماندگاری بسیار پایینی در برابر اشعه UV خورشید دارند. در نتیجه با مشکل عدم پایداری و ثبات رنگ و هزینه های جانبی دیگر مواجه خواهید بود.

 

 

 

ورق سقف پارکینگ upvc

ورق یو پی وی سی پارکینگی با عرض مفید 1 متر

 

تفاوت سقف پارکینگ ورق های 20 سانتی  upvc با ورق 1 متری چند لایه upvc :

 

  • نصب و اجرای سریعتر ورق های UPVC با عرض 1 متر
  • وجود لایه پلی یورتان در ورق های یک متری که ضد اشعه مضر خورشید است. (در نتیجه طول عمر بالاتر)
  • با وجود اینکه عرض این ورق ها 1 متری است اما قیمت سقف پارکینگ را کاهش می‌دهند. (در مقایسه با ورق های 20 سانتی).
  • ایجاد قوس و منحنی‌های شدید در  ورق های 20 سانتیِ یو پی وی سی راحت‌تر انجام میشود.
  • ورق های 20 سانتی برای ساخت سقف پارکینگ –بخصوص سقف های سوله – مقرون به صرفه نیستند.
  • لیز و سُر بودن سطح پانل های 20 سانتی هنگام نصب. (در حالیکه در ورق های یو پی وی سی با عرض 1 متر این مشکل وجود ندارد.)

 

 

 

 

 

محصولات دیوار‌پوش و سقف سایبان و پارکینگ شرکت سپید فام وارنا:

1- پلی روف طرح ذوزنقه

2- شینگل

3- اکوپنل چند لایه یو پی وی سی

4- ورق صاف

5-پلی لین یو پی وی سی (محصول مشابه آندوویلا)

6- آردواز یو پی وی سی

 

محصولات تولیدی شرکت سپیدفام مناسب برای انواع سقف پارکینگ و سایبان؛ سقف شیبدار ، سقف قوسی ، سقف ویلایی و آلاچیق، کانکس ، انواع سوله ها، سردخانه ها و …

چنانچه برای سقف پارکینگ و سایبان منزل خود به ورق هایی بادوام و زیبا – طرح دار و چند لایه – نیاز دارید، همکاران فروش ما جهت مشاوره و خرید بهترین پوشش های سقف پارکینگ و سایبان؛ در شرکت وارنا ( پلی روف ) آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

با استفاده از جدیدترین پوشش های سقف و دیوار شرکت سپید فام وارنا با ضمانت و گارانتی 7 ساله – سفارش در داخل و خارج از کشور – دیگر نیازی به تعویض سقف پارکینگ خود نخواهید داشت. یکبار برای همیشه صاحب سقفی زیبا و بادوام شوید.

 

سوالات متداول

مهم ترین مزیت پوشش سقف یو پی وی سی نسبت به سایر انواع سقف ها در چیست ؟

از جمله مهمترین مزایای پوشش سقف پارکینگUPVC  نسبت به سایر ورق های سقفی؛ در استحکام و مقاومت بالا در برابر نور شدید خورشید، برف، باد و باران است. (خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی)

جدیدترین پوشش سقف پارکینگ و سایبان چیست؟

جدیدترین روش نصب سقف پارکینگ، ورق پلی کربنات و پوشش سقف یو پی وی سی است. سقف های یو پی وی سی در جدیدترین مدل های خود سقف پارکینگ متحرک عرضه می‌کنند. این سقف های متحرک برقی و هوشمند هستند و در انواع یک طرفه و دو طرفه اجرا می‌شوند.

عوامل مهم در قیمت اجرای پوشش سقف پارکینگ چیست؟

در ساخت سقف سایبان ها، متریال مصرفی و اجزای پوششی سقف نقش تعیین کننده ای دارند. ابعاد و اندازه سایبان و پارکینگ ها – بسته به محل و تعداد خودروها – و ثابت یا متحرک بودن سقف نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت سقف سایبان و پارکینگ است.

اگرچه متریال های با کیفیت ارزان نیستند اما پوشش هایی مانند ورق های یو پی وی سی ، با داشتن استحکام و طول عمر بالاتر؛ شما را از هزینه کردن مجدد برای پوشش سقف پارکینگ و سایبان بی‌نیاز می‌کند.

 

 

نقش یراق آلات یو پی وی سی بر سقف سایبان و پارکینگ چیست؟

واشر کرپی ابزاری مناسب برای محافظت از پیچ در برابر گرما و سرمای شدید است. همچنین فشار وارده از طریق پیچ به ورق را کاهش داده؛ از فشار بیش از حد به سطح ورق جلوگیری می‌کند.

 

بهترین محصولات UPVC شرکت وارنا برای سقف سایبان و پارکینگ چیست؟

ساندویچ پانل های چند لایه یو پی وی سی و ورق های 2 لایه یو پی وی سی – طرح ذوزنقه. (با عرض مفید 1 متر). این ورق ها عایق الکتریکی، صوت و حرارت بوده؛ ضد رطوبت و اشتعال هستند و از خوردگی و پوسیدگی سقف پارکینگ شما جلوگیری می کنند.

 

 

سخن آخر

ورق های سقفی و دیواری یو پی وی سی در کارخانجات سپیدفام وارنا تحت آزمایش‌های متعدد به دقت بررسی میشوند تا از کیفیت ساخت آنها اطمینان حاصل شود. این ورق‌ها قدرت تحمل بارهای شدید را داشته در هر شرایط آب و هوایی قابل نصب می‌باشند.

جهت استعلام قیمت و مشاوره در زمینه انواع پوشش های سقف یو پی وی سی شرکت سپید فام وارنا  – برای سقف سایبان و پارکینگ – با مشاوران فروش ما تماس حاصل فرمایید.

 

0912-0465839

0912-0465837

  0911-5495291

01144405168-70 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *